Autor Wątek: Lemondka...  (Przeczytany 19253 razy)

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1405
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: Lemondka...
« 12 Lis 2021, 09:43 »
Ok, napisałeś, że masz te podkładki ustawione szeroko. Czy w wolnej chwili mógłbyś zmierzyć u siebie te dwie odległości? Czerwona to odległość między podkładkami w najbliższym miejscu, zielona to rozstaw mocowania lemondki do kierownicy licząc od środka do środka. Byłbym wdzięczny za pomoc.

Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9085
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Lemondka...
« 12 Lis 2021, 10:54 »

Wieczorem.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1941
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Lemondka...
« 12 Lis 2021, 11:46 »
Ok, napisałeś, że masz te podkładki ustawione szeroko. Czy w wolnej chwili mógłbyś zmierzyć u siebie te dwie odległości? Czerwona to odległość między podkładkami w najbliższym miejscu, zielona to rozstaw mocowania lemondki do kierownicy licząc od środka do środka. Byłbym wdzięczny za pomoc.



Te odległości to IMHO bardzo indywidualna sprawa. Tu już 2 cm robią różnicę pomiędzy bólem stawów barkowych a komfortem. Łatwo to nawet sprawdzić bez lemondki wystawiając przed siebie ręce ułożone jak do chwytu lemondki i zbliżając bądź oddalając łokcie. Tak więc odległości Łatosia niekoniecznie przełożą się na twoje. Oprócz tego bywają podpórki/podkładki w kształcie paraboli/łuku oraz płaskie ku środkowi a podniesione na zewnątrz więc ważniejszy będzie raczej rozstaw osi tych podkładek.

... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1405
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: Lemondka...
« 12 Lis 2021, 14:19 »
Bardziej chodzi mi o weryfikację jak maksymalnie można te podkładki odsunąć od siebie w konkretnym modelu. Jeździłem już z łokciami opartymi o górny chwyt kierownicy, myślę że wszystko będzie lepsze od tego. Druga sprawa, lemondkę potrzebuję jako dodatek do kierownicy a nie jako zastępnik. Przy trasach do 200 km nie miałem problemów z dłońmi, przy 300 było już różnie. Myślę, że przy dłuższych wycieczkach te 20-30% czasu, które korzystałbym z lemondki byłoby wystarczające, chyba że mi bardziej przypasuje:)
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9085
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Lemondka...
« 12 Lis 2021, 20:00 »

Formułuję odpowiedź: centymetrów dziewięć i pół zarówno krawędź - krawędź podkładek, jak i center - center rur.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 1405
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Odp: Lemondka...
« 12 Lis 2021, 20:34 »
Dziękuję za pomoc. To 9,5 centymetra wydaje mi się dość wąsko jednak:( Wysłałem do Ciebie prywatną wiadomość by nie zaśmiecać wątku dalszymi szczegółami.
Podróże z dziećmi www.tataimapa.pl

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2535
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: Lemondka...
« 5 Cze 2025, 18:31 »
Mam pytania.

Weźmy na warsztat taki model https://www.centrumrowerowe.pl/lemondka-profile-design-sonic-ergo-52a-pd43301/?v_Id=232978&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=Cj0KCQjwgIXCBhDBARIsAELC9ZgLrfSeckLW1kj02eBCM1zcHs7DqiewQ3ydITAqmp5yGvY-ILqCUosaAqgcEALw_wcB

Po pierwsze zakończenia chwytów mają kąt, i ten kat jest różny, można sobie wybrać. Jest np. 26 stopni albo 52. Czy jest do tego jakiś klucz? Np. im większy kąt tym chwyt powinien być w teorii wygodniejszy czy to jest absolutnie uzależnione od indywidualnych preferencji. I trzeba samemu szukać/wybierać?

Do tej lemondki można dokupić dystanse tak by ją podnieść względem kierownicy. Dystanse są dostępne od 1 do 7 cm, co 1 cm. I tu tak samo pytanie. Ta wysokość jest od czegoś uzależniona, np. od wysokości kierownicy, wzrostu, zastosowania? Czy też to się dobiera metoda prób i błędów?
Na RTP się przyglądałem i najczęściej występował dystans 6 cm. Nie wiem czy to regułą jakaś jest.

W internecie jest sporo filmów o lemondkach ale mało z nich wynika.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9085
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Lemondka...
« 5 Cze 2025, 18:47 »
Ad. 1/ Sprawa indywidualna. Sposobem może być wybranie kilku (kształtów), do tych się przymierzenie. Właściwy wybierasz, pozostałe odsyłasz.

Ad.2/ Sprawa indywidualna. Wypadkowa geo roweru, gibkości ciała - trzeba dużo, trzeba trochę, nie trzeba nic.

Na kolarce bud. użytkuję właśnie Pfofile D. (innego kształtu - wybrałem metodą patrz ad. 1/). Z lemą przezornie kupiłem podkładki. Kilka już lat - te leżą; nie montowałem.
Bym robił 600km longiem, lemę ew. bym chciał mieć wyżej (mniej pochylona/wyciągnięta pozycja).

Na kolarce innej lemę mam innego producenta o innym kształcie, bez możliwości podnoszenia - i ta jest git.

Różnica - w Profile wygodniej spoczywają łokcie.

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2535
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: Lemondka...
« 5 Cze 2025, 18:55 »
A jaki model PD masz Latosiu?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20511
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Lemondka...
« 5 Cze 2025, 19:28 »
Tak jak Łatoś napisał - to kwestia bardzo indywidualna. Co Ci po tym, że komuś dany układ pasuje, jak Tobie nie będzie? Tak bardzo ogólnie - do ultra lemondkę zakładasz raczej dla wygody niż osiągów aero, więc tak jak zaobserwowałeś popularniejsze są dość wysokie podkładki, bo im wyżej lemondka tym bardziej zwiększa wygodę. Ale ten złoty środek jest dla każdego inny.

Niska lemondka to ryzyko problemów z karkiem, szyją, plecami. Rozmawiałem po RTP z Krystianem Jakubkiem, którego w tym roku dopadł Shermers Neck. Nic nie zmieniał w rowerze, ale mało na nim jeździł i właśnie miał niską lemondkę nastawioną na aero, nie wygodę, pomimo bardzo górskiej trasy często jechał w tej pozycji . I taka właśnie mocno aero pozycja jest głównym źródłem owego Shermes Neck, który jest bardzo wredną kontuzją, bo tracimy kontrolę nad mięśniami szyi i głowa po prostu opada.

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2535
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: Lemondka...
« 5 Cze 2025, 19:43 »
Nie, bardziej pytałem Latosia o jego lemondkę z ciekawości. Nie żeby kopiować.

Natomiast taka lemondka jak podlinkowałem, to spotkałem się z opinią że taki model lemondki jak podlinkowałem tzw. ski-bend to jest taki podstawowy model. Że się pojawia często na ultra i można to ustawić pod kątem wygody.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20511
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Lemondka...
« 5 Cze 2025, 20:01 »
Profile Design to jest dobry pomysł na ultra, bo niemal wszystkie ich modele dają bardzo duże możliwości regulacji i ustawienia pod swoje potrzeby, bo wcale nie wszystkie lemondki mają możliwość podwyższenia. Same rurki też możesz wymienić, jeśli ich gięcie nie będzie Ci odpowiadać. Ale to kwestia czysto indywidualna, szczególnie w Twoim przypadku bardzo wysokiego zawodnika.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9085
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Lemondka...
« 5 Cze 2025, 22:19 »

Coś z takimi wysięgnikami (całego zestawu nie widzę) - właśnie te z 3 zamówionych mi najlepiej podeszły:

https://www.centrumrowerowe.pl/wysiegniki-profile-design-35-a-pd35143/

Te "joty" mi były zbyt uniesione.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20511
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Lemondka...
« 6 Cze 2025, 19:03 »
A tutaj zdjęcie roweru zwycięzcy tegorocznego RTP Bruno Wichta:

Fot. Adrian Crapciu

I widać, ze nie dość, że stosuje bardzo wysokie podwyższenie lemondki (rzędu 6-7cm), to jeszcze ma ową lemondkę zamontowaną pod sporym kątem, tak, że wystaje mocno nad kierownicę i jest dużo wyżej niż siodło. I to pokazuje najlepiej o ile na ultra ważniejsze są parametry wygody od parametrów aero. To jest obecnie jeden z najmocniejszych zawodników na świecie, a pomimo tego uznał, że dla niego sporo ważniejsza jest możliwość wygodnego kręcenia wielu godzin na lemondce w wygodnej i słabo aerodynamicznej pozycji niż zyski aero ale względem komfortu jazdy. Więc skoro zawodnikowi walczącemu o czołowe miejsca bardziej się opłaca wygoda kosztem aerodynamiki to tym bardziej opłaci się zawodnikom jadącym sporo wolniej.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9085
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Lemondka...
« 6 Cze 2025, 21:21 »
Pod lemę podpięta lampka coś w niebo świeci.
Z tak ustawioną może nie jeździć (domniemanie).

A lover, mimo iż - jak piszesz - top level ultraracer, - ze stali!
B. ciekawe jakiej marki, w jakiej stali.

A tego Belga z Czech (3cie miejsce?) - toże!
Zdaje się flandryjski jaegher.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum