Autor Wątek: Surly Disc Trucer custom - jaka kierownica typu baranek + mostek  (Przeczytany 5569 razy)

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 30
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Hej,

w innym wątku rozważam kompatybilność osprzętu dla nowego wyprawowca.

Ponieważ układa mi się wizja z klamkomanetkami ST-5700/5703 (Shimano 105), proszę o rekomendację konkretnego modelu kierownicy typu baranek, owijki, ewentualnie mostka pod zastosowania turystyczne.

Rama: Surly Disc Trucker 700c (60cm)
Mam 190 cm wzrostu, szerokość kości barkowych 44 cm
Przeznaczenie: jazda z sakwami na bagażnikach przód/tył.

Pozdr. MRU

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 30
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9012
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Dopiero wówczas, kiedy już pojeździsz, wiedział będziesz mieć chcesz jaką/którą.

Miałem Evo Ritchey'a, było git. Z czasem przeskoczyłem na Syntace - mi lepiej leży /gięcie/.

Co do szerokości - jeśli będziesz woził, db. jest mieć odp. duże/odp. ramię. Tego można jednak nie lubić/potrzebować. Na 2 mam krawędź zezw. - krawędź zewn. 46 cm. W 1nym jest git, w 2gim bym wolał wężej.

Ritchey z pewnością jest git (jakość/cena). 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Do Twojego roweru mru bardziej Venture max.

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 30
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
OK, dziękuję. Na razie muszę zawiesić ten wątek a właściwie myśl o baranku. Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI.

Znowu zacząłem myśleć o prostej kierownicy + gp5-l + ewentualnie lemondka. Wówczas zostanę przy napędzie z grupy górskiej lub trekking i nie będę musiał kombinować z komponentami szosowymi.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Zostają niezniszczalne i tanie manetki do kierownicy czasowej+ przerzutki lub cały napęd z MTB. Jak już nie raz tu pisałem - mam, używam, jestem zadowolony. Popularne i sprawdzone rozwiązanie w Ameryce.

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 30
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Myślisz o tzw. bar end'ach?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
...Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI...

A jaki napęd/przełożenia chciałbyś mieć? Klamkomanetki nie ograniczają Cię jedynie do korby i kasety szosowej.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 30
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
...Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI...

A jaki napęd/przełożenia chciałbyś mieć? Klamkomanetki nie ograniczają Cię jedynie do korby i kasety szosowej.

Uniwersalny, 'szeroki' i trwały ;-), więc myślałem o 3x10: 48/36/26 + CS-M771 11-36 10sp, np. Deore T6000, ewentualnie wymieszane z przerzutkami XT FD i RD - T8000 (?).

Ewentualnie jakieś 3x9? Deore FC-M590 44/32/22 + CS-M770 XT 11-34 + PP   XT FD-M771 DM 3x9
+ PT XT RD-M771 9 rz SGS

Choć obecnie w moim dwudziestoparoletnim trekkingu/cross-ie, z którym kończę przygodę, mam 3x8 SRAM z przodu 48/38/28 + 11-32 i też dawał radę w Alpach czy Pirenejach. Choć były też i podejścia pod szczytem o odpowiednim nachyleniu.

Mam też rower szosowy z klamkomanetkami 105 i takie rozwiązanie przy baranku wydaje mi się bardziej ergonomiczne, niekoniecznie prostsze w przypadku awarii, niż bar endy.

Offline Mężczyzna Wnuk Stefana

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 11.05.2018
OK, dziękuję. Na razie muszę zawiesić ten wątek a właściwie myśl o baranku. Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI.


Nie bój nic, przerabiałem temat zeszłej wiosny i jest rozwiązanie.

Klamkomanetki Tiagra ST4603 3x10 (wersja starsza, nowa 4703 ma już inny uciąg linki)

Przednia przerzutka TIAGRA FD-4603 3x10 (przerzutki z grup MTB *nie* będą działać, sprawdzałem)

Korba Deore FC-T6010 48-36-26T 10s  (myślę, że XT też może działać. Na początku chciałem wstawić 42-32-24, ale podobno nie działa już z klamkomanetkami Tiagry, nie sprawdzałem jednak)

Tylna przerzutka Shimano Deore XT RD-M771 SGS 9rz (stara przerzutka 9 rzędowa jest kompatybilna z w/w klamkomanetkami przy kasecie 10 rz.)

Kaseta Shimano Deore CS-HG50 11-36T 10rz. (myślę, że inne kasety z grup MTB również będą pasować)

Łańcuch: Deore 10 rz


Druga alternatywa to barendy. Osobiście nie napawają mnie one pewnością co do solidności wykonania, bo łatwo o ich wyłamanie przy przewróceniu roweru a na dodatek łatwo uderzyć  w nie kolanem. Ponadto, są  mało praktyczne jeśli często zmieniasz biegi, choć mówią, że podobno można się przyzwyczaić.

Jeśli składasz rower, to jeszcze kolejną alternatywą 'zmiękczenia' napędu jest kupić rower z 26'' kołami. Poza tym 26 calowe koła wyglądają kozacko...

edycja: na powyższym patencie z Tiagrą przejechałem już ok 5000 kilometrów, jak dotąd wszystko działa.

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Tył możesz ogarnąć na dwa sposoby (z własnego doświadczenia napęd 2x11, klamkomanetki hydro 105 ) - czyli odnoszę się do napędów 11 rzędowych (z 9 rządowymi winno być nawet prościej- chociaż tu dysponuję jedynie wiedzą teoretyczną więc się nie będę wypowiadał):

1 - przerzutka szosowa (11rz) + adapter wolftooth + kaseta MTB do 11×40
2 - przerzutka MTB (11rz) + adapter naciągu linki + dowolna kaseta MTB (11rz)
Przód - przerzutka szosowa 11rz (wcześniej ogarniała kopaktową korbę szosową 50/34) +  korba MTB 11rz (38/28) ...korby możesz zamieniać w zależności od potrzeb (suport szosowy bez zmiany) do korby MTB musisz zastosować podkładki (2x2,5mm)
Czyli tak na prawdę możesz dowolnie zestawiać że sobą napędy- chcesz mieć szybszy rower pod sakwy (z przodu kompaktowa korba szosowa, tył kaseta MTB 11x40 lub 11x42), jeździsz w większości po bezdrożach (zamontuj sobie pełną grupę MTB z korbą 38x28, kaseta 11x40 - podjedziesz pod wszystko na co Ci kondycja pozwoli  ;) a jak trzeba będzie to i szybko pogonisz). Swego czasu też bylem fanem napędów 3x9, do czasu jak się nie przesiadłem na 2x11...miałem też w trekkingu 3 blaty z przodu (największy 48) pod sakwami korzystałem z niego niezmiernie rzadko

Czyli reasumując, albo musisz wydać ok 100pln na adapter wolftooth (u chińczyka jest taniej) i korzystać z możliwości kasety 11x40 kiedy używasz przerzutki szosowej albo kupić adapter naciągu linki (cena ok. 160pln) aby móc bezproblemowo ogarniać klamkomanetkami przerzutki MTB. Z przodem jest łatwiej, przerzutka 105 ogarnie Ci korbę MTB.

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 30
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
OK, dziękuję. Na razie muszę zawiesić ten wątek a właściwie myśl o baranku. Chyba nie znajdę odpowiedniego rozwiązania, dość szerokich i uniwersalnych przełożeń napedu,  współpracujących z klamkomanetkami STI.


Nie bój nic, przerabiałem temat zeszłej wiosny i jest rozwiązanie.

Klamkomanetki Tiagra ST4603 3x10 (wersja starsza, nowa 4703 ma już inny uciąg linki)

Przednia przerzutka TIAGRA FD-4603 3x10 (przerzutki z grup MTB *nie* będą działać, sprawdzałem)

Korba Deore FC-T6010 48-36-26T 10s  (myślę, że XT też może działać. Na początku chciałem wstawić 42-32-24, ale podobno nie działa już z klamkomanetkami Tiagry, nie sprawdzałem jednak)

Tylna przerzutka Shimano Deore XT RD-M771 SGS 9rz (stara przerzutka 9 rzędowa jest kompatybilna z w/w klamkomanetkami przy kasecie 10 rz.)

Kaseta Shimano Deore CS-HG50 11-36T 10rz. (myślę, że inne kasety z grup MTB również będą pasować)

Łańcuch: Deore 10 rz


Druga alternatywa to barendy. Osobiście nie napawają mnie one pewnością co do solidności wykonania, bo łatwo o ich wyłamanie przy przewróceniu roweru a na dodatek łatwo uderzyć  w nie kolanem. Ponadto, są  mało praktyczne jeśli często zmieniasz biegi, choć mówią, że podobno można się przyzwyczaić.

Jeśli składasz rower, to jeszcze kolejną alternatywą 'zmiękczenia' napędu jest kupić rower z 26'' kołami. Poza tym 26 calowe koła wyglądają kozacko...

edycja: na powyższym patencie z Tiagrą przejechałem już ok 5000 kilometrów, jak dotąd wszystko działa.

No to potwierdziłeś praktycznie mój oczekiwany zestaw z STI - bardzo dziękuję.

Kilka pytań:
1. Czy powyższe będzie tak samo działać przy zmianie Tiagra na np. Shimano 105 5700/5703? (nie wiem czy ciąg linki jest w tej samej proporcji)
2. Jakie są/były problemy podczas regulowania/utrzymania takiego napędu?
3. Na co trzeba zwrócić uwagę przy montażu/regulacji - coś szczególnego, czy standardowy montaż, odległości, np. przerzutka przednia vs korba mtb?

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 164
  • Miasto:
  • Na forum od: 04.02.2014
Korby trekkingowej z klamkomanetkami nigdy nie łączyłem, ale mogę potwierdzić, że 105 5703 i Tiagra 4603 ma ten sam ciąg.

Inna opcja to napęd 2x10 z korbą 40/28t jeśli nie potrzebujesz ciężkich przełożeń. Rozwiązanie takie lansował PABLO z forum i wszystko działało bardzo sprawnie.

Wiem, że napędy Srama można podobnie łączyć, tj. przerzutki tylne MTB są kompatybilne z klamkomanetkami szosowymi. Możesz więc złożyć napęd 2x10/11s z szeroką kasetą.

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1833
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Inna opcja to napęd 2x10 z korbą 40/28t jeśli nie potrzebujesz ciężkich przełożeń. Rozwiązanie takie lansował PABLO z forum i wszystko działało bardzo sprawnie.

Tak działa dobrze (wiem bo mam u siebie), w oparciu o napęd 2x10 z korbą 40/24

Wiem, że napędy Srama można podobnie łączyć, tj. przerzutki tylne MTB są kompatybilne z klamkomanetkami szosowymi. Możesz więc złożyć napęd 2x10/11s z szeroką kasetą.

Ja mam w ogóle wymieszane, poplątane Shimano i Sram w systemie 2x10:
- klamki Sram Apex
- przednia przerzutka to stara Tiagra
- korba Shimano xt 40/24 (wymieniłem 28 na 24)
- tylna przerzutka Sram X0
- kaseta jakieś Shimano 11-36

Wcześniej jeździłem jeszcze w innej konfiguracji 2x10 i też dawało radę:
- klamki j.w.
- przednia przerzutka j.w.
- korba Shimano XT 40/28
- tylna przerzutka sram X7
- kaseta Sun Race 11-40


"Oko za oko i wszyscy będziemy ślepi" - Gandhi

„ W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę, lecz by nauczyć się tańczyć w deszczu” - Vivian Green

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum