Autor Wątek: Bergamont Grandurance RD7  (Przeczytany 6018 razy)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 14:54 »
Tak sobie kombinując co by tu jeszcze zmienić wpadłem na pomysł, sprzedaży mojej KogaMyata Globtraveler i zakup w to miejsce jakiegoś, modnego obecnie gravela. Wynika to z faktu, że ciężki spręt oblężniczy w postaci Ogra mam i taki lekki gravelek, to będzie dobre uzupełnienie możliwości.
Pierwsze kroki poszły w jedynym słusznym kierunku, czyli na stal i rozejrzałem się za Sequoia i Ronin. Później pomyślałem, że jednak alu z karbonem będzie lżejsze. Fakt, ,że stalowe rurki waż tak około 12-13 kg w tych rowerkach a np. Fuji Jari 1.5 koło 10,4kg i on stał się ewentualnym bohaterem wyboru. Wszystkie te rowerki mają tą zaletę, że są w pełni zaoczkowane, nawet przednie widły.

I tak sobie grzebię w necie i wpadło mi dzisiaj jednak  w oko ogłoszenie rowerku Bergamont Grandurance RD7. Ma jedną wadę, nie ma oczek na widłach. Wyposażenie jednak wymiata.
Całość na 105, napęd 2x11, hydraulika Shimano, dynamopiasta Shuttera, B&M oświetlenie, Hollowtech 2 (ewentualniue łatwo założyć korby z MTB, bo czy ja zakręcę na 50T, to nie jestem jakoś przekonany :) Jak zdjćć z niego wyposażenie to waga schodzi do około 10,0kg. 
Tutaj link do roweru ze specyfikacją Do kupienia o około 3000 zł taniej.
I tak pytam doświadczonych w wierze, czy tylko się napaliłem czy warto zwrócić uwagę na ten rowerek. Mój gravel ma być dużo lżejszym rowerem niż dotychczasowe (Kopga, Surly), ma mieć możliwości turystyki na łatwiejszych trasach, ma być rowerem  o "szybszej" geometrii ale nie sportowej bodaj kryje się to pod nazwą "endurance".
Wiem, że model egzotyczny, ale wprawne oko wasze wiele zapewne jest w stanie zauważyć.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna przemo3642

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 12.12.2012
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 16:50 »
Wygląda fajnie. Dla mnie wadą (nie dyskryminującą, ale jednak uciążliwą) są tarcze przy braku sztywnych osi. Problem z tym jest taki, że prawie każde zdjęcie i ponowne założenie kół = mniejsza lub większa regulacja hamulców (zacisków). Podobno nie w każdym rowerze tak jest, a poza tym niektórym to bardzo nie przeszkadza, mnie to jednak na tyle irytuje w Roninie, że więcej roweru z tarczówkami i kołami/ramą na zwykłe zaciski nie kupię.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7065
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 18:04 »

Begamont jest konkretną marką.

Myśleć idziesz na dostępną całość, - pomiń.
Chcesz coś zmienić (żonkę wkurzyć), - bier.

Rocznika 2o2o dość fajn jest cannondale topstone, checkpoint treka, kilka innych.
Fajniejszy grawel, większy fan.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Robb

  • "Ojciec Założyciel"
  • Wiadomości: 0
  • Miasto: Kraina Wygasłych Wulkanów
  • Na forum od: 04.06.2006
    • Robb Maciąg
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 18:21 »
Wygląda fajnie. Dla mnie wadą (nie dyskryminującą, ale jednak uciążliwą) są tarcze przy braku sztywnych osi. Problem z tym jest taki, że prawie każde zdjęcie i ponowne założenie kół = mniejsza lub większa regulacja hamulców (zacisków). Podobno nie w każdym rowerze tak jest, a poza tym niektórym to bardzo nie przeszkadza, mnie to jednak na tyle irytuje w Roninie, że więcej roweru z tarczówkami i kołami/ramą na zwykłe zaciski nie kupię.
Nie kumam, a ma Ronina.
Wkładam dokładnie koło, zaciskam hamulce i zaciskam koło.
wszystko działa jak należy.

Może robię coś źle i nawet nie wiem.
Serio
R
… why so serious ?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9299
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 19:59 »
Ten rower to trochę bardziej szosa niż gravel. Do jazdy w terenie lepiej gdyby kierownica była nieco wyżej. Do głownie asfaltowej turystyki taka geometria powinna być całkiem ok.

Wady:
- bagażnik mocowany do błotnika
- korba / napęd - niestety tradycyjnie dosyć twarde przełożenia
- obręcze 28h - w razie awarii mały wybór piast i obręczy.
- wcale nie aż tak dużo miejsca na oponę
- kontrowersyjna estetyka - mnie nie do końca przekonuje kolorystyka i gięcia ramy, wolę jednak klasyczne konstrukcje. Niestety aluminiowe ramy prawie nigdy nie wyglądają tak dobrze jak stalowe.

Zalety:
- oświetlenie na dynamo - nie trzeba pamiętać o lampkach, super sprawa!
- rozgięta kierownica
- hydraulika
- pełne błotniki

Bardzo sensowny rower, do tego zdaje się w całkiem rozsądnej cenie. Powinien idealnie uzupełniać Ogra.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna przemo3642

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 12.12.2012
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 21:08 »
Wygląda fajnie. Dla mnie wadą (nie dyskryminującą, ale jednak uciążliwą) są tarcze przy braku sztywnych osi. Problem z tym jest taki, że prawie każde zdjęcie i ponowne założenie kół = mniejsza lub większa regulacja hamulców (zacisków). Podobno nie w każdym rowerze tak jest, a poza tym niektórym to bardzo nie przeszkadza, mnie to jednak na tyle irytuje w Roninie, że więcej roweru z tarczówkami i kołami/ramą na zwykłe zaciski nie kupię.
Nie kumam, a ma Ronina.
Wkładam dokładnie koło, zaciskam hamulce i zaciskam koło.
wszystko działa jak należy.

Może robię coś źle i nawet nie wiem.
Serio
R

Nie no, jak nie masz problemu, to chyba właśnie dobrze robisz  :). Nie próbowałem zaciskać koła na zaciśniętym hamulcu, ale spróbuję jak się nadarzy okazja. Obawiam się, że to jednak zależy bardziej od konkretnego osobnika (tj. roweru), niż od metody. Chodzi o to, że taki zacisk nie gwarantuje tego, że koło zawsze będzie blokowane idealnie w tej samej pozycji względem trójkąta/widelca - a różnica nawet ułamków mm może powodować problem z ocieraniem klocków o tarczę.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 22:35 »
Przecież to lipna , tania szosówka (nawet aluminiowy widelec) ubrana w porządny osprzęt i atrapę bagażnika. Nie idź tą drogą, ani geometria, ani rama nie jest wygodna, przełożenia twarde. Na pewno nie jest to gravel, a cena katalogowa jak Rondo Ruut AL.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 23:03 »
ok.
Trek ucieka z finansów, które bym chciał wydać. Topstone pójdę obejrzeć, może mają na stanie bo lokalny sklep handluje Cannonadale. Napęd 9x szału nie czyni jednak.
Zatem na ten moment na polu pomysłów zostały alu/carbo Fuji Jari 1.5 oraz pięknota stalowa Author Ronin. Czy przy przekroku 82cm (na boso, w butach ciut więcej) to w Roninie rama 56 cm będzie ok?


A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 23:09 »
Tyle tylko, że w Roninie rama z widelcem waży tyle, co w Ogrze ;D

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 23:20 »
Żartujesz!? W Ogre rama z widłem i sterami waży 4,1 kg. Nie mogę uwierzyć, ze w Roninie tyle samo. To nie ma sensu.
Edit
Znalazłem w necie w ogłoszeniu sprzedaży framesetu

"Rozmiar 52 z tabeli Authora pod wzrost 168-178cm

Waga ramy 2040g
Waga widelca 1224g"

Czyli jednak o 800g mniej

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 20 Lip 2019, 23:25 »
Niestety - Marin 4C, Kona Sutra, Ronin itd to kupa złomu jednokrotnie cieniowanego z nieznanej stali, więc w porównaniu z dwukrotnie cieniowanym Surly urwiesz może z pół kilo. I na legendarny komfort stalówek nie masz co liczyć, nie w tej klasie rur.

Fuji jak najbardziej OK, do tego dumne Made in Poland na ramie, blisko ceny Ronina jest też prawdziwy gravel NS Rag 2, a ten przynajmniej skręca i podjeżdża.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 00:09 »
NS RAG 2 nie ma żadnych oczek. Dyskwalifikacja.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 00:36 »
Albo gravel, albo oczka:-)  Wszelkie wariacje typu stalówka z oczkami doprowadzą Cię do ramy o masie i toporności Surly (chyba, że jak w Authorze najmniejszy rozmiar, to wtedy - 800g :-) )
W sumie co jest stalowego z oczkami - Surly, Salsa, Bombtrack, Cinelli Hobo / Gea, Velotraum, VSF ... i chyba tyle? Reszta to drogie warsztaciki, które cudów wcale nie robią.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1909
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 06:50 »
W tej cenie to spodziewałbym się karbonowej ramy, a tu tylko amelinium, do tego w Marinowym kształcie, który estetyką mnie nie przekonuje (obniżenie tylnego trójkąta).

A nie myślałeś może o zakupie dogodnej dla siebie ramy i przełożeniu części bebechów z Kony?
Ramę kupujesz po taniości, nawet używaną np. po Fuji Jari/Tread czy Jamis Renegade, Salsę Journeyman albo innym Pinnacle'u, do tego wstawiasz karbonowy widelec z montażami dowolnego producenta i masz wszystko dobrane pod siebie. A malowanko w ramach kastomizacji kosztuje koło 300 złociszy, dopóki masz wszystko rozebrane ;)

BTW. Stronę znasz? https://www.cyclingabout.com/best-bikepacking-bikes-2019/

I nie musisz być zdany na niełaskę gotowcowych modeli z hydrauliką  8)

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 09:07 »
...
A nie myślałeś może o zakupie dogodnej dla siebie ramy i przełożeniu części bebechów z Kony?
...
Z Kogi. Pewnie myślał, bo przecież już udowodnił, że potrafi zrobić rower, ale zakładam, że problem właśnie w znalezieniu odpowiedniego framesetu.

Mam kilka rowerów (ich ilość nieustannie się zmienia) i mam teraz taki, który przeznaczyłem na jazdy w szybszym i lżejszym terenie, bo gwinty w tylnych hakach nie wyglądają na solidne (Fausto Coppi w cudownym lakierze). Rower będzie jeździł trzysezonowo, bez zimy i oprócz bagażu na kierownicy, framebagu będzie miał niewielką podsiodłówkę.
Gdzieś już wspomniałem, że udało mi się spakować na łikędowy wyjazd tylko na kierownicy, więc myślę, że każdemu się uda.
Zmierzam do tego, że może, Sedymenie, nie potrzebujesz w pełni zaoczkowanego framesetu. Jak wsiadam na moją Faustynkę, która jest rowerem terenowym i waży mniej niż 10 kg, to mam wrażenie, że sama jedzie i czasami muszę hamować na podjazdach.
Ja bym na Twoim miejscu poszedł w lekkość, bo "na ciężko" już masz.
J...ać oczka, w skrócie  ;)

Ed.
Jestem wielkim miłośnikiem Cannona (mam dwa), ale trzeba pamiętać, że jego wyjątkowość czasami wiąże się z nietypowymi rozwiązaniami. Coraz rzadziej, niestety  :)
« Ostatnia zmiana: 21 Lip 2019, 09:17 RS »

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 09:46 »
O framesecie myślałem, chociaż Kogę będę sprzedawał w całości. Nie potkałem też na framesetu na sprzedaż, szczególnie używanego. Może bym się wtedy skusił? Sam jestem jednak w stanie kupić tylko ramę od znanego mi modelu. Nie jestem w stanie ocenić geometrii przyszłego roweru po kształcie i kątach ramy. Przypomnę też, że nie szukam roweru do jazdy sportowej, ale szybkiego turystyka. Tak powiedzmy, żeby i wyskoczyć z sakwami a może i jakiś maratonik z Wami przejechać :)
Co do oczek to doszedłem do wniosku, że mogę zrezygnować z oczek na widłach, ale chcę mieć na tylnym trójkącie. Zamierzam spróbować z tym rowerem bikepackingu na krótkie wypady lub systemu mieszanego z troczeniem na kierownicy. Też zaczynam rozumieć, że waga ma w projekcie zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia oczekiwanego efektu. Teraz uważam, ze rower musi zamykać się poniżej 11kg, a najlepiej koło 10kg.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7065
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 10:33 »
/.../ a najlepiej koło 10kg.

Tak.
(Ja "szukam" ok. kg 9, dość sportowe geo, w widle oczęta /w il. min. 1 szt./, o jakie b. trudno - misie b. przydają; ale to bardzo.)

Kiera np. taka:
https://www.bike-components.de/de/Easton/EA70-AX-31-8-Lenker-p53400/
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018

Offline Mężczyzna Robb

  • "Ojciec Założyciel"
  • Wiadomości: 0
  • Miasto: Kraina Wygasłych Wulkanów
  • Na forum od: 04.06.2006
    • Robb Maciąg
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 12:20 »
Nie próbowałem zaciskać koła na zaciśniętym hamulcu, ale spróbuję jak się nadarzy okazja.
Robię tak od 30 lat.
Bez względu na rodzaj roweru :D
… why so serious ?

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 12:29 »
Kona Libre, piękna i wszystkomająca i 8,5kg. Ciekawe dlaczego wszyscy jej nie kupują ?   ;D

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1909
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 12:44 »
Nie próbowałem zaciskać koła na zaciśniętym hamulcu, ale spróbuję jak się nadarzy okazja.
Robię tak od 30 lat.
Bez względu na rodzaj roweru :D

Noo... chyba każdy tutorial montowania zacisków/nowych klocków tak rzecze, więc i koła w ten sam sposób można zakładać - problem nasila się wraz z krzywizną tarcz  :P

Kona Libre, piękna i wszystkomająca i 8,5kg. Ciekawe dlaczego wszyscy jej nie kupują ?   ;D

Bo w tych pancerzach trudno będzie linkę do hamulców poprowadzić  :-[

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 12:50 »
W tym rowerze nie ma linek do hamulców :-)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 13:21 »
Cannondale Topstone Sora, najniższy model waży między 10 a 11kg, ma sztywne osie, ale koła 28 otworów (nie będą słabe?) Napęd skromny 2x9.
 Ale znalazłem takie coś
" But a cool thing about Sora is that it’s compatible directly with Shimano Acera MTB derailleurs and Sunrace 11-40t cassettes, lowering the gearing right down to 20.5 gear inches – perfect for those who love being in the hills!
Znaczy to, ze Sora jest kompatybilna tylko z Acerą, a już z wyższymi modelami MTB nie jest kompatybilna? I analogicznie tylko z tą jedną kasetą?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 13:34 »
Sora jest kompatybilna ze wszystkimi przerzutkami MTB Shimano do 9b. Analogicznie Sram 10b jest w pełni kompatybilny, więc przerzutki MTB można mieszać z klamkomanetkami bez ograniczeń. W dodatku cechą Sram jest ten sam mechanizm zmiany biegów, więc najdroższe klamkomanetki działaja identycznie, jak najtańsze.

Edit:
piasta jest tu 12x142, więc różnica między naprężeniami szprych jest mniejsza, niz w typowej szosowej. W efekcie koło 28h jest mocniejsze i sztywniejsze, niż 32h na piaście szosowej.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1909
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 15:10 »
Cannondale Topstone Sora, najniższy model waży między 10 a 11kg, ma sztywne osie, ale koła 28 otworów (nie będą słabe?) Napęd skromny 2x9.

Miałem w poprzednim gravelidle (Fuji Tread 1.5) napęd Sory i klamkomanetki średnio kulturalnie pracowały - jakbym nie wyregulował, tak zawsze musiałem trymować przy zmianie biegów.
Przy czym kupiłem go jako półroczną używkę, więc może poprzedni właściciel zmieniał przełożenia młotkiem, a nie palcami.

A co do przerzutki, to najczęściej widzę jej połączenia ze starą MTB'ową deorką np. Breezer Radar

MCsubi Znaczy się, że mogę połączyć Shimanowskie manetki ze Sramową przerzutką 10s?  :o

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 15:53 »
Nie, grupy 10S Sram można mieszać między sobą, np. klamkomanetka szosowa i przerzutka MTB.
W Shimano tylko 7-9 S, w 10S zmienił się uciąg. Ale już nie ma po co mieszać, bo pojawiły sie gravelowe 10S i 11S.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 15:56 »
Gdzieś, kiedyś chyba trafiłem na info, że dziesiątka Shimano zagra z dziewiątką sramową. Nie bardzo wiem, gdzie dzwonią, ale chyba warto poszukać informacji.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 16:18 »
Shimano 10s dyna sys jest PRAWIE zgodne ze Sram ESP 9S, ale to raczej ma znaczenie w MTB - zakup manetki, kasety i łańcucha Shimano zwiększa ilość biegów. Niestety - przerzutki 9S Sram raczej nie radzą sobie z kasetami ponad 34.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2823
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 17:55 »
Mój gravel ma być dużo lżejszym rowerem niż dotychczasowe (Kopga, Surly), ma mieć możliwości turystyki na łatwiejszych trasach, ma być rowerem  o "szybszej" geometrii ale nie sportowej bodaj kryje się to pod nazwą "endurance".

Rzuć okiem na Genesis Croix de Fer (najlepiej 20). W rozsądnych cenach i w dobrym stanie używki daje się co jakiś czas wyhaczyć na olx w cenach 2.5-3.5 kzł.

Stal, klasyczny wygląd, dobra waga, szybki i wygodny, sporo miejsca na kapcie, wiele mocowań, itp.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7065
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 18:47 »
Nawet nie byłem świadomy, że na Ziemi istnieją tak brzydkie rowery :-)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 21 Lip 2019, 21:05 »
Co prawda 100% aluminium, ale w sumie wszystko mający i w bardzo rozsądnej cenie i osprzęcie
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-mongoose-guide-sport-pd18881/?v_Id=129611&gclid=CjwKCAjwmtDpBRAQEiwAC6lm4ylpGzVLRANbUjoyiMRxvLQm2dkWgbNUWLrNeOCqQZydIn3wzOCXVhoCsg4QAvD_BwE
Wchodzą oponki nawet do 2.1 co jest niespotykane. W sumie to taki Trek 920 za 1/2 ceny

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1909
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 20:45 »
Co prawda 100% aluminium, ale w sumie wszystko mający i w bardzo rozsądnej cenie i osprzęcie
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-mongoose-guide-sport-pd18881/?v_Id=129611&gclid=CjwKCAjwmtDpBRAQEiwAC6lm4ylpGzVLRANbUjoyiMRxvLQm2dkWgbNUWLrNeOCqQZydIn3wzOCXVhoCsg4QAvD_BwE
Wchodzą oponki nawet do 2.1 co jest niespotykane. W sumie to taki Trek 920 za 1/2 ceny

Miałem okazję na tym jechać iii...
jest mało przyjemnie. Rama jest uformowana tylko 'dla wyglądu' a nie dla wygody, tym bardziej trwałości. Doskonale przenosi drgania i wibracje na użytkownika - ot taki najtańszy chińczyk, który teraz możemy kupić także z naklejką krossa  :P

I gdzie niby chciałbyś uwrać te 10 kilo?  :icon_twisted:

BTW> Właśnie sobie paczałem na oferty z OLX'a i trafiłem na swojego wiosennego seriousa, tyle, że w czarnej wersji - https://www.olx.pl/oferta/gravel-przelaj-cx-cyclocross-serious-grafix-56-CID767-IDAOaEs.html#076de44741

W tej cenie całkiem przyzwoity wybór, jak Ci się znudzi, na wiosnę sprzedasz bez straty ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Lip 2019, 21:00 qbotcenko »

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 21:31 »
Temat chyba się wyjaśnił. Wchodzę dzisiaj do lokalnego sklepu rowerowego a tu na froncie, w prost na wejściu, na honorowym miejscu, niemal blokując mi dostęp do sklepu -  Cannonadle Topstone Disc Sora, mój rozmiar L, piękna, butelkowa, ciemnozielona rama. Ostatni egzemplarz z zamówionych w tym roku przez sklep.
Czy można nie wierzyć w przeznaczenie? Czy godzi się ignorować "znaki"? Czy można pozostawać obojętnym wobec wskazań losu?
Od słowa do słowa. Przejechałem się.  Dostałem rabat dla ziomka. Do jutra mam się zdecydować a na razie jest zarezerwowana dla mnie. Cena do zapłacenia 4.300 zł.
I chyba się zdecyduje.
« Ostatnia zmiana: 22 Lip 2019, 21:39 Sedymen »

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 22:04 »
Świetnie! Piękny.
Pokochasz albo znienawidzisz. Cannony tak mają, że czasami same stają na drodze i prowokują - miałem tak dwukrotnie. W obu wypadkach uległem i nie żałuję.



Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 22:37 »
Przy jeździe próbnej zerknij jak zachowuje się korba na ostrym podjeździe/przyspieszaniu.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 22:42 »
Chodzi Ci o "pływanie" tarczy? Czytałem o takich przypadkach, ale nie drążyłem tematu. Napisz cos więcej.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2389
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 22:53 »
Mnie to nie przeszkadza, ale dzisiaj juz wielu zapomniało o tanich korbach na kwadrat (bo np. Sugino 75 jest nadal produkowane, szanowane i sztywne jak skała). Tu też problemem jest parszywy wkład (kilkanaście lat temu sprzedawany był jako najtańszy Accent), który szybko łapie luzy (w dobrych warunkach po ok. 3000 km, w błocie dużo szybciej). Sama wymiana wkładu na Shimano 54 właściwie rozwiązuje temat ocierania o wózek przerzutki na jakieś 20000 km, ale przy solidnym depnięciu nadal widać falowanie blatu.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 23:05 »
Czytałem o problemie. Mufa jest gwintowana, więc problem jest rozwiązywalny zarówno w sferze "kwadrata" jak i przejścia na zewnętrzne łożyska. Pożyjemy zobaczymy.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 23:17 »
Prawie każdy seryjny rower będzie jakoś niedopasowany do oczekiwać kupującego. Zapewne im niższa cena, tym na więcej ustępstw trzeba pójść, ale ma to też dobrą stronę - zostaje więcej kasy na dopasowanie roweru do własnych potrzeb.
Przedmioty zwykle kupuję sercem, nie rozumem. Nie kalkuluję. Ta maszyna mi się podoba.

Sedymen, nie chciałbym, żebyś mnie obciążył odpowiedzialnością za jakieś niedogodności. Nie bierz moich postów pod uwagę.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2823
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 23:24 »
Ponad cztery tysie za aluminiaka na przeciętnym osprzęcie. W cenie jest jeszcze opłata za napis "Cannondale" i kilka marż z łańcuszka dystrybucji - więc niewiele zostaje na "hardware".

Ja bym szukał używki na dobrej ramie, a za zaoszczędzoną kasę, wyposażył rower w sensowny osprzęt.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 23:28 »
Z przymrużeniem oka traktuję pojęcie "mocne depnięcie". Znam miejsce w szeregu.
Teraz przeglądam wątek o torbach podsiodłowych (naprodukowanie tylu stron powinno być karalne :). Problem kwadratów i "pływających" tarcz pozostawiam do empirycznego samorozwiązania się.
Edit
#Pablo. Problem stary jak świat. Porównaj jednak z innym moim faworytem Fuji Jaro 1.5. Cena ta sama. Osprzęt ten sam (brak jednak sztywnych osi w Fuji). Napisu również brak.
Świat jednak jest płaski.
A tu mam frameset ten sam co w topowych modelach linii za 2x więcej, co w wielu innych wypustach nie jest normą. Zatem kupuję geometrię i ramę, z wymiennym wszak oprzyrządowaniem, taką samą jak w modelu za 10k.
Oczywiście racje mogą być różne i np. gdyby nie wizyta w sklepie to może dzisiejszy link #qbotcenko by chwycił, bo fajną dał alternatywę.
« Ostatnia zmiana: 22 Lip 2019, 23:40 Sedymen »

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 23:32 »
PABLO, nie każdy chce mieć używkę. Ja kupuję rowery tak jak piszesz, ale dopuszczam myśl, że można mieć inne zdanie. Cannon ma świetnych projektantów ram, więc płacenie za naklejkę nie jest bezpodstawne. Moim zdaniem, z dużych marek dorównuje mu Spec i bardzo żwawo dogania Trek.
Ne jest łatwo kupić dobry frameset. Kupując nowy rower w niezłej cenie można sobie pozwolić na demontaż i sprzedaż niektórych nieużywanych elementów.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2823
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 23:37 »
Ne jest łatwo kupić dobry frameset. Kupując nowy rower w niezłej cenie można sobie pozwolić na demontaż i sprzedaż niektórych nieużywanych elementów.

Zgadzam się. Ale niezła cena w przypadku nowego roweru rzadko idzie w parze z dobrym framesetem.


Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4893
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 23:44 »
Ale niezła cena w przypadku nowego roweru rzadko idzie w parze z dobrym framesetem.
Jak napisałem wyżej. W serii Topstone, frameset jest niezmienny. Zatem bezpiecznie można kupić lowcosta

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 22 Lip 2019, 23:55 »
Kiedyś (być może nadal tak jest), któraś z tanich marek czeskich, chyba Kellys, miała kilka modeli rowerów górskich opartych na tej samej ramie. Ramka była całkiem niezła jak na cenę zakupu i opłaciło się kupić model drugi od dołu, rozebrać, sprzedać graty i dokupić lepsze, pod siebie.

Parafrazując tekst wielkiego Leonarda: Nawet najmarniejszy Cannon jest arcydziełem  :)

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1909
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 23 Lip 2019, 08:03 »
Jeszcze natknąłem się na takie coś wczoraj - https://www.forumrowerowe.org/topic/238947-rower-trek-checkpoint-al4-r56-2019-gravel/
 (Skoro już wiemy, że jesteś w stanie przełknąć produkty korporacyjne ;P )

Samemu się rozglądam za nową zabawką gravelową, gdyż w maju swojego sprzedałem, ale ciężko o ciekawy projekt na rynku wtórnym.  :-\

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 749
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 23 Lip 2019, 22:16 »
Ładny ten Cannondale, gdyby nie to że z przodu nie ma montażu pod sakwy zastanowiłbym się nad nim dla żony, myślę że to ciekawa propozycja a osprzęt jak z czasem się posunie można wymienić na lepszy.
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Bergamont Grandurance RD7
« 24 Lip 2019, 00:19 »
Jeszcze natknąłem się na takie coś wczoraj - https://www.forumrowerowe.org/topic/238947-rower-trek-checkpoint-al4-r56-2019-gravel/
 (Skoro już wiemy, że jesteś w stanie przełknąć produkty korporacyjne ;P )
...
Trek jest obecnie wielką firmą, ale nie można mu odmówić wkładu w kolarstwo. Istnieje chyba gdzieś od lat 70-tych ub. wieku. W połowie lat 90-tych opracował technologię OCLV (a wcześniej klejone rury węglowe na mufach) i produkował pełnowartościowe ramy górskie o wadze poniżej 1300g. Dzisiaj, technologicznie, nie jesteśmy dużo dalej.
Na przełomie wieków trochę się pogubił marketingowo i do tego związał z Armstrongiem, ale mocno idzie do przodu i widać, że zatrudnia ludzi z pomysłami.
Model 1120 bardzo mi się podoba.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum