Autor Wątek: North Cape 4000  (Przeczytany 103038 razy)

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14668
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 4 Sie 2021, 22:32 »
Bardzo smutna informacja.

Też widzę, że znowu jest klasyczny dla tego maratonu burdel z trasą i zmiany reguł w trakcie trwania imprezy. Prawdopodobnie dopiero po tym wypadku do nich dotarło, że w paru miejscach trasa jest zwyczajnie bardzo źle zaplanowana:
Cytuj
Differently from what was expected, on road 4 in Finland there are many more trucks depending on the time of travel. For this reason, for those who want to deviate from the ordinary track, we have studied an alternative route from Elämäjärvi to Tyrnävä Temmes.
This itinerary is available below

A ta droga nr 4 (E75) to zawsze była bardzo ruchliwa, bo to główna arteria komunikacyjna w tym rejonie Finlandii i w rejonie Jyvaskyla jest pełna tirów, dopiero sporo dalej na północ się uspokaja.

A do tego pomimo, ze zapowiadali na odprawie przed startem, ze wolno robić pewne objazdy to nagle wprowadzili karę za jazdę A 7 do Rygi, gdzie jest jak ludzie piszą 2m pobocza
Komentarz zawodnika jadącego wyścig w tej sprawie:
Cytuj
This is unbelievable! In the meeting they say that you can decide to deviate from the route and now you are punished.
In contrast, today we risked our lives on the shitty route in Finnland. 50km/h headwind and 50cm space to ride with the trucks closer than 1m to you and all the water of them and now we are stuck here, off the alternative route and the information comes now when already more than 20 riders had to go through it. Very sad!

I pisze właśnie o E-75, gdzie jest ze 100km jazdy bardzo ruchliwą drogą z fatalnym 30-50cm poboczem, którego połowę zajmują dziury mające wybudzać zasypiających kierowców. A da się trasę w tym rejonie zrobić dużo lepiej, np. Northcape - Tarifa zupełnie mija tę drogę.

Niestety na tym wyścigu jest typowo włoska organizacyjna maniana, nie można najpierw dopuszczać możliwości zmiena trasy, a później za to karać.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14668
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 9 Sie 2021, 16:49 »
Takie zdjęcia tylko na tym wyścigu!  8)


Offline Mężczyzna Damian

  • Wiadomości: 138
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.05.2015
Odp: North Cape 4000
« 8 Wrz 2021, 14:55 »
MRDP zaostrzył apetyt na takie wyzwania. Już 2 dnia po powrocie do domu z Rozewia pomyślałem o NC4000 - wieksze wyzwanie logistyczne i organizacyjne. Jesli sytuacja w Europie się uspokoi to celuje w przyszły rok. Jak nie to 2023. Ktoś jeszcze ma takie plany?  ;D

Offline Mężczyzna cukierski

  • Wiadomości: 25
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 24.07.2018
Odp: North Cape 4000
« 8 Wrz 2021, 20:30 »
Mi też chodzi po głowie ten pomysł, ale tylko w wariancie  trasy „wschodniej”. W przypadku trasy przez Niemcy i Danię raczej odpuszczę.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14668
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 8 Wrz 2021, 20:44 »
Od tego jaka trasa będzie mocno zależy strategia i sposób jazdy. Dotąd były generalnie 3 warianty, no i w sumie niewiele więcej da się tu wymyślić. Pierwszy wariant to Niemcy/Dania/Szwecja i następnie długi prom do Finlandii, drugi wariant to Czechy lub Słowacja/Polska/Pribałtyka i krótszy prom z Tallina do Helsinek; trzeci wariant to Niemcy/Norwegia i lądem przez Norwegię na Nordkapp.

Ten trzeci wariant chyba najciekawszy, ale i najtrudniejszy - najwięcej gór, a przede wszystkim wyzwanie logistyczne, ze względu na bardzo wysokie ceny w Norwegii, do tego norweskie wybrzeże słynie z dużej ilości opadów, więc jak się źle z pogodą trafi to się robi hardcorowo.

Jeszcze inny wariant jaki można wymyśleć to Niemcy/Dania i lądem przez Szwecję.

Trasa przez Polskę na pewno ma dla Polaków sporo zalet, jednak fajnie jest mieć własny kraj na trasie i dlatego edycja 2018, gdy taka była trasa zachęciła sporo Polaków do startu:


Osobiście bardzo miło wspominam ten start, pomimo sporych niedociągnięć organizacyjnych. Jednak ta trasa ma ogromny rozmach - jedzie się przez pół Europy, zaczyna się pod palmami, a kończy na końcu kontynentu, gdzie już nic poza trawą nie rośnie. Spektrum pogody, krajobrazów, typów klimatu jakie są spotyka jest bardzo szerokie.

Offline Mężczyzna Damian

  • Wiadomości: 138
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.05.2015
Odp: North Cape 4000
« 9 Wrz 2021, 11:06 »
Od tego jaka trasa będzie mocno zależy strategia i sposób jazdy. Dotąd były generalnie 3 warianty, no i w sumie niewiele więcej da się tu wymyślić. Pierwszy wariant to Niemcy/Dania/Szwecja i następnie długi prom do Finlandii, drugi wariant to Czechy lub Słowacja/Polska/Pribałtyka i krótszy prom z Tallina do Helsinek; trzeci wariant to Niemcy/Norwegia i lądem przez Norwegię na Nordkapp.

Ten trzeci wariant chyba najciekawszy, ale i najtrudniejszy - najwięcej gór, a przede wszystkim wyzwanie logistyczne, ze względu na bardzo wysokie ceny w Norwegii, do tego norweskie wybrzeże słynie z dużej ilości opadów, więc jak się źle z pogodą trafi to się robi hardcorowo.

Jeszcze inny wariant jaki można wymyśleć to Niemcy/Dania i lądem przez Szwecję.

Trasa przez Polskę na pewno ma dla Polaków sporo zalet, jednak fajnie jest mieć własny kraj na trasie i dlatego edycja 2018, gdy taka była trasa zachęciła sporo Polaków do startu:


Zobaczymy jaka bedzie edycja 2022 - i jakie będa restrykcje na granicach. Najbardziej by mi pasowała trasa jak w 2021 roku (trasa przez Polske i Kraków) - ale zapewne w 2022 będzie inna.

Zapisałem się na newsletter i czekam na jakieś info.

Nigdy nie byłem w skandynawii także każda opcja mnie kusi - ale fakt ze w przypadku długiej trasy w norwegii impreza się zrobi ekstremalnie droga.

Na razie cicho marzę - na NC4000 już chyba obowiazkowo muszę sie zaopatrzeć w prądnice bo powerbank to za mało - i w przypadku skandynawii moze byc problem z doladowaniem sie. No i raczej musze pomyslec o spaniu na dziko inaczej niz prowizorycznie na przystankach w cienkim syntetycznym spiworku. UL namiot i puchowy spiwór to cos czego bede potrzebowal. A to juz kolejny bardzo duzy wydatek.

Offline Mężczyzna Fagetus

  • Wiadomości: 223
  • Miasto: Lubin
  • Na forum od: 18.03.2016
Odp: North Cape 4000
« 9 Wrz 2021, 13:02 »
No i raczej musze pomyslec o spaniu na dziko inaczej niz prowizorycznie na przystankach w cienkim syntetycznym spiworku. UL namiot i puchowy spiwór to cos czego bede potrzebowal. A to juz kolejny bardzo duzy wydatek.

Czy ja wiem? Mam kilogramową dwójkę Naturehike'a nabytą w promocji w Skalniku za 599,- a przyzwoity śpiworek puchowy Fjord Nansen 650g (300g puchu) zdarza się poniżej 500,- w promocjach. To oczywiście nie jest mistrzostwo świata, ale radę dają.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14668
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 9 Wrz 2021, 13:14 »
Na razie cicho marzę - na NC4000 już chyba obowiazkowo muszę sie zaopatrzeć w prądnice bo powerbank to za mało - i w przypadku skandynawii moze byc problem z doladowaniem sie. No i raczej musze pomyslec o spaniu na dziko inaczej niz prowizorycznie na przystankach w cienkim syntetycznym spiworku. UL namiot i puchowy spiwór to cos czego bede potrzebowal. A to juz kolejny bardzo duzy wydatek.

Dokładnie, taka trasa to już inaczej wygląda logistyka niż w Polsce. Po pierwsze Skandynawia jest bardzo droga i noclegi tylko pod dachem to już wymagają grubego portfela, średnia cena noclegu przekracza 100E, a w Norwegii to i pod 200E potrafi dojść. Do tego druga sprawa to dużo mniejsza gęstość zaludnienia tych rejonów niż Polski, więc opcji noclegowych jest sporo mniej niż u nas. Tam namiot i prądnica bardzo dużo wnoszą

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 617
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: North Cape 4000
« 11 Wrz 2021, 21:29 »
MRDP zaostrzył apetyt na takie wyzwania. Już 2 dnia po powrocie do domu z Rozewia pomyślałem o NC4000 - wieksze wyzwanie logistyczne i organizacyjne. Jesli sytuacja w Europie się uspokoi to celuje w przyszły rok. Jak nie to 2023. Ktoś jeszcze ma takie plany?  ;D

Mnie też kusi, ale właśnie ta sytuacja covidowa... No i znowu musiałbym zainwestować co nieco w sprzęt: namiot, śpiwór, dynamo. Trochę tego by potrzeba.  ;) Jak przekonać żonę, kiedy znosiła moje fanaberie kilka lat, a MRDP miało być finałem tego?  ;D
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Mężczyzna Damian

  • Wiadomości: 138
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.05.2015
Odp: North Cape 4000
« 12 Wrz 2021, 07:25 »
MRDP zaostrzył apetyt na takie wyzwania. Już 2 dnia po powrocie do domu z Rozewia pomyślałem o NC4000 - wieksze wyzwanie logistyczne i organizacyjne. Jesli sytuacja w Europie się uspokoi to celuje w przyszły rok. Jak nie to 2023. Ktoś jeszcze ma takie plany?  ;D

Mnie też kusi, ale właśnie ta sytuacja covidowa... No i znowu musiałbym zainwestować co nieco w sprzęt: namiot, śpiwór, dynamo. Trochę tego by potrzeba.  ;) Jak przekonać żonę, kiedy znosiła moje fanaberie kilka lat, a MRDP miało być finałem tego?  ;D

Ja już moja urabiam. Tak czeka mnie dużo inwestycji. Ale w rok się wyrobię.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14668
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: North Cape 4000
« 4 Paź 2021, 15:05 »
Pojawiły się punkty nowej edycji, w 2022 trasa ominie Polskę, zamiast tego będzie przejazd przez całe Niemcy, spory kawał Szwecji i całą Finlandię

Start - Rovereto
PK1 - Monachium
PK2 - Berlin
PK3 - Sztokholm
PK4 - Rovaniemi
Meta - Nordkapp

Ale myślę, że trasa dość ciekawa, bo odcinek od startu prawie do Berlina będzie dość pagórkowaty. Tez pytanie jak dalej pojedzie trasa, czy przez Danię, czy promem bezpośrednio do Szwecji (z bardzo ogólnej mapki na stronie wygląda, że to drugie). W takim wypadku byłyby dwa promowania, w tym to drugie do Finlandii bardzo istotne pod względem strategicznym, bo ten prom płynie tylko ze 2-3 razy na dzień i płynie długo.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum