Autor Wątek: Kolekcja Author 2007. Cross Reflex czy Classic?  (Przeczytany 10433 razy)

derred

  • Gość
Witam. Mam zamiar kupić sobie w miare dobrego cross'a do przemierzania małych dystansów typu 400km na miesiąc. Ostatnio upatrzyłem sobie fajny rower Author Classic:
http://velo.com.pl/php/rowery.php?m=0&s=Cross&id=53
Miałem iść go kupić ale natknąłem się na inny, Author Reflex:
http://velo.com.pl/php/rowery.php?m=0&s=Cross&id=50#
I tutaj jest mi potrzebna porada fachowców. Czy warto dołożyć 550zł dp Author Reflex? Czy jakość i osprzęt są tego warte? Czy lepiej zostać przy Classicu?
Proszę o odpowiedzi i wasze opinie.

Offline Maciek

  • Wiadomości: 119
  • Miasto: WM / WB
  • Na forum od: 08.08.2006
Wg mnie nie warto. W obu amorki są nie za specjalne, blokada skoku pewnie zaraz nie bedzie dzialac, a 10 mm. roznicy w skoku i tak nie odczujesz (praca jak to RST pewnie w obu podobna).
Przerzutki (jak będziesz chciał mieć deorki z przodu i z tylu) to podejrzewam ze za ok 100 zł. kupisz nowy komplet na Allegro...
To tyle, 550 zł. lepiej zainwestowac w ubrania i ew. SPD :)
Pozdrawiam,

Maciek

derred

  • Gość
Właśnie też tak pomyślałem:) Dzięki za rade. Możesz wstawić mi linki do przerzutki tylniej i przedniej z allegro? Bo tam jest kilka rodzajów, a ja się na tym nie znam i nie wiem które będą kompatyilne do Cross'a.
ps. A może sobie Gianta kupić? http://www.podrozerowerowe.info/viewtopic.php?t=217

Offline Maciek

  • Wiadomości: 119
  • Miasto: WM / WB
  • Na forum od: 08.08.2006
Pozdrawiam,

Maciek

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
ja sie dlugo zastanawialem nad x-sport 3.0, authorem reflexem, kellysem neosem i padlo na authora. pierwszy odpadl giant i z 2 author kellys padlo na authora bo fajny rabat dostalem choc kellys ma lepszy minimalnie osprzet.

Jurko

  • Gość
Witam !!  
Nie otwieram nowego wątku ponieważ pytanie na związek z rowerkiem tu omawianym.
 
Podobnie jak derred zastanawiam się nad Authorem Refleksem. Lubię posimigać  asfaltem w polączeniu z  lekkim terenem (na ciężki na górala) i zakładam, że do tego będzie nadawał się znakomicie. Co mnie interesuje to to jak ten authorek będzie się sprawował  np. na 2-3 tygodniowej wyprawie  obładowany sakwami w  terenie typu Beskid Niski.
Bighunter, jak twierdzisz masz taki rower - może masz jakieś  doświadczenia w  tym  względzie ?

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
no wlasnie zmienilem mojego kellysa majestica na authora reflexa dokladnie pod katem jazdy szosa czy lesnymi sciezkami. Wczesniej mialem rower typowo mtb i z sakwami jezdzilem ale czuje ze teraz majac crossa bedzie jechac sie duzo przyjemniej i jego zalety beda widoczne zwlaszcza w pozycji jaka sie zajmuje (jak dla mnie wygodniejsza niz na goralu) no i kola 28. raczej do 26 juz nie wroce. A dlaczego reflex? Bo jest sensownie poskladany. IMHO osprzet alivio jest optymalny jesli chodzi o turystyke, rowniez obrecze alexrims 17 (ja wczesniej uzywalem 18) to dobry wybor, podobnie jak piasty quando ktore od kiedy pamietam uzywa moj partner od pedalowania :wink: . Rama i kola to najwazniejsze rzeczy na jakie sie powinno moim zdaniem patrzec i dlatego kupilem reflexa. W beskidzie niskim na pewno da sobie rade bo beskid niski jest niemal stworzony dla rowerzystow. Polecam ostatni numer npm tam jest opisany troszke beskid niski pod katem rowerowym.

Jurko

  • Gość
Dzięki za uwagi !  ale jeżeli dobrze zrozumiałem to  jeszcze nie  sprawdziłeść  go  w  terenie.

Ten który widziałem jest na obręczach 18-stkach (ACE 18) jak one się mają do  17-stek i  czy nie  warto by  było zastanowić się nad włożeniem do  kół lapszych  szprych np. z  grupy Sapim ? - ważę 80 kg + 20-25 kg bagażu.

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
w terenie przejechalem na razie nim 30km bo przebiegu mam 50 km takze nie moge nic powiedziec poza odczuciami. rower zachowuje sie bezpiecznie, nie da sie tak pocisnac jak na MTB ale on do tego nie sluzy. chodzi o przyjemnosc z jazdy i pokananie trasy i z tym daje sobie dobrze rade. Nawet dziw bierze ze kola niby wieksze o 2 cale ale lykaja niektore nierownosci z ktorymi 26 mialy problem (jezdzilem ta sama trasa obydwoma rowerami). To tyle co moge na razie powiedziec.

18tki od 17 roznia sie profilem. 18 jest bardziej stozkowy w 17 bardziej plaski.
18tka http://www.alexrims.com/upload/product/2006616151534_2.jpg
17tka http://www.alexrims.com/upload/product/200673141235_2.jpg (tu jest tylko 26" ale 28" jest identyczna)

tu masz jak wyglada moje kolo w reflexie http://bighunter.acanay.com/fotki/ace17.jpg
czy warto zmieniac na Sapimy? moim zdaniem nie. szkoda kasy a przeciez jakis wypasnych cieniowanych szprych nie chcemy z wiadomych jak piszesz 20ilus kg dodatkowo na rowerze. czym prosciej tym lepiej.

Jurko

  • Gość
Dzięki za  wszystki uwagi  ...  i chyba zdecyduje  się na ten rowerek, mimo różnych uwag krytycznych pod jego adresem, które tu i  ówdzie czytałem.

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
a tak z ciekawosci o jakich slyszales?

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 400
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Cytat: "bighunter"
Nawet dziw bierze ze kola niby wieksze o 2 cale ale lykaja niektore nierownosci z ktorymi 26 mialy problem (jezdzilem ta sama trasa obydwoma rowerami).

To Cię dziwi? Przecież to logiczne. Im większe koło, tym lepiej radzi sobie z nierównościami. Koło o średnicy 10 metrów będzie łykać nawet powalone drzewa.

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
ze logiczne to wiem. zdziwilo mnie natomiast to, ze te 2 cale beda az tak odczuwalne w terenie.

jonygliwice

  • Gość
Coż.. Reflexem przejechałem już prawie 2 tys km w różnym terenie, używam go na krótkie oraz długie trasy pow. 100 km. Sprawuje się bardzo dobrze, blokada skoku nadal działa i ogólnie nie mam nic do zarzucenia temu rowerowi. Porównując z Neosem Kellys - Neos jest chyba trochę wygodniejszy, ale trochę też cięższy. Jedyna zmiana jaką chcę dokonać w authorze to zmienić opony na cieńsze (jeżdżę głównie szosą podczas wypraw rowerowych), najlepiej takie z bocznym paskiem odblaskowym, żebym mógł ściągnąć te pomarańczowe plastyki na szprychach:)

Dla osoby, która planuje jeździć 400-600 km miesięcznie raczej bym polecił Classica, z uwagi na oszczędność, a niewielkę różnicę w jeździe. Tylko dokupić rogi bo brzydko wygląda bez.

Offline Maciek

  • Wiadomości: 119
  • Miasto: WM / WB
  • Na forum od: 08.08.2006
Uwierz mi że jest różnica. Ostatnio kupiłem siostrze rower na całym deore - jak sie przesiadła z makrokesza na acera/alivio i niższe to sie zdziwiła dlaczego tak wszystko lekko chodzi...
Wg mnie przerzutki montuje sie po to lepsze żeby na wyprawie sie nie sypnęły - chyba ze lubisz dodatkowe atrakcje w postaci wygiętego wózka/połamanych szprych/czy czego tam jeszcze.
Wyzsza grupa zwykle oznacza lepsze działanie/mniejsza awaryjność/oczywiście wyższa cenę.
Nie wiem jak Wy ale ja wagi nie biorę pod uwagę w rowerze wyprawowym, bo i po co? 3 kg. w ta czy w ta naprawdę nie robi różnicy...
Pozdrawiam,

Maciek

Offline tobiasz

  • Wiadomości: 141
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.06.2006
mi waga robi roznice, bo jak rower juz nie jest zaladowany to milo jest pojezdzic na czyms lekkim

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
ale jak sie waga na przerzutce o jakies 50 gram zmniejszy to czy zauwazysz roznice?
wole miec troszke ciezsza przerzutke ale ze swiadomoscia, ze sie nie rozwali tak szybko

pozdrawiam

Offline tobiasz

  • Wiadomości: 141
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.06.2006
to akurat prawda

chodzilo mi o roznice 3kg

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Cytat: "Michał Wolff"
Myślicie jak ludzie, którzy pierwszy raz wchodzą do sklepu rowerowego - zawsze największe wrażenie robi na nich model przerzutki. To tylko z tego powodu w wielu rowerach montuje się przerzutkę o dwie klasy lepszą od reszty osprzętu.


Zgadza sie.
A znacznie lepiej dołożyc chociażby np do piast. O przerzutkę wyższej klasy można sie pokusic jak sie ma za duzo kasy. Owszem, będzie działała precyzyjniej ale pod warunkiem że manetki też mamy wyższej grupy!
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Mężczyzna Gendok

  • Wiadomości: 12
  • Miasto:
  • Na forum od: 01.06.2007
Witam

Chciałbym sie podłączyć do tego wątku a w szczególności do wytrzymałości kół.
Posiadam Authora Reflex model 2005, jego specyfikacja to:
http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=387&cid=392&pid=556580
przepraszam za po czesku  ale taką znalazłem  :D

i tu moje pytanie, które może nie którym wyda sie banalne ale dla kogoś kto nie ma pojęcia o rowerach jest ważne i  zostało już zadane w tym wątku ale dla mnie odpowiedź nie jest zrozumiała.
moja waga to +- 95 kg, do tego sakwy tylne + namiot + dwa śpiwory i co tam jeszcze można zabrać żeby odciążyć swoją lżejsza polówkę  :D    (nic nie kupione a więc nie mogę tego sprawdzić w praktyce)
zamierzam w tym roku pojechać na moją pierwszą wyprawę rowerowa i
boje sie czy moje koła  w reflexie to wytrzymają
Pytałem sie o to w serwisach rowerowych i uzyskałem rożne odpowiedzi  :shock:  
Ze wytrzymają albo nie i zawsze jakas szprycha może pęknąć)   :D
Jak wy ze swojego doświadczenia to widzicie, czy trzeba wymienić kola na mocniejsze ?

będę wdzięczny za każdą sugestie popartą najlepiej linkiem żebym mógł pójśc do serwisu i powiedzieć ze chce to i to (oczywiście w granicach cenowego rozsądku średnio zamożnego Polaka)
Gendok

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2761
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Obręcze nie wyglądają na stożkowe,a do tego tylko 32 szprychy, a nie 36. Mogą być problemy przy tej wadze, ale tylko z tylnym kołem, na przód działają o wiele mniejsze obciążenia.
   Jednak zamiast wymiany lepiej odciąż tył kupując sakwy i bagażnik na przód. Zależy też gdzie jedziesz na wyprawę, czy w pobliżu będą jakieś sklepy żeby ewentulnie zapleść nowe koło.
   Pamiętaj też, że pod koniec wyprawy pewnie będziesz ważył mniej to szanse koła wzrosną :wink:
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
alerims 18 to dobra obrecz, nie wymianialbym jej na pewno. raczej radzilbym kupic po 2 szprychy lewe i prawe to tylnego kola na wypadek pekniec, sprawdzic jak wygladaja kolnierze piast tzn czy widac ze szprychy spowodowaly ze dziurki nie sa idealnie okragle tylno np maja ubytki. oznacza to ze sprzycha wyrobila to dziurke i wzrosnie prawdopodobienstwo pekniecia szprychy w miejscu wlozenia w kolnierz czyli na zagieciu. Jesli okaze sie ze masz nierowne otwory w piascie to radze przeplesc kolo przesuwajac kazda sprzyche o +1 do przodu. uloza sie wtedy tak ze te zadziory nie beda wplywaly na polozenie szprych w kolnierzu.
Oprocz tego radze dociagnac wszytstkie sprychy przed wyjazdem, co do sakw przednich arkadoo dobrze radzi, ale bagaznik + sakwy to dodatkowe koszty, ale jak najbardziej warto.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum