Autor Wątek: Pomoc w wyborze roweru.  (Przeczytany 6886 razy)

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Pomoc w wyborze roweru.
« 18 Wrz 2018, 19:26 »
Dobry!
Przymierzam się do zmiany roweru "wyprawowego", do tej pory jeżdziłem czymś takim:
https://www.rowerymerida.pl/produkt65/crossway-tfs-100-v-rower-merida.html
Rower już jest zużyty,do wymiany są: koła (już drugi komplet,niszczą je v-breki), amortyzator stoi dęba.
Szukam roweru kompletnego tzn:
żeby miał błotniki
 bagażnik przód i tył,
 oświetlenie w piaście
prosta kierownica
napęd 3x9
koła28'
Jeżdzę 70% po asfalcie, ale i po lekkim terenie drogi szutrowe itp.
Jestem duży i ciężki 192cm/ 115kg
Składanie samemu nie wchodzi w grę bo nie mam o tym pojęcia.
Przeglądałem rowery kona, ale mają baranka, a ja nie mogę się przyzwyczaić do niskiego chwytu (wolę lemondkę)
budżet 6-7tyś
Z góry dziękuję za porady. :)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 18 Wrz 2018, 20:18 »
Baranek nie musi być koniecznie nisko. Mógłbyś sobie wymienić kierownicę na taką + ewentualnie podnieść jeszcze trochę mostkiem.


https://www.universalcycles.com/shopping/product_details.php?id=89722

Przy Twoim mało chodliwym wzroście aż żal nie brać używanego roweru :P
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 18 Wrz 2018, 20:28 »
A z używek masz coś ciekawego?


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 18 Wrz 2018, 21:09 »
Od dłuższego czasu nie interesowałem się gotowymi rowerami :| Nawet nie orientuję się zbytnio co jest dostępne na rynku..

Może ktoś inny przeglądał allegro i rzuciło mu się w oczy coś ciekawego, ale w zbyt dużym rozmiarze ??? ??? ???
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 18 Wrz 2018, 21:21 »
A z używek masz coś ciekawego?
Chyba @Jacekkudla (ten od tytanowego na Zlocie) coś miewa z górnej półki - bo budżet masz zacny.
Ja poleciłbym https://www.fahrradmanufaktur.de/de/katalog/expedition-2018/tx-800-shimano-deore-xt-30-gang-hs33-766. Złożyłem w identycznej konfiguracji tylko 3x9 na tej ramie (nośność 170 kg) i jestem zadowolony. Trochę go oszczędzam, bo mam jeszcze inne ale o niczym lepszym nie myślę. Nie ma tarcz tylko hydrauliki obręczowe, więc ścieralność niestety będzie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 18 Wrz 2018, 21:40 »
Ponieważ wspomniałeś o Sutrze to nadmienię, że dolny chwyt w Sutrze, pomimo mocno opuszczonego mostka, jest na tej samej wysokości, co górny chwyt w mojej dość rekreacyjnej szosówce.

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 264
  • Miasto: Bielany
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Wrz 2018, 00:31 »
Zanim zacząłem myśleć o rowerze z barankiem, oglądałem rowery jak poniżej. Nie mają bagażnika z przodu, ale można na nich go zamontować (na pierwszym chociażby Tubusa Tarę), mało rowerów seryjnie ma zamontowany przedni bagażnik.

Niestety nie mają też przełożeń 3x9, w tym zakresie cenowym jaki podałeś pewnie trudno będzie dostać taki zakres.

https://2018.cube.pl/2018/rowery/trekking/tour/travel/cube-travel-sport-iridiumnred-2018/

https://2018.cube.pl/2018/rowery/trekking/tour/kathmandu/cube-kathmandu-exc-iridiumnblue-2018/

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Wrz 2018, 05:56 »
@Dziadek, hamulce v-breki odpadają już dwa komplety kół zużyłem.
@Felek, salon cube jest w Warszawie chyba podjadę i obejrzę co mają.
@MCsubi, kona fajne rowery, może w niedzielę będę w Warszawie do wstąpię do salonu

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Wrz 2018, 07:48 »
@Dziadek, hamulce v-breki odpadają już dwa komplety kół zużyłem.
(...)
Patrzę, że mają i cuś na tarczach ale w grupie"trekking" a nie "expedition", w związku z czym kiepściejszy bagażnik tylny a przedniego brak. I nośność podają mniejszą - 140 kg.
https://www.fahrradmanufaktur.de/en/katalog/trekking-2018/t-700-shimano-deore-xt-30-gang-disc-773

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Wrz 2018, 08:25 »
@Dziadek, fajne rowery, ale boję się o ten limit 140kg😃
Co do przedniego bagażnika to mogę sam coś zamontować, jeżeli będzie taka możliwość.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Wrz 2018, 09:15 »
@Dziadek, fajne rowery, ale boję się o ten limit 140kg😃
Co do przedniego bagażnika to mogę sam coś zamontować, jeżeli będzie taka możliwość.
Te same dylematy miał @ WujTom, korzystał z fachowości językowej Łatosia i ostatecznie wybrał bodajże Surly Ogre. Ale ten limit to chyba na jeźdźca z bagażem - rower nie wchodzi. Fakt, ja bym miał problem się zmieścić;) Bagażnik przedni da się zamontować bez problemu.

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Wrz 2018, 09:54 »
Na zlocie oglądałem Twój rower i bardzo mi się podobał, a chyba należymy do tej samej kategorii wagowej ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 7 Paź 2018, 19:56 »
Znalazłem jeszcze ciekawy rower. Może akurat zainteresuje, jeśli nawet nie Ciebie, to może kogoś innego.





http://ambike.pl/rower-gravel-28-mongoose-guide-sport2018.html

https://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=148291/Rower_MONGOOSE_GUIDE_SPORT__M12308M10_GRY__2018

Zalety:
- rama ma wszelkie oczka, dolne, górne, a w widelcu w sumie 9 dziur!!!
- szerokie opony - oryginalnie są 1.75 albo 1.95 (sprzeczne informacje)
- "rozgięta" kierownica o szerokości 51 cm
- dolny ciąg przerzutki

Wady:
- korba jak zwykle głupia - 48/32 lub 46/30 - znowu sprzeczne informacje. Przednia przerzutka z dolnym ciągiem jednak ułatwia sprawę podmiany na korbę MTB.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 7 Paź 2018, 21:52 »
Nie wiem co mam wybrać, czym więcej przeglądam to coraz gorzej z decyzją.

A co to jest za napęd w tym rowerze, jak z jego żywotnością?
https://www.bike-discount.de/de/kaufen/breezer-beltway-8-776879

 

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 7 Paź 2018, 22:52 »
Przede wszystkim słaby zakres lub zestopniowanie przy ośmiu biegach.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 07:50 »
/.../
A co to jest za napęd w tym rowerze, jak z jego żywotnością?
/.../

1wszy rower po przerwie miałem z Nexus 8. Po roku sprzedałem.
Tego bym nie brał.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 08:11 »
Dzięki, bo już się na niego trochę napaliłem.
Szukam dalej.

Offline Mężczyzna Antracyt

  • Wiadomości: 125
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 13.06.2017
    • Poland on bike
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 13:00 »
1wszy rower po przerwie miałem z Nexus 8. Po roku sprzedałem.
Tego bym nie brał.

Ale to chyba nie jest Nexus Tylko Alfine.

Obecnie po wyrwaniu haka zastanawiam się czy nie zainwestować w SG-S7001-11. Zysk na wadze i przede wszystkim mniej elementów awaryjnych.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 13:21 »
Ale to chyba nie jest Nexus Tylko Alfine.
/.../

Odnosiłem się do tego wpisu z linki:

"Shimano Nexus 8-Speed".


(Trochę poczytując, Alfine, choć nie miałem, też bym nie brał, chyba, że robota-dom + rekreacja; rocznie km raczej niedużo; możliwie płasko, obciążenie raczej nieduże).
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 14:02 »
Również spotkałem się zopiniami, że piasty typu Nexus 8 lub Alfine nie wytrzymują dużych obciążeń - nie są to moje własne doświadczenia. Już sama liczba przełożeń dyskwalifikuje je do użytku z większym bagażem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 14:15 »
Te piasty są zabijane zbyt dużym momentem, ponieważ turyści mają skłonność do zakładania zbyt małej koronki na korbie.
Oprócz tego jest to kupa złomu, która jako tako nadaje się do roweru użytkowego, o ile nie myje się go myjką i smaruje po każdej zimie.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 14:25 »
Te piasty są zabijane zbyt dużym momentem, ponieważ turyści mają skłonność do zakładania zbyt małej koronki na korbie.

Piszą o tym /Alfine/ VolksRohloff.
 
Oprócz tego jest to kupa złomu, która jako tako nadaje się do roweru użytkowego, o ile nie myje się go myjką i smaruje po każdej zimie.

Automojką to raczej nic, dumam.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 14:32 »
Tylko że bebechy Rohloffa przy bebechach Alfine to wyglądają na stole, jak wałki ze skrzyni autobusu i motocykla. Do tego Rohloff to jakaś stal wysokostopowa, a Shimano to tania węglówka zahartowana bardzo wysoko. To sprzyja trwałości w zużyciu ściernym, ale w przypadku przeciążenia środek wygląda, jakby tam granat j... .

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 15:04 »
Tylko że bebechy Rohloffa przy bebechach Alfine to wyglądają /.../

O tym właśnie informuje nazwa "VolksRohloff*": zubożona wersja Rohloff'a - dla ludu (=powszechnie dostępna).

'Kiś tam czas temu handlujący piastami Rohloffa podczas targów prezentowali przekroje obu tych piast (klientom do porównania). Tej praktyce Shimano aktywnie miało się sprzeciwiać, protestować.

*analogicznie do Volkswagen
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 17:48 »
Miałem kiedyś Sachs Elan, to było gówno w każdym aspekcie. Potem, po kilkunastu latach, miałem testować Srama 9s z kompozytowymi elementami. Już nawet katalogi wyszły, ale Sram nie wypuścił ani sztuki nawet do dystrybutorów. Rozpadło sie w montażu :-) Przy dzisiejszych cenach kaset i łańcuchów - nie ma to ekonomicznego ani oczywiście niezawodnościowego sensu.
Najwieksza lipa z tymi piastami Shimano i sram polega na tym, że marketing bredzi o piastach na trudne warunki, a to gnije i unicestwia się szybciej, niz jakieś tanie Alivio.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 21:18 »
Miałem kiedyś Sachs Elan, to było gówno w każdym aspekcie. /.../

Czyliż szczere, czyste /w swej postaci/, możliwie najwyższej próby. - Rarytas.
To były czasy! - A teraz ... Teraz to już ono spowszechniało, przejadło się, wszędzie go multum pełno.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 21:22 »
Teraz ładniej opakowane, ma też ambasadora lub chociaż influencera  ;D ;D

Offline Mężczyzna Antracyt

  • Wiadomości: 125
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 13.06.2017
    • Poland on bike
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 22:17 »
Sugerowałem się takimi obrakami:

Rohloff




Alfine

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 22:34 »
Tyle tylko, że żaden z tych rowerów nie jest na Alfine. Same Rohloffy.

Offline Lester

  • Wiadomości: 591
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 06.09.2010
    • Moje podróże rowerowe
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 23:35 »
Jestem duży i ciężki 192cm/ 115kg..........
budżet 6-7tyś
Ja na Twoim miejscu bez zastanowienia kupiłbym ten rower. Nowy kosztuje 3500€. Ten na Allegro jest prawdopodobnie z 2017 roku. Nie jestem tylko pewien, czy rama 57 nie byłaby zbyt mała w Twoim przypadku. Ten sam rower na stronie producenta.
« Ostatnia zmiana: 8 Paź 2018, 23:41 Lester »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 23:45 »
Na stronie producenta 57 to środkowy rozmiar. Obstawiałbym, że będzie dobry ma wzrost ~185 cm. Geometrii nie udało się odnaleźć.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Lester

  • Wiadomości: 591
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 06.09.2010
    • Moje podróże rowerowe
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 8 Paź 2018, 23:54 »
Z tym samym napędem, ale trochę większą ramą (58) i w podobnej cenie jest ten Stevens.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 00:14 »
Ten ma chyba 605 mm długości, więc jest szansa, że byłby odpowiedni. Bez przymiarki by się nie odeszło, bo wymiana ramy byłaby bardzo trudna.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 264
  • Miasto: Bielany
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 05:58 »
Kiedyś chciałem kupić rower używany na Allegro, sprzedawca miał całkiem dobre ceny, jednak kiedy poprosiłem o numer ramy odmówił. Następnego dnia rower został zdjęty z aukcji przed czasem, dodam ze był to większy sprzedawca, ktory posiadał inne rowery niemieckich marek. Skupowal je od ludzi którzy byli w Niemczech, uważałbym na także zakupowe okazje gdyż w moim mniemaniu spora ich cześć to rowery kradzione. Szkoda zostać paserem i mieć to w papierach. Jak już prosilbym właśnie o numer ramy i jakichś dokument zakupu.

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 1943
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 09:09 »
Miałem podobną sytuację przy zakupie Gazelli dla żony. Jak kupowałem rower Guderit dla ojca to też sprzedawca nie miał żadnych dokumentów, ale napisał mi oświadczenie, ze w dniu takim i takim sprzedał rower Guderit o numerze fabrycznym ramy .... Może to nie zamyka sprawy pochodzenia, ale obawiam się, ze większość handlarzy nie ma żadnych dokumentów na sprzedawane przez siebie rowery. Inna sprawa, ze ten Guderit dla ojca kosztował 1.300 zł a nie ponad 7ka.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 10:11 »

Kilka (używanych, nowych) rowerów kupiłem za granicą /D, NL/.
Z rowerem zawsze szedł papier (dokument).
O ile nie "z wystawki" /na śmieci/, również sprzedawca/darczyńca będący osobą fizyczną oświadczeniem chętnie strzeli.

Z natury rzeczy winno nam zależeć na legalnych transakcjach rowerami (i kolarzówkami), tego upowszechnianiu.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Antracyt

  • Wiadomości: 125
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 13.06.2017
    • Poland on bike
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 10:50 »
Tyle tylko, że żaden z tych rowerów nie jest na Alfine. Same Rohloffy.

A to mnie zmylili!!! >:(

Dobrze jednak że zaglądam na forum bo bym jednak Szukał Alfine.

Swoją drogą potestował bym rower z takim napędem żeby rozwiać do końca swoje wątpliwości.

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 12:12 »
Dzwoniłem do gościa od Stivensa, nie posiada dokumentów, ale wystawia dowód zakupu. Lokalizacja Białogard, a kiedyś na forum było coś o sprzedawcach z tej miejscowości...
Ps. Czyli napęd Rohloff jest "niezniszczalny", jak wygląda konserwacja i serwis?

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 12:46 »
Wymiana oleju co sezon, zębatki i linek co kilkanaście tysięcy. Sensowny zestaw z paskiem napedowym. Używałem w rowerze poziomym na kołach 406, bo inaczej musiałbym mieć blat 72z, a łańcuch na takiej prędkości liniowej jest głośny i problematyczny.
W rowerze turystycznym raczej bym tego nie zakładał - drogie tarcze i zębatka, grip tylko obrotowy, prowadzenia linek raczej bardziej podatne na uszkodzenia i zabrudzenia, niż w sensownie złożonej zwykłej przerzutce. Szansa na zakup części w jakimkolwiek sklepie rowerowym w większości krajów świata - zerowa. Miałem Rohloffa za czasów, gdy AMP Bike był dystrybutorem - NIKT nie miał pojęcia o niczym, co jest związane z tą piastą, żaden serwis i zerowy dostęp do części. Koszt absurdalny. Sprzedałem z przebiegiem ok. 80 000 km, piasta nigdy nie była rozbierana, nie miała wycieków, nie widziałem nigdy najmniejszego opiłka w oleju, wnętrze pracowało lepiej, niż w nowej piaście. Dzięki symetrycznym kołnierzom i samodzielnemu zapleceniu koła - nigdy nawet go nie centrowałem, po 80 000 km naciąg szprych był wciąż idealny.


Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 12:53 »
Warto pomyśleć zanim się zdecydujesz na niestandardowe rozwiązanie. Ma to swoje plusy, ale ma i oczywiste minusy. Waga jest mocno skoncentrowana w jednym miejscu, przy jeździe po terenie to słaby pomysł mieć takie kowadło w tylnym kol, na szosie też prędkości nie doda. Ponadto wejście w taki sprzęt pogarsza Ci pozostały osprzęt zakładając tę samą cenę - bo i Rohloff i Pinion są sporo droższe od typowego napędu
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 12:56 »
Ten Stevens, to Pinion (w wersji lepszej).

/.../
Ps. Czyli napęd Rohloff jest "niezniszczalny", jak wygląda konserwacja i serwis?

Raz na 5.ooo km* lub więcej śrubkę na piaście zlokalizowaną odkręcasz, wlewasz środek płuczący, kilka km jedziesz, przy tym biegi zmieniasz; mocą grawitacji z piasty ciecz zlewasz (utylizujesz!), strzykawką podajesz olej przekładniowy. Śrubkę wkręcasz (nową lub starą pomazaną uszczelniaczem).

*producent podaje co ok. 5.ooo km lub 1x w roku
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 13:00 »
Moja piasta jeździ o koleżanki do dziś, pewnie ma ze 120 - 150 000 km. Wymiana oleju zawsze raz na sezon, a za czasów roweru poziomego to oznaczało czasem przebieg 4x większy od tych zaleceń.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 13:05 »
Wymiana oleju co sezon, zębatki i linek co kilkanaście tysięcy. /.../

Linki jeżdżą znacznie dłużej, zębatki - aż do wytarcia.

/.../
W rowerze turystycznym raczej bym tego nie zakładał - drogie tarcze i zębatka, grip tylko obrotowy, prowadzenia linek raczej bardziej podatne na uszkodzenia i zabrudzenia, niż w sensownie złożonej zwykłej przerzutce. /.../

Piszesz o tym konkretnim Stevensie, czy o napędzie (Rohloff, czy Pinion)?

/.../ NIKT nie miał pojęcia o niczym, co jest związane z tą piastą, żaden serwis i zerowy dostęp do części. /.../

Coś z tą piastą (Rohloff) przez te 8o tysi robić musiałeś?
Części, czyli konkretnie co? - Ritzel?
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 13:22 »
Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów był problematyczny, częsciowo przez kraksy a częściowo przez lipne/delikatne wykonanie. Z tym walczyłem nieustannie.
Koronka jest dwustronna i przy wymianie łańcucha można przełożyć na 2 stronę, tylko chyba najmniejsza jest asymetryczna. Kupowałem też oryginalne tarcze, bo mocowanie jest archaiczne i w Polsce takie tarcze są nieosiągalne.
Teraz piasta jeździ w jakiejś niemieckiej ramie z dedykowanymi mocowaniami, cały mechanizm zmiany biegów został wymieniony na nowy (i nowszej konstrukcji) i temat podobno się uspokoił. No i linki są ze 2 razy krótsze, niż w poziomie.

Dlaczego bym nie założył w rowerze turystycznym? Jak juz pisałem - kosztuje realnie ze wszystkim prawie 5000 pln , serwis zerowy, dostęp do częśći zerowy, szansa na naprawę w trasie zerowa. Do roweru typu gravel to jest za ciężkie, ma wyczuwalne opory na większości biegów, niektóre biegi są irytująco hałaśliwe. O ile nic się nie zmieniło - chodzi to tylko z prymitywną manetką obrotową, więc wyklucza baranki.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 13:47 »
Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów był problematyczny, częsciowo przez kraksy a częściowo przez lipne/delikatne wykonanie. Z tym walczyłem nieustannie.

Mej sytuacji nie dotyczy.

Koronka jest dwustronna i przy wymianie łańcucha można przełożyć na 2 stronę, tylko chyba najmniejsza jest asymetryczna.

Jest, obrócić można, jeśli boczna /zewn./ powierzchnia nadal idealnie jest gładka /robi za uszczelkę/. Jednak po co?

Kupowałem też oryginalne tarcze, bo mocowanie jest archaiczne i w Polsce takie tarcze są nieosiągalne. /.../

Jeśli tarcza, to to okrągłe, ozębione na korbie - raz mam na sugino, raz na truvativ. Czym są "oryginalne", tego nie wiem. Łącznie zużyłem kilka 2 różnych producentów. 'Kieś kosztowne nie są. Dostępne w przeciągu kilku dni od złożenia zamówienia.

Dlaczego bym nie założył w rowerze turystycznym? Jak juz pisałem - kosztuje realnie ze wszystkim prawie 5000 pln , serwis zerowy, dostęp do częśći zerowy, szansa na naprawę w trasie zerowa. Do roweru typu gravel to jest za ciężkie, ma wyczuwalne opory na większości biegów, niektóre biegi są irytująco hałaśliwe. /.../

Tyle kosztuje nowe.
Nie napisałeś co? ten serwis robi.
Będąc 1wszym właścicielem, koło do producenta wysyłasz na koszt własny, o ile czegoś nie spieprzyłeś, z hamulców szczękowych na tarczowe nie przechodzisz, zmieniasz rodzaj osadzenia w ramie, czy coś - koszt przesyłki do DE twym kosztem jest ostatecznym.

O ile nic się nie zmieniło - chodzi to tylko z prymitywną manetką obrotową, więc wyklucza baranki.

Nieaktualne.
Doczekać się nie mogę, kiedy mi sti ultegry lub korba pójdą - na baranku sti walnę se sramowskie, z Rohloffem w tylnym kole popylał fajnie będę.

Zupełnie nie rozumię, czemu? ta manetka ma być "prymitywną"? Co? z nią jest nie tak.


Rozumiem, można nie chcieć, nie lubić. - Tego uzasadniać nie trzeba.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 14:58 »
(...)
Ps. Czyli napęd Rohloff jest "niezniszczalny", jak wygląda konserwacja i serwis?
Nieoczekiwanie mam coś do powiedzenia w temacie:) Spotkałem ciężkozbrojnego gościa spoza nawet mojej kategorii wagowej - przyznawał się do 170 kg a gratów miał jeszcze z 50 - któremu szprychy powyrywały kołnierz Rohloffa. Radę znalazł taką - zamówił korpus piasty wytoczony z litego kawału stali nierdzewnej! I tak jeździł już bez problemów.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 15:05 »
Bo miał przeciągnięte szprychy! I pewnie 2,3 mm.
A mam kolegę, który zna kogoś, kto zna kogoś, kto był w Alpach na zawodach tandemów w stylu dość DH i tam prawie każdy miał Rohloffa.

Łatośłętka, chodzi oczywiście o tarcze hamulcowe, w których przetrwał system na 4 śruby, zarzucony przez innych chyba z pół wieku temu.

A sama manetka jest po prostu jakaś taka zabawkowa i gumiasta, w porównaniu z 9.0 na którym wtedy jeździłem przed Rohloffem. Do tego pot zmiękcza tę gumę, co nie zdarzyło mi sie ani na Sramie, ani klamkomanetkach żadnej firmy.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 15:37 »
Bo miał przeciągnięte szprychy! I pewnie 2,3 mm.
A mam kolegę, który zna kogoś, kto zna kogoś,(...)

A sama manetka jest po prostu jakaś taka zabawkowa i gumiasta, w porównaniu z 9.0 na którym wtedy jeździłem przed Rohloffem. Do tego pot zmiękcza tę gumę, co nie zdarzyło mi sie ani na Sramie, ani klamkomanetkach żadnej firmy.

Hmm, wspomniany gość używał baranka (pamiętam, że najszerszego z występujacych w przyrodzie - twierdził) i - jestem prawie pewien - manetki obrotowej. Nie wiem, jak to możliwe... A już jestem pewien, że ma zlocie @JacekKudla miał grpszifta w baranku do Piniona.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 16:21 »


Cytuj
By making the handlebar divisible, the Pinion/Rohloff shifter can be easily mounted. Integrated reinforcing ribs allow a brake cable to run neatly beneath the shifter. Made from Alloy 6061 with a sandblasted black anodized finish. This bar has a clamp diameter of 31.8mm and is available in 40, 42 and 44cm widths. The width is measured CTC. Our design incorporates a Shallow bend with a low 133mm Drop and 85mm Reach, allowing for an easy low hand placement and improved comfort.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 16:28 »
/.../ Radę znalazł taką - zamówił korpus piasty wytoczony z litego kawału stali nierdzewnej! I tak jeździł już bez problemów.

2gi raz go, Dziadek, spotkasz, przekaż mu tę linkę:

https://www.bike-components.de/en/Rohloff/Speichen-Flanschringe-Speedhub-p53548/

Hmm, wspomniany gość używał baranka (pamiętam, że najszerszego z występujacych w przyrodzie - twierdził) i - jestem prawie pewien - manetki obrotowej. Nie wiem, jak to możliwe... A już jestem pewien, że ma zlocie @JacekKudla miał grpszifta w baranku do Piniona.

Na b. wiele sposobów:
http://www.cyclingabout.com/rohloff-hubs-with-drop-handlebars/

(Ale to jest słabe.)

Db., sprawdzone jest to:
http://www.gebla.de/Rohbox/Rohbox-All-Inclusive.html



Jest to rozwiązanie pod ham. mech.

Niebawem pojawi się gotowy produkt pod ham. hydr. /innego producenta/.


McS. Użytkuję ham. obr. - sprawy, o jakiej piszesz, nie znam. Z ciekawości lukłem do kilku konfiguratorów prod. rowerów - widzę ileś modeli ham. tarcz. różnych prod. Jakiejś rzeczywistej  biedy być więc nie może. Tak zwłaszcza, obecnie zwłaszcza idą te z tarczowymi.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 23:11 »
Wracając do tematu..

Warto pomyśleć zanim się zdecydujesz na niestandardowe rozwiązanie. Ma to swoje plusy, ale ma i oczywiste minusy. Waga jest mocno skoncentrowana w jednym miejscu, przy jeździe po terenie to słaby pomysł mieć takie kowadło w tylnym kol, na szosie też prędkości nie doda. Ponadto wejście w taki sprzęt pogarsza Ci pozostały osprzęt zakładając tę samą cenę - bo i Rohloff i Pinion są sporo droższe od typowego napędu
Rohloffa widziałbym właśnie bardziej w rowerze do jazdy terenowej. Odporność na syf, brak łamliwej przerzutki, brak przedniej przerzutki co ułatwia szybkie przerzucanie wiele biegów równocześnie. Opory są większe niż w klasycznym napędzie, ale mniej jest to odczuwalne gdy ma się klocowate opony.

Pinion chodzi bez zauważalnych dodatkowych oporów - miałem okazję testować dzięki uprzejmości słynnego forumowicza. Zdaje się, że system niemal idealny. Wymaga jednak ogromnej odwagi, bo jeśli wtopi się z rozmiarem ramy, to mamy totalną katastrofę. W przypadku pęknięcia ramy podobnie. Rohloff będzie działał z każdą ramą, wystarczy użyć napinacza łańcucha.

Podsumowując: chyba bym jednak wolał dociążyć tylne koło. Aktualnie dostępne oferty nie są specjalnie przekonujące cenowo, więc chyba zostałbym przy tradycyjnym napędzie, a zaoszczędzone pieniądze zachowałbym na finansowanie utrzymania go w dobrym stanie technicznym.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 9 Paź 2018, 23:25 »
Rohloffa widziałbym właśnie bardziej w rowerze do jazdy terenowej. Odporność na syf, brak łamliwej przerzutki, brak przedniej przerzutki co ułatwia szybkie przerzucanie wiele biegów równocześnie. Opory są większe niż w klasycznym napędzie, ale mniej jest to odczuwalne gdy ma się klocowate opony.

Są plusy, są minusy. Plusami jest żywotność, tańsza eksploatacja (jeśli już zakup odliczymy), mniejsza wrażliwość na zabrudzenia, to niewątpliwie liczące się parametry. Minusy to cena piasty, nieco większe opory i kumulacja wagi w tylnym kole.

Pamiętam jak to Ricardo pojechał na rowerze z Alfine na jeden z Podróżników. Do tego czasu był dużym entuzjastą takiego rozwiązania, ale maraton go z tego wyleczył. Właśnie ta kumulacja wagi z tyłu była dla niego dyskwalifikująca.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 10 Paź 2018, 00:03 »
Tańszą eksploatację to mają ci, którzy taką piastę widzieli tylko w internecie. Przecież koronka kosztuje tyle samo, co kaseta i wcale nie jest trwalsza, łańcuchy szerokie to jakiś mit, zużywają się w oczach, więc i tak jeździ się na wąskich. Jeżeli cokolwiek strzeli, koszty rosną wydatnie. Sam zestaw do wymiany oleju kosztuje więcej, niż sensowny napęd kaseta Alivio/ łańcuch KMC licząc na km. O tarczy hamulcowej już pisałem, realnie nieosiągalna.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 10 Paź 2018, 08:59 »
/.../ Opory są większe niż w klasycznym napędzie, ale mniej jest to odczuwalne gdy ma się klocowate opony. /.../

O tym trochę w lince: (pomiary sprawności)

https://fahrradzukunft.de/16/wirkungsgradmessungen-an-nabenschaltungen/

/.../ Minusy to /.../

Kiedy rozważałem zakup tej piasty (do roweru na podróże), pana spytałem o wady. Wymienił 2: cena (zakupu), waga. Dla tego typu roweru w cr-mo cięższy napęd, mym zdaniem, znaczenia nie ma. Cena na wejściu kompensowana jest beztroską długoletniego użytkowania. Przez MCsubi podnoszona drożyna materiałów eksploatacyjnych dla mnie pozostaje tajemnicą. Tak być może w odniesieniu do napędów, jakich nigdy nie miałem. Na 2 innych rowerach robię w ultegrze, xt. M.in. koszt mat. ekspl. powoduje mnie do przeskoczenia w 1 z tych na tę piastę.

Dla mnie b. ważnym czynnikiem przemawiającym za zakupem tej piasty była stabilność systemu, bezawaryjność, bezobsługowość. Wszystko zagrało. Kiedy chyba po 4 latach z rowerem kupiłem ultegrę + xt, zaczęły się wydatki, uczyć się zacząłem robić przy napędzie. Do tego czasu, na Rohloffie, tylko smarowałem, napinałem łańcuch, 1x roku wymieniałem olej w piaście, startą koronkę, łańcuch, blat.   

Pamiętam jak to Ricardo pojechał na rowerze z Alfine na jeden z Podróżników. Do tego czasu był dużym entuzjastą takiego rozwiązania, ale maraton go z tego wyleczył. Właśnie ta kumulacja wagi z tyłu była dla niego dyskwalifikująca.

Z tego co wiem, po świecie trochę randonneurowców w speedhuby rowery posażą.

Tańszą eksploatację to mają ci, którzy taką piastę widzieli tylko w internecie.

ditto

/.../ łańcuchy szerokie to jakiś mit, zużywają się w oczach, więc i tak jeździ się na wąskich.

Od kilku lat jeżdżę na KMC X1 - ani w oczach, ani w uszach mi się nie zużywa.
Wcześniej odp. na wippermann'ie - żadnych krytycznych uwag.

Raz trochę jechałem z Holendrem, co, na wielomiesięczną podróż załadowany, na łańcuchu w czasie spotkania tysięcy miał już ponad 11. Nic nie przeskakiwało.

Twe doświadczenia, w części, ew. wynikają z tego, pisałeś, miałeś długie linki, takież łańcuchy. Nie wiem.

Jeżeli cokolwiek strzeli, koszty rosną wydatnie.

Strzelić, pewnie, może. Co? Ci strzeliło przez te 8o.ooo. A tej pani do, jak pisałeś, 12o.ooo?


Sam zestaw do wymiany oleju kosztuje więcej, niż sensowny napęd kaseta Alivio/ łańcuch KMC licząc na km.

Nie wiem. 9 lat temu kupiłem po litrze (płyn do płukania piasty + olej przekładniowy). Regularnie zalewam 2 piasty, jakie użytkuję. Grzecznościowo 3cią. Cieczy jeszcze na długo starczy.

O tarczy hamulcowej już pisałem, realnie nieosiągalna.

Tutaj nic nie wiem. Jak pisałem, od kilku lat schodzą zwłaszcza na tarczach. Tych ludzie sami nie klepią. Na tarczę przeskoczę, poinformuję.


Ambasadorem Rohloff'a nie jestem. Kto czym jeździ, mi ryba.
Piszę ku wyjaśnieniu.

Tę piastę bym kupił jeszcze raz. Wszystko super, b. jestem zadowolon.
Db. frameset z piastą Rohloff'a (ale nie kolarka, chyba nie pod wyścigi), to taki dreamliner pur.


ed.: interpunkcja, słowo 'łańcuch' + literówka
« Ostatnia zmiana: 10 Paź 2018, 09:23 łatośłętka »
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 2829
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 10 Paź 2018, 09:14 »
Kolega ma piastę rohloffa w rowerze mtb - mówi, że tarcze drogie (niższa półka: Magura i Hope), ale bez trudu osiągalne.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 10 Paź 2018, 11:36 »
Tańszą eksploatację to mają ci, którzy taką piastę widzieli tylko w internecie. Przecież koronka kosztuje tyle samo, co kaseta i wcale nie jest trwalsza, łańcuchy szerokie to jakiś mit, zużywają się w oczach, więc i tak jeździ się na wąskich. Jeżeli cokolwiek strzeli, koszty rosną wydatnie. Sam zestaw do wymiany oleju kosztuje więcej, niż sensowny napęd kaseta Alivio/ łańcuch KMC licząc na km. O tarczy hamulcowej już pisałem, realnie nieosiągalna.

Mało realne czarnowidztwo.
Znam paru użytkowników tej piasty i zupełnie nie potwierdzają takiego punktu widzenia, tak jak u Łatosia w poście niżej - wychodzi im zauważalnie taniej niż napędy poziomu XT czy Ultegra. Z Alivio to nie ma co tego porównywać, bo to jest inny poziom cenowo-jakościowy. Ma takie rozwiązanie minusy o których pisałem, ale wyższej ceny obsługi to bym do tego raczej nie wliczał.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna morfeusz1805

  • Wiadomości: 8
  • Miasto:
  • Na forum od: 05.10.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 17 Paź 2018, 20:20 »
Widzę dyskusję o piastach planetarnych. Od jakiegoś czasu szukam roweru na piaście Alfine 8. Chciałbym  rower jak najprostszy, z jedną zębatką z przodu, trochę przyłożeń aby móc w razie czego nie męczyć się na wzniesieniu, mniej czyszczenia, mniej grzebania się w rowerze.
Ale nie jestem pewny czy ładować się w tą piastę.  Bo okaże się że będzie przejście z deszczu pod rynnę a problemów przybędzie a nie odejdzie.
Jak z awaryjnością tej piasty, jakie są koszty serwisu i części zamiennych w porównaniu np. tańszym alivio. Gdzie częściej wymieniamy: kasety czy zębatki w alfine?
Oprócz wagi takiej piasty i braku większej liczby przełożeń jakie są inne wady? 
Rower będzie głównie używany do pracy i jazdy po mieście.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Paź 2018, 14:40 »
Wpadła mi w oko niezła okazja. Nie jestem tylko powien rozmiaru. Na jakiej szosie jeździsz?

https://allegro.pl/rower-genesis-crox-the-fair-20-tiagra-10-hydr-i7620012824.html

Są nawet hamulce hydrauliczne. Kurczę, sam bym sobie kupił, ale to byłaby przesada
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Paź 2018, 14:48 »
Reynolds 720 unikatowy:-) cofnąłem sie w czasie pół wieku.

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Paź 2018, 17:09 »
Wpadła mi w oko niezła okazja. Nie jestem tylko powien rozmiaru. Na jakiej szosie jeździsz?
 


Mam starą Meride Road Lite 903 rozmiar ramy XL.
Przeglądam teraz gravele, i pytanie czy te rowery nadają się typowo pod sakwy (ja wożę dwie sakwy crosso expert big około 20kg) czy do gravela lepiej pasuje bikepacking?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Paź 2018, 17:16 »
Przeglądam teraz gravele, i pytanie czy te rowery nadają się typowo pod sakwy (ja wożę dwie sakwy crosso expert big około 20kg) czy do gravela lepiej pasuje bikepacking?

To zależy czy ma mocowania pod bagażnik, jak ma to spokojnie można sakw używać. Tylko w terenie sakwy zawsze będą bardziej upierdliwe niż bikepacking. Pamiętaj też, że przy wysokim wzroście i dużym rozmiarze ramy bikepacking robi się sporo bardziej efektywny, sporo więcej miejsca masz do dyspozycji, tak więc może warto i nad tym pomyśleć.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Paź 2018, 18:04 »
Tu jest geometria CDF z grupą 4600:
https://me.keeeb.com/benjamin.buch/touring_bikes_and_frames/eb8e990a-bb75-4b78-8054-fe979899cb75

Nie istnieje (?) rozmiar 57 według tej tabelki. Na oko dla mnie rower z aukcji może mieć rurę podsiodłową 58 cm. W takim przypadku efektywna długość górnej rury to 57 cm

Twoja szosówka XL powinna mieć 59 cm rury podsiodłowej (oczywiście może się w różnych rocznikach trochę rozmijać..). Efektywna długość górnej rury miałaby też 59 cm.


Rower powinien być na Ciebie dobry jeśli lubisz bardziej wyprostowaną pozycję. Cena jest tak śmiesznie niska, że mógłbyś jeszcze z czystym sumieniem wydać kupę kasy na ulepszenia, gdyby okazały się konieczne. Za tyle możesz zaryzykować, w najgorszym przypadku sprzedasz w podobnej cenie jak kupiłeś.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna morfeusz1805

  • Wiadomości: 8
  • Miasto:
  • Na forum od: 05.10.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 5 Lis 2018, 19:53 »
Ponawiam pytanie. Wiec ktoś miał doświadczeni z Alfine 8? Warto wchodzić w tę piastę, jeżeli chodzi o ogólne odczucia podczas jazdy, trwałość, awaryjność, koszt serwisowania w porównaniu do tradycyjnych przerzutek? Rower będzie jeździł po mieście w terenie raczej nizinnym.

Offline Mężczyzna marian65

  • Wiadomości: 72
  • Miasto: Gronowo Górne
  • Na forum od: 23.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 5 Lis 2018, 20:50 »
Piastę Alfine8 założyłem za namową kolegi w październiku 2016.
 Do tej pory pokonałem rowerem z tą piastą prawie 19 tys. kilometrów.
 Jak na razie piasta nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Działa świetnie, jeżdżę rowerem cały rok, bez względu na pogodę. Rower służy do codziennego dojazdu do pracy, wycieczki ze znajomymi i wyprawy bliższe i dalsze z sakwami. Teren zróżnicowany, asfalt, leśne i polne dróżki. Jestem bardzo zadowolony z działania piasty.
 Decyzja o zamontowaniu jej w rowerze uważam za bardzo trafioną. Jeżeli chodzi o obsługę, to nic przy niej nie musiałem robić. Raz w roku serwisuję rower u kolegi który mi tą piastę polecił. Do tej pory jedynym kosztem była wymiana łańcucha i zębatki. Mankamentem dla mnie, jaki zauważyłem to jest bardziej kłopotliwe zdjęcie koła w przypadku złapania gumy. Co prawda wszystko zależy od wprawy.
 

Offline Mężczyzna morfeusz1805

  • Wiadomości: 8
  • Miasto:
  • Na forum od: 05.10.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 5 Lis 2018, 21:43 »
Dzięki za odzew. Czy można tę piastę używać bez napinacza i nie będzie problemów ze spadającym łańcuchem czy  innymi dolegliwościami? Chciałbym aby było jak najprościej i mniej czyszczenia.
Zmieniałeś przednia zębatkę w korbie?
Nie wiesz jak z trwałością zębatek w samej piaście i ewentualny koszt serwisu? Kolega który zaproponował nie mówił o tym? Chodzi mi głównie o wymianę zębatek w piaście, bo mniemam że sama piasta nie jest aż tak awaryjna?

Offline Mężczyzna marian65

  • Wiadomości: 72
  • Miasto: Gronowo Górne
  • Na forum od: 23.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 6 Lis 2018, 20:26 »
Ja mam napinacz założony.  Z przodu mam dwie zębatki, co daje mi 16 przełożeń.
Bez napinacza to chyba tylko w przypadku ramy z poziomymi hakami.
Wymieniana była zębatka przy piaście, koszt 25 PLN

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 15 Sty 2019, 18:26 »
Z tego co widzę wszystkie mają korbę 48/32. Będzie twardo.

Widzę dwie opcje:
- wymiana kasetę na szerszą, np 11-46. Sensowne zwłaszcza jeśli będzie napęd 11 rz.
- wymiana korby na trzyrzędową i wywalenie dużej zębatki. U mnie w ten spisób przerzutka Dura Ace 3-rz wzorowo współpracuje z klamkomanetką 105 3-rz.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 15 Sty 2019, 19:58 »
Jutro zapytam czy jest możliwość zamiany korby, bez konieczności wymiany manetki.

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 142
  • Miasto: hajnówka
  • Na forum od: 04.02.2014
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 15 Sty 2019, 20:32 »
W przypadku nowej 105tki nie ma możliwości założenia korby trzyrzędowej. Jedyny układ to 2x11.
Jeździłem przez pewien czas na gravelu z korbą 48/32 i kasetą 11-36 (Sora 2x9). Na płaskie tereny bardzo dobra konfiguracja.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 15 Sty 2019, 21:10 »
Korbę trzyrzędową można założyć, tylko jedna z zębatek nie będzie obsługiwana. U siebie mam korbę Deore XT pod HT2. Korby MTB są szersze, ale dzięki pozbyciu się największej zębatki przesuniecie się wyrównuje i działa z przerzutką szosową.

U mnie klamka i przerzutka są trzyrzędowe, tak wyszło, takie akurat posiadam. Z klamką i przerzutką 2-rz też powinno działać, ale nie jestem w stanie zagwarantować.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 142
  • Miasto: hajnówka
  • Na forum od: 04.02.2014
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 15 Sty 2019, 22:08 »
Korbę trzyrzędową można założyć, tylko jedna z zębatek nie będzie obsługiwana.
Wybacz, ale nie potrafię doszukać się sensu takiego rozwiązania.

Nie chciałbym się bawić w takie druciarstwo kupując nowy rower za większą kwotę. Polecam spróbować oryginalnej konfiguracji. Jeśli okaże się, że jest zbyt twardo można zmienić kasetę na szerszą, ewentualnie zębatki korby na 46/30. I jest pewność, że wszystko będzie ze sobą dobrze działać.

Z ww. rowerów moim zdaniem najciekawsza jest Merida Silex 400 z racji hamulców. Giant ma jakieś autorskie rozwiązania zacisków, co w perspektywie paru lat eksploatacji może się okazać problematyczne.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 5657
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 15 Sty 2019, 22:12 »
Kup coś z napędem 3x11 lub 2x11 od shimano. Będzie przynajmniej kompatybilne częściowo z twoim MTB :)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 15 Sty 2019, 22:45 »
Dzięki za odpowiedzi, jutro popatrzę może mają coś ciekawego.


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 15 Sty 2019, 23:57 »
Wybacz, ale nie potrafię doszukać się sensu takiego rozwiązania.

Nie chciałbym się bawić w takie druciarstwo kupując nowy rower za większą kwotę. Polecam spróbować oryginalnej konfiguracji. Jeśli okaże się, że jest zbyt twardo można zmienić kasetę na szerszą, ewentualnie zębatki korby na 46/30. I jest pewność, że wszystko będzie ze sobą dobrze działać.
Jest to rozwiązanie druciarskie, ale jeśli nie chce się tracić gęstości stopniowania nie ma innego. Wymiana zębatek na 46/30 da minimalną poprawę. Kaseta 11-46 da już rozsądny zakres przełożeń, ale kosztem stopniowania.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline średni

  • Wiadomości: 1229
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 16 Sty 2019, 23:13 »
W Giant widzę mocowania na bagażnik tak jakby CO,a Merida chyba że ma wewnątrz lub inny patent.
"Góry Uczą Pokory"


Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 2829
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 17 Sty 2019, 08:11 »

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 17 Sty 2019, 20:03 »
Byłem w sklepie i Kuba masz rację, mechanizm hamulcowy jest zamontowany na kierownicy, więc byłby problem żeby zamontować lemondkę, torbę oritleba, bo brak miejsca.
Pokazano mi taki rower:
https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-2
a dziś znalazłem w internecie takiego treka:
https://www.bikeplanet.pl/szosowe/rower-trek-520-disc
Średni, w meridzie jest tylko taki otwór jak pokazał Wojtek.

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 142
  • Miasto: hajnówka
  • Na forum od: 04.02.2014
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 17 Sty 2019, 21:28 »
Niestety nie widzę linka z Trekiem. Wersja na 2019r. (czerwona) jest moim zdaniem przepiękna, na 2018r. nie posiada klamkomanetek, lecz bar-shifty. Do wyprawowca może i niegłupie, na co dzień raczej bezsensowne. Trek określa te rowery jako "wyprawowe", a nie gravelowe, jednak to bardzo płynny podział.

Pod sakwy szukałbym czegoś ze sztywnymi osiami i z dużą ilością wszelakich oczek. Np. Marin Nicasio, Kona Rove/Sutra czy Specialized Sequoia.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7131
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 17 Sty 2019, 21:38 »


nie posiada klamkomanetek, lecz bar-shifty.
Co to są bar-shifty?


Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 142
  • Miasto: hajnówka
  • Na forum od: 04.02.2014
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 17 Sty 2019, 21:42 »
Co to są bar-shifty?

Cóż, myślałem oczywiście o manetkach typu bar-end. Przepraszam najmocniej za to słowotwórstwo.

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Sty 2019, 09:09 »
Kona Sutra konkretny rower, ale niestety w Polsce chyba nie dostepny dzwoniłem do kilku sklepów i nigdzie nie ma.
W jednym powiedziano mi że jak wpłacę zaliczkę to mi sprowadzą, ale tak w ciemno trochę się boję zamawiać.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Sty 2019, 09:44 »
Nie wiem jakie są aktualne wymaganie co do roweru ;)

W miarę sensowny - bez konieczności natychmiastowych dużych przeróbek - jest Marin Four Corners.

Ten: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-drop-bar-utilitour-four-corners

Wady:
- brak hydrauliki
- brak sztywnych osi

Główna zaleta to dosyć sensowne przełożenie. Korba 50/39/30 może być w dodatku łatwo przerobiona. Najmniejsza koronka może być wymieniona na 28 bez skracania łańcucha. Można też wymienić największą na 46 i małą na 26 lub 24.

Kona Sutra też wygląda ciekawie, ale to bardziej topornie/stabilnie prowadząca się szosa niż gravel. Idealny rower na długie, asfaltowe trasy. Kierownica raczej stosunkowo nisko.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 355
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Sty 2019, 10:06 »
Worek, z każdym dniem wymagania się zmieniają, im więcej rowerów tym większy ból głowy :)
Większość sklepów będzie miała jakieś rowery dopiero marzec/ kwiecień i nie ma teraz co oglądać.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Sty 2019, 20:23 »
Worku, mylisz się gruntownie co do Sutry. To już szybciej mtb, jak z lat 90, niż szosa lub gravel. W porównaniu ze stalowymi gravelami Kony rury są ze 3 razy masywniejsze. A pod mostek mieści się 10 cm! podkładek, więc na pewno kierownica nie musi być nisko. Do tego mufa ma 73 cm, więc standard na pewno nie gravelowy.

Na marginesie - haki zeszłorocznej Sutry na zwykłe osie są wystarczająco sztywne, tarcze nie brzęczą nawet przy luzie 0,2 mm. Sztywne osie do turystyki to albo tandetne piasty, albo zbedne koszty. Z przekonania i doświadczenia - odradzam w stalowej ramie. Co innego w karbonowej.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Sty 2019, 21:50 »
Sutra mocno przypomina mi moją turystyczną szosówkę Gazelle. Możliwe, że moja ma trochę większe wyprzedzenie widelca, więc Kona nie byłaby aż tak turystyczna.

Kona w porównaniu do Marina wypada bardziej asfaltowo, bo głowka ramy jest uśredniając około 6 cm krótsza. Nie całkiem przekonuje mnie długi widelec i mnóstwo podkładek.. boję się. Z długą rurą sterową łatwiej w takim traktować dolny chwyt jako podstawowy. Kona ma też nieco bardziej łagodne kąty, a Marin rozgiętą kierownicę.

...ale jeśli się chce, to można zrobić wszystko
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Sty 2019, 22:10 »
Wiem co piszę, bo mam 2 Sutry ;D A rura sterowa tego widelca zniesie wszystko.

Offline Mężczyzna Mariobiker

  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Niedrzwica
  • Na forum od: 13.06.2013
Odp: Pomoc w wyborze roweru.
« 19 Sty 2019, 22:33 »
W miarę sensowny - bez konieczności natychmiastowych dużych przeróbek - jest Marin Four Corners.
Ten: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-drop-bar-utilitour-four-corners

Wady:
- brak hydrauliki
- brak sztywnych osi


- beznadziejny kolor !!!

Jeśli nie masz pasji ... to znaczy że marnujesz swój czas.

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum