Autor Wątek: Bagażniki Tubus pod koła 28/29" (rozmiary)  (Przeczytany 7144 razy)

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 486
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Korzystam z sakw Ortleba więc cybant na dole jest zbędny, co oznacza sformułowanie EN przy opisie ograniczenia ladownosci, o którym napisałeś? Czy chodzi o zalecaną ładowność? Np. przy Tubus Logo Evo była opisana ładowność 40 kg, teraz jest ten opis plus info o jakś zalecanych 26 kilogramach.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1582
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Chodzi o wymagania norm europejskich (jej nr jest nawet wydrukowany na bagażniku czerwoną farbą), wg której Tubus nie może zadeklarować nośności przekraczającej 15 kg. Faktycznie wytrzymałość tego bagażnika jest znacznie większa.

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 486
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Ok, wszystko jasne.

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 486
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Chce kupić Tubs Tara, przy czym z możliwością wsadzenia szerszych opon, np WTB Riddler 45 c, które maja około 47 mm, czy zwykła Tara wystarczy, czy wziąć odrazu tę opcję BIG APPLE?

Cześć, pojawiła się promocja i w cenie 255 zł otrzymałem wczoraj bagażnik Tubus Tara w wersji Big Apple. Zamontowałem go zgodnie z instrukcją i pojawiło się kilka pytań. Zamierzam go użytkować z sakwami Ortlieb'a (2 x 12,5 l - mode Gravel Pack), jeżeli ktoś posiada bagażnik Tara w konfiguracji z sakwami tej firmy prosiłbym o pomoc.

W jaki sposób montujecie górne haki? Czy rury widelca wypadają między nimi czy oba haki montujecie przed widelcem?

W przypadku gdy haki będą jeden przed a drugi za rurą jak na poniższych zdjęciach, hak umiejscowiony bliżej widelca ma około 1 cm odstępu od widelca przez co cała sakwa podczas ruszania czy hamowania będzie się przesuwać o ten 1 cm. Do plusów tego położenia można zaliczyć stabilniejsze trzymanie w dolnym chwycie:








Gdy oba haki są ustawione przed widelcem sakwa jest nieruchoma na górze, (haki się nie przemieszczają), jednak na dole jest jakby mniej stabilna. Poniżej dwa zdjęcia w tym wariancie:









Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 486
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Dla zainteresowanych Tarą w wersji Big Apple dodaję pomiary. Przy oponie Continental travel contact 28x1 3/8x1 5/8 szerokość między profilami na wysokości grzbietu opony wynosi 8 cm, wysokość między grzbietem opony a najwyżej położonym miejscem bagażnika to około 6,5 cm.

Dodatkowo w instrukcji jest zapis mówiący o maksymalnym obciążeniu 18 kg (wcześniej było 15 kg), maksymalne obciążenie jest zgodne z maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem dwóch sakw marki Ortlieb (2 x 9 kg).










Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum