Autor Wątek: Brooks B17 - Standard czy Imperial  (Przeczytany 2177 razy)

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 991
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 20 Sty 2018, 21:14 »
Cześć,

Zdecydowałem się, że spróbuję i kupię Brooksa. A nawet dwa bo jeden dla żony.

Zastanawiam się jednak czy powinienem wybrać wersję Standard czy Imperial. Normalnie zainwestowałbym chyba w dwa Imperiale, bo po wielu latach jeżdżenia na siodełku z dziurą jakoś nie umiem zrozumieć jak siodełko bez dziury może nie uciskać. Ktoś rozkminiał ten temat?

Imperial oprócz dziury ma jeszcze jakieś sznurówki. Jak to wszystko wpływa na wygodę i ewentualne zużycie siodła. Mam nadzieję, że przed nami tysiące kilometrów ;)

https://www.cyclingabout.com/saddle-comfort-for-cyclists-the-best-bicycle-touring-seats/

tu wybrali:

Cytuj
Upright/Comfort Man (Posture 4 or 5)
1 - Brooks B17 – The most common bicycle touring saddle for men
2 - Brooks Flyer – A sprung B17 for a little extra comfort

Upright/Comfort Woman (Posture 4 or 5)
1 - Brooks Imperial B17S – A common leather touring saddle for women

Jeśli wiecie gdzie najkorzystniej kupić Brooks w Polsce to chętnie się dowiem ;) Najlepsze ceny widziałem w centrumrowerowe. Miałem kiedyś dobry rabat w cyklotur, ale chyba mi go postarząli przy zmianie nazwy...

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 2713
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 20 Sty 2018, 21:29 »
Imperial ma sznurówki, żeby trzymać sztywność utraconą przez dziurę. Ja bym wybrał B17, mam Flyera i z perspektywy lat żałuję, że wziąłem skrzypiące sprężyny. Chociaż mówei to teraz z perspektywy jeżdżenia teraz na szutrowcu z flyerem ;) na wyprawach było ok. Niemniej zawsze sprężyny to kolejna śrubka, którą na zadupiu możecie zgubić. Te wszystkie imperiale itp to IMO marketing i szlachetniejszy wygląd.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 991
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 20 Sty 2018, 21:46 »
Jestem zdecydowany na B17, ale tak jak w temacie nie wiem jeszcze które ;)

Te wszystkie imperiale itp to IMO marketing i szlachetniejszy wygląd.

Twierdzisz, że dziura w tym siodełku nic nie daje? Miałeś okazję spotkać kogoś z Imperialem?

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 3015
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 20 Sty 2018, 22:12 »
Ile daje dziura trudno powiedzieć, bo nie testowałem. Jednak mój Flayer, bez dziury, jest bardzo komfortowy. Właściwie pampersy są zbędne. Jeżeli teraz bym kupował to nad Imperialem bym się nie zastanawiał. Wybierał bym między B17 a Flyer ze wskazaniem na B17.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 991
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 20 Sty 2018, 22:14 »
Że tak osobiście spytam  ;D I nie uciska ... tam? Bo kurcze spora część siodełek dziurę ma, albo jakiś kanał. Ja też z takim założeniem popatrzyłem na Brooksa.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6123
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 20 Sty 2018, 22:27 »
jeśli myślisz, że siodło z dziurą to cudowne remedium na wszystkie problemy, to od razu powiem, że u mnie to nie działa, a wręcz było gorzej :) Zwłaszcza, kiedy nie zawsze siadasz idealnie na środku i lubisz sobie szukać pozycji na siodle.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 991
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 20 Sty 2018, 22:35 »
jeśli myślisz, że siodło z dziurą to cudowne remedium na wszystkie problemy, to od razu powiem, że u mnie to nie działa, a wręcz było gorzej :) Zwłaszcza, kiedy nie zawsze siadasz idealnie na środku i lubisz sobie szukać pozycji na siodle.

Nie wiem czy remedium ;) W obecnym się sprawdziło i takim myśleniem patrzyłem dalej. Może to złe podejście.
W zasadzie od razu bym kupił, ale boję się tych sznurówek i ogólnego zużywania się siodła itd. To jednak kawał skóry wycięty.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 7339
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 20 Sty 2018, 23:00 »
Nie każdy potrzebuje dziury. Kiedyś ktoś linkował ciekawy artykuł na temat dopasowania siodła. W celu weryfikacji użyteczności dziury siadało się na taborecie i wychylało się do przodu - jeśli po kilku minutach odczuwało się ucisk, to znaczy, że jest ona przydatna.

Mnie dziury nie są potrzebne. Bruksa B17 posiadam i polecam, choć z drugiej strony komfort jest tylko trochę wyższy niż na siodełku za 35 zł..
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 2923
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 21 Sty 2018, 08:52 »
Chyba Robb wycinał dziurę w brooksie, więc możesz kupić bez dziury i najwyżej ją wyciąć ;)


Offline Mężczyzna DiDżej

  • Wiadomości: 580
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.10.2013
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 21 Sty 2018, 10:17 »
Ja mam Imperiala. Nie miałem B17 więc trudno mi powiedzieć czy wycięcie daje coś więcej. Wrażenia są bardzo dobre. Nie mam dużo na nim najechane, może z 8kkm. Nic mi nie wiadomo żeby tyłek i nie tylko, się skarżył.  :D Siodełko przeżyło 10 dni zlewy w Szkocji i ma się całkiem dobrze. Doszło do siebie po spokojnym schnięciu, aczkolwiek jedno drobne odkształcenie pozostało (a do lekkich nie należę). Na szczęście nie wpływa ono współpracę z "siedzeniem". Sznurówki dają radę, a oprócz tego stanowią częsty obiekt pytań niewtajemniczonych. Lubię je.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 3015
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Brooks B17 - Standard czy Imperial
« 21 Sty 2018, 10:59 »
I nie uciska ... tam?
Nie, nie uciska. Jedyny moment, kiedy taki ucisk może odczuwam to w momencie kiedy "kładę się" maksymalnie na kierownicy. Jednak jako, że jeżdżę na kierownicy wielopozycyjnej to właściwie jest to pozycja ekstremalna dla mnie, którą przyjmuję gdy już mam serdecznie i totalnie dosyć tego p...ego wiatru w twarz. Wtedy czuję lekki ucisk. Inna sprawa, że przy mojej geometrii jest to ogólnie pozycja niekomfortowa z wielu przyczyn.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum