Autor Wątek: Miejski rower publiczny  (Przeczytany 10972 razy)

Offline yoshi

  • Wiadomości: 1
  • Miasto:
  • Na forum od: 24.10.2019
Odp: Miejski rower publiczny
« 9 Lis 2019, 10:56 »
Z pewnością niedoszacowali kosztów. No i rzucili się na zbyt duży obszar od początku, zamiast stopniowo to wprowadzać i potem upewnić się, ze mają wystarczająco dużo mocy przerobowej, żeby zajmować się serwisem rowerów. Zastanawiam się tylko, dlaczego, widząc, ze system jest bardzo zasobożerny, nadal w to brnęli i nic nie zmienili. Parodia westernu.
A miało być tak pięknie.

Online Mężczyzna hansglopke

  • Wiadomości: 2397
  • Miasto: Zduńska Wola
  • Na forum od: 22.02.2013
"Rower do ultra musi być przede wszystkim wygodny. Reszta jest mniej ważna."  - Turysta

Offline vooy.maciej

  • Wiadomości: 2535
  • Miasto: Pogórze Wielickie
  • Na forum od: 04.07.2008
Odp: Miejski rower publiczny
« 25 Lis 2019, 08:04 »
worek_foliowy sytuacje zmian rowerów zdarzały mi się sporadycznie. Fakt że trafiałam na niesprawne rowery seryjnie, ale pokreślam - były to sporadyczne przypadki.
Zabrzmiało trochę inaczej :P

Jeszcze wracając do kosztów. Optymistycznie licząc 20 gr za kilometr, oznacza to, że 100 zł abonamentu za osobę oznacza pokrycie 500 km przejazdów, jeśli być bardzo optymistycznym to 1000 km. To są wyłącznie koszty mechanicznego zużycia roweru, a trzeba je najpierw kupić, raz na jakiś czas wymieniać baterie, postawić stacje, przewozić, opłacić serwisantów itd. Przy tak niskiej cenie bardziej się opłaca jeździć wynajętym rowerem niż własnym.
Oczywiscie ze własny rower się mało opłaca.

Ja teraz czekam na śnieg i miałem znów przesiaśc sie na Wavelo, tylko...no własnie.

Mevo abonamenty miało na tej samej zasadzie co Wavelo i jak widać kupa.

Zaletą Wavelo było to że za te 20zł miesięcznie można było na luzie jeździć do pracy w śniegu i błocie, zimowy koszt był na pewno dużo mniejszy niż koszt wymiany napędu po zimie.

Minusem jazdy na takim rowerze jest prędkość - zasadniczo zakładajac ze do tramwaju mam 6min a do stacji rowerów 5min, a potem i z tramwaju i ze stajci wavelo ok 2min do pracy okazywało się że czas dotarcia był niemal identyczny.
Trudno tez polegać tylko na rowerze miejskim nie korzystajac z komunikacji, bo czasem rowerów nie ma w pobliżu itp więc optymalnie powinno byc to zintegrowane z biletem meisięcznym ;)


Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 2996
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Odp: Miejski rower publiczny
« 25 Lis 2019, 08:53 »
Wysokość abonamentów Mevo nie miała wpływu na upadek systemu.


Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 3862
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Miejski rower publiczny
« 25 Lis 2019, 22:43 »
W Walencji jest system stałego wypożyczenia roweru miejskiego. Płacisz pewną kwotę i korzystasz z roweru cały rok. Jest dostępny tylko dla Ciebie. Są to bardzo przyzwoite "normalne" rowery, niczym nie przypominające topornych modeli systemów otwartych. Bardzo tam jest to popularne, bo nie musisz kupować roweru.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1161
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Odp: Miejski rower publiczny
« 20 Maj 2020, 09:11 »
Nextbike, który wcześniej potknął się na Trójmieście, teraz wyłożył się na koronawirusie.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nextbike-Polska-zlozyl-wnioski-o-otwarcie-postepowania-ukladowego-i-ogloszenie-upadlosci-7887333.html

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 2644
  • Miasto: Świdnik
  • Na forum od: 28.11.2011


Liczy się podróż, a nie cel.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum