Autor Wątek: Marin Pine Gravel  (Przeczytany 2003 razy)

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 30
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 14:02 »
Cześć,

Oprócz szosy, dwa lata temu sprawiłem sobie rowerek do ujeżdżania okolicznych pól i lasów. Jako że nie znoszę uślizgów, wszelkich szlifów i boksowania w piachu, postawiłem na koła w rozmiarze semi-fat (3.0'). Do tego dobra cena, stalowa rama - wybór padł na Marin Pine Mountain.

Po 1,5 roku i przejechanym tysiącu km stwierdziłem, że nie potrzebuję tak szerokiej jak fabryczna kierownicy, najszersza z gravelowych nadawała się idealnie. Jedynie oryginalny mostek okazał się jednorazowy i po odkręceniu śrub po gwintach nie było śladu.

Do szosy lub gravela dość daleko, prędkości nie zachęcają do wyścigów, ale to wyjątkowo bezpieczny i radosny rower, w dodatku daje się fajnie pakować.




« Ostatnia zmiana: 19 Gru 2018, 14:49 wyrzykus »
Follow me on Strava

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 14:44 »
Yyy.. z prostą wyglądałby lepiej
« Ostatnia zmiana: 19 Gru 2018, 14:59 worek_foliowy »
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 30
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 14:46 »
Nie mieściłem się w krzakach, poza tym nie mam ambicji do ścigania na singlach i technicznej jazdy. Baranek jest o niebo wygodniejszy...
Follow me on Strava

Offline miki150

  • morsung
  • Wiadomości: 5202
  • Miasto: wejherowo
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 15:57 »
W górnym chwycie, czyli tam gdzie masz klamki, chwyt musi być chyba strasznie wąski?

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 196
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 18:40 »
Ale... gdzie są klamki?  ::)

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 20:21 »
Baran mi tu w ogóle jakoś nie leży. I te klamki...
Duża ilość podkładek pod mostkiem i mostek na minus stoją ze sobą w sprzeczności, moim zdaniem - albo chcemy podnieść, albo opuścić kierownicę.
Siodło chyba nie pasuje kolorystycznie do reszty.

Poza tymi drobiazgami podoba mi się i fajnie, że daje radość z jazdy.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 5657
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 20:34 »
Duża ilość podkładek pod mostkiem i mostek na minus stoją ze sobą w sprzeczności, moim zdaniem - albo chcemy podnieść, albo opuścić kierownicę
Oczywiście, że to nie sprzeczność. W ten sposób nie tniemy widelca :)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 20:39 »
Możemy też na dywany kłaść folię w celach ochronnych.
Pisałem tylko o swoich odczuciach, ale każdy jeździ jak chce i nie zamierzam nakłaniać do zmiany poglądów.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 19 Gru 2018, 23:52 »
Kierownica lekko zaburza kształt roweru, bo jest bardzo nisko. Po podniesieniu kierownicy wyglądałoby już bardzo fajnie. Jeszcze bym ją tylko trochę przekręcił i założył normalne klamkomanetki szosowe lub klamki i bar-endy.

PS.Nie wiem po co komu baranek w mtb.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 30
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 20 Gru 2018, 07:36 »
Ja rozumiem wszystkie uwagi, ale zmianę przemyślałem i działa. Klamki są tam, gdzie trzeba - na kierownicy, miało to być rozwiązanie do czasu kiedy znajdę odpowiednie szosowe do hydraulicznych przewodów, ale sprawdza się to świetnie. Chyba zostanie...



Co do wysokości to nie wiem, oryginalny mostek okazał się jednorazowy, ten co leżał ma 6 stopni, skierowałem w dół i jest wygodnie, więc zostawiam. MTB czy nie MTB, gravel czy enduro, słyszalem też grinduro - nie wiem, nie lubię szufladek.
Follow me on Strava

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 3486
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Marin Pine Gravel
« 20 Gru 2018, 07:48 »
no ważne że Ty żeś Pan zadowolony..

ale i tak zaryzykuję stwierdzenie, że ideę baranka chyba zepsułeś. No bo w innym chwycie się jeździ na baranku i tam też powinni być szybko dostępne hamulce.

Poza tym.. ciekawy pomysł.

Offline gocu

  • Wiadomości: 21
  • Miasto:
  • Na forum od: 04.04.2013
Odp: Marin Pine Gravel
« 20 Gru 2018, 10:17 »
Czyli rower tylko do jazdy na wprost - kierownica wąska (dodatkowo z wymuszonym przez hamulce chwytem jak w kurierskim ostrym kole) a opony jak w traktorze. Za mała dźwignia żeby to sensownie skręcało.
« Ostatnia zmiana: 20 Gru 2018, 10:22 gocu »

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 30
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 20 Gru 2018, 10:52 »
Macie rację, pozastanawiam się dziś na ścieżkach nad ideą baranka i mechaniką dźwigni :)
Dla jasności - to Ritchey Venture Comp 46 cm. Poprzednia, prosta, miała z tego co pamiętam prawie 80 cm i dla mnie była za szeroka, łapałem ją gdzieś pośrodku często za klamki. Może nie dla mnie jakieś techniczne single - po prostu nie do tego używam roweru.

Skłoniło mnie na wspominki. Nieliczne plusy szerokiej kierownicy - nadawała się do wożenia pizzy:
« Ostatnia zmiana: 20 Gru 2018, 11:07 wyrzykus »
Follow me on Strava

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 20 Gru 2018, 12:05 »
Mam taką kierownicę, ale 44 i jest wybitnie szeroka i komfortowa. W dolnym chwycie moja ma 57 cm, wyrzykusa pewnie z 60, bo jest 46 - więc o czym wy tu Panowie piszecie?

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 3486
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Marin Pine Gravel
« 20 Gru 2018, 12:23 »
aa to wszystko jasne! Bo to pizzerbike!  :P

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 20 Gru 2018, 20:02 »
Tak serio to sam bym złożył ten rower bardzo podobnie. U siebie kierownicę mam wyżej, ale to głównie ze względu na amortyzator 100 mm - trzeba mieć wyżej, żeby po najechaniu na przeszkodę nie zanurkować zbytnio ;) Gdyby nie on, kierownica zapewne byłaby 5 cm niżej.

Jedynie brakowałoby mi możliwości hamowania
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 155
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
Odp: Marin Pine Gravel
« 27 Gru 2018, 23:15 »
no qrcze - niezły pokrak wyszedł  ;D

Ja co prawda, od kiedy mam Speca (MTB hardtail) - o szerokości kierownicy 720 - nie wyobrażam sobie jazdy  niczym bardziej wąskim . W trekkingu właśnie zmieniam na 680 mm z 560 ..

Ale .. do sedna - co kto lubi - i gdzie jeździ .  W normalnym terenie - bez jakiś przewyższeń powyżej 15 % z naturalnymi przeszkodami , czyli już lekka ekstrema  -  to myślę spokojnie taka kiera starcza. Jedyne co się rzuca w oczy, to za szerokie opony na takie warunki , ale - rozumiem - tak zostało  ;)

pozdrowienia i szerokości  :lol:
###  p1rat  ###

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7133
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Marin Pine Gravel
« 27 Gru 2018, 23:18 »
Ja co prawda, od kiedy mam Speca (MTB hardtail) - o szerokości kierownicy 720 - nie wyobrażam sobie jazdy  niczym bardziej wąskim . W trekkingu właśnie zmieniam na 680 mm z 560 ..
Słabo u Ciebie z wyobraźnią  :P
Ja takie cholerstwo miałem i kiedy pomyślałem ile będę czekał aż przyjdzie kierownica na której nie będę się czuł ukrzyżowany to wziąłem piłkę do metalu i od razu mi było lepiej  :D

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 27 Gru 2018, 23:20 »
Do cięcia rur polecam takie narzędzie

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 155
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
Odp: Marin Pine Gravel
« 27 Gru 2018, 23:25 »
Waryjoty - nie róbcie tu koledze offtopica - wiadomo, czym szerzej tym lepiej  :P
###  p1rat  ###

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 30
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 28 Gru 2018, 07:42 »
Ja wiem że wygląd może być dla niektórych bardzo kontrowersyjny, ale jedyne nad czym się zastanawiam i coraz mniej jestem przekonany do tej myśli, to montaż "normalnych" dla tej kierownicy klamkomanetek szosowych. Na tych teraz jeździ się bardzo wygodnie i bezpiecznie, jedyne w czym mogą przeszkadzać to montaż sakwy na kierownicę na letnią wyprawkę raz czy dwa.

Opony dla mnie to ogromny plus - tak jak pisałem na wstępie - nie znoszę uślizgów i jazda po sypkim piachu, błocie czy śniegu na czymś węższym to dla mnie żadna przyjemność.



Kiera o długości 720 mm  sprawdzać się może przy zabawie w MTB, mnie to kusi czasem, ale to nie na tym rowerze...
Follow me on Strava

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 28 Gru 2018, 14:57 »
Rower super.. tylko cały czas nie rozumiem sensu takiej kierownicy, gdy przy trudniejszych odcinkach trzeba chwytać w mniej pewnym chwycie. Być pozbawionym hamulców w przypadkach losowych też tak średnio przyjemne.

Jakie klamkomanetki musiałbyś kupić żeby działały z hamulcami hydraulicznymi? Trochę się rozglądałem, bo kiedyś bym też przeszedł na hamulce hydrauliczne. Z tego co zrozumiałem klamkomanetki szosowe mają dalej linki, a cała hydraulika jest wyłącznie w hamulcu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 142
  • Miasto: hajnówka
  • Na forum od: 04.02.2014
Odp: Marin Pine Gravel
« 28 Gru 2018, 15:19 »
Pełna hydraulika jest oferowana zarówno przez Srama jak i Shimano, bodajże od Tiagry wzwyż. Łatwo je odróżnić od modeli na linkę, bo, klamkomanetki są sporo wyższe.

Hydraulika siedząca w samym zacisku to np. TRP HY/RD. Kompatybilne z klasycznymi klamkomanetkami, ponoć oferują wyższą kulturę pracy od Spyre i Avidów BB7.

Offline Mężczyzna Uhoman

  • Wiadomości: 1
  • Miasto: Ostrowiec Swietokrzyski
  • Na forum od: 03.12.2017
Odp: Marin Pine Gravel
« 29 Gru 2018, 21:50 »
Sam mam Pine-a i myślałem dokładnie nad taką samą przeróbką  ;D, mam więc 2 pytania:
- nie było problemu z przeciśnięciem uchwytów klamek hamulców przez gięty odcinek kierownicy?
- czy używasz górnego chwytu z dłońmi ułożonymi równolegle do kierunku jazdy - ciekaw jestem, czy przy braku klamkomanetek, w takich chwycie dłonie mają odpowiednie podparcie i nie zsuwają się do przodu?

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 155
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
Odp: Marin Pine Gravel
« 29 Gru 2018, 22:11 »
Ja wiem że wygląd może być dla niektórych bardzo kontrowersyjny, ale jedyne nad czym się zastanawiam i coraz mniej jestem przekonany do tej myśli, to montaż "normalnych" dla tej kierownicy klamkomanetek szosowych.

hmm, dopiero teraz ujrzałem ten defekt  ;D
Zdecydowanie poszedł bym w jakieś przełajowe rozwiązanie , aż się prosi ...
###  p1rat  ###

Offline Mężczyzna wyrzykus

  • Piotr Wyrzykowski
  • Wiadomości: 30
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 16.04.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 31 Gru 2018, 07:09 »
Uhoman, już odpowiadam:
- klamki nie przejdą przez gięcie baranka, próbowałem, połamałem, kupiłem tanie "składane" klamki, inaczej się nie dało.
- górny chwyt taki prawie szosowy (ale bez oparcia z przodu, o szosowe manetki) jest bardzo wygodny, co więcej pozwala na swobodny i pewny dostęp kciukami do hamulców. Łapy się nie zsuwają, ew. można o parę stopni podnieść kierownicę.

I tak generalnie - może ciężko sobie wyobrazić, bo piszecie wciąż że dostęp trudny, że niebezpiecznie. Rozumiem że tak to może wyglądać, zwłaszcza gdy ktoś poważnie traktuje techniczną, terenową jazdę lub wręcz się ściga w XC czy maratonach. To rower na kręcenie i turystykę i naprawdę oba górne chwyty dają bezpieczeństwo, a oparcie na baranku to odpoczynek i jazda po prostych i w miarę równych drogach. Nie wiem, może ja jestem nadostrożny na rowerze, ale nie zdarzają mi się sytuacje gdzie nagle nie wiadomo skąd coś się dzieje i muszę hamować. Jeśli widzę że coś się szykuje, zawsze zdążę zmienić chwyt i łapać hamulce. Tu zresztą taka myśl - czy tylko ja w dolnym (naprawdę dolnym, pełnym chwycie jak podczas sprintu) chwycie za szosowy baranek nie mam dostępu do klamkomanetek? Bo wydaje mi się że aby złapać za klamkę i tak trzeba puścić i przesunąć dłoń wyżej, a dolny chwyt, tak jak i w moim Marinie służy do pełnego oparcia ciężaru "w dół".
« Ostatnia zmiana: 31 Gru 2018, 10:02 wyrzykus »
Follow me on Strava

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Marin Pine Gravel
« 31 Gru 2018, 16:23 »
Dzięki za wyjaśnienia.

Mam w sumie dosyć podobny rower i u mnie dostęp do klamek z dolnego chwytu jest bardzo dobry. Klamki są przechlone w dół kosztem użyteczności chwytu na nich.

Przy rozgiętych barankach dolny chwyt jest zwykle podstawowym. Dolna część kierownicy powinna być wtedy na takiej wysokości jak wcześniej była prosta.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna marbut

  • Wiadomości: 47
  • Miasto: wejherowo
  • Na forum od: 16.10.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 29 Sty 2019, 00:35 »
u nas podobnym rowerem taki stary gość przez bagna przejeżdza, nikt tam nawet nie zachodzi, a on wszędzie zjeżdza, ma długą brodę,

tak na powaznie

to szerszych opon nie było w sklepie, jakieś wąskie

Offline Mężczyzna marbut

  • Wiadomości: 47
  • Miasto: wejherowo
  • Na forum od: 16.10.2018
Odp: Marin Pine Gravel
« 29 Sty 2019, 00:41 »

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum