Autor Wątek: Surly Disc Trucer custom - jaka kierownica typu baranek + mostek  (Przeczytany 1886 razy)

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Hej,

w innym wątku rozważam kompatybilność osprzętu dla nowego wyprawowca.

Ponieważ układa mi się wizja z klamkomanetkami ST-5700/5703 (Shimano 105), proszę o rekomendację konkretnego modelu kierownicy typu baranek, owijki, ewentualnie mostka pod zastosowania turystyczne.

Rama: Surly Disc Trucker 700c (60cm)
Mam 190 cm wzrostu, szerokość kości barkowych 44 cm
Przeznaczenie: jazda z sakwami na bagażnikach przód/tył.

Pozdr. MRU

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 5024
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Dopiero wówczas, kiedy już pojeździsz, wiedział będziesz mieć chcesz jaką/którą.

Miałem Evo Ritchey'a, było git. Z czasem przeskoczyłem na Syntace - mi lepiej leży /gięcie/.

Co do szerokości - jeśli będziesz woził, db. jest mieć odp. duże/odp. ramię. Tego można jednak nie lubić/potrzebować. Na 2 mam krawędź zezw. - krawędź zewn. 46 cm. W 1nym jest git, w 2gim bym wolał wężej.

Ritchey z pewnością jest git (jakość/cena). 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 822
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Do Twojego roweru mru bardziej Venture max.

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
OK, dziękuję. Na razie muszę zawiesić ten wątek a właściwie myśl o baranku. Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI.

Znowu zacząłem myśleć o prostej kierownicy + gp5-l + ewentualnie lemondka. Wówczas zostanę przy napędzie z grupy górskiej lub trekking i nie będę musiał kombinować z komponentami szosowymi.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 822
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Zostają niezniszczalne i tanie manetki do kierownicy czasowej+ przerzutki lub cały napęd z MTB. Jak już nie raz tu pisałem - mam, używam, jestem zadowolony. Popularne i sprawdzone rozwiązanie w Ameryce.

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Myślisz o tzw. bar end'ach?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Wiadomości: 253
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
...Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI...

A jaki napęd/przełożenia chciałbyś mieć? Klamkomanetki nie ograniczają Cię jedynie do korby i kasety szosowej.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 822
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
...Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI...

A jaki napęd/przełożenia chciałbyś mieć? Klamkomanetki nie ograniczają Cię jedynie do korby i kasety szosowej.

Uniwersalny, 'szeroki' i trwały ;-), więc myślałem o 3x10: 48/36/26 + CS-M771 11-36 10sp, np. Deore T6000, ewentualnie wymieszane z przerzutkami XT FD i RD - T8000 (?).

Ewentualnie jakieś 3x9? Deore FC-M590 44/32/22 + CS-M770 XT 11-34 + PP   XT FD-M771 DM 3x9
+ PT XT RD-M771 9 rz SGS

Choć obecnie w moim dwudziestoparoletnim trekkingu/cross-ie, z którym kończę przygodę, mam 3x8 SRAM z przodu 48/38/28 + 11-32 i też dawał radę w Alpach czy Pirenejach. Choć były też i podejścia pod szczytem o odpowiednim nachyleniu.

Mam też rower szosowy z klamkomanetkami 105 i takie rozwiązanie przy baranku wydaje mi się bardziej ergonomiczne, niekoniecznie prostsze w przypadku awarii, niż bar endy.

Offline Mężczyzna Wnuk Stefana

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 11.05.2018
OK, dziękuję. Na razie muszę zawiesić ten wątek a właściwie myśl o baranku. Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI.


Nie bój nic, przerabiałem temat zeszłej wiosny i jest rozwiązanie.

Klamkomanetki Tiagra ST4603 3x10 (wersja starsza, nowa 4703 ma już inny uciąg linki)

Przednia przerzutka TIAGRA FD-4603 3x10 (przerzutki z grup MTB *nie* będą działać, sprawdzałem)

Korba Deore FC-T6010 48-36-26T 10s  (myślę, że XT też może działać. Na początku chciałem wstawić 42-32-24, ale podobno nie działa już z klamkomanetkami Tiagry, nie sprawdzałem jednak)

Tylna przerzutka Shimano Deore XT RD-M771 SGS 9rz (stara przerzutka 9 rzędowa jest kompatybilna z w/w klamkomanetkami przy kasecie 10 rz.)

Kaseta Shimano Deore CS-HG50 11-36T 10rz. (myślę, że inne kasety z grup MTB również będą pasować)

Łańcuch: Deore 10 rz


Druga alternatywa to barendy. Osobiście nie napawają mnie one pewnością co do solidności wykonania, bo łatwo o ich wyłamanie przy przewróceniu roweru a na dodatek łatwo uderzyć  w nie kolanem. Ponadto, są  mało praktyczne jeśli często zmieniasz biegi, choć mówią, że podobno można się przyzwyczaić.

Jeśli składasz rower, to jeszcze kolejną alternatywą 'zmiękczenia' napędu jest kupić rower z 26'' kołami. Poza tym 26 calowe koła wyglądają kozacko...

edycja: na powyższym patencie z Tiagrą przejechałem już ok 5000 kilometrów, jak dotąd wszystko działa.

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Wiadomości: 253
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Tył możesz ogarnąć na dwa sposoby (z własnego doświadczenia napęd 2x11, klamkomanetki hydro 105 ) - czyli odnoszę się do napędów 11 rzędowych (z 9 rządowymi winno być nawet prościej- chociaż tu dysponuję jedynie wiedzą teoretyczną więc się nie będę wypowiadał):

1 - przerzutka szosowa (11rz) + adapter wolftooth + kaseta MTB do 11×40
2 - przerzutka MTB (11rz) + adapter naciągu linki + dowolna kaseta MTB (11rz)
Przód - przerzutka szosowa 11rz (wcześniej ogarniała kopaktową korbę szosową 50/34) +  korba MTB 11rz (38/28) ...korby możesz zamieniać w zależności od potrzeb (suport szosowy bez zmiany) do korby MTB musisz zastosować podkładki (2x2,5mm)
Czyli tak na prawdę możesz dowolnie zestawiać że sobą napędy- chcesz mieć szybszy rower pod sakwy (z przodu kompaktowa korba szosowa, tył kaseta MTB 11x40 lub 11x42), jeździsz w większości po bezdrożach (zamontuj sobie pełną grupę MTB z korbą 38x28, kaseta 11x40 - podjedziesz pod wszystko na co Ci kondycja pozwoli  ;) a jak trzeba będzie to i szybko pogonisz). Swego czasu też bylem fanem napędów 3x9, do czasu jak się nie przesiadłem na 2x11...miałem też w trekkingu 3 blaty z przodu (największy 48) pod sakwami korzystałem z niego niezmiernie rzadko

Czyli reasumując, albo musisz wydać ok 100pln na adapter wolftooth (u chińczyka jest taniej) i korzystać z możliwości kasety 11x40 kiedy używasz przerzutki szosowej albo kupić adapter naciągu linki (cena ok. 160pln) aby móc bezproblemowo ogarniać klamkomanetkami przerzutki MTB. Z przodem jest łatwiej, przerzutka 105 ogarnie Ci korbę MTB.

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
OK, dziękuję. Na razie muszę zawiesić ten wątek a właściwie myśl o baranku. Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI.


Nie bój nic, przerabiałem temat zeszłej wiosny i jest rozwiązanie.

Klamkomanetki Tiagra ST4603 3x10 (wersja starsza, nowa 4703 ma już inny uciąg linki)

Przednia przerzutka TIAGRA FD-4603 3x10 (przerzutki z grup MTB *nie* będą działać, sprawdzałem)

Korba Deore FC-T6010 48-36-26T 10s  (myślę, że XT też może działać. Na początku chciałem wstawić 42-32-24, ale podobno nie działa już z klamkomanetkami Tiagry, nie sprawdzałem jednak)

Tylna przerzutka Shimano Deore XT RD-M771 SGS 9rz (stara przerzutka 9 rzędowa jest kompatybilna z w/w klamkomanetkami przy kasecie 10 rz.)

Kaseta Shimano Deore CS-HG50 11-36T 10rz. (myślę, że inne kasety z grup MTB również będą pasować)

Łańcuch: Deore 10 rz


Druga alternatywa to barendy. Osobiście nie napawają mnie one pewnością co do solidności wykonania, bo łatwo o ich wyłamanie przy przewróceniu roweru a na dodatek łatwo uderzyć  w nie kolanem. Ponadto, są  mało praktyczne jeśli często zmieniasz biegi, choć mówią, że podobno można się przyzwyczaić.

Jeśli składasz rower, to jeszcze kolejną alternatywą 'zmiękczenia' napędu jest kupić rower z 26'' kołami. Poza tym 26 calowe koła wyglądają kozacko...

edycja: na powyższym patencie z Tiagrą przejechałem już ok 5000 kilometrów, jak dotąd wszystko działa.

No to potwierdziłeś praktycznie mój oczekiwany zestaw z STI - bardzo dziękuję.

Kilka pytań:
1. Czy powyższe będzie tak samo działać przy zmianie Tiagra na np. Shimano 105 5700/5703? (nie wiem czy ciąg linki jest w tej samej proporcji)
2. Jakie są/były problemy podczas regulowania/utrzymania takiego napędu?
3. Na co trzeba zwrócić uwagę przy montażu/regulacji - coś szczególnego, czy standardowy montaż, odległości, np. przerzutka przednia vs korba mtb?

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 153
  • Miasto: Hajnówka
  • Na forum od: 04.02.2014
Korby trekkingowej z klamkomanetkami nigdy nie łączyłem, ale mogę potwierdzić, że 105 5703 i Tiagra 4603 ma ten sam ciąg.

Inna opcja to napęd 2x10 z korbą 40/28t jeśli nie potrzebujesz ciężkich przełożeń. Rozwiązanie takie lansował PABLO z forum i wszystko działało bardzo sprawnie.

Wiem, że napędy Srama można podobnie łączyć, tj. przerzutki tylne MTB są kompatybilne z klamkomanetkami szosowymi. Możesz więc złożyć napęd 2x10/11s z szeroką kasetą.

Offline Mężczyzna R_och

  • Wiadomości: 936
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Inna opcja to napęd 2x10 z korbą 40/28t jeśli nie potrzebujesz ciężkich przełożeń. Rozwiązanie takie lansował PABLO z forum i wszystko działało bardzo sprawnie.

Tak działa dobrze (wiem bo mam u siebie), w oparciu o napęd 2x10 z korbą 40/24

Wiem, że napędy Srama można podobnie łączyć, tj. przerzutki tylne MTB są kompatybilne z klamkomanetkami szosowymi. Możesz więc złożyć napęd 2x10/11s z szeroką kasetą.

Ja mam w ogóle wymieszane, poplątane Shimano i Sram w systemie 2x10:
- klamki Sram Apex
- przednia przerzutka to stara Tiagra
- korba Shimano xt 40/24 (wymieniłem 28 na 24)
- tylna przerzutka Sram X0
- kaseta jakieś Shimano 11-36

Wcześniej jeździłem jeszcze w innej konfiguracji 2x10 i też dawało radę:
- klamki j.w.
- przednia przerzutka j.w.
- korba Shimano XT 40/28
- tylna przerzutka sram X7
- kaseta Sun Race 11-40


W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Wiadomości: 253
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
...Czy powyższe będzie tak samo działać przy zmianie Tiagra na np. Shimano 105 5700/5703? (nie wiem czy ciąg linki jest w tej samej proporcji)
Zestaw 3x10 jest prostszy w zestawieniu (korbę szosową 50/36/30 możesz śmiało wymienić na trekkingową 48/36/26), kasetę bez zmian możesz zastosować nawet 11x36  (średni wózek) a jeżeli sądzisz, że potrzebujesz szerszy/bardziej miękki zestaw kup przerzutkę MTB z odpowiadającą Ci kasetą, załóż adapter naciągu linki i ciesz się jazdą.
Poniżej masz zestawienie co prawda na pełnej Tiagrze ale 105-tka jest dostępna w identycznej konfiguracji 3x10...tym samym przez analogię będzie to działać
https://www.specialized.com/us/en/awol-expert/p/129192

Offline Mężczyzna Wnuk Stefana

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 11.05.2018
Kilka pytań:
1. Czy powyższe będzie tak samo działać przy zmianie Tiagra na np. Shimano 105 5700/5703? (nie wiem czy ciąg linki jest w tej samej proporcji)
2. Jakie są/były problemy podczas regulowania/utrzymania takiego napędu?
3. Na co trzeba zwrócić uwagę przy montażu/regulacji - coś szczególnego, czy standardowy montaż, odległości, np. przerzutka przednia vs korba mtb?

1. *Podobno* stara 105 jest również kompatybilna, nie sprawdzałem. Jeśli robisz research, to polecam anglojęzyczne fora internetowe, bo na polskich nie mogłem tego znaleźć. Nie interesowałem się tematem, bo miałem już tylną klamkomanetkę Tiagry i musiałem dokupić tylko przednią, trzyzmianową.

https://bicycles.stackexchange.com/questions/47006/what-rear-mech-can-i-use-with-105-shifter


2. Nie mam żadnych problemów, sprężyna w tylnej przerzutce jest mocna, responsywna i trzyma dobrze łańcuch. Przednia przerzutka również dobrze działa, wrzucając łańcuch na większy blat trzeba nieco przytrzymać wychyloną dźwignię, żeby łańcuch wskoczył ładnie na miejsce.

Całe zestawienie nie lubi skrajnych pozycji krzyżujących łańcuch (np. najmniejszy blat z przodu i największy z tyłu), bo łańcuch ociera się wtedy o przednią przerzutkę. Przy najcięższym przełożeniu, łańcuch również nieco ociera o przerzutkę, choć nie pamiętam czy jest tak od początku, bo nie regulowałem przerzutek od jakiegoś czasu ;) Z resztą, nie jeżdżę na tym przełożeniu codziennie.

3. Miałem zakładany napęd w warsztacie, nie sygnalizowali żeby mieli jakieś problemy. Coś tam wzmiankowali, że przy trzech najcięższych biegach może nieco ocierać, ale nie zauważyłem. Takie tam gadanie.

Z doświadczenia jednak, ludzie tam pracujący nie mają teoretycznej wiedzy o składaniu takich napędów (a mówię o warsztacie, który mieni się importerem marki Surly na Polskę),  tj. jeśli im przyniesiesz wszystkie części, to złożą w całość, ale nie szukałbym u nich jakiejś wiedzy na temat czy wzmiankowana 105 będzie działać z tylną XT. Przechodziłem przez to, opóźniło to oddanie roweru o dobry tydzień, bo jakiś mechanik stwierdził, że na stanie nie mają przedniej przerzutki Tiagry, ale mają XT i będzie pan zadowolony. Nie działało.


PS Tu masz rower na podobnych komponentach
https://www.ridgeback.co.uk/bike/panorama

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Wnuku Stefana,  dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie.

Tak sobie myślę, że temat napędu wg powyższego można ogarnąć - zarówno mtb jak mieszany, z  szosowym.

Na szali mam zatem:
1. kierownicę typu baranek, niepewność w przypadku chęci użycia ST-5700/5703 wmieszanego z mtb,  ewentualnie kwestie regulacyjne, i chyba większą trudność w podróży w przypadku awarii bądź nawet przypadkowego wygięcia klamkomanetki. Fajna ergonomia przerzucania, wiele chwytów, raczej węższe kirownice.

2. Kierownicę prostą z gp5-l, pełna grupa mtb, pewność regulacji i działania,  manetki mtb które w razie awarii łatwiej naprawić/wymienić na inne? (Czy tu również zmieniano ciąg linki dla nowszych grup?). Szersza kierownica, raczej większa stabilność w terenie, brak dolnych chwytów. Dłuższe pochylenie (pozycja bardziej aero, pod wiatr) możliwe  np. z lemondką.

3. Inna ewentualność to kierownica typu motylek. Tu jednak wydaje mi się że zwykle chwyty czy manetki montowane są zbyt blisko osi roweru, wąski chwyt. Obawiam się takiej pozycji bo nie wydaje mi się neutralna/naturalna. Pozostałe chwyty dają oczywiście swobodę.

To mam dylemat. Co o tym myślicie?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Wiadomości: 253
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
...To mam dylemat. Co o tym myślicie?
Wybór napędu to jedno ale czy nie uważasz, że jest już ciut za późno (jak rozumiem ramę już masz) na dywagacje na temat rodzaju kierownicy (masz ramę - w swoim rozmiarze - z geo pod baranka, prosta kierownica wymusił kombinacje z mostkiem)?

Offline Mężczyzna Wnuk Stefana

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 11.05.2018
Jeśli składałbym rower od podstaw to brałbym prostą kierownicę z dobrymi gripami (np. Ergon GP5), z jedną, niekombinowaną grupą MTB (np Deore) i tylną przerzutką oczko wyżej (XT) dla lepszej sprężyny. Zawsze łatwiej o części i przyszłą rozbudowę. Za zaoszczędzone pieniądze (z tego co rozumiem zastanawiałeś się nad całą grupą XT) wziąłbym mocniejsze koła i lepsze piasty, siodełko Brooksa. Gdyby nie ograniczały mnie fundusze zastanawiałbym się nad Rohloffem.

Baranek wygląda dobrze, ale nie sprawdza się do końca przy jeździe z sakwami (choć to już kwestia gustu). Kierownica motylek w ogóle do mnie nie przemawia, ale nigdy nie używałem.

Ja zdecydowałem się na rozwiązanie z barankiem, bo miałem już taki rower a zmiana na prostą kierownicę to dodatkowe koszty (sama kierownica, obie zmieniarki,hamulce z innym zakresem). Postanowiłem więc kilka następnych lat jeździć na tym co mam, a w międzyczasie odkładać na inny rower.

Jeśli jesteś anglojęzyczny, polecam lekturę (str. 20-22, jak i całą resztę) Wprawdzie materiał reklamowy, ale i tak można wyciągnąć dużo informacji nt. poszczególnych komponentów. Niech Cię nie zrazi szata graficzna rodem z poprzedniej dekady.
http://www.sjscycles.com/thornpdf/thorn_mega_brochure.pdf

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
...To mam dylemat. Co o tym myślicie?
Wybór napędu to jedno ale czy nie uważasz, że jest już ciut za późno (jak rozumiem ramę już masz) na dywagacje na temat rodzaju kierownicy (masz ramę - w swoim rozmiarze - z geo pod baranka, prosta kierownica wymusił kombinacje z mostkiem)?
To trudne...

Tak, ramę mam. Mostek jeszcze nie wybrany więc  można wybierać.  Geo i tak pewnie dobieralbym pod chwyt górny baranka co w sumie odpowiada fittingowi z kierownicą prosta? 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019


Jeśli składałbym rower od podstaw to brałbym prostą kierownicę z dobrymi gripami (np. Ergon GP5), z jedną, niekombinowaną grupą MTB (np Deore) i tylną przerzutką oczko wyżej (XT) dla lepszej sprężyny. Zawsze łatwiej o części i przyszłą rozbudowę. Za zaoszczędzone pieniądze (z tego co rozumiem zastanawiałeś się nad całą grupą XT) wziąłbym mocniejsze koła i lepsze piasty, siodełko Brooksa. Gdyby nie ograniczały mnie fundusze zastanawiałbym się nad Rohloffem.
.....
Jeśli jesteś anglojęzyczny, polecam lekturę (str. 20-22, jak i całą resztę) Wprawdzie materiał reklamowy, ale i tak można wyciągnąć dużo informacji nt. poszczególnych komponentów. Niech Cię nie zrazi szata graficzna rodem z poprzedniej dekady.
http://www.sjscycles.com/thornpdf/thorn_mega_brochure.pdf

Myślałem o przerzutkach xt T8000, korbie Deore T6000, manetki z ww. grup - T6... lub T8... Te chyba niewiele się różnią, poza ceną oczywiście.
Koła już mam zaplecione, Brooks b17 też czeka :-).
Broszura Thorn super - dziękuję. Duże dawka wiedzy i sugestii.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna altharr

  • Wiadomości: 466
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Ja niedawno kupiłem za 15pln retro kierownicę tzw bullhorn, na nią nawinąłem  żelową owijkę z Decathlonu, chwyt na rogach bardzo przypomina jazdę w górnym chwycie na baranku. Fajna sprawa. Do tego mam napęd 3x9 na XT770 (korba deore 48/36/26).

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Jeśli składałbym rower od podstaw to brałbym prostą kierownicę z dobrymi gripami (...)

Baranek wygląda dobrze, ale nie sprawdza się do końca przy jeździe z sakwami (choć to już kwestia gustu). (...)

Wnuku Stefana Skąd pogląd, że baranek nie sprawdza się przy jeździe z sakwami? Wiele realizacji, choć głównie amerykańskich i brytyjskich, to turystyki z barankiem. Ale jestem ciekaw Twojego poglądu.

Dla moich 28 calowych kółek chyba jednak chcę zostać przy konfiguracji 3x10 lub 3x9.

Teraz rozważam:
- prosta kierownica + Deore 48/36/26 + 11-xx (36 czy 34)?
- prosta kierownica + Deore 44/32/22 + 11-xx (34 czy 32)?
- baranek + ST-5700/5703 + przerzutki 105 + Deore 44/32/22 + 11-32 (rozwiązanie wybrane przez autora w wątku - tu zdjęcie https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=16024.msg365082#msg365082)

Opcje na grupie MTB - w moim odczuciu bardziej niezawodne, zamienniki bardziej dostępne w odległych krajach, szczególnie 3x9

Opcja z STI - baranek (wiele pozycji, geo), jak wygląda wytrzymałość/niezawodność przerzutek szosowych pod obciążeniem z sakwami?, zapewne trudniej o zamienniki w przypadku awarii, nie wiem jak sobie radzą w trudniejszych warunkach /piasek, deszcz, ew. błoto/

Offline Mężczyzna Wnuk Stefana

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 11.05.2018
Generalnie różnice nie są może kolosalne, ale kierownica z barankiem oferuje mniej miejsca do rozdysponowania a przy tym słabszy chwyt, co widać na jeździe po nierównym terenie. Do baranka musisz wstawić klamkomanetki, które jakkolwiek wygodne, trudno znaleleźć w serwisach rowerowych. Z drugiej strony baranek wygląda kozacko :) Sam z nim jeżdżę, bo przerabiałem rower z napędem typowo szosowym do jazdy z sakwami a wymiana na prostą kierownicę pociągnęłaby za sobą większe koszty, a wtedy sobie myślisz, to może nowy rower kupic itd.


Co do napędu, widziałem propozycję 2x10 z małą korbą Deore i też wydaje się dobrym rozwiązaniem, pewnie łatwiejszym w obsłudze niż napędy typu 3x. Co do przełożeń to wszystko zależy ile tak na prawdę chcesz jeździć, z jakim obciążeniem, ile sam ważysz, czy z roweru będziesz też korzystał do jazdy bardziej sportowej, poziomu Twojego wytrenowania i na jak długo się wybierasz, bo nogi po 5 tygodniach jazdy to już nie te z początku wyprawy. 

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 28
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
...To mam dylemat. Co o tym myślicie?
Wybór napędu to jedno ale czy nie uważasz, że jest już ciut za późno (jak rozumiem ramę już masz) na dywagacje na temat rodzaju kierownicy (masz ramę - w swoim rozmiarze - z geo pod baranka, prosta kierownica wymusił kombinacje z mostkiem)?

Gerwazy tak sobie myślę nad Twoimi sugestiami i... (pozytywnie) kręcą mi głowie. Możesz rozszerzyć teorię geo pod baranka? Mam ramę, zakup mostka i kierownicy przede mną. Czy rama Surly DT jest może 'zoptymalizowana' pod baranka i dlatego jest w necie tak wiele takich realizacji czy napisałeś powyższe z innego powodu?

Mam na uwadze Twoje propozycje i po dalszym przeglądzie różnych www, widzę, że rozwiązanie z adapterem roadlink są sprawdzone. Nie znalazłem zbyt wielu recenzji długodystanwowych nt. adapterów naciągu linki (patrzyłem na jtek Shiftmate, ale jest też Wolftooth Tanpan). Czy masz jakieś doświadczenie / albo słyszałeś o zadowoleniu z ww. adapterów naciągu linki? Jaka jest wytrzymałość, podatność na uszkodzenia, może trzeba częściej linkę wymieniać?

Niemniej, przekonuję się do przełożeń 48/36/26 + 11-36 10s. Z kierownicą prostą nie ma problemu a przy baranku i ww. przełożeniach musiałbym chyba zastosować 2 adaptery? Takie rozwiązanie zaczyna kosztować i mam wątpliwość czy wówczas bronią się wszystkie zakupy pod baranka (STI 105) vs kierownica prosta?

Tagi:
 




Organizujemy








Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum