Autor Wątek: Race Through Poland  (Przeczytany 7239 razy)

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Race Through Poland
« 6 Lis 2018, 17:39 »
W 2019 roku odbędzie się druga edycja wyścigu: http://racethroughpoland.pl/
Wybiera się ktoś?

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 6 Lis 2018, 17:48 »
Rozważam.Pomysł na trasę ciekawszy niż rok temu, ale czemu wyścig urywa sie w Ojcowie i do wrocławskiej mety już przelot bez żadnych PK ? A można by jeszcze hopsnąć w górki :)

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 6 Lis 2018, 18:04 »
A próbowałeś już wyznaczyć trasę? Zobacz ile wychodzi metrów przewyższenia, a jeśli dodałbyś jeszcze górki... :P

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 244
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Odp: Race Through Poland
« 6 Lis 2018, 18:49 »
Myślę poważnie. Trasę do PK 2 mam w miarę ogarniętą. Szkoda że nie można poruszać się po DK, ta zasada mocno komplikuje ułożenie trasy pomiędzy PK. Sporo więcej przewyższeń i słabych asfaltów wyjdzie.

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 6 Lis 2018, 19:08 »
Ja nauczką z zeszłej edycji ominąłem wszystkie miasta szerokim łukiem :) Teraz wychodzi jakieś 1352km i 13500m up :)

Offline Mężczyzna adams

  • Wiadomości: 68
  • Miasto: skierniewice
  • Na forum od: 10.12.2017
Odp: Race Through Poland
« 6 Lis 2018, 19:20 »
To jest impreza za którą najbardziej trzymam kciuki u nas w kraju, liczę, że za jakiś czas sam wystartuje, tylko jeszcze trzeba dojrzeć do tego :)


Kolega też sobie wrysował wstępnie ślad i nie pamiętam ile dokładnie, ale miał przewyższeń sporo poniżej 10k ...

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 6 Lis 2018, 19:41 »

Kolega też sobie wrysował wstępnie ślad i nie pamiętam ile dokładnie, ale miał przewyższeń sporo poniżej 10k ...

Daj namiar na kolegę, taki ślad jest na wagę złota!!! Coś go chyba poniosło po zakazanych drogach ;)

Offline Mężczyzna adams

  • Wiadomości: 68
  • Miasto: skierniewice
  • Na forum od: 10.12.2017
Odp: Race Through Poland
« 6 Lis 2018, 19:47 »
no, właśnie chyba mu coś ostro nie poszło - weryfikując z Twojego śladu ...

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 08:00 »
A próbowałeś już wyznaczyć trasę? Zobacz ile wychodzi metrów przewyższenia, a jeśli dodałbyś jeszcze górki... :P
  Patrzyłem na  przedostatni i ostatni odcinek czyli z Pienin do Ojcowa i później na Wrocław.Zakaz krajówek mocno komplikuje układanie.Rozumiem ideę zakazu , ale to nie dotyczy tylko eSek , autostrad czy dróg typu Zakopianka ,ale całej  potężnej sieci dróg (rozumiem ,.że wszystkich z oznaczeniem dwucyfrowym).Nie wiem nawet , czy jest to  fizycznie możliwe takie ułożenie żeby asfaltem przejechać takie odcinki  bez udziału krajówek.

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 08:02 »
Zakaz dotyczy wszystkich "czerwonych" dróg ;)

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 08:38 »
czyli ?

Offline Mężczyzna michuss

  • Wiadomości: 300
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 28.02.2014
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 08:40 »
Czyli takich, które przed numerem mają DK. A numer składa się z jednej lub dwóch cyfr.

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 194
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 08:49 »
Od tego planuję zacząć sezon.  8)
Nie wiedziałem, że tam nie można krajówkami.  ::) Ale może to dobrze, bezpieczniej.
« Ostatnia zmiana: 7 Lis 2018, 08:55 Johnny_n »
Mężczyźni nigdy się nie starzeją, tylko zabawki im drożeją... :)

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 08:55 »
czyli wszystkich oznaczonych numerem od 1 do 98 .Przykład pierwszy z mapy trasy RTP ,PK 1 Stóg Izerski , zjeżdżamy do Świeradowa kierunek na Lądek bo tam obowiązkowy początek drogi na Pradziada.Czyli kierujemy się na Szklarską a tam wg mojej wiedzy nie ma możliwości żeby nie liznąć Drogi krajowej nr 3 (jadąc szosówką oczywiście) czy to kierując się na Piechowice (wtedy niewiele) czy na Jakuszyce . Zostaje ze Świeradowa uderzać prosto na Czechy , tam chyba nie obowiązują ograniczenia dozwolonych dróg

Offline Mężczyzna wiecho

  • Wiadomości: 222
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 01.01.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 09:05 »
Podajcie źródło, które mówi, że nie można krajówkami, bo na stronie nie mogę doczytać.
Rower... to dla mnie już obowiązek... stał się pasją...i chyba filozofią życia...

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 09:37 »
Dozwolone jest coś takiego jak na zdjęciu. Można wjechać na krajówkę w taki właśnie sposób ale wolno się nią poruszać max 1km

Offline Mężczyzna wiecho

  • Wiadomości: 222
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 01.01.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 09:44 »
Wszystko pięknie, tylko skąd znacie takie szczegóły.
Rower... to dla mnie już obowiązek... stał się pasją...i chyba filozofią życia...

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 10:00 »
Z profilu na FB oraz z newslettera do którego można się zapisać na stronie organizatora

Offline Mężczyzna wiecho

  • Wiadomości: 222
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 01.01.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 10:24 »
Dzięki. Teraz wszystko jasne. :icon_smile:
Rower... to dla mnie już obowiązek... stał się pasją...i chyba filozofią życia...

Offline Mężczyzna sombra

  • Lubię ciszę... więc kręcę głównie nocą.
  • Wiadomości: 168
  • Miasto: Skierniewice
  • Na forum od: 04.11.2016
    • blog
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 11:33 »

Kolega też sobie wrysował wstępnie ślad i nie pamiętam ile dokładnie, ale miał przewyższeń sporo poniżej 10k ...

Daj namiar na kolegę, taki ślad jest na wagę złota!!! Coś go chyba poniosło po zakazanych drogach ;)

To chyba o mnie chodzi... tak więc przywołany do tablicy - starałem się nie wytyczać po górkach więc wyszło mi 1331,5 km trasy i 5554 metry wzniosu - tak wiem jakoś mało, dane pochodzą z naviki.

Chodzi mi ten wyścig po głowie... jest jeszcze czas więc przemyślenia będą ;)

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 12:28 »
Myślę poważnie. Trasę do PK 2 mam w miarę ogarniętą. Szkoda że nie można poruszać się po DK, ta zasada mocno komplikuje ułożenie trasy pomiędzy PK. Sporo więcej przewyższeń i słabych asfaltów wyjdzie.

Ja też się zastanawiam nad tym wyścigiem.
W tej edycji punkty sporo sensowniej pomyślane, wymuszają dużo ciekawszą trasę, termin też lepszy, doszły też obowiązkowe dla wszystkich odcinki koło punktów kontrolnych (na Stóg Izerski jeden z najcięższych podjazdów w Polsce, średnio 18% na 1,5km!!!). Bardzo dobry pomysł z wjazdem do Czech, znacznie urozmaica trasę i dodaje górek.

A zakaz krajówek uważam za dodatkowy atut imprezy. Przede wszystkim ma to wiele sensu przy dojeździe z Ojcowa do Wrocławia, gdzie krajówki są opcją zdecydowanie najkrótszą, ale są to krajówki bardzo ruchliwe i nieprzyjemne. Kiedyś była opcja - albo dużo nadrabiać bocznymi drogami, albo męczyć się setki km na niebezpiecznych drogach. A tak to wymusza to niezłe kombinowanie przy planowaniu, tym bardziej że trzeba dojechać na północ od Wrocławia, bo tam się zaczyna obowiązkowy odcinek.

I jako, że tym razem będzie sporo więcej gór - dobre planowanie trasy ma duże znaczenie, trzeba trochę strategii - czy pojechać dłużej, ale z mniejszą ilością podjazdów, czy krótszy dystans z większą ilością podjazdów; to dodatkowy czynnik, którego nie ma na innych maratonach.

To chyba o mnie chodzi... tak więc przywołany do tablicy - starałem się nie wytyczać po górkach więc wyszło mi 1331,5 km trasy i 5554 metry wzniosu - tak wiem jakoś mało, dane pochodzą z naviki.

5500m w pionie to jest nierealne, same podjazdy na obowiązkowych odcinkach to ze 3000m wyjdzie. Tutaj wiele zależy od programu w jakim to liczymy, każdy ma inny algorytm, więc porównywanie wyników z dwóch różnych programów nie ma sensu, jako punkt odniesienia trzeba stosować ten sam program, najlepiej RWGPS.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna adams

  • Wiadomości: 68
  • Miasto: skierniewice
  • Na forum od: 10.12.2017
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 12:57 »
(na Stóg Izerski jeden z najcięższych podjazdów w Polsce, średnio 18% na 1,5km!!!).
wjeżdżałeś tam? na jakim przełożeniu ?

Offline Mężczyzna wiecho

  • Wiadomości: 222
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 01.01.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 13:25 »
Proponuję zabrać klapki ze sobą😀
Rower... to dla mnie już obowiązek... stał się pasją...i chyba filozofią życia...

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 244
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 13:46 »
Na spory minus zasługuje też godzina startu, czyli 16.00. Pchanie roweru na Stóg Izerski wypadnie w środku nocy. Tam jest schronisko więc na upartego można się kimnąć, biorąc pod uwagę dojazd do Wrocławia przed samym startem.

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 13:48 »
(na Stóg Izerski jeden z najcięższych podjazdów w Polsce, średnio 18% na 1,5km!!!).
wjeżdżałeś tam? na jakim przełożeniu ?
W wydaniu RTP jako obowiązkowy wjazd jest od strony Czerniawy , zaczyna się niewinnie , ale zamienia się w koszmarną stromiznę powyżej 20 % i to około kilometra.Jest problem z przeciskaniem korb.Na "świeżości" 38 x 30 dalo radę , ale jako -etny któryś tam kilometr trasy , to już nie ho ho.Zjazd jest łatwiejszy bo poprowadzony łagodniejszą trasą  kierunku centrum Świeradowa.Po zjeździe zagadka co dalej bo trasa na Szklarską obarczona jest krajówką (co prawda chyba na odcinku zjazdu do Piechowic to gdzieś tak około dozwolonego kilometra.

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 13:51 »
Pierwsza dekada maja w Izerach przy normalnej zimie to nierzadko jeszcze zalegający topniejący śnieg w nocy podmarzający.Ale klimat się ociepla ...  :)

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1141
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 13:57 »
a jest jakas mapa, plik gpx z tymi punktami?

a dobra jest, tylko dlaczego gówniany kml, a nie gpx?

Offline Mężczyzna adams

  • Wiadomości: 68
  • Miasto: skierniewice
  • Na forum od: 10.12.2017
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 14:01 »
to chyba trzeba by zapytać Piko ...

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 14:07 »
Na spory minus zasługuje też godzina startu, czyli 16.00. Pchanie roweru na Stóg Izerski wypadnie w środku nocy. Tam jest schronisko więc na upartego można się kimnąć, biorąc pod uwagę dojazd do Wrocławia przed samym startem.

Wyścig jest mocno wzorowany na TCR - stąd pewnie kopiowanie tamtych rozwiązań regulaminowych. Są PK, samodzielne planowanie trasy, czy obowiązkowe parcoury przy punktach. I tam start też był nocny i to o 22. Tyle, że tam to wynikało z faktu, żeby ponad 200-osobowy peleton puścić na puste o tej godzinie drogi, tak by ranem już ludzie się rozjechali. A tutaj start o 16 to będzie przejazd przez Wrocław w szczycie komunikacyjnym, więc trochę słabo to pomyślane, w ogóle start i meta w centrum tak dużego miasta to dla mnie najsłabsza część tego maratonu, ale to pewnie wynika stąd że organizator jest z Wrocławia i tak mu łatwiej to ogarnąć.

Ale to i tak dużo lepszy pomysł niż na BBT, z różnymi godzinami dla różnych ludzi. Tutaj godzina startu jest kiepska - ale jednak wszyscy zawodnicy mają tak samo, więc jest sprawiedliwie.

wjeżdżałeś tam? na jakim przełożeniu ?

Ja tam wjeżdżałem na trekingu i fullu, tam miałem szeroki zakres przełożeń. Na szosie to do wjechania tylko dla najmocniejszych, bardzo trudna ściana. Do tego oprócz nachylenia jest tam mocno rozryty asfalt, a ja byłem tam 4 lata temu, od tego czasu pewnie się nie poprawił ;)
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Vir

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 18.01.2017
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 14:16 »
A tutaj start o 16 to będzie przejazd przez Wrocław w szczycie komunikacyjnym, więc trochę słabo to pomyślane, w ogóle start i meta w centrum tak dużego miasta to dla mnie najsłabsza część tego maratonu, ale to pewnie wynika stąd że organizator jest z Wrocławia i tak mu łatwiej to ogarnąć.
Jeszcze na metę nie musisz jechać przez centrum, ale po starcie w sobotę o 16 może być spory ruch i jeszcze większa liczba świateł.

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 14:28 »
W zeszłym roku start też było o 16:00 - nie było najmniejszego problemu z wyjazdem z miasta, więc nie ma co się martwić totalnie na zapas.

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 14:51 »
Szkoda też trochę tych dwóch ostatnich PK. O ile pierwsze dwa bardzo ciekawe i wymagające, to pozostałe już nie ta liga. Szczególnie ten trzeci PK dałoby się sporo ciekawszy ten parcour wytyczyć - przez Głodówkę i łysą Polane od słowackiej strony
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline PABLO

  • Wiadomości: 1636
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 15:45 »
zaczyna się niewinnie , ale zamienia się w koszmarną stromiznę powyżej 20 % i to około kilometra.Jest problem z przeciskaniem korb.Na "świeżości" 38 x 30 dalo radę (...)

Nie bardzo rozumiem, jak podjazd, dający się zrobić na przełożeniu 38 x 30 można nazwać "koszmarną stromizną".


Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 16:08 »
(...)przepychanki wymoderowane - olo(...)

Nie bardzo rozumiem, jak podjazd, dający się zrobić na przełożeniu 38 x 30 można nazwać "koszmarną stromizną".

Bo podjazd jest koszmarną stromizną, a na przełożeniu 38x30 zrobi go jedynie ktoś z bardzo mocną łydą, tam jest koło 18% średniego nachylenia na 1,5km i wiele odcinków powyżej 20%. Myślę, że dla 80-90% zawodników będzie to spacer.
« Ostatnia zmiana: 7 Lis 2018, 16:38 olo »
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna adams

  • Wiadomości: 68
  • Miasto: skierniewice
  • Na forum od: 10.12.2017
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 16:21 »
(...)przepychanki wymoderowane - olo(...)

Podjazd pod ten Stóg zapowiada się naprawdę "ikonicznie" - sam będę w weekend w okolicach ... może spróbuje go łyknąć na 36-26 ... po czym wrócę grzeczenie pieszo do auta ;)
« Ostatnia zmiana: 7 Lis 2018, 16:38 olo »

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 7 Lis 2018, 17:50 »
Nie bardzo rozumiem, jak podjazd, dający się zrobić na przełożeniu 38 x 30 można nazwać "koszmarną stromizną".
  Nazewnictwo rzecz względna .Dla mnie jako tako zaznajomionego z polskimi podjazdami , poza egzotycznymi ściankami w Ochotnicach , oraz przypadkowo znalezioną w Dusznikach w drodze do stadniny najbardziej stromy asfalt w kraju .Fakt ,że niezbyt długi....

Offline Mężczyzna Konrad Adkonis

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Słupsk
  • Na forum od: 25.04.2018
Odp: Race Through Poland
« 8 Lis 2018, 12:20 »
Wszystko pięknie, tylko skąd znacie takie szczegóły.

Podłączam się pod pytanie...wiem widziałem, że trzeba grzebać głębiej w FB itp. , no i pogrzebałem, faktycznie jest :) Idea fajna, podoba mi się, ale dla dobra samej imprezy, takie kluczowe informacje jak zakaz poruszania się po DK powinien znaleźć się w informacji na głównej stronie.
« Ostatnia zmiana: 8 Lis 2018, 19:29 Konrad Adkonis »

Offline jark

  • Wiadomości: 225
  • Miasto:
  • Na forum od: 11.11.2015
Odp: Race Through Poland
« 9 Lis 2018, 07:45 »
.... można gdzieś znaleźć regulamin tej imprezy ?
jeśli nie ma aktualnego , to choćby z ubiegłego roku .

jarek

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 28
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 9 Lis 2018, 09:38 »
Historia postów na FB na temat tegorocznej edycji tworzy coś w tym stylu.

Offline Mężczyzna Konrad Adkonis

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Słupsk
  • Na forum od: 25.04.2018
Odp: Race Through Poland
« 9 Lis 2018, 10:15 »
.... można gdzieś znaleźć regulamin tej imprezy ?
jeśli nie ma aktualnego , to choćby z ubiegłego roku .

jarek

Zapisz się też na "newsletter" , to dostaniesz dawkę informacji na start w pakiecie.

Offline Mężczyzna Konrad Adkonis

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Słupsk
  • Na forum od: 25.04.2018
Odp: Race Through Poland
« 9 Lis 2018, 15:37 »
Ja nauczką z zeszłej edycji ominąłem wszystkie miasta szerokim łukiem :) Teraz wychodzi jakieś 1352km i 13500m up :)

No trasa mi wyszła podobnie, ale przewyższeń 15690  :o … chyba będzie trzeba nad mapą posiedzieć  ::)

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 244
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Odp: Race Through Poland
« 10 Lis 2018, 10:20 »
1355,4 km 13783 do góry - wariant szosowy. Jadąc gravelem (rozważam) pewnie dałby się kilka km urwać, ale nie koniecznie byłoby mniej stromo.


Offline Mężczyzna oko_strusia

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 16.06.2017
Odp: Race Through Poland
« 12 Lis 2018, 10:58 »
No i mamy kolejną nowość(z FB):
Cytuj
Przyszłoroczna edycja wyścigu, podobnie jak poprzednio, startuje z pod Hali Stulecia we Wrocławiu.

Zawodnicy po wykonaniu rundy honorowej dookoła Hali, zostaną wyjadą z na południe Wrocławia pod eskortą Policji. Do tego momentu wszystkich obowiązywać będzie tzw. tempo honorowe.

Przez kolejne kilkadziesiąt kilometrów, zawodnicy wykonają obowiązkową rundą startową, która zaprowadzi ich w serce kolarstwa szosowego tego regionu, czyli słynną przełęcz Tąpadła. Nie wyobrażamy sobie wyjazdu w rowerową trasę na południe, bez zaliczenia tego miejsca. Plik GPX będzie dostępny w dokumentacji wyścigu.

Dopiero stąd, uczestnicy pojadą swoją samodzielnie wyznaczoną drogą, do pierwszego punktu kontrolnego.

Troszkę trzeba trasę na pierwszy punkt zmienić.

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 12 Lis 2018, 19:22 »
No i mamy kolejną nowość(z FB):

To na pewno jest dobry pomysł, dzięki temu wyjazd z miasta odbędzie się bez żadnych problemów. Tylko zobaczymy czy uda się załatwić wsparcie policji, bo w tak dużym mieście w godzinach szczytu może to być niełatwe zadanie.


Też ciekaw jestem jakie będzie podejście do egzekwowania tego zakazu jazdy po krajówkach i w jaki sposób będzie to weryfikowane. Bo sam tracking od Trackcourse to raczej nie jest wystarczająco dokładny by to zweryfikować. Weźmy np. obowiązkowy odcinek na 3PK, zaczynający się pod Bukowiną. Jadąc parę km krajówką można sobie oszczędzić wielu podjazdów. Ale trzymając się tego góra 1km - trzeba pojechać przez Bukowinę, wjeżdżając po drodze na ponad 900m.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna oko_strusia

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 16.06.2017
Odp: Race Through Poland
« 12 Lis 2018, 20:34 »
Tak, to bardzo dobry pomysł ale raczej nie powinno być problemu z przejazdem. To nie masa krytyczna gdzie jadą setki osób z niską prędkością tylko może ze 100 osób i prędkość pewnie z 25-30 km/h. No i jest to sobota więc ruch jakby mniejszy.
Ale to wielkie ułatwienie bo przejazd przez Wrocław sprawiał mi najwięcej problemu z ustaleniem dobrej trasy.
Co do krajówek to ciekawe czy zakaz obowiązuje także Czechy bo w końcu trasa na Pradziada prowadzi ichniejszą krajówką. No i czy zakaz obowiązuje też jazdę po krajówkach w dużych miastach jak Kraków.

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 14 Lis 2018, 07:22 »
Zakaz krajówek dotyczy również miast. Pytałem Pawła odnośnie krajówek w Czechach, nie ma tam zakazu dla nas. W pierwszej edycji były zakazane odcinki i nie było problemu z weryfikacją. Odnośnie trackingu to będzie inny dostawca usługi niż w zeszłym roku, i odczyt co 2,5 minuty

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 14 Lis 2018, 11:52 »
2,5 min to spokojnie wystarczy do dokładnej weryfikacji. Zobaczymy tylko jakie będzie wpisowe imprezy, mam nadzieję że na sensownym poziomie, a nie coś takiego jak walnęli organizatorzy na TC.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1141
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 14 Lis 2018, 14:05 »
Ten zakaz krajówek to dotyczy tylko jezdni? jeżeli obok jest DDR to czy można po niej jechać?

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 14 Lis 2018, 14:11 »
Ten zakaz krajówek to dotyczy tylko jezdni? jeżeli obok jest DDR to czy można po niej jechać?

Wątpię by po ścieżce można, bo to już nie do zweryfikowania czy ktoś jechał jezdnią czy ścieżką i za duże byłyby kontrowersje.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1141
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 15 Lis 2018, 16:57 »
Jeżeli nie jest to chodnik przyklejony do jezdni to bez problemu można odczytać ze śladu czy jechało się jezdnią czy DDR.

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 15 Lis 2018, 17:29 »
A po co się upierać na te DDR przy krajówkach? Ile zyskasz kilometrów i metrów przewyższenia?

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1141
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 15 Lis 2018, 19:10 »
To żadne upieranie się, tylko zwykle pytanie czy DDR przy krajówkach są dozwolone.

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 15 Lis 2018, 19:16 »
Jeżeli nie jest to chodnik przyklejony do jezdni to bez problemu można odczytać ze śladu czy jechało się jezdnią czy DDR.

Na pewno nie bez problemu, a już tym bardziej nie dla kibiców. To będzie wywoływało niepotrzebne kontrowersje, więc po co coś takiego robić?
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Konrad Adkonis

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Słupsk
  • Na forum od: 25.04.2018
Odp: Race Through Poland
« 15 Lis 2018, 19:19 »
A po co się upierać na te DDR przy krajówkach? Ile zyskasz kilometrów i metrów przewyższenia?


To też nie o upieranie się o DDR chodzi, ale o planowanie przede wszystkim, bo rozumiem, że DK są wyłączone z maratonu ze względu na zwiększenie bezpieczeństwa uczestników, a nie tylko jako dodatkowe utrudnienie ? Przy przejazdach przez miasto DDR może zrobić czasem robotę. Fajnie byłoby aby powstał jakiś w miarę prosty i przejrzysty regulamin, bo na razie to wszyscy snujemy domysły, szperamy po newsach na FB, a na stronie imprezy podstawowych informacji na razie nie ma :(

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 15 Lis 2018, 20:56 »
W zeszłym roku jasno nie było problemów ze snuciem domysłów. Były odcinki zakazane i tyle. W tym roku jest większe zainteresowanie to i od razu więcej pytań ... ja osobiście uważam, że dla jasności i przejrzystości powinnismy ominąć wszystkie krajówki i ddr przy nich, żeby jak Wilk napisał nie dopuścić do głupich rozważań innych zawodników jak i kibiców. Organizator zapewne uściśli ten temat w regulaminie. Zapisy ruszają 18, więc i regulamin też pewnie będzie ;) chociaż w zeszłym roku każdy z nas(uczestników) był sam sobie organizatorem :P

Offline Mężczyzna KrzysiekW

  • Wiadomości: 9
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2018
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 16:28 »
Na stronie wyścigu pojawił się regulamin, który rozwiązuje wszystkie powyższe wątpliwości. Ruszyły też zapisy.

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 16:51 »
Na stronie wyścigu pojawił się regulamin, który rozwiązuje wszystkie powyższe wątpliwości. Ruszyły też zapisy.

Ja już wypełniłem zgłoszenie, w ciągu 72h mają dać znać czy się załapałem.

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 194
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 18:18 »
No to się wpisałem. ;)
Mężczyźni nigdy się nie starzeją, tylko zabawki im drożeją... :)

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1141
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 19:50 »
Dwa punkty regulaminu wykluczają ten wyścig z mojego kalendarza.

Cytuj
- nie ma kasku, nie ma wyścigu, czyli poprawnie założone i zapięte kaski
rowerowe są obowiązkowe w trakcie trwania całego wyścigu;

Cytuj
- każdy uczestnik będzie zobowiązany do wskazania pełnoletniej
najbliższej mu osoby, odpowiedzialnej za swoje (uczestnika)
bezpieczeństwo w trakcie trwania wyścigu;
UWAGA! Osoba ta będzie zobowiązana do napisania oświadczenia, iż
jest świadoma swojego zobowiązania.

a to też jakieś chore:
Cytuj
- żadnej pomocy pomiędzy zawodnikami
UWAGA! Jeśli spotkasz zawodnika, który poprosi Cię o pomoc, a Ty
masz za dobre serce i pragniesz niezmiernie mu pomóc, możecie
kontynuować dalej wyścig, ale nie będziecie klasyfikowani jak
kategoria solo. Jeśli chcesz jechać dalej solo, zapytaj zawodnika
proszącego o pomoc, czy chce zrezygnować z miejsca w klasyfikacji
generalnej. Jeśli tak to możesz mu pomóc z czystym sumieniem.

Offline jark

  • Wiadomości: 225
  • Miasto:
  • Na forum od: 11.11.2015
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 20:03 »
 
Dwa punkty regulaminu ...

... cały ten regulamin , to jeden wielki zakaz
z pakietem w wersji 'nic' za 250 zł (przynajmniej tu, nie przeraża)

Trasę mam zrobioną ...  chyba pojadę se sam , skoro i tak , jak ktoś zechce
(tak stanowi regulamin) może się okazać , że nie jechałem
:)

jarek

Offline Mężczyzna Mariobiker

  • Wiadomości: 383
  • Miasto: Niedrzwica
  • Na forum od: 13.06.2013
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 20:23 »
... cały ten regulamin , to jeden wielki zakaz

Dobrze że wolno wsiąść na rower  ;D


„Rower ma duszę. Jeśli go pokochasz da Ci emocje, których nigdy nie zapomnisz” – Mario Cipollini

Offline Mężczyzna wiecho

  • Wiadomości: 222
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 01.01.2016
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 20:54 »
Zapisać się zapisałem, ale co do uczestnictwa jeszcze nie podjąłem decyzji, zobaczymy jak rozwinie się sytuacja. TdS jest blisko. Czekałem na ten maraton, ale po przeczytaniu regulaminu (wymagań w nim zawartych) mam mieszane uczucia. Biorę także pod uwagę słowa Jarka, z którym tutaj się zgadzam.
Rower... to dla mnie już obowiązek... stał się pasją...i chyba filozofią życia...

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 21:11 »
Cytuj
- nie ma kasku, nie ma wyścigu, czyli poprawnie założone i zapięte kaski
rowerowe są obowiązkowe w trakcie trwania całego wyścigu;
No ale przecież jechałeś chyba 10 razy BBT, gdzie jest obowiązek jazdy w kasku  ;)
Też nie lubię przymusu jazdy w kasku (bo polskie przepisy drogowe tego nie wymagają), ale jakoś przeżyję, chociaż to oznacza dla mnie zakup nowego kasku, bo stary zgubiłem na lotnisku podczas powrotu z NC 4000  8)
a to też jakieś chore:
Cytuj
- żadnej pomocy pomiędzy zawodnikami
UWAGA! Jeśli spotkasz zawodnika, który poprosi Cię o pomoc, a Ty
masz za dobre serce i pragniesz niezmiernie mu pomóc, możecie
kontynuować dalej wyścig, ale nie będziecie klasyfikowani jak
kategoria solo. Jeśli chcesz jechać dalej solo, zapytaj zawodnika
proszącego o pomoc, czy chce zrezygnować z miejsca w klasyfikacji
generalnej. Jeśli tak to możesz mu pomóc z czystym sumieniem.

A co w tym chorego? Te przepisy są po prostu kopią tych obowiązujących na TCR i większości zachodnich wyścigów tego typu. To zupełnie logiczne, że w kategorii solo musisz jechać solo i nie wolno przyjąć pomocy od innego zawodnika, jak się na takie przyjęcie pomocy decydujesz to nie możesz być w solo klasyfikowany, albo przechodzisz do kategorii par, albo jedziesz wyścig licząc się z tym, że Cię nie sklasyfikują.

... cały ten regulamin , to jeden wielki zakaz

Nie masz po prostu większego pojęcia jak wyglądają regulaminy takich imprez na zachodzie. To jest niemal kopia tego co jest na TCR, niektóre wymagania może trochę śmieszne jak na polskie warunki i dość krótki wyścig (jak potrzeba zgloszenia tej osoby - opiekuna), ale większość reguł uważam za jak najbardziej sensowne. Dobrze, że przynajmniej nie ma potrzeby załatwiania pozwolenia od lekarza, bo to już ból dupy mocny.
z pakietem w wersji 'nic' za 250 zł (przynajmniej tu, nie przeraża)

Dlaczego nic? Organizator zapewnia monitoring, musi obsadzić 4 punkty kontrolne w wyznaczonych godzinach, masz jakiś pucharek czy medal za ukończenie, czapeczkę itd. Może nie jest jakoś super tanio, ale też i wpisowe nie jest jakieś bardzo wysokie. Na TransCarpatii to dopiero zdrowo przegieli, zaśpiewali sobie 450zł, a oferują sporo mniej, bo nie mają punktów do obsadzenia, nie trzeba płacić ludziom co tam siedzą za kwatery, za wyżywienie, za paliwo itd.


Ja też się zapisałem i jestem nastawiony na jazdę, w tym okresie majowym to najciekawsza impreza, a i trasa pomyślana sensownie. Spróbuję też napisać do organizatora i przekonać do
lekkiej zmiany tego obowiązkowego odcinka na 3 PK, bo tam aż się prosi puścić to przez Łapszankę, gdzie od strony Bukowiny jest ekstra podjazd boczną drogą, do tego kapitalna panorama Tatr z góry. Łapszanka jest znana z wielu polskich ultra, ale zawsze jechaliśmy ją w drugą stronę, a to od Bukowiny jest sporo ciekawiej.
« Ostatnia zmiana: 18 Lis 2018, 21:17 Wilk »
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1141
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 21:25 »
Cytuj
No ale przecież jechałeś chyba 10 razy BBT, gdzie jest obowiązek jazdy w kasku  ;)
Jechałem, ale tam jest obowiązek posiadania kasku, jak mi przeszkadzał to wieszałem sobie go na kierownicy, a tutaj jest wyrażenie napisane, że ma być prawidłowo założony i do tego jeszcze zapięty. Wg tego zapisu to nawet idąc spać nie mogę go ściągnąć.


Cytuj
A co w tym chorego? Te przepisy są po prostu kopią tych obowiązujących na TCR i większości zachodnich wyścigów tego typu. To zupełnie logiczne, że w kategorii solo musisz jechać solo i nie wolno przyjąć pomocy od innego zawodnika, jak się na takie przyjęcie pomocy decydujesz to nie możesz być w solo klasyfikowany, albo przechodzisz do kategorii par, albo jedziesz wyścig licząc się z tym, że Cię nie sklasyfikują.

Chodzi o cześć, że jak komuś pomagasz to też masz karę i musisz jechać w parze razem z nim, a jak chciałbym koledze dać tylko dętkę i jechać dalej to co? A poza tym przepis ten całkowicie zabija koleżeństwo na takich imprezach, to nie sport zawodowy by każdemu "pompkę" wkładać między szprychy.

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 194
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 21:30 »
każdy uczestnik będzie zobowiązany do wskazania pełnoletniej
najbliższej mu osoby, odpowiedzialnej za swoje (uczestnika)
bezpieczeństwo w trakcie trwania wyścigu;
UWAGA! Osoba ta będzie zobowiązana do napisania oświadczenia, iż
jest świadoma swojego zobowiązania.

Tego punktu kompletnie nie rozumiem. Gdyby to się tyczyło nieletnich, to ok, ale czemu dorosła osoba, która sama o sobie decyduję w 100%, musi wskazywać kogoś odpowiedzialnego za jej bezpieczeństwo? Bezpieczeństwo, które zależy wyłącznie od jadącego? Ktoś tu chyba chucha z bardzo na zimne... Jeśli jeszcze najbliższa mi osoba będzie musiała stawić się na starcie, to też odpadam...  :(

a to też jakieś chore:
 żadnej pomocy pomiędzy zawodnikami
UWAGA! Jeśli spotkasz zawodnika, który poprosi Cię o pomoc, a Ty
masz za dobre serce i pragniesz niezmiernie mu pomóc, możecie
kontynuować dalej wyścig, ale nie będziecie klasyfikowani jak
kategoria solo. Jeśli chcesz jechać dalej solo, zapytaj zawodnika
proszącego o pomoc, czy chce zrezygnować z miejsca w klasyfikacji
generalnej. Jeśli tak to możesz mu pomóc z czystym sumieniem.


Tego to już kompletnie nie rozumiem. Wzajemna pomoc wpływa też na klimat samej imprezy. Jak mam ocenić czy jest zagrożenie życia? Teoretycznie każda awaria po ćmoku w środku lasu to potencjalne zagrożenie. Jak miałbym nie pomóc komuś w takiej sytuacji? Rajd ma uczyć szowinizmu? Tak, to jest chore.

Czemu się wpisałem? Bo to jedyny maraton 1000+ na początku sezonu. Następny to chyba dopiero Wisła1200 w lipcu... Ciągle nie rozumiem czemu przeniesiono Bałtyk-Sudety Tour na początek września...  :(
Mężczyźni nigdy się nie starzeją, tylko zabawki im drożeją... :)

Offline jark

  • Wiadomości: 225
  • Miasto:
  • Na forum od: 11.11.2015
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 22:07 »
Jak mam ocenić czy jest zagrożenie życia? Teoretycznie każda awaria po ćmoku w środku lasu to potencjalne zagrożenie. Jak miałbym nie pomóc komuś w takiej sytuacji? Rajd ma uczyć szowinizmu? ... 
... i to (ten zapis) najbardziej odstrasza ... przynajmniej , mnie
nie wyobrażam sobie jak można komuś nie pomóc ... nie ważne czy chodzi o brak drobnych w wiejskim sklepie , zmianę gumy czy udzielenie pomocy przy zdarzeniu ...
tak, ten zapis jest CHORY

... w ogóle, czytając to raz jeszcze , mam wrażenie , że te zapisy są zwyczajnie z czegoś zerżnięte ... z jakiegoś (może kilku) regulaminu imprezy na świecie ... i co najwyżej ciut , podrasowany by jeszcze podkręcić śrubę ... . /

jarek


Offline Mężczyzna CFCFan

  • Wiadomości: 224
  • Miasto: Godów
  • Na forum od: 12.05.2014
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 22:12 »
Trasa ok. Zasady normalne. Jedyne co mnie zdziwiło to wysokość wpisowego. 250zł. Piszę to jako organizator Tour de Silesia gdzie w pakiecie za 150zł były dwa obiady (po trasie, meta) i jeden punkt kontrolny z batonem i piciem. Do tego GPS i medal dla każdego. 250zł to nie jakaś zaporowa kwota. Ktoś tu podał cenę za Carpatię. 450zł 😱

Z trasą będzie trochę roboty, bo wszystkie DK i elegancka droga po Czechach odpadają :( Bo ale cóż. Zapisany. Jedyny start w sezonie 2019 więc trzeba się wybarać 😁


Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 18 Lis 2018, 22:30 »
Jechałem, ale tam jest obowiązek posiadania kasku, jak mi przeszkadzał to wieszałem sobie go na kierownicy, a tutaj jest wyrażenie napisane, że ma być prawidłowo założony i do tego jeszcze zapięty. Wg tego zapisu to nawet idąc spać nie mogę go ściągnąć.

Nie wygłupiajmy się.
To, że ktoś nieudolnie sformował zapis w regulaminie BBT nie znaczy, że tam wolno jechać bez kasku. Słyszałem, że miałeś na trasie ostatniego BBT starcie z Czarkiem Dobrochowskim i on takiej interpretacji w ogóle nie łyknął i musiałeś kask na głowę założyć, bo by Cię zdyskwalifikowali. Większość zawodów ma ten obowiązek, nie jestem jego zwolennikiem, ale tez nie ma co z tego wielkiej tragedii robić.

Chodzi o cześć, że jak komuś pomagasz to też masz karę i musisz jechać w parze razem z nim, a jak chciałbym koledze dać tylko dętkę i jechać dalej to co? A poza tym przepis ten całkowicie zabija koleżeństwo na takich imprezach, to nie sport zawodowy by każdemu "pompkę" wkładać między szprychy.

A dla mnie to punkt w pełni zrozumiały. Jedziesz solo - to masz jechać solo. A zapis o braku pomocy dla innych zawodników jest po prostu po to by jasno postawić sprawę i by każdy miał równe szanse. To uczy ludzi samodzielności, a nie że pierdoła co nic przy rowerze nie umie zrobić będzie stała i żebrała u innych zawodników, żeby jej rower robili; albo dziewczyna będzie słodkie oczy robiła i każdy facet zmięknie. Zapis jest po to żebyś wiedział, że nie wolno Ci innego zawodnika o taką pomoc prosić. To jest standard na imprezach self-supported i nie ma co się temu dziwić.

Zresztą nie wiem o co się czepiasz skoro sam masz dokładnie taki sam zapis w Total Extreme w Twoich imprezach. Przecież tam też zawodnicy w tej kategorii nie mogą innych zawodników prosić o pomoc. Możesz więc uznać kategorię Solo w tym wyścigu za Total Extreme z MRDP.

„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Konrad Adkonis

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Słupsk
  • Na forum od: 25.04.2018
Odp: Race Through Poland
« 19 Lis 2018, 02:12 »
Na stronie wyścigu pojawił się regulamin, który rozwiązuje wszystkie powyższe wątpliwości. Ruszyły też zapisy.

No to ja "poległem" już podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego .... "Dane pełnoletniej osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo uczestnika. Skontaktujemy się z nią aby upewnić się, że wie na co się wybierasz"
Nie wiem o co chcieli dalej spytać...ale jakby spytali się o grupę krwi mojego kota, to już bym się chyba nie zdziwił :P ... poczułem się jakbym  wypełniał podanie o wizę za wschodnią granicę 😕 Fajny pomysł tej imprezy, ale procedury ostudziły mój zapał  totalnie😐

Offline Mężczyzna LKRISS

  • Wiadomości: 17
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.11.2018
    • simrace.pl
Odp: Race Through Poland
« 19 Lis 2018, 10:09 »
Czytam ten regulamin tak pięknie opisany w informatorze i widzę więcej punktów opisujących DSQ niż rywalizację. Co ciekawe nigdzie nie doczytałem się jaki jest szacowany przez organizatora dystans? zakładam więc, że będzie to około 1200-1500 km?
Polski Klub MTB

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 19 Lis 2018, 11:38 »
No to ja "poległem" już podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego .... "Dane pełnoletniej osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo uczestnika. Skontaktujemy się z nią aby upewnić się, że wie na co się wybierasz"

Ten tekst jest źle napisany i zredagowany, myślę, że organizator dobrze chciał, tylko źle to w słowa ubrał. Na TCR istota tego punktu jest taka, że jak dojdzie do poważnego wypadku na trasie - to po prostu organizator ma telefon do kogoś z rodziny startującego i ją zawiadamia.

Natomiast tekst, że to ma byś osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo uczestnika - rzeczywiście bez sensu, startują pełnoletni ludzie i to oni sami odpowiadają za swoje bezpieczeństwo, co potwierdzają stosownym oświadczeniem.

Czytam ten regulamin tak pięknie opisany w informatorze i widzę więcej punktów opisujących DSQ niż rywalizację. Co ciekawe nigdzie nie doczytałem się jaki jest szacowany przez organizatora dystans? zakładam więc, że będzie to około 1200-1500 km?

Pewnie w tych okolicach, tutaj każdy sam planuje trasę, ale więcej jak 1500km to raczej nie wyjdzie.

Ciekawym pomysłem są limity czasu na PK, na cały wyścig jest w sumie 5 dni i 2h - a to już nie będzie taka zupełna bułka z masłem, to przy 1300km oznacza ok. 260km/dobę przy dość górzystej trasie, a przy 1500km koło 300km. Nie jest to może jakoś specjalnie dużo przy dość krótkiej trasie, ale też i na pewno trudniejszy limit niż na GMRDP czy BBT.
« Ostatnia zmiana: 19 Lis 2018, 11:46 Wilk »
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline pikopulawski

  • Wiadomości: 1
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.11.2018
Odp: Race Through Poland
« 19 Lis 2018, 18:11 »
Hej. Tutaj główny sprawca zamieszania RTP2019... ...ponoć jest tu dużo pytań odnośnie wyścigu, regulaminu etc itd...

Budujemy zakładkę FAQ na naszej stronie.
Jeśli coś was nurtuje, coś nie jest jasno wytłumaczone lub czegoś nie rozumiecie to piszcie do nas na mail: racethroughpoland@gmail.com

Postaramy się na wszystkie odpowiedzieć na naszej stronie www.racethroughpoland.pl

Pozdro600

Piko

Offline Mężczyzna Alois Lerche

  • Wiadomości: 909
  • Miasto: Orzesze
  • Na forum od: 25.11.2015
Odp: Race Through Poland
« 20 Lis 2018, 02:36 »

... i to (ten zapis) najbardziej odstrasza ... przynajmniej , mnie
nie wyobrażam sobie jak można komuś nie pomóc ... nie ważne czy chodzi o brak drobnych w wiejskim sklepie , zmianę gumy czy udzielenie pomocy przy zdarzeniu ...
tak, ten zapis jest CHORY



ostatnie zdanie drugiego cytatu z regulaminu które udostępniłeś w poprzednim wpisie oznacza, że można, komuś pomóc tylko ten kto z pomocy skorzysta musi się liczyć z konsekwencjami...
Cytuj
Jeśli tak to możesz mu pomóc z czystym sumieniem.

Offline jark

  • Wiadomości: 225
  • Miasto:
  • Na forum od: 11.11.2015
Odp: Race Through Poland
« 20 Lis 2018, 07:39 »
  ostatnie zdanie drugiego cytatu z regulaminu które udostępniłeś w poprzednim wpisie oznacza, że można, komuś pomóc tylko ten kto z pomocy skorzysta musi się liczyć z konsekwencjami...
Cytuj
Jeśli tak to możesz mu pomóc z czystym sumieniem.
... tak, wiem
ale wcześniejsze zapisy jasno określają, że każda pomoc ... każda,
nawet jak Ci dam 20 groszy, bo zabraknie Ci w sklepie na wsi, do zakupów a terminal padł
i nie możesz zapłacić kartą ... to jest pomoc, która zmusza mnie do zmiany kategorii
i jazdy w duecie .
... o czymś takim, jak użyczenie dętki czy pomyki, nie wspominając 
dla mnie nie jest to normalne ...

jarek

Offline Mężczyzna Alois Lerche

  • Wiadomości: 909
  • Miasto: Orzesze
  • Na forum od: 25.11.2015
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 00:25 »
Ja to rozumiem tak że Ty możesz jechać jak chcesz tylko ja odpadam z rywalizacji no bo nie jestem już samowystarczalny... dość  to drakońskie ale nie pozbawia jednak prawa do udzielania pomocy... bo adresowane jest do tych którzy o nią proszą... To oni wylatują z rywalizacji. Nie rozumiem dlaczego tak dziwacznie jest to sformułowane w tym regulaminie, sugerując jakiś rodzaj odpowiedzialności tego kto udziela tej pomocy za tego kto z niej korzysta... Widzę w tym pewne podobieństwo do innej regulacji tego regulaminu mianowicie:

Cytuj
każdy uczestnik będzie zobowiązany do wskazania pełnoletniej
najbliższej mu osoby, odpowiedzialnej za swoje (uczestnika)
bezpieczeństwo w trakcie trwania wyścigu;

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5397
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 02:06 »
Ja to rozumiem tak że Ty możesz jechać jak chcesz tylko ja odpadam z rywalizacji no bo nie jestem już samowystarczalny... dość  to drakońskie ale nie pozbawia jednak prawa do udzielania pomocy... bo adresowane jest do tych którzy o nią proszą... To oni wylatują z rywalizacji.
Jeszcze jeden kroczek, może chcieli w domyśle poprosić. Było już tak kiedyś, z ciężkiego i nieporównywalnego kalibru, ale jakże lekkim piórem pisał o tym zapobieganiu nadużyć prawnych na przykładzie pewnego paragrafu (można przecież różnie interpretować):

https://pl.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_So%C5%82%C5%BCenicyn
Może warto zmienić nazwę maratonu na Egoist Race Through Poland. I ta Brzytwa Ockhama utnie cały wątek w kilka sekund. Bo taki jest wniosek z tej dyskusji. Będzie jasno i przejrzyście. Nie ma żadnej empatii, ludzkich odruchów czy innej formy pomocy na trasie  wyścigu. Każdy sobie obcy, każdy sobie wrogiem. A na końcu wspólne piwo tych, którzy udzielili pomocy komuś, kto jej nie potrzebował, tylko po to, aby ten ktoś wypadł z kategorii. Fajne, nie? Dobrze, że wolę turystykę.
« Ostatnia zmiana: 21 Lis 2018, 02:24 podjazdy »
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 28
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 06:37 »
Samowystarczalność to także unikanie kłopotów. To jest wyścig i zawodnik który wpadł w kłopoty z których sam nie wyjdzie po prostu sportowo przegrał. Jechać może dalej tylko go nie sklasyfikują. Ot co. Na drugim biegunie są brevety, które nawet nie są wyscigami a w razie kłopotów zawsze znajdzie się jakieś zapasowe koło itp. Dla każdego coś dobrego.

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 09:03 »
Przed podjęciem decyzji o starcie chyba nie trzeba być jeszcze samowystarczalnym więc pytanie techniczne z prośbą o pomoc ;)  Jak dostępny na stronie imprezy plik KML skonwertować do RWGPS albo Gpsies ( albo innego www o podobnej tematyce ) w taki sposób żeby wszystkie odcinki obligatoryjne były widoczne od razu na jednej mapie i można byłoby zacząć się bawić w ich łączenie zgodnie z regulaminem i duchem imprezy. Ja po skonwertowaniu w RWGPS (free dodam) obecnie mogę otworzyć osobno każdy z poszczególnych "odcinków specjalnych".

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 28
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 09:53 »
To są krótkie odcinki, ja je po prostu naniosłem na mapę ręcznie...

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1141
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 11:27 »
moja metoda jest dość skomplikowana.
1. Pobierasz program MapSource
2. Instalujesz mapy OSM lub UMP
3. Konwertujesz pliki kml do gpx, skoro masz je już w RWGPS to pobierasz je.
4. Otwierasz wszystko w MS
5. Zakładam, że te kml są jako ślad (track) więc w MS tworzysz nową trasę (route) tak aby pokrywała się z odcinkami obowiązkowymi.
6. MS sam wyznacza trasę między punktami pośrednimi, które zaznaczysz, niestety nie ma tam opcji unikaj krajówek więc trochę zabawy będzie. Najlepiej używać opcji samochód/motocykl i unikaj drogi płatne, unikaj drogi gruntowe. Nie polecam opcji rower

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 16:03 »
Może warto zmienić nazwę maratonu na Egoist Race Through Poland. I ta Brzytwa Ockhama utnie cały wątek w kilka sekund. Bo taki jest wniosek z tej dyskusji. Będzie jasno i przejrzyście. Nie ma żadnej empatii, ludzkich odruchów czy innej formy pomocy na trasie  wyścigu. Każdy sobie obcy, każdy sobie wrogiem. A na końcu wspólne piwo tych, którzy udzielili pomocy komuś, kto jej nie potrzebował, tylko po to, aby ten ktoś wypadł z kategorii. Fajne, nie? Dobrze, że wolę turystykę.

Nie jechałeś takiego maratonu ani razu, nie znasz reguł obowiązujących w takich imprezach - a tak łatwo się bierzesz się do oceniania i potępiania używając nieadekwatnych do sytuacji słów. Ten regulamin to jest takie credo samowystarczalności przyjęte na całym świecie. I nie wzięte z powietrza, tylko ustalone na podstawie konsensusu startujących w takich imprezach ludzi. Na grupie TCR swego czasu ludzie po prostu głosowali nt. samowystarczalności i na tej podstawie Mike Hall ustalił regulamin, tutaj masz to dokładnie opisane:
https://reportage.transcontinental.cc/?p=1351
https://reportage.transcontinental.cc/?p=1378

Regulamin RTP to nie jest żaden regulamin maratonu egoistów - to po prostu przyjęcie reguł dotyczących samowystarczalności obowiązujących na świecie. Zresztą sama nazwa to wyjaśnia - samowystarczalność. Masz być samowystarczalny - a to wyklucza proszenie o pomoc innych zawodników. Korzystać wolno jedynie z ogólnodostępnej dla wszystkich infrastruktury.

Nie jest to nic nowego - ci ludzie co się tutaj czepiają chyba zapomnieli, że dokładnie to samo obowiązywało na MRDP w kategorii Total Extreme. Korzystanie z pomocy innych zawodników było ZABRONIONE. Do tego regulamin MRDP szedł jeszcze dalej w restrykcyjności - w w razie awarii roweru wykluczającej jazdę nie mogłeś korzystać z transportu publicznego, musiałeś na piechotę dostać się do miejsca naprawy roweru; co de facto oznaczało koniec wyścigu, jeśli awaria była kilkadziesiąt km od miasta ze sklepem.

Co do sprawy z osobą odpowiedzialną za nasze bezpieczeństwo - tak jak pisałem sądzę, że jest po prostu nie najszczęśliwiej sformułowane. Na TCR też trzeba było taką osobę podać, chodziło o to, by organizator miał telefon do kogoś bliskiego i mógł go zawiadomić w razie wypadku.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1141
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 17:13 »
Michał, ten regulamin w tych 2 punktach jest porostu źle napisany,  powinno być tak:

Zawodnik biorący pomoc od innego zawodnika przechodzi do kategorii OPEN
Zawodnik dający pomoc, jedzie dalej bez żadnych konsekwencji.

Wg obecnego zapisu obydwoje przechodzą do kategorii par i muszą dalej jechać razem.

Co do osoby odpowiedzialnej to jest totalnie bez sensu, taka osoba musiałaby jechać non stop za zawodnikiem i go asekurować. Gdyby tu chodziło o osobę do kontaktu w razie wypadku to taki punkt musiałby brzmieć całkowicie inaczej.


Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 18:35 »
Michał, ten regulamin w tych 2 punktach jest porostu źle napisany,  powinno być tak:

Zawodnik biorący pomoc od innego zawodnika przechodzi do kategorii OPEN
Zawodnik dający pomoc, jedzie dalej bez żadnych konsekwencji.

Ale pomocy typu drobna naprawa, pożyczenie dętki itd. też nie możesz udzielać. Trzeba zrozumieć, że startując w ten sposób decydujemy się na jazdę 100% samodzielną. Tu nie masz poza tym kategorii Open - tu jest jedynie kategoria Pary, gdzie jadą tylko dwie osoby.

Najlepiej to wyjaśnić opisując jak to wyglądało na TCR w 2016 gdzie jechałem, bo taka właśnie sytuacja dotyczyła polskich zawodników. Na obowiązkowym podjeździe pod PK1 Stasiowi Piórkowskiemu (kategoria Solo) strzeliła szprycha, sam tego nie umiał naprawić, przejeżdżający obok Paweł Sekulski (również Solo) zaczął mu pomagać. Na co akurat nadjechał samochód organizatorów i dali im prostą alternatywę - albo jadą dalej jako para, albo klasyfikowani nie będą. I tak potraktowano ich ulgowo, ze względu na to, że był to wczesny etap wyścigu i nie bardzo rozumieli te zasady, bo słabo znali język angielski. Bo normalnie za coś takiego się ludzi nie klasyfikuje.

Na TCR w klasyfikacji masz osobno klasyfikację ludzi z Solo oraz ludzi z Par. A oprócz tego poza klasyfikacją masz na liście wyników podane osoby z par gdzie jedna osoba na trasie się wycofała, albo osoby co złamały reguły samowystarczalności (prawie zawsze dotyczy to jazdy z innym zawodnikiem). Są uznani jako ci co ukończyli wyścig - ale bez przyznawania miejsca i umieszczania na liście którejś kategorii i z miejscem, bo nie byłoby uczciwe ich klasyfikować w rywalizacji sportowej.

Dotyczy to przede wszystkim jazdy "pseudo-solo", bardzo modnej na wielu polskich maratonach. Czyli jazdy z zachowaniem odstępu 100m, ale przez setki km w zasięgu wzroku, wspólne postoje itd. Na TCR coś takiego jest zdecydowanie zabronione, uznawane za formę wsparcia psychicznego, moim zdaniem 100% słusznie, bo takie coś to dla mnie żadne solo. Sytuacja łatwa do wykrycia na trackerach i przez organizatorów egzekwowana.

Zrozum, że w takich wyścigach nie możesz prosić o pomoc, to jest zwyczajnie nie fair względem reguł samowystarczalności na które wszyscy się zgadzają. A skoro nie możesz prosić - to i jej udzielać nie wolno, bo i komu, skoro takie proszenie jest zabronione? Jedyny wyjątek to właśnie takie przejście do kategorii par.

Natomiast nie dotyczy to w ogóle sytuacji poważniejszego wypadku, gdzie zawodnik ucierpiał fizycznie. Tu oczywiście obowiązuje zdrowy rozsądek i pomocy zdecydowanie trzeba udzielić.

Co do osoby odpowiedzialnej to jest totalnie bez sensu, taka osoba musiałaby jechać non stop za zawodnikiem i go asekurować. Gdyby tu chodziło o osobę do kontaktu w razie wypadku to taki punkt musiałby brzmieć całkowicie inaczej.

Tutaj zgoda, w takiej formie jak to jest napisane rzeczywiście to się kupy nie trzyma. Taka osoba w żaden sposób nie odpowiada za nas na trasie, jedynie tyle że o tym iż podejmujemy się takiego wyzwania wie.
« Ostatnia zmiana: 21 Lis 2018, 18:45 Wilk »
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Konrad Adkonis

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Słupsk
  • Na forum od: 25.04.2018
Odp: Race Through Poland
« 21 Lis 2018, 23:46 »
Panowie, ja myślę, że to jest trochę bicie piany. Jest regulamin, określony (w miarę) jasno. Komu pasuje, jedzie...komu nie...nie jedzie....fajnie, że mamy taką imprezę i u nas (oraz, że mamy też inne)... miałem wiele uwag wypisanych poniżej, ale  przed puszczeniem posta je wyczyściłem. Dajmy wolną rękę "orgom" i niech impreza się "tak" lub "nie" ... sama obroni.... , a ja bez względu czy się zdecyduję na uczestnictwo (zapisanie) , czy nie... trzymam mocno kciuki za jej powodzenie !!!! 😉


Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 6212
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 12.02.2011
    • Blog rowerowo - wieczkowy
Odp: Race Through Poland
« 22 Lis 2018, 06:26 »
Najlepiej jakby uczestnicy sobie nawzajem napisali takie oświadczenia, jednocześnie pisząc też drugie (których by nie pokazali organizatorowi), w których odwołują te pierwsze. ;-)
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.

..

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 194
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: Race Through Poland
« 22 Lis 2018, 09:24 »
Myślę, że Orgowie uważnie czytają co tu jest pisane, czy też maile od ludzi i może jeszcze coś poprawią w tym regulaminie. Ja się wpisałem, dostałem potwierdzenie, że jestem przyjęty (ciekawe jakie są kryteria?) i opłaciłem co trzeba.

Przy okazji wyłapałem drobny błąd z mojej strony w punkcie "doświadczenie". Wpisałem, że przejechałem MRDP Góry, zamiast Zachód...  ;D Cóż, drobny błąd, spowodowany myśleniem o przyszłym sezonie... ;)
Mężczyźni nigdy się nie starzeją, tylko zabawki im drożeją... :)

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 22 Lis 2018, 12:44 »
Jak ktoś nie dostał maila to warto sprawdzać spam w poczcie, bo mi tam własnie ten mail od organizatora wpadł.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 28 Lis 2018, 10:28 »
Ukladał już ktoś trasy ? Jak Wam idzie unikanie krajówek ? Nawet nie wiedziałem ,że szczególnie w górach są one aż tak istotnym elementem mapy drogowej.Mi takich "dojazdówek" powyżej 1 km wychodzi całkiem sporo. I nawet nie wiem czy alternatywy spełniają warunki dla " road bike". Jakoś nigdy jeżdżąc po górach ruch na krajówkach nie stanowił dla mnie problemu. Oczywiście nie neguję zakazu ani  nawet potrzeby z  jazdy po Zakopiance (chociaż jeździłem ) czy "8" na odcinku od Wrocławia do granicy , ale już odcinek "3" ze Szklarskiej na Harrachov to można powiedzieć stworzony pod rower .Na tą chwilę widzę konieczność użycia czegoś więcej niż 700x25C żeby mozolnie stworzone objazdy na komputerowych mapach nie okazały się jakimiś ekstrawaganckimi segmentami jedynie dla fullsuspension.

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 28 Lis 2018, 11:31 »
Ten zakaz krajówek to IMO doskonałe urozmaicenie tej imprezy, znacznie podnosi trudność planowania. Właśnie trzeba dużo pogłówkować, żeby zrobić sensowną trasę, a krajówki znacznie by sprawę uprościły i dużo mniej opcji by było. A tak to owe planowanie trasy będzie miało większy wpływ na wynik, są różne opcje, warto się zastanowić czy nie wziąć właśnie roweru na szerszych oponach itd. I fajne będzie to dla kibiców, gdy będą patrzeć jak skuteczne okazały się rozwiązania wybrane przez poszczególnych zawodników.

Przy tym też trzeba zwracać uwagę na numerację dróg, bo np. na mapach google nie wszystkie krajówki są na żółto (a krajówką jest każda droga z numerem 1-99).
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna oko_strusia

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 16.06.2017
Odp: Race Through Poland
« 28 Gru 2018, 19:11 »
Jest już wstępna lista:
http://racethroughpoland.pl/#!/lista
Kilka osób z zagranicy, trochę znanych nazwisk. Może być ciekawa rywalizacja.

Online Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1327
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Race Through Poland
« 28 Gru 2018, 22:26 »
Ok, zwycięzcę już mamy, chyba że Bjorn Lenhard nie poradzi sobie z niuansami naszych "krajówek"  ;)
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna rybadigital

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: Race Through Poland
« 29 Gru 2018, 10:02 »
A właśnie rysował ktoś trasę ??? Od fragmentów krajówek aż się jeży , szczególnie na odcinku powrotnym na Wrocław , i to oczywiście takich + kilometr.Zastanawiałem się co na to "żiri" jak z takiego fragmentu powiedzmy około 3 kilometrów drogi dwucyfrowej stanowiącej pewien istotny skrót , będę sobie na chwilę zjeżdżał przed upływem kilometra ( nie wiem co tam będzie na ściężkę , łąkę , las , sadzawka :) itp.) tak ze 100-200 m i z powrotem hyc ???? Wiem , przepraszam to trochę ułomne jest ...

Online Wilk

  • Wiadomości: 8493
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Race Through Poland
« 29 Gru 2018, 12:42 »
Ok, zwycięzcę już mamy, chyba że Bjorn Lenhard nie poradzi sobie z niuansami naszych "krajówek"  ;)

Bjoern Lenhard rzeczywiście wydaje się poza zasięgiem, drugie i trzecie miejsce (pomimo dużych problemów technicznych) w TCR i zwycięstwo w PBP 2013, gdy jadąc bez wsparcia wygrał z ludźmi jadącymi z wsparciem. Chociaż na TCR 2016 Rysiek i ja byliśmy przed nim  ;). No ale tam to był jego pierwszy wyścig tego typu i miał długi postój po poważnym zatruciu, w swojej normalnej formie jest nie do ruszenia. Tylko pytanie czy na pewno tu wystartuje, czy też zapisał się tak na wszelki wypadek.
A właśnie rysował ktoś trasę ??? Od fragmentów krajówek aż się jeży , szczególnie na odcinku powrotnym na Wrocław , i to oczywiście takich + kilometr.Zastanawiałem się co na to "żiri" jak z takiego fragmentu powiedzmy około 3 kilometrów drogi dwucyfrowej stanowiącej pewien istotny skrót , będę sobie na chwilę zjeżdżał przed upływem kilometra ( nie wiem co tam będzie na ściężkę , łąkę , las , sadzawka :) itp.) tak ze 100-200 m i z powrotem hyc ???? Wiem , przepraszam to trochę ułomne jest ...

Nie, takie coś IMO na pewno jest nie do przyjęcia. Po to jest ten zakaz krajówek - żeby go przestrzegać i wybierać inne drogi, a nie robić robić z niego parodię i uprawiać rzeźby z ciągłym zjeżdżaniem i wjeżdżaniem z powrotem na krajówkę, np. wzdłuż DK94 do Olkusza.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 28
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Race Through Poland
« 31 Gru 2018, 10:06 »
Ma ktoś do polecenia konkretne ubezpieczenie które jest wymagane w tym przypadku?

Offline Mężczyzna Oskar

  • Pan ucho.
  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Szczecin/Świnoujście
  • Na forum od: 14.12.2011
Odp: Race Through Poland
« 14 Sty 2019, 20:50 »
Ma ktoś do polecenia konkretne ubezpieczenie które jest wymagane w tym przypadku?

Wreszcie jakieś przydatne pytanie, do którego się podłączam.

Podsumowując resztę to:

1. Piko napisał chyba czytelnie, jak się sprawy mają.
2. Zgadzam się totalnie z Wilkiem (o dziwo, bo kiedyś jak tu częściej bywałem to różnie bywało, ale nie zmienia faktu, że chyba jak mało kto zna się na formule wyścigu). Ponadto, ja mam takie podejście: są "rygorystyczne" zasady, po to żeby nie było niedomówień. Traktują tę rywalizację i w porządku. Należy uszanować osoby które chcą powalczyć. Reszcie polecam opcję zabawy "jazdy w parze". Ja tak robię, dla mnie to będzie rywalizacja z samym sobą. Nie interesuje mnie prześciganie się żeby być dwa oczka wyżej.

:)

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum