Autor Wątek: Rower Cube - Czy warto dopłacić 2000 zł za wyższy model?  (Przeczytany 6588 razy)

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Prośba, byście rzucili okiem na specyfikację dwóch rowerów i ocenili czy warto dopłacić 2000 zł i wziąć wyższy model, czy lepiej wziąć tańszy, bo wielkiej różnicy nie odczuję.

Pierwszy jest  na ramie karbonowej. Jest to ten, który niedawno nabył Emes:

https://www.cube.eu/2017/road-triathlon/attain/cube-attain-gtc-pro-disc-greynflashgreen-2017/


Drugi jest alu:

https://www.cube.eu/en/2017/road-triathlon/attain/cube-attain-race-disc-greynflashorange-2017/

Rożnice:

Rama carbon vs alu
Osprzęt 11rz 105 vs 10rz Tiagra (grupa niżej)
Hamulce Shimano BR-RS505 vs Shimano BR-RS405 (grupa niżej)
Cena 6450 zł vs 4450 zł
Waga 9 kg vs 9,8 kg
Wygląd kwestia gustu, ale bardziej przekonuje mnie pomarańcz w alu.

Koła, siodło, opony itp. te same.

Oczywiście skłaniałbym się ku niższej cenie - gdyby nie grała roli, to wybór byłby łatwiejszy ;)

A może komuś się rzuciło ostatnio coś ciekawego w podobnej konfiguracji i cenie? Główne kryteria - wygodna pozycja, korba kompakt + najlepiej kaseta 11-32, hamulce tarczowe, sztywne osie.

Dzięki za uwagi  :)









Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6727
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Ten tańszy ma zdecydowanie ładniejsze malowanie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2589
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi

A może komuś się rzuciło ostatnio coś ciekawego w podobnej konfiguracji i cenie? Główne kryteria - wygodna pozycja, korba kompakt + najlepiej kaseta 11-32, hamulce tarczowe, sztywne osie.


Rose  - https://www.rosebikes.pl/rose-pro-sl-disc-105-2672228 (alu+widelec carbon, na 105, tarcze, kaseta 11-32, kompakt, wew. linki, opona do 28 mm) za 1600 Euro z transportem do PL

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6727
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zwróć jeszcze uwagę na długość korby. W opisie tego aluminiowego Cube jest napisane:
Cytuj
CRANKSET
Shimano Tiagra FC-4700, 50x34T, 170mm (50/53cm), 172,5mm (56/58cm), 175mm (60/62cm)
Na ultramaratonach jeździ się z niższą kadencją, więc zwłaszcza w tym przypadku chciałbym mieć dłuższe ramiona.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1365
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Zwróć jeszcze uwagę na długość korby. W opisie tego aluminiowego Cube jest napisane:
Cytuj
CRANKSET
Shimano Tiagra FC-4700, 50x34T, 170mm (50/53cm), 172,5mm (56/58cm), 175mm (60/62cm)
Na ultramaratonach jeździ się z niższą kadencją, więc zwłaszcza w tym przypadku chciałbym mieć dłuższe ramiona.
Kadencja to kwestia indywidualna. U mnie dystans nie odgrywa roli, obroty korby zazwyczaj oscylują w okolicy 90/min, równiez w przypadku ultra.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 1931
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Zwróć jeszcze uwagę na długość korby. W opisie tego aluminiowego Cube jest napisane:
Cytuj
CRANKSET
Shimano Tiagra FC-4700, 50x34T, 170mm (50/53cm), 172,5mm (56/58cm), 175mm (60/62cm)
Na ultramaratonach jeździ się z niższą kadencją, więc zwłaszcza w tym przypadku chciałbym mieć dłuższe ramiona.
Moje kolna na dystansie 500 km wolą ramiona 172,5mm niż 175mm

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6727
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Kadencja to kwestia indywidualna. U mnie dystans nie odgrywa roli, obroty korby zazwyczaj oscylują w okolicy 90/min, równiez w przypadku ultra.
Nie mam teraz pomiaru kadencji, ale podczas szybkiej miejskiej jazdy utrzymywałem około 110 obr/min. Na trasie była już sporo niższa (trochę przekłamania wynikało z braku lekkich przełożeń). Generalnie na podjazdach kadencja spada, im bardziej jest się zmęczony, tym podjazdy bardziej się dłużą. Z tego powodu można spodziewać się, że kadencja będzie miała tendencje do zmniejszania się. Wilk też kiedyś coś wspominał, że na ultramaratonach ludzie mają tendencje do mielenia podczas końcówki trasy. Oczywiście każdy ma nieco inny styl jazdy.
 
Moje kolna na dystansie 500 km wolą ramiona 172,5mm niż 175mm
Z ramionami korby jak z geometrią ramy, trzeba dobrać pod siebie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9180
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Nie są to różnice znaczące, 105 od Tiagry jakoś znacząco się nie różni, tylko ten jeden bieg więcej. Karbon żadnych cudownych właściwości nie dodaje, troszkę jest lżejszy, ale w niektórych sytuacjach może być bardziej problematyczny. Najważniejsze rozwiązania - a więc hydraulika i sztywne osie te rowery mają takie same. Dużą kasę IMO ma sens wykładać na coś co naprawdę zmieni nieco jakość - czyli lepsze koła, elektronikę itd. Tutaj za te 2tys niewiele więcej dostaniesz.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna tomek

  • Kapituła MP-P 2017
  • Wiadomości: 2542
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
No a ja bym jednak dołożył te 2 tysiące do karbonowej ramy i napędu 11rz.
6400 za taki rower to wciąż przyzwoita cena, choć wiadomo, że można go było kupić o tysiaka taniej ;)

Co osoba to będzie inna opinia, zdecydujesz sam.

PS: a w jakim sklepie można jeszcze dostać ten rower?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9180
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
No a ja bym jednak dołożył te 2 tysiące do karbonowej ramy i napędu 11rz.
6400 za taki rower to wciąż przyzwoita cena, choć wiadomo, że można go było kupić o tysiaka taniej ;)
Cena jak najbardziej jest atrakcyjna; tylko pytanie ile to tak naprawdę zmienia? Ja robiłem taką przesiadkę z aluminium na karbon podobnej klasy - różnic nie czuję, może poziom lansu nieco wyższy na karbonie  ;).Takie kwestie jak sztywności ramy - to poza skrajnymi przypadkami poczują tylko osoby bardzo szybko jeżdżące, sporo ponad 30km/h, wtedy to może ma znaczenie.

Jeden bieg więcej? Warto wiedzieć, że Tiagra 11-34 ma zupełnie inny typ stopniowania niż 105. Ma początek 11-13-15, podczas gdy 105 11-32 ma 11-12-13-14.  Tak więc jeśli nie wykorzystujesz mocno tego najcięższego zakresu - to nic na tym dodatkowym biegu nie uzyskasz, bo w górnym zakresie stopniowanie będzie takie samo, a do tego 2 ząbki więcej.

Co osoba to będzie inna opinia, zdecydujesz sam.

To oczywiście kwestia czysto indywidualna, a posiadanie karbonu na pewno kusi  :P
Inna sprawa, że prawie cała światowa czołówka ultra jeździ na tytanie, nie karbonie; tylko to już zupełnie inna półka cenowa
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline średni

  • Wiadomości: 1249
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Ale ten droższy lepszą grupę 105-11rzed.i carbon.Spytaj Emesa czy by się zamienił na alu ;)

W sumie poczekaj jeszcze bo robi się zastój i popyt na rowery maleje,na pewno znajdziesz coś ciekawszego w tych samych pieniądzach.Będzie na to cała zima.Pzdr.
« Ostatnia zmiana: 25 Paź 2018, 18:04 średni »
"Góry Uczą Pokory"


Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Ten tańszy ma zdecydowanie ładniejsze malowanie.


Zgadzam się, pisałem o tym :wink:


Rose  - https://www.rosebikes.pl/rose-pro-sl-disc-105-2672228 (alu+widelec carbon, na 105, tarcze, kaseta 11-32, kompakt, wew. linki, opona do 28 mm) za 1600 Euro z transportem do PL



Fajny, tylko to juz prawie 7k wychodzi  :icon_smile: 


PS: a w jakim sklepie można jeszcze dostać ten rower?



No własnie jest tylko jedna sztuka i to w moim rozmiarze :wink:


Dużą kasę IMO ma sens wykładać na coś co naprawdę zmieni nieco jakość - czyli lepsze koła, elektronikę itd. Tutaj za te 2tys niewiele więcej dostaniesz.


Dziś przymierzałem ten tańszy w sklepie. Niby wszystko fajnie działa, ale nie przekonał mnie na tyle by brać od ręki. Mam czas :wink:


W sumie poczekaj jeszcze bo robi się zastój i popyt na rowery maleje,na pewno znajdziesz coś ciekawszego w tych samych pieniądzach.Będzie na to cała zima.Pzdr.



Niby tak, ale na tę chwilę to raczej wygląda tak, że te najciekawsze okazje mnie ominęły :wink: Emes kupił około 800zł taniej niż ja znalazłem, a ten pomarańczowy również był do wzięcia bardzo tanio, bo za około 3500 zł  :icon_eek:

http://deals.road.cc/content/huge-36-cube-attain-race-disc-road-bike-2017-319

Offline średni

  • Wiadomości: 1249
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Poczekaj.Nie bądź w gorącej wodzie kąpany.Mama mi zawsze powtarzała słuchaj starszych ludzi ;D

Nakreśl powoli co by Cię interesowało w tym nowym rowerze czy ma to być endurance czy typowy ścigacz no i rozmiar by się przydał,hamulce chyba tarczowe?Jakie opony max 28mm czy 32mm.I ile chcesz przeznaczyć na niego.Dużo ludzi z forum śledzi kilka sklepów w europie i w kraju więc napewno coś się trafi.Są tacy co mają zaznajomione sklepy gdzie można uzyskać niezły rabat tylko daj sobie na luz.
"Góry Uczą Pokory"


Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Nie pali mi się z tym za bardzo, ale wiem że maszynę jaką bym sobie życzył w dobrej cenie ciężko będzie trafić.

Jak już pisałem, celowałbym w coś takiego:

- rama carbon / alu (patrząc na ceny, z tytana juz się wyleczyłem ;) )
- geometria zdecydowanie łagodna, typu endurance
- osprzęt najlepiej 105, Tiagra minimum. Bardzo mile by było widziane  Sramowskie 22 - bardzo dobrze mi się jeździ z DoubleTap
- hamulce tarczowe, sztywne osie
- korba kompakt, kaseta raczej "górska"
- opony max 28 mm będą OK, do trudniejszych zadań zostawiam Awola ;)
- rozmiar w granicach 56 cm, mam 181 cm wzrostu.

Budżet jaki chciałem przeznaczyć to około 5000 zł, ale gdyby rower był naprawdę spoko, to mógłbym dorzucić ten powiedzmy 1000 zł.




Offline Mężczyzna Pitt35

  • Wiadomości: 45
  • Miasto: Puck
  • Na forum od: 21.04.2017
Budżet jaki chciałem przeznaczyć to około 5000 zł, ale gdyby rower był naprawdę spoko, to mógłbym dorzucić ten powiedzmy 1000 zł.

Dorzuć 1500 i może tego kup:
https://www.rosebikes.pl/rose-pro-cgf-105-bike-now-2651194?product_shape=shiny-UD-carbon%2Fred&article_size=59cm

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6727
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Ten rower nie ma tarcz, co zwiększa koszty eksploatacji. Gdybym miał składać lekki rower, to wolałbym tarcze + carbonowe obręcze.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Żeby się nie okazało, że te obręcze są tańsze od tarcz. Przynajmniej na takie wyglądają.
Ale opony bardzo dobre, nawet siodełko i łańcuch bez lipy. Jeżeli ktoś trawi estetykę Rose, to rower ciekawy.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9180
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Dorzuć 1500 i może tego kup:
https://www.rosebikes.pl/rose-pro-cgf-105-bike-now-2651194?product_shape=shiny-UD-carbon%2Fred&article_size=59cm

Tylko ma ten "cudowny" pomysł z tylnym hamulcem montowanym na dole, dla mnie zupełna porażka. Syfić to się będzie trzy razy tak jak tradycyjne montowanie, a wygoda regulacji tez beznadziejna.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4883
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
/.../ Inna sprawa, że prawie cała światowa czołówka ultra jeździ na tytanie, nie karbonie; tylko to już zupełnie inna półka cenowa

Bo najbardziej odpowiedni, czy, m.in., bo są sponsorowani przez producentów rowerów tytanowych?
Pytam z zainteresowania.

'Kiś czas temu yoshko kupił, przesłał mi chyba "road", numer poświęcony kolarkom z tytanu. Wówczas rozważałem zakup tytanowej szosy gatunku endu, gdzieś trochę taką się przejechałem. Bez wyjątku jakoś najlepiej nie wypadły, m.in. miały mieć miękki suport. Cena ramy na wymiar z tytanu odpowiada mniej-więc cenie ramy z db. stali. 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9180
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Bo najbardziej odpowiedni, czy, m.in., bo są sponsorowani przez producentów rowerów tytanowych?
Pytam z zainteresowania.

Pewnie to też ma wpływ. Ale też na pewno nie jeździliby na czymś co by im osiągi pogarszało. Tytan dobrze tłumi, jest sztywny prawie jak karbon. No i jest to metal, więc od karbonu trochę trwalszy, pewniejsze takie sprawy jak otwory montażowe i w przeciwieństwie do stali nie rdzewieje i jest też od niej lżejszy. W skrócie to już rower na długie lata


Wówczas rozważałem zakup tytanowej szosy gatunku endu, gdzieś trochę taką się przejechałem. Bez wyjątku jakoś najlepiej nie wypadły, m.in. miały mieć miękki suport. Cena ramy na wymiar z tytanu odpowiada mniej-więc cenie ramy z db. stali.

Nie znam się na tyle na ramach z tytanu, ale pewnie jak wszystko - wiele zależy od wykonania. Są dziadowskie rowery z każdego materiału, podobnie jak i świetne nawet z przestarzałych w światku rowerowym materiałów jak stal. Ale generalnie te opinie co widziałem - są bardzo pozytywne.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4883
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
/.../ Ale też na pewno nie jeździliby na czymś co by im osiągi pogarszało. /.../

Oczywiście.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1365
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Nie pali mi się z tym za bardzo, ale wiem że maszynę jaką bym sobie życzył w dobrej cenie ciężko będzie trafić.

Jak już pisałem, celowałbym w coś takiego:

- rama carbon / alu (patrząc na ceny, z tytana juz się wyleczyłem ;) )
- geometria zdecydowanie łagodna, typu endurance
- osprzęt najlepiej 105, Tiagra minimum. Bardzo mile by było widziane  Sramowskie 22 - bardzo dobrze mi się jeździ z DoubleTap
- hamulce tarczowe, sztywne osie
- korba kompakt, kaseta raczej "górska"
- opony max 28 mm będą OK, do trudniejszych zadań zostawiam Awola ;)
- rozmiar w granicach 56 cm, mam 181 cm wzrostu.

Budżet jaki chciałem przeznaczyć to około 5000 zł, ale gdyby rower był naprawdę spoko, to mógłbym dorzucić ten powiedzmy 1000 zł.


Na Twoim miejscu nie śpieszyłbym się. W zimie i tak nie pojeździłbyś nowym nabytkiem. Poczekałbym kilka tygodni/miesięcy obserwując rynek, moim zdaniem powinno trafić się jeszcze coś ciekawego. Poza tym być może odłożysz coś jeszcze i w Twoim zasięgu znajdzie się jakiś lepszy rower.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 452
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 11.12.2016
    • cyklotripy
https://allegro.pl/nowy-trek-domane-s-4-2017-carbon-54cm-wroclaw-i7612285458.html
Może mają jakieś endurance w rozmiarze 56?
Cena zacna, trzeba by tylko dopytać czemu brak gwarancji..

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Dzięki za sugestie i wskazówki. Poczekam jeszcze, poszukam. Na AWOLA czekałem 7 miesięcy zanim w końcu trafiłem dobrą ofertę. Było to wtedy 2700 zł za prawie nowy rower z zaplecionym już dynamem, który katalogowo kosztował 8k zł. Więc okazja super i nie żałuję żadnej wydanej złotówki na niego ;)

Jeśli ktoś na coś trafi, to będę wdzięczny na namiary.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 1931
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Jak będzie super okazja, to może się trafić parę osób, którym rozmiar 56 też podchodzi  ;D

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Przy AWOLu byłem pierwszym chętnym, a link dostałem tu na forum ;D

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Ten z kolei może nie oferuje w tej cenie tyle co inne modele potrafią, ale zwyczajnie mi się mega podoba:

https://www.westbrookcycles.co.uk/bergamont-grandurance-expert-gravel-bike-2018-p330798


Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1365
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Ten z kolei może nie oferuje w tej cenie tyle co inne modele potrafią, ale zwyczajnie mi się mega podoba:

https://www.westbrookcycles.co.uk/bergamont-grandurance-expert-gravel-bike-2018-p330798

Ładny, choć w podobnej cenie można już dostać rower z wyższą grupą. Tyle, że jest to typowa szosa, gdzie Bergamont jest bardziej wszechstronny https://www.rutlandcycling.com/bikes/road-bikes/giant-tcr-advanced-2-disc-2018-carbon-road-bike-black_381989
W tym sklepie rower kupował Emes, tak że dostawca sprawdzony.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Ten z kolei może nie oferuje w tej cenie tyle co inne modele potrafią, ale zwyczajnie mi się mega podoba:

https://www.westbrookcycles.co.uk/bergamont-grandurance-expert-gravel-bike-2018-p330798

Ładny, choć w podobnej cenie można już dostać rower z wyższą grupą. Tyle, że jest to typowa szosa, gdzie Bergamont jest bardziej wszechstronny https://www.rutlandcycling.com/bikes/road-bikes/giant-tcr-advanced-2-disc-2018-carbon-road-bike-black_381989
W tym sklepie rower kupował Emes, tak że dostawca sprawdzony.

Widziałem, widziałem. Śledzę ostatnio wiele sklepów. Ale dzięki, bo przy okazji podanego przez Ciebie linka, zerknąłem czy  nie dorzucili czegoś nowego i o dziwo akurat pojawiła się jeszcze jedna sztuka tego emesowego Cube:

https://www.rutlandcycling.com/bikes/road-bikes/cube-attain-gtc-pro-disc-2017-carbon-road-bike-grey_373882

Wprawdzie w rozmiarze 58, ale wg ich rozpiski powinno być jak najbardziej ok przy moim wzroście 181 cm:

175-180 cm   55-58 cm
180-185 cm   58-61 cm

Gdy przymierzałem niedawno w w sklepie podobnego Cube rozm 56 (w który celowałem), to wydawał mi się trochę ciasny, ale myślałem że to takie wrażenie po przesiadce z długieeeego Awola. No i zawsze to więcej miejsca w trójkącie ramy na jakieś torby ;)

Mam też nadzieję że będzie w porządku i że nie jest to jakiś felerny zwrot. Choć sklep wygląda na zaufany i chyba bubla nie wyślą. No i jest jeszcze ryzyko, że to jakaś pomyłka, że nagle wyskoczyli z tym rowerem.

Z wysyłką do PL wyszło ok 5600 zł.

No a ja bym jednak dołożył te 2 tysiące do karbonowej ramy i napędu 11rz.
6400 za taki rower to wciąż przyzwoita cena, choć wiadomo, że można go było kupić o tysiaka taniej ;)

Co osoba to będzie inna opinia, zdecydujesz sam.

PS: a w jakim sklepie można jeszcze dostać ten rower?

Tutaj rozważałem zakup gdyby ktoś był chętne na zakup w PL:

https://skiteam.pl/rowery/9305-rower-cube-877200-attain-gtc-pro-disc.html

Dostępny w sklepie w Poznaniu.
 
« Ostatnia zmiana: 9 Lis 2018, 06:47 byczys »

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4883
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

Teraz będzie najsmaczniejsze - jak/ą? nakładkę na kierę na kierze zamocujesz /kontekst: nakładka na kierę na kierze AWOL'a/.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013

Teraz będzie najsmaczniejsze - jak/ą? nakładkę na kierę na kierze zamocujesz /kontekst: nakładka na kierę na kierze AWOL'a/.

Jeszcze nie rozważałem, ale raczej nie będzie tak ekstrawagancko ;)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4883
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
/.../ ekstrawagancko ;)

Nonchalant -> nonszalancko :)

(Najpopularniejsze wyrazy bliskoznaczne do słowa ekstrawagancki to: surrealistyczny, jakiego świat nie widział, udziwniony, groteskowy, wymyślny, cudaczny, frymuśny, zaskakujący, egzotyczny, dziwny, niezwykły, osobliwy, niezwyczajny, pokręcony, niespotykany, zabawny, dziwaczny, niesamowity, fikuśny, nie z tego świata, kuriozalny, przedziwny, oryginalny, karykaturalny, śmieszny, cudacki, fantazyjny, ekscentryczny, arcydziwny, nietypowy, ... .

Źródło: synonim.net)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Frymuśny mi się podoba  :)

Offline Mężczyzna Gavek

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 10.06.2014
Byczys nie rozważałeś składania roweru samemu ? Dopierasz co chcesz jak Ci się bardzo nie śpieszy da się znaleźć to co się naprawdę szuka. Złożyłem tak kilka rowerów dla siebie i znajomych. Zarówno cenowo jak i sprzętowo wyszło o wiele lepiej niż kupno prosto ze sklepu.   

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1365
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Byczys nie rozważałeś składania roweru samemu ? Dopierasz co chcesz jak Ci się bardzo nie śpieszy da się znaleźć to co się naprawdę szuka. Złożyłem tak kilka rowerów dla siebie i znajomych. Zarówno cenowo jak i sprzętowo wyszło o wiele lepiej niż kupno prosto ze sklepu.
Z moim najnowszym rowerem zrobiłem tak samo. Do budowy wykorzystałem m.in. części zapasowe, albo takie które przełożyłem z innego roweru co dość znacznie obniżyło koszty. Jak się jest cierpliwym i przeszukuje często internet to można trafić na świetne okazje zakupu części.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4883
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Frymuśny mi się podoba  :)

Tego jeszcze nie słyszał.
Wiem, obstawiam, z tą będziesz 'niezwykły', 'niesamowity', 'niespotykany'.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6727
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Długością górnej rury w Awolu się nie sugeruj. W nim w związku z tym, że kierownica jest wysoko musi być też wydłużona rama. Jesteś wyprostowany, ramiona skierowane do przodu, więc sylwetka się wydłuża.

W klasycznej szosówce rama musi być krótsza żeby dało się wygodnie korzystać z dolnego chwytu i żeby ramiona były ustawione prawie pionowo w dół.

Na 180 cm wzrostu zwykle brało się ramy 56. Więcej niż 58 bym odradzał.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Byczys nie rozważałeś składania roweru samemu ? Dopierasz co chcesz jak Ci się bardzo nie śpieszy da się znaleźć to co się naprawdę szuka. Złożyłem tak kilka rowerów dla siebie i znajomych. Zarówno cenowo jak i sprzętowo wyszło o wiele lepiej niż kupno prosto ze sklepu.
Gdy szukałem Awola, to w większości odradzano mi samodzielnie składanie. Pamiętam opinię, że składak na końcu zawsze wyjdzie drożej. Ale to było prawie 4 lata temu i może czasy się zmieniły ;)


Dodatkowo niezbyt mam czas by się w to bawić. Choć wizja dokładnie tego co bym chciał jest kusząca. W tym przypadku teoretycznie wolałbym osprzęt Sram, ale wyjdzie w praniu jak mi to podejdzie wszystko. Poza tym i trochę zbyt pstrokatym malowaniem, jest właśnie to czego szukałem :)


Tego jeszcze nie słyszał. Wiem, obstawiam, z tą będziesz 'niezwykły', 'niesamowity', 'niespotykany'.



W Awolu wyszło frymuśnie, bo musiałem zmieścić jeszcze torbę Ortlieba. Ale jest to bardzo praktyczne i to było najważniejsze - w żadne niesamowite i niespotykane rozwiązania specjalnie nie celuję :)


Na 180 cm wzrostu zwykle brało się ramy 56. Więcej niż 58 bym odradzał



Tak mi też we wszystkich kalkulatorach wychodziło. Ale też czytałem, że Cube ma trochę dziwną rozmiarówkę i 58 też teoretycznie jest OK dla mnie. Tylko taki rozmiar był dostępny i po prostu zaryzykowałem. Jeśli będzie bardzo źle, to go sprzedam i to myślę bez większej straty.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6727
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
W sumie też ma bardzo wysoką główkę, więc może być trochę większy niż doradza Ci kalkulator. Myślę, że w najgorszym przypadku skrócisz mostek o centymetr i będzie ok.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Rower dotarł kilka dni temu, czyli po miesiącu od zamówienia. Wszystko głównie przez to, że wymiana maili z nimi wyglądała tak, że na odpowiedź każdorazowo czekałem po 3 dni. Trochę kiepsko, ale na szczęście nie paliło mi się jakoś.

Dwie krótkie przejażdżki mam za sobą, na więcej nie pozwala pogoda. Pierwsze wrażenia głównie pozytywne. Czuć dużo większą sztywność całej konstrukcji - po powrocie do Awola czułem jakby był z plasteliny ;)

Tłumienie drgań też na innym poziomie. Stalowa rama niby pracowała, ale na dziurawych drogach mimo wszystko całość wpadała w dziwny jakby rezonans i bywało kiepsko, a na maratonach karbonowi towarzysze przeważnie mi uciekali, gdy ja testowałem wytrzymałość moich plomb :) Wtedy się zastanawiałem co jest nie tak, ale teraz rozumiem jaka jest różnica. Ciężko ją opisać, ale po prostu karbon tłumi w inny sposób i przelot po kocich łbach to zupełnie inna bajka.

Niezbyt pasuje mi przesiadka z klamkomanetki SRAM na Shimano. Double Tap bardzo mi odpowiadał. Było twardo i precyzyjnie - każde kliknięcie było jednoznaczne. Tutaj czasem nie wiem czy zrzuciłem jeden  bieg, czy może dwa. Może to jeszcze kwestia regulacji i przestawienia się.

Ogolna geometria oczywiście inna - sama kierownica jest około 5 cm niżej, a odległość do siodła 1,5 cm mniejsza. Jadąc na łapach instynktownie dłonie chcą uciekać właśnie te 2 cm do tyłu. Być może kwestia przedstawienia się, ale w razie czego skrocę mostek o te 10-20 mm.

Torba Speca Burra Burra 8 litrów weszła trochę na wcisk, ale na szczęście w miarę da się używać.



Na widelcu zauważyłem drobną wadę. Jedna z nich (ta większa) to uszkodzenie lakieru, ale druga to jakby otwarty pęcherzyk i to już z pewnością wada fabryczna. Myślę jednak że to tylko kwestia estetyczna, ale zostawiam zdjęcie do oceny.



Zdziwiły mnie też niewielkie otwory na obręczach. Jeden jest na wylot, a drugi tylko lekko nawiercony w miejscu łączenia profilu.. Wygląda jak efekt jakiejś kontroli, ale ten na wylot to trochę bez sensu. Ktoś się spotkał z czymś podobnym?




Ostatnie pytanie: do czego służą te pivoty?

Offline Mężczyzna fikołek

  • Wiadomości: 68
  • Miasto: Bytom
  • Na forum od: 09.05.2015
Zacna maszyna, ale szpecą te klamki szimanowskie ;)

Co do tych dziur w obręczy to na youtubie mówią, że tamtędy ma wypływać woda z komory obręczy, która może dostawać się przez nyple lub otwór na wentyl.

https://youtu.be/SsTzRha9Yd8?t=569

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 153
  • Miasto: Hajnówka
  • Na forum od: 04.02.2014
Odnośnie otworów przy osiach - w Specialized Sequoia analogicznie wygląda miejsce na uchwyty do błotników. Fabrycznie nie były wkręcone. Niczego w akcesoriach przy karcie gwarancyjnej nie było?

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 1931
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Zacna maszyna, ale szpecą te klamki szimanowskie ;)

Co do tych dziur w obręczy to na youtubie mówią, że tamtędy ma wypływać woda z komory obręczy, która może dostawać się przez nyple lub otwór na wentyl.

https://youtu.be/SsTzRha9Yd8?t=569
Z dziurki obok łączenia obręczy raczej woda nie wypłynie ;)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1365
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Zacna maszyna, ale szpecą te klamki szimanowskie ;)

Co do tych dziur w obręczy to na youtubie mówią, że tamtędy ma wypływać woda z komory obręczy, która może dostawać się przez nyple lub otwór na wentyl.

https://youtu.be/SsTzRha9Yd8?t=569
Z dziurki obok łączenia obręczy raczej woda nie wypłynie ;)
Myślę, że wypłynie. Obręcz nie jest zbudowana tylko z jednego kawałka w kształcie litery V. W środku pewnie jest wzmocniona dodatkowym profilem i łączenie wypada pewnie gdzieś w okolicach tych otworów.

EDIT: Ups, nie wypłynie, bo tam nie ma dziurki.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
No to nawiercenie nie na wylot jest takie samo na obu kołach w miejscu łączenia i dla mnie wygląda jak efekt jakiejś inspekcji. Dodatkowo jest ta dziurka na wylot w innym miejscu.

Offline Mężczyzna LXVII

  • Wiadomości: 102
  • Miasto: Kłodawa/Gorzów Wlkp.
  • Na forum od: 01.07.2015
Mam takie same dziurki w obręczach Campagnolo.

Z tego co wiem to wiercone są w celu odprowadzenia wody.
Po jeździe w deszczu sporo się tego wylewa przez te otwory.

LXVII

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum