Autor Wątek: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead  (Przeczytany 10257 razy)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 24 Paź 2017, 11:19 »


Mam nadzieję, że cenowo, ale przede wszystkim jakościowo, Karoo stanie się mocną konkurencją dla Garmina. Tymczasem https://www.hammerhead.io/pages/karoo albo tu.



Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 24 Paź 2017, 13:51 »
Elektronika pewnie jest dopracowana na najwyższym poziomie, bo Hammerhead robi też elektronikę do rebreatherów a tam są to systemy podtrzymujące życie. Z minusów Karoo - słabe uszczelnienie gniazda ładowania, ładowanie w czasie jazdy zalecane jest tylko w suchych warunkach.

https://medium.com/@RandallRJacobs/hammerhead-karoo-general-update-june-22-2017-ce7bf2e9fb6a

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 24 Paź 2017, 14:24 »
Wziąłbym bez pudła gdyby był dostępny na teraz. A tak Garmin mi padł i jedynym sensownym (także cenowo) rozwiązaniem z dnia na dzień był Wahoo Bolt - i jak na razie nie żałuję :) Fajne cacko, mimo że nawigacja jest hybrydowa, to działa rewelacyjnie.
« Ostatnia zmiana: 24 Paź 2017, 14:36 Alek »

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 24 Paź 2017, 14:31 »
Też od miesiąca używam Wahoo Bolt, nareszcie wszystko działa jak powinno, nie zawiesza się, synchronizuje, fajnie wrzuca się trasy w urządzenie, zupełnie inna filozofia od Garminowskiej. Będzie Pan zadowolony :)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 24 Paź 2017, 14:35 »
Jeszcze za wczesnie zebym sie wypowiadal na temat stabilnosci, ale jeszcze zlego slowa w tym temacie nie slyszalem. Jedyna rzecz to nawigacja kiedy nie ma sie dostepu do internetu - wszystkie oficjalne appki tego wymagaja.

Rozwiazaniem jest darmowy Locus Maps, ktory pozwala na bardzo wygodne kreowanie trasy po mapie offline, a po wykupieniu mapy ze sklepu Locusa, nawet na wyszukiwanie adresow. Do tego kilka pierwszych map daja za darmo :)

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 24 Paź 2017, 14:53 »
Ja offline jeszcze nie planowałem trasy, zawsze rysuję w ridewithgps i synchronizuję. Fakt, najbardziej brak mi przesuwania mapy i opcji wskaż punkt i nawiguj.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 24 Paź 2017, 14:56 »
Ja znowu wole w Stravie bo a/ RWGPS nie dziala mi w pracy ;) i b/osobiscie nie znosze nawigacji turn-by-turn, a z tego co wiem w RWGPS nie da sie tego wylaczyc. Wole zwyczajnie po sladzie.

Ale przyznam - od zapisania trasy w Stravie do pojawienia sie jej na Bolcie mija trzy klikniecia i 5 sekund. Szok :)

No i z niecierpliwoscia czekam update ktory sprawi ze mapa przy nawigacji przestanie sie obracac w kierunku jazdy  ::)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 27 Paź 2017, 12:03 »
...Z minusów Karoo - słabe uszczelnienie gniazda ładowania, ładowanie w czasie jazdy zalecane jest tylko w suchych warunkach.

https://medium.com/@RandallRJacobs/hammerhead-karoo-general-update-june-22-2017-ce7bf2e9fb6a

Wydaje mi się, że to mocno przesadzona opinia, bo przecież te gniazda usb wyglądają nieomal identycznie w Bolcie, "garminach", czy w Karoo i pewnie oferują taki sam poziom uszczelnienia. A portal medium, no cóż ... piszą o filozofii chińskiej, zdrowym żywieniu i nawigacjach rowerowych, więc ten tego ... sam wiesz ;-)
« Ostatnia zmiana: 27 Paź 2017, 15:13 skrzysie.k »

Offline Mężczyzna tomek

  • Kapituła MP-P 2017
  • Wiadomości: 2719
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Cena na pre-order wychodzi nieco ponad 1000 PLN
Myślę...

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Cena na pre-order wychodzi nieco ponad 1000 PLN
Myślę...

+ podatek czyli jeszcze jakieś 75 dolców, które doliczają się na samym końcu. Myślę i ja, ale czasu nie ma za wiele ...

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 27 Paź 2017, 15:22 »
Cena na pre-order wychodzi nieco ponad 1000 PLN
Gdzie jest taka cena? Ja widzę w pre order 399 USD zamiast 499 USD. To bliżej 1500 zł niż 1000.

Offline Mężczyzna tomek

  • Kapituła MP-P 2017
  • Wiadomości: 2719
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 27 Paź 2017, 15:41 »
Pre-order 299 USD
Plus 75 USD za podatek/przesyłkę

No dobra, może nie "nieco" ponad 1000 bo 1300 z hakiem ale myśleć można ;)

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 22 Gru 2017, 13:25 »
Ktoś zrobił sobie prezent na Święta i zamówił? Na fb jest info że pierwsze osoby już dostały przesyłki, więc produkt przestał być wirtualny.

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 15:04 »
Może warto odświeżyć, przy dzisiejszym kursie dolara Karoo wychodzi już poniżej 1000 zł (wysyłka w USA)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 15:38 »
Ale jak w tym Bolcie wygląda sprawa z nawigacją? Bo czytałem, że jednak w porównaniu z Garminami słabiutko. Mapa dobrze działa tylko w dużym przybliżeniu, przy oddaleniu 3-5km to już nędza, że trudno cokolwiek zaplanować.

A to jednak duży minus w porównaniu z Garminem, przy jeździe po śladzie może nie ma znaczenia, ale przy jeździe turystycznej, gdy nieraz trzeba zmieniać trasę, przeliczać itd. - to trochę słabo. Ile razy gdzieś jechałem, śpiesząc się np. na pociąg, szybkie przeliczenie trasy, oszacowanie kilometrów - to jednak istotna funkcja.

Nowy Edge 1030 niesie IMO dużo większy potencjał, bateria sporo mocniejsza od starych Edge (wg testów z realnego świata dwa razy dłużej niż 1000), do tego doskonały pomysł ze zintegrowanym specjalnym powerbankiem, eliminujacym potrzebe używania kabla. A konieczność ładowania tego z kabla jest największym minusem tych urządzeń, przez zalanie właśnie gniazda padają, bo nigdy się tego optymalnie nie uszczelni, jak na deszczu trzeba ładować. Do tego przy długim używaniu gniazdo USB w urządzeniu się wyrabia, zaczyna słabo kontaktować itd.


Tyle że cena zwala z nóg, 2700zł bez czujników, powerbank kolejne 500-600zl
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 15:52 »
Ale jak w tym Bolcie wygląda sprawa z nawigacją?
Michał, mylisz urządzenia. Bolt jest od Wahoo, a Karoo to Hammerhead.
Ale skoro pytasz o Bolta, to jest to właściwie urządzenie tylko do jazdy po śladzie. Teoretycznie da się zaplanować trasę w terenie ale jest to mocno niewygodne - musisz sobie wrysować trasę na telefonie w jakiejś aplikacji np. ridewithgps i zsynchronizować z urządzeniem. W Wahoo nie ma opcji znajdź adres >> Jedź. Ale przynajmniej działa to stabilnie, używam Wahoo kilka miesięcy i nigdy się nie zawiesił/wyłączył.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 16:06 »
Może warto odświeżyć, przy dzisiejszym kursie dolara Karoo wychodzi już poniżej 1000 zł (wysyłka w USA)

No i właśnie licząc na spadki kursu jak dotąd nie kupiłem ;-) Ciekawe jak długo jeszcze potrwa ta obniżka ceny związana z pre-orderem? Bo jak do połowy lutego, to zamówię z dostawą do Kanady, skąd rodzina powinna go dowieźć na Wielkanoc ;-)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 16:24 »
Michał, mylisz urządzenia. Bolt jest od Wahoo, a Karoo to Hammerhead.
Nie mylę, tylko się pytałem przy okazji o Wahoo, bo widzę, że parę osób się o tym wypowiadało tutaj. O Karoo są już wstępne recenzje u Rainmakera, wygląda dość obiecująco:
https://www.dcrainmaker.com/2017/05/hammerhead-karoo-gps-bike-computer.html
Generalnie bardzo fajnie, że robi sie poważna konkurencja na rynku, Wahoo kupuje już dużo osób nawet w Polsce, bo to zmusi Garmina do poważniejszego podejścia do klientów. Bo dotąd wykorzystując swoją pozycje monopolisty klientów traktują jako darmowych testerów, w pierwszych miesiącach po wejściu na rynek wielu ich urządzeń często jest mnóstwo bugów.

Ale skoro pytasz o Bolta, to jest to właściwie urządzenie tylko do jazdy po śladzie. Teoretycznie da się zaplanować trasę w terenie ale jest to mocno niewygodne - musisz sobie wrysować trasę na telefonie w jakiejś aplikacji np. ridewithgps i zsynchronizować z urządzeniem. W Wahoo nie ma opcji znajdź adres >> Jedź. Ale przynajmniej działa to stabilnie, używam Wahoo kilka miesięcy i nigdy się nie zawiesił/wyłączył.

No właśnie coś takiego czytałem mniej więcej. Jako czysto sportowy odbiornik + jazda po śladzie - bardzo przyzwoite urządzenie. Ale jednak nie jest to takie prawdziwe combo do wszystkiego jak Edge. Ty, ja czy wiele osób ocenia to z perspektywy Edge 800/810, które rzeczywiście miają mnóstwo irytujących bugów. Natomiast wyższy model Edge 1000 ma juz dużo mniejsze problemy i jest znacznie bardziej niezawodny, parę osób miało go na MRDP i dawały sobie świetnie radę, Siudziński nawet nagrał trasę w jednym kawałku, w jednym pliku, to jednak mówi sporo, mój jak dojdzie do 400-500km to już mocno zamula. Do tego 1000 ma bardziej rozbudowana nawigację, można na urządzeniu zrobic trase z wielu punktów i dostać od razu jej profil wysokości, w 800 mogłeś wybrać tylko jeden punkt, a profil widac tylko na śladzie, jeśli ten zawiera dane DEM, gdy zjedziemy ze śladu nie ma danych wysokościowych. Podobnie modele turystyczne, jak seria 62/64 to sa pewne urządzenia bez bugów, więc Garmin tez potrafi. Natomiast w 1000 problemem była słaba bateria, starczająca na 6, góra 8h, teraz w tym nowym modelu znacznie to poprawili. Do tego mamy duży, dobrze czytelny ekran, mnóstwo funkcji typowo sportowych, integrację ze Stravą, Live Tracking itd. Dla wielu może gadżety, ale dla typowych szosowców ciekawe funkcje.

Natomiast wielkim plusem Edge 1030, czymś czego nie ma żadne urządzenie na rynku, jest ten zintegrowany powerbank. Doładowywanie to jest coś co mnie najbardziej irytuje w Edge 800. Przy wyrobionym gnieździe w urządzeniu non-stop są jakieś niekontakty, a jakiś skończony kretyn wymyślił, że po włączeniu lub wyłączeniu zewnętrznego zasilania włacza się podświetlenie na 50%. No i jak masz zjazd z dziurami - to jak mi przerwie doładowanie 3-4 razy (wystarczy na chwilkę) - to za każdym razem trzeba wyłączać podświetlenie, a tego się nie robi jednym kliknięciem. Szału można z tym dostać, najbardziej irytująca funkcja z jaką się spotkałem.

Nowsze Edge już ten problem mają ograniczony, bo są na gniazdo Micro-USB, podczas gdy seria 800-810była na Mini-USB, sporo szybciej sie wyrabiające. Ale powerbank bez konieczności używania kabla - zapewnia 100% wodoodporność nawet gdy doładowujemy na dużym deszczu.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Online Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 16:48 »
Chętnym na zakup "młotka" proponuję zapoznać się chociażby z komentarzami pod recenzją podlinkowaną przez Wilka. Być może ostudzi to nieco gorączkę zakupów.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 16:56 »
Chętnym na zakup "młotka" proponuję zapoznać się chociażby z komentarzami pod recenzją podlinkowaną przez Wilka. Być może ostudzi to nieco gorączkę zakupów.

Znam, znam ;-) Nie masz wrażenia, że część, jak nie większość tych opinii/obaw bierze się z niewiedzy o produkcie?


Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1366
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 18:38 »
@Krzysiek: Zanim nie pojawi się jakiś poważny dystrybutor w Polsce, zakup będzie chyba ryzykowny.
... i stałem się social-rowerzystą...

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 19:26 »
Tylko, że jak będzie polski dystrybutor to wliczając cło, VAT i podatek  cena Karoo wyniesie równowartość 600$ a nie 299$ jak to jest obecnie. Jeśli więc ktoś rozważa zakupu to raczej teraz niż później.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 19:51 »
Tylko, że jak będzie polski dystrybutor to wliczając cło, VAT i podatek  cena Karoo wyniesie równowartość 600$ a nie 299$ jak to jest obecnie. Jeśli więc ktoś rozważa zakupu to raczej teraz niż później.

Nie inaczej :P
Cena atrakcyjna w USA, w Europie atrakcyjną być przestaje. Najlepiej mieć kogoś w USA kto przewiezie to do Europy, wtedy szansa na opłaty minimalna.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna Mijah

  • Wiadomości: 122
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.02.2017
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 22:51 »
W Wahoo nie ma opcji znajdź adres >> Jedź.
W ELEMNT jest i wydawałoby się, że Bolt powinien mieć tak samo. Nową trasę będąc "w terenie", spoza tych załadowanych już do urządzenia, wyznacza się z poziomu apki na telefonie i po sekundzie Wahoo jest gotowe nią nawigować.

I tu w ramach opcji można:
  • wyszukiwać destynację tak jak w nawigacji Google Maps (a więc nie tylko konkretny adres, ale i każdy obiekt znajdujący się w bazie Google, jak firma, hotel, stacja benzynowa czy atrakcja turystyczna);
  • jechać na podstawie historii urządzenia - zarówno kursami, jak i opierając się na dotychczasowych aktywnościach;
  • synchronizować za pośrednictwem telefonu z serwisami typu Strava czy RWGPS;
  • importować z pliku.

Niejednokrotnie korzystałem z pierwszej opcji i działa podobnie, jak w Edge'u.

Offline Mężczyzna tomek

  • Kapituła MP-P 2017
  • Wiadomości: 2719
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 25 Sty 2018, 23:17 »
Panowie
Dzisiaj możecie mieć zapłacić za to urządzenie 1250 PLN z opłatami celnymi i przesyłką do Polski. Na tym się chyba dobre wiadomości kończą.

Problem polega na tym, że
-- data dostawy nie jest znana (a aktualne szacunki podawane przez producenta są IMO niewiarygodne)
-- zakres dostawy też jest mglisty (nie wiemy, które funkcjonalności będą działały i jak)
-- sposób komunikacji HH z potencjalnymi klientami nie buduje atmosfery zaufania do marki, a takie chciałbym mieć wydając moje pieniądze na produkt będący w fazie prototypu (wiecej na temat w komentarzach pod artykułem Rainmakera jak i w odpowiedzi HH na ich blogu)
-- urządzenie nie ma powiadomień dźwiękowych (tak, nie "pika" i nie będzie "pikać" w przyszłości) funkcjonalnośc tak podstawowa i oczywista, że trochę czasu zajęło mi uzmysłowienie sobie, że bez tego jednak "żyć się nie da"
-- na chwilę obecną nie działa w Karoo ANT+

Poważnie rozważałem zakup Karoo.
Mojego Garmina 810 wymieniłbym  w pierwszej kolejności ze względu na szwankującą czasem współpracę z miernikiem Stages po ANT+
No i tu sprawa się sypie, bo Karoo na razie po ANT+ wcale nie robi, nie wiem kiedy zacznie a nawet jak zacznie, to też nie wiem czy lepiej od Edge'a.

Skoro mam już te 1250 PLN (bo nie wydałem na Karoo) to chyba trzeba uskładać drugie tyle na Edge'a 1030. Bo on jest.
A i biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy :wink:

Online Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 12:29 »
Dorzuciłbym jeszcze brak wskazań temperatury. Ponoć HH pytał potencjalnych klientów w jakies ankiecie i niemalże nikt nie wymienił tej funkcji jako potrzebnej, hm.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 12:48 »
Dorzuciłbym jeszcze brak wskazań temperatury. Ponoć HH pytał potencjalnych klientów w jakies ankiecie i niemalże nikt nie wymienił tej funkcji jako potrzebnej, hm.

Trochę to dziwne, bo miernik temperatury to całkiem fajny bajer w turystyce... Mnie bardzo dziwi fala niechęci i negatywne opinie względem braku pełnego wsparcia dla producentów aplikacji pod Androida. Potwierdza to ten "płacz" o możliwość wgrania do nawigacji rowerowej aplikacji muzycznych, socjalnych itd. Ludzie chcą z tego Karoo zrobić kolejny smartfon pod androidem :-)

Niestety sposób komunikacji Hammerhedów ze społecznością i cała masa niejasności związana z realizacją pre-orderów nie specjalnie skłania mnie do decyzji o zakupie. Cena zrobiła się atrakcyjna, ale brak mi ogólnie dostępnych wyników testów od beta-testerów, czy pierwszych opinii użytkowników. Braki o których pisał Tomek, mogą boleć, ale to też kwestia indywidualnych preferencji. Ja osobiście nigdy nie wykorzystywałem sygnału dźwiękowego podczas nawigowania, więc ten brak ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Podobnie z ANT+, choć w tym przypadku uważam że to kompletne pokpienie sprawy przez producenta, który wyposaża urządzenie w moduł ANT+, ale go nie aktywuje. To jako żywo przypomina mi politykę Garmina, który z każdym kolejnym i nowym modelem ogłasza światu przełom, po czym ludzie za kupę kasy kupują jakąś beta-wersję do której jest masa aktualizacji, a każdy egzemplarz to indywidualny zbiór wad i usterek  :lol:

Na razie się wstrzymuję z zakupem, przynajmniej do momentu gdy trafi do nas jakaś zwrotna informacja z pierwszych testów.

Przy okazji, to wygląda na to, że Wahoo niebawem dorobi się konkurencji http://xoss.co/pages/overview.html :-)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 13:05 »
Fajny ten XOSS. Dlugo dziala na 1 ladowaniu!

Tyle ze wieeelki i kurde, kanciasty. Troche gwiezdne wojny.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 13:38 »
Fajny ten XOSS. Dlugo dziala na 1 ladowaniu!
Raczej jego sprzedawca napisał, że długo działa ;)
Te "up to 37 hours" to przy baterii 1000mAh jest bardzo mało prawdopodobne, Edge 1000 ma 1100mAh i chodzi 6-8h, choć wg specyfikacji miało to być 15h.

O ile o Garminach i Wahoo można konkretnie rozmawiać, bo są to urządzenia będące na rynku i poddane realnym testom użytkowników - to Karoo czy ten XOSS to są na razie produkty wirtualne, które mogą się okazać porażką jakich było wiele. Garmin może i powoli, ale jednak łata wiele dziur, a nowsze modele coraz mniej bugów mają, serwis też łatwo dostępny i raczej uczynny, a nie typu spławiającego. A w przypadku zamawiania niesprawdzonego produktu w pre order - to jednak trochę kupowanie kota w worku.

W ELEMNT jest i wydawałoby się, że Bolt powinien mieć tak samo. Nową trasę będąc "w terenie", spoza tych załadowanych już do urządzenia, wyznacza się z poziomu apki na telefonie i po sekundzie Wahoo jest gotowe nią nawigować.

Ale tę opcję masz na samym Elemncie, czy dopiero jak ma połączenie z komórką? Bo te screeny, które wrzuciłeś są chyba z komórki.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 14:23 »
Cytuj
Raczej jego sprzedawca napisał, że długo działa ;)
Te "up to 37 hours" to przy baterii 1000mAh jest bardzo mało prawdopodobne, Edge 1000 ma 1100mAh i chodzi 6-8h, choć wg specyfikacji miało to być 15h.

No tak, póki co.

Nie wiem ile mAh w baterii ma Bolt, ale po 10 godzinach (w tym godzina z podswietleniem) pokazywal >50%...

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1366
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 14:29 »
O ile o Garminach i Wahoo można konkretnie rozmawiać, bo są to urządzenia będące na rynku i poddane realnym testom użytkowników - to Karoo czy ten XOSS to są na razie produkty wirtualne, które mogą się okazać porażką jakich było wiele. Garmin może i powoli, ale jednak łata wiele dziur, a nowsze modele coraz mniej bugów mają, serwis też łatwo dostępny i raczej uczynny, a nie typu spławiającego. A w przypadku zamawiania niesprawdzonego produktu w pre order - to jednak trochę kupowanie kota w worku.

Właśnie w tym kontekście pisałem o krajowym dystrybutorze. Jego pojawienie się można potraktować jako swego rodzaju wskazówkę.  A dystrybutor pojawi się wtedy kiedy projekt przestanie być eksperymentem a stanie się masową produkcją. Co nie przeszkadza w kupowaniu na tańszych rynkach. 
... i stałem się social-rowerzystą...

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 14:57 »
Nie wiem ile mAh w baterii ma Bolt, ale po 10 godzinach (w tym godzina z podswietleniem) pokazywal >50%...

To ile nam urządzenie działa zależy od mnóstwa czynników. Jak wykorzystujemy urządzenie, ile mamy podłączonych czujników, w jakiej temperaturze jedziemy, czy mamy nawigację, czy nie, jaka wielkość ekranu itd. W Garminach kluczową sprawa jest czy używamy ekranu mapy, bo ten zjada sporo więcej energii, szczegółowa nawigacja, z pikaniem i strzałkami na skrętach też sporo ciągnie.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 17:09 »
No widzisz, a Bolcie nie zalezy za bardzo.

Bluetooth zjada energie minimalnie (ale to musze jeszcze potestowac), mam zawsze podlaczone 2 urzadzenia ANT+ i jade w 100% na ekranie mapy. Testowalem ostatnio, przy temperaturach ok. 0C.

Do tego czulosc GPS jest o niebotycznie lepsza niz w Garminach, przynajmniej Edge 810 i wczesniejszych. Teraz w biurze mam 6m dokladnosci, na zewnatrz nie spada ponizej 2m, max. 5m w lesie.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 17:46 »
No widzisz, a Bolcie nie zalezy za bardzo.

Też zależy, tyle że mniej bo Bolt działa na trochę innych zasadach. Ale przede wszystkim nie można się o tym wypowiadać na podstawie jednej opinii, o tym ile komu działa dane urządzenie to widziałem rozbieżności rzędu 200%. Ciężko go też porównywać z urządzeniami z dwa razy większym ekranem kolorowym, tu jest mały ekranik monochromatyczny, słabszy procesor itd. Jeśli chcemy korzystać tak wygodnie jak z Garmina - to trzeba się liczyć z tym, że Bolt "obciąży" baterię komórki, co w przypadku długich wyjazdów bez dostępu do prądu ma znaczenie.


W ELEMNT jest i wydawałoby się, że Bolt powinien mieć tak samo. Nową trasę będąc "w terenie", spoza tych załadowanych już do urządzenia, wyznacza się z poziomu apki na telefonie i po sekundzie Wahoo jest gotowe nią nawigować.

Z tego co doczytałem to Elemnt i Bolt mają dokładnie to samo oprogramowanie, różnią się tylko designem i wielkością ekranu, do tego Elemnt ma o 2h dłuższy czas pracy.

Nawigacja "turn by turn" też jest uzależniona od tego co wgramy. Wynika to z tego, że mapy które mają Wahoo nie zawierają wielu danych, które zawierają Garminy, to kwestia pojemności pamięci, mapy ze wszystkimi danymi "ważą" bardzo dużo, mapy odchudzone jakie ma Wahoo o wiele mniej. Dlatego urządzenie samo z siebie nie może nawigować, robi to tylko jeśli wgrana trasa zawiera te metadane. I przykładowo trasy ze Stravy tych danych nie zawierają, więc tam mamy jedynie nitkę śladu, trasy z RWGPS te dane mają więc będzie nawigacja "turn by turn" wg cue-sheet z tej aplikacji, ale jeśli zjedziemy ze śladu to urządzenie nie przekalkuje nowego skrętu.

No i podobnie jest z nawigacją do POI, tylko przy wsparciu z telefonu, który ma dostęp do map zawierających odpowiednie metadane i by Wahoo mógł tam nawigować trzeba te dane do niego przerzucić.

Natomiast sporą nawigacyjną przewagą Garmina jest to, że on jest samodzielnym urządzeniem, sam nawiguje, sam kalkuluje na podstawie metadanych z mapy, sam jest w stanie przekalkulować trasę, od razu dać jej profil wysokościowy itd. Niewątpliwie jest to przewaga, szczególnie gdy liczy się czas, na Garminie można to zrobić sporo szybciej, nie trzeba angażować telefonu, który w części aplikacji musi mieć dostęp do internetu itd.

Tez w moich oczach przewagą Garmina jest konfigurowanie go na urządzeniu, szybciej i łatwiej to zrobić niż z poziomu telefonu, nieraz zdarzało mi się zamieniać jakieś pola danych w czasie jazdy itd.

Ponadto nowe Garminy dają możliwość stosowania opensourcowego oprogramowania Connect IQ, są już setki aplikacji do ściągnięcia, pozwalające na wielką customizację urządzenia, w przypadku Wahoo jesteśmy ograniczeni do tego co puści jego producent. Więc dla zaawansowanych użytkowników to spory plus dla Garmina.




Ale niemniej Wahoo to bardzo ciekawe urządzenia i są realną konkurencją dla Garmina. Zaawansowane funkcje nawigacyjne na pewno nie dla każdego są ważne, po śladzie da się jeździć tak samo wygodnie jak w Garminie. A cenowo zdecydowanie przebija zbliżone możliwościami Garminy z serii Edge, także brak bugów jest bardzo istotną cechą, bo to mocno psuje komfort użytkowania wielu Garminów.
« Ostatnia zmiana: 26 Sty 2018, 21:11 Wilk »
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 17:55 »
Cytuj
Ciężko go też porównywać z urządzeniami z dwa razy większym ekranem kolorowym, tu jest mały ekranik monochromatyczny, słabszy procesor itd. Jeśli chcemy korzystać tak wygodnie jak z Garmina - to trzeba się liczyć z tym, że Bolt "obciąży" baterię komórki, co w przypadku długich wyjazdów bez dostępu do prądu ma znaczenie.

Procesor nie wydaje sie slabszy - moze byc mocniejszy, ale w mniej prodozernej technologii.

Poza tym Bolt obciaza baterie komorki tylko do momentu wgrania trasy - potem mozemy wylaczyc Bluetooth i jechac juz tylko na informacji z Bolta.

Cz-b ekranik mi pasuje, ale wiem ze nie kazdemu musi.

Brakuje mi mozliwosci wygodnego przegladania mapy z Edge, ale wymienilem to na bezawaryjnosc - inaczej mialbym 820.

Cytuj
Ale przede wszystkim nie można się o tym wypowiadać na podstawie jednej opinii, o tym ile komu działa dane urządzenie to widziałem rozbieżności rzędu 200%

Jesli mi bateria spada o 5% w ciagu godziny, a komu innemu o 10%, to znaczy ze cos jest nie tak z jego urzadzeniem, i mozna sie spodziewac 5% od kazdego nowego Bolta. W druga strone to nie dziala.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 20:02 »
Procesor nie wydaje sie slabszy - moze byc mocniejszy, ale w mniej prodozernej technologii.
Wątpliwe. Elemnt ma baterię 1750mAh i deklarowany czas pracy 17h, Edge 1030 1900mAh i czas pracy 20h. A przecież Edge ma sporo większy i kolorowy ekranik, to by raczej wskazywało że to Edge ma mniej prądożerną technologię.
Poza tym Bolt obciaza baterie komorki tylko do momentu wgrania trasy - potem mozemy wylaczyc Bluetooth i jechac juz tylko na informacji z Bolta.

Pisałem o równej funkcjonalności. Jeśli chcesz na Bolcie nawigować jak na Garminie, jeśli coś zmieniasz na trasie, to musisz na komórce zrobić nową trasę, czy znaleźć POI i to wrzucić do Bolta. A to już trochę baterii z komórki pociągnie.
Cz-b ekranik mi pasuje, ale wiem ze nie kazdemu musi.

To zalezy do czego. Do pól danych monochromatyczny wyświetlacz może byc nawet lepszy, ale do mapy zdecydowanie przegrywa z kolorowym, mapy są wtedy sporo bardziej przejrzyste.

Jesli mi bateria spada o 5% w ciagu godziny, a komu innemu o 10%, to znaczy ze cos jest nie tak z jego urzadzeniem, i mozna sie spodziewac 5% od kazdego nowego Bolta. W druga strone to nie dziala.

Pisałem że to zalezy od wielu spraw, choćby inny firmware może coś zmienić, używanie podświetlenia (mnóstwo ludzi jeździ z podświetleniem na stałe) oraz jakiego ekranu się używa. Garmin na ekranie danych pociągnie dobre 2-3h więcej niż na ekranie mapy, na której przesuwanie schodzi sporo prądu. Tak więc  Twoje 5% to może być 10% innego użytkownika, czytając recenzje innych trzeba być tego świadomym. Wiele osób np. uzyskuje w garminach dużo lepsze osiągi korzystając z funkcji oszczędzania energii, która po 30 sek wyłącza ekran. Tylko co mi po tym, że ktoś uzyskał na tym 20h, jak ja tego nie chcę używać.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna Mijah

  • Wiadomości: 122
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.02.2017
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 26 Sty 2018, 21:58 »
Ale tę opcję masz na samym Elemncie, czy dopiero jak ma połączenie z komórką? Bo te screeny, które wrzuciłeś są chyba z komórki.
Tak jak wspomniałem - wyszukiwanie konkretnego celu odbywa się z poziomu dedykowanej apki Wahoo; w sumie podobnej do Garmin Connecta, z tą różnicą że konfiguruje się w niej również ekrany urządzenia, pola danych jakie wyświetla, z jakimi sieciami/urządzeniami i w jakiej technologii ma się łączyć, inne parametry, jak używanie diod led na obudowie do pokazywania konkretnych parametrów typu prędkość/moc/sygnalizacja skrętu, czas podświetlenia ekranu, etc.

Ekran Wahoo nie jest dotykowy, więc wpisywanie jakichkolwiek adresów za pomocą tych paru przycisków to byłaby męczarnia ;) To jest z założenia inna filozofia. Dla kogoś, kto nie ma smartfona albo nie akceptuje obligu skorzystania z telefonu, to faktycznie może być okoliczność nie do zaakceptowania.
Kolejna sprawa to pytanie, jak często zachodzi konieczność wyszukania trasy "do celu"? U mnie takowa zazwyczaj powstaje po zakończeniu wycieczki w nieznane okolice, gdy trzeba poszukać dojazdu do wynalezionej na szybko pizzerii a potem na dworzec. Do takich zastosowań ta funkcjonalność zdaje egzamin, co mogę potwierdzić opiniami co najmniej kilku wygłodniałych po trasie kolarzy ;)
Jeśli chodzi o czas, jaki zajmuje znalezienie trasy do celu, to wydaje mi się, że pomimo konieczności zaangażowania telefonu, wychodzi podobnie jak w Edge'u 810, gdzie droga do znalezienia pożądanego adresu często jest dość zawiła.
No i przy zagranicznych trasach trzeba się liczyć z koniecznością wykorzystania transferu danych z sieci komórkowej, żeby znaleźć adres z bazy Google.

Screeny są z komórki, bo kolejny mógłby być tylko zdjęciem ELEMNTa, na którym widać okolice mojego domu i załadowaną z aplikacji trasę wiodącą z niego na Marinę w Nowym Warpnie, więc pozostaje Wam wierzyć, że to działa ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 28 Sty 2018, 12:20 »
Kolejna sprawa to pytanie, jak często zachodzi konieczność wyszukania trasy "do celu"? U mnie takowa zazwyczaj powstaje po zakończeniu wycieczki w nieznane okolice, gdy trzeba poszukać dojazdu do wynalezionej na szybko pizzerii a potem na dworzec. Do takich zastosowań ta funkcjonalność zdaje egzamin, co mogę potwierdzić opiniami co najmniej kilku wygłodniałych po trasie kolarzy ;)
To oczywiście zależy tylko od osobistych preferencji. Przewagą Garmina jest to, że możesz to wszystko wygodnie sprawdzić w czasie jazdy, na telefonie to już najczęściej trzeba stanąć. Ja np. jadąc lubię sobie oszacować ile mam do jakiegoś punktu, gdzie chcę stanąć, do dworca PKP, do miasta itd. Na Garminie jest niewątpliwie wygodniej, ale da się przeżyć z telefonem.

Inna potencjalnie słaba funkcja jaką widzę w Wahoo to przewijanie ekranów, z tego co czytałem w instrukcji to wygląda, że owo przewijanie jest tylko w jednym kierunku, co już jest upierdliwe, bo przerzuty z ekranu danych na ekran mapy są częste. A ekranów w urządzeniu z reguły jest przynajmniej 4-5, więc trochę to słabe, w Garminie się da przewijać w dwie strony, więc jak ustawimy najczęściej wykorzystywany ekran danych koło ekranu mapy - to jest to sporo mniej upierdliwe. Ale to jak wspominałem, tylko o tym czytałem, nie jestem pewien czy to przewijanie jest w jedną stronę. Nowsze Garminy mają też specjalne guziczki do zamontowania na kierownicy, wtedy można częściowo sterować urządzeniem bez zdejmowania rąk z kierownicy. Też jestem ciekaw czy w Wahoo jest funkcja alarmu zejścia ze śladu? Gdy zjedziemy ze śladu po którym nawigujemy czy są ostrzeżenia dźwiękowe lub na ekranie? To fajna funkcja eliminująca skutki zagapień.


Natomiast bardzo istotną cechą Wahoo, która zachęca do używania jest brak problemów i bugów, też odporność na trudne warunki, zarówno na MRDP jak i na MPP były ciężkie warunki pogodowe, kilku ludziom Edge padły na deszczu, a Twoje Wahoo działało tak samo pewnie jak Garminy turystyczne. Ja na szczęście po problemach z Edge w Norwegii na MRDP zabrałem turystycznego Garmina i jednego problemu na całej trasie z urządzeniem nie miałem. Ale turystyczny Garmin nie daje wielu funkcji, które dają sportowe urządzenia, dlatego jak już się przyzwyczaimy do jazdy ze sportowym urządzeniem, to turystyki są jednak trochę topornym sprzętem, niemniej w zadaniach nawigacyjnych - niezawodnym.

Osobiście bardzo mi brakuje urządzenia z funkcjonalnością typu Edge lub Wahoo, ale na paluszki, niestety nic takiego nie ma na rynku i raczej nie zanosi się by miało się pojawić, możliwe że baterie AA są za mało wydajnym zasilaniem, choć niby 2 paluszki watogodzin dają niewiele mniej niż bateria litowa 1000mAh, ale pewnie te litowe są wydajniejsze, więc sama ilość energii nie wszystko mówi. Najbliżej jest chyba Garmin Oregon, ma ileś ekranów danych, chyba też auto-pauzę, niestety brak obsługi czujnika prędkości, czas pracy też mizerny (ale to urządzenie z sporym ekranem).
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1366
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 28 Sty 2018, 14:56 »
trasy z RWGPS te dane mają więc będzie nawigacja "turn by turn" wg cue-sheet z tej aplikacji,


 Czyli, że jeśli włączę generowanie cue-sheet w RWGPS, wyeksportuję gpx-a to Garmin gpspam64s będzie mi te wskazówki nawigacyjne (zakręty) wyświetlał/alarmował?  Czy to się da zrobić w bezpłatnej wersji RWGPS?
... i stałem się social-rowerzystą...

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 28 Sty 2018, 15:10 »
Czyli, że jeśli włączę generowanie cue-sheet w RWGPS, wyeksportuję gpx-a to Garmin gpspam64s będzie mi te wskazówki nawigacyjne (zakręty) wyświetlał/alarmował?  Czy to się da zrobić w bezpłatnej wersji RWGPS?

Była mowa o Wahoo, które działa inaczej niż Garmin. Garmin sam w sobie daje taką możliwość i sam sobie przelicza, nie potrzeba do tego RWGS, więc nie ma znaczenia z jakiego serwisu wgrasz. Natomiast w modelu 64 wskazówki nawigacyjne są tylko na Trasie (Route), nie ma ich na śladzie (Track). Więc chcąc mieć takie wskazówki trzeba ślad przekształcić w trasę. Ale to już raczej dla zaawansowanych użytkowników, bo trasa działa na innych zasadach niż ślad i trzeba to przekształcenie umiejętnie zrobić, żeby urządzenie samo za dużo nie zaplanowało. Tu widać też przewagę combo typu Edge nad turystycznymi nawigacjami, bo tam nie trzeba tego robić, wystarczy wgrać ślad.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 28 Sty 2018, 17:43 »
To płynne przewijanie ekranów, powiększanie mapy, wyszukiwanie POI w Garminie, to jest jakaś bajka z tysiąca i jednej nocy... To czy rzeczywiście tak niezawodnie działają te najprostsze funkcjonalności zależy od modelu, softu i chyba wręcz pojedynczego egzemplarza  :lol: Na MPP doskonale widziałem 820 Garmina w akcji ... minę Hipka również ... o irytacji nie będę pisał :-)

Moim zdaniem byle telefon na andku, z wodoodpornością i baterią która da radę pociągnąć 10h ... pozamiatał by rynek nawigacji z miejsca. Dlatego takie były wielkie oczekiwania względem Karoo.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1366
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 28 Sty 2018, 18:36 »
Moim zdaniem byle telefon na andku, z wodoodpornością i baterią która da radę pociągnąć 10h ... pozamiatał by rynek nawigacji z miejsca. Dlatego takie były wielkie oczekiwania względem Karoo.

No... niby takie proste i dlaczego to nie wychodzi?

To płynne przewijanie ekranów, powiększanie mapy, wyszukiwanie POI

A to akurat świetnie działa. Ale wypowiadam się tylko nt. turystycznych "guzikowców" gpsmap60 i gpsmap64.
... i stałem się social-rowerzystą...

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 28 Sty 2018, 19:16 »
To płynne przewijanie ekranów, powiększanie mapy, wyszukiwanie POI w Garminie, to jest jakaś bajka z tysiąca i jednej nocy... To czy rzeczywiście tak niezawodnie działają te najprostsze funkcjonalności zależy od modelu, softu i chyba wręcz pojedynczego egzemplarza  :lol: Na MPP doskonale widziałem 820 Garmina w akcji ... minę Hipka również ... o irytacji nie będę pisał :-)

Ale Hipek ewidentnie dostał zrąbany egzemplarz (zdaje się nie nówkę, tylko jakiś poserwisowy), to w żadnym razie nie jest normalna sprawność 820, żeby odświeżało mapę z takim opóźnieniem, że nie da się sensownie nawigować - tak więc z tego to nie można wyciągać daleko idących wniosków, skopany egzemplarz każdej firmie może się trafić. Ten sam model ma 4gotten - i zero problemów. Edge 800, który używam nie ma żadnych problemów z płynnością, dopiero przy bardzo długim śladzie trochę zaczyna zamulać odświeżanie mapy, ale nie w stopniu uniemożliwiającym jazdę. A nowsze modele mają szybsze procesory, więc te problemy są bardzo rzadkie
Moim zdaniem byle telefon na andku, z wodoodpornością i baterią która da radę pociągnąć 10h ... pozamiatał by rynek nawigacji z miejsca. Dlatego takie były wielkie oczekiwania względem Karoo.

Częściowo to już się dzieje, nawet na długich ultra z 10-20% ludzi jedzie z telefonami, niektórzy używają telefonu jako głównej nawigacji, a Garmina jako rezerwy. Jakość odczytu mapy na nowym telefonie wyższej klasy zdecydowanie przebija Garminy, a Wahoo to już miażdży. Ale jednak telefony nie są aż tak odporne na warunki, jakość sygnału lubią zrywać (mnóstwo użytkowników Stravy nagrywających ślad z telefonu ma porwane ślady), a baterię zawsze będą miały dużo słabszą - bo muszą obsłużyć wiele innych funkcji, mają znacznie bardziej prądożerny ekran, dużo mocniejszy procesor. Telefon z mocną baterią myślę, że koło 8h pociągnie, ale te 8h to jest z baterii 3000mAh, a Garmin tyle pociągnie z 1000mAh. Tak więc pod kątem dłuższych imprez telefon jako GPS to już dość upierdliwa sprawa. No i jednak nie ma póki co softu na telefon porównywalnego jakościowo do bardzo rozbudowanych Garminów sportowych, nie wiem czy też czujniki prędkości telefony obsługują i z tego dystans liczą.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna tomek

  • Kapituła MP-P 2017
  • Wiadomości: 2719
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014


To płynne przewijanie ekranów, powiększanie mapy, wyszukiwanie POI w Garminie, to jest jakaś bajka z tysiąca i jednej nocy... To czy rzeczywiście tak niezawodnie działają te najprostsze funkcjonalności zależy od modelu, softu i chyba wręcz pojedynczego egzemplarza 
Kowal zawinił, Cygana powiesili...
Przecież ta płynność zależy również, a może przede wszystkim od tego, jakiej mapy się w urządzeniu używa. Najczęściej są to darmowe mapy, kompilowane w różnych opcjach przez społeczności.

Offline Mężczyzna Mijah

  • Wiadomości: 122
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.02.2017
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 28 Sty 2018, 22:20 »
To oczywiście zależy tylko od osobistych preferencji. Przewagą Garmina jest to, że możesz to wszystko wygodnie sprawdzić w czasie jazdy, na telefonie to już najczęściej trzeba stanąć. Ja np. jadąc lubię sobie oszacować ile mam do jakiegoś punktu, gdzie chcę stanąć, do dworca PKP, do miasta itd. Na Garminie jest niewątpliwie wygodniej, ale da się przeżyć z telefonem.
Moją osobistą preferencją byłoby, aby to wszystko dało się załatwić w ramach jednego urządzenia i nie zamierzam przekonywać kogokolwiek, że tak (z telefonem) jest lepiej. Stawiając na niezawodność (i przy utrzymaniu się w półce cenowej Edge'a z serii 8xx), jest to małe ustępstwo, z którym jestem skłonny żyć ;)

Inna potencjalnie słaba funkcja jaką widzę w Wahoo to przewijanie ekranów, z tego co czytałem w instrukcji to wygląda, że owo przewijanie jest tylko w jednym kierunku, co już jest upierdliwe, bo przerzuty z ekranu danych na ekran mapy są częste. A ekranów w urządzeniu z reguły jest przynajmniej 4-5, więc trochę to słabe, w Garminie się da przewijać w dwie strony, więc jak ustawimy najczęściej wykorzystywany ekran danych koło ekranu mapy - to jest to sporo mniej upierdliwe. Ale to jak wspominałem, tylko o tym czytałem, nie jestem pewien czy to przewijanie jest w jedną stronę.
Potwierdzam, przycisk Page przerzuca ekrany po kolei w jedną stronę. Przyznam, że nawet nie pamiętam, jak to wyglądało w Edge'u więc najwyraźniej taka różnica bardzo mi nie przeszkadza. Przy czym ja mam włączone tylko trzy ekrany: 1. dane, 2. profil wysokościowe i dane do niego, 3. mapa. Liczbę pól danych wyświetlanych na pierwszym ekranie można zwiększać i zmniejszać przy pomocy bocznych przycisków. W sytuacji, gdy jest na nim jakieś pole dotyczące akcesorium, którego urządzenie w danym momencie nie wykorzystuje (czyli jak np. jedziemy bez czujnika prędkości, który mamy w innym rowerze), to to pole w ogóle nie jest wyświetlane, a w jego miejsce wchodzi kolejne pole danych, wedle skonfigurowanej wcześniej kolejności.
W tym wszystkim tak naprawdę najważniejsze jest dla mnie, że mogę jechać setki kilometrów z włączonym widokiem śladu na mapie, bez konieczności nerwowego przerzucania co chwilę ekranu z nawigacją na inny, w obawie że urządzenie zaraz się wykrzaczy. Bo taki obsesyjno-kompulsyjny nawyk wyrobił we mnie 810.

Nowsze Garminy mają też specjalne guziczki do zamontowania na kierownicy, wtedy można częściowo sterować urządzeniem bez zdejmowania rąk z kierownicy. Też jestem ciekaw czy w Wahoo jest funkcja alarmu zejścia ze śladu? Gdy zjedziemy ze śladu po którym nawigujemy czy są ostrzeżenia dźwiękowe lub na ekranie? To fajna funkcja eliminująca skutki zagapień.
Tak, hałasuje jak zjedziesz ze śladu i jak go znajdzie, wydając dwa różne dźwięki. Co do integracji z inną elektroniką, to ustalę, jak złożę rower na bzyczącej grupie i pojeżdżę. Wiem na pewno, że na pewno współpracuje w jakimś stopniu ze sramowiskim eTapem, ale to widziałem u jadącego obok kolegi, więc nie jest to wystarczająco wiele, aby się sensownie wypowiadać. Przy czym mówimy o jego Wahoo, zamontowanym na jego rowerze, a nie moim, łapiącym jego przerzutki ;)

Natomiast bardzo istotną cechą Wahoo, która zachęca do używania jest brak problemów i bugów, też odporność na trudne warunki, zarówno na MRDP jak i na MPP były ciężkie warunki pogodowe, kilku ludziom Edge padły na deszczu, a Twoje Wahoo działało tak samo pewnie jak Garminy turystyczne. Ja na szczęście po problemach z Edge w Norwegii na MRDP zabrałem turystycznego Garmina i jednego problemu na całej trasie z urządzeniem nie miałem. Ale turystyczny Garmin nie daje wielu funkcji, które dają sportowe urządzenia, dlatego jak już się przyzwyczaimy do jazdy ze sportowym urządzeniem, to turystyki są jednak trochę topornym sprzętem, niemniej w zadaniach nawigacyjnych - niezawodnym.
Ignorancja była w tym przypadku błogosławieństwem ;) Gdyby padł, to trzebaby rozwinąć aspekt towarzyski na trasie maratonu.

Osobiście bardzo mi brakuje urządzenia z funkcjonalnością typu Edge lub Wahoo, ale na paluszki, niestety nic takiego nie ma na rynku i raczej nie zanosi się by miało się pojawić, możliwe że baterie AA są za mało wydajnym zasilaniem, choć niby 2 paluszki watogodzin dają niewiele mniej niż bateria litowa 1000mAh, ale pewnie te litowe są wydajniejsze, więc sama ilość energii nie wszystko mówi. Najbliżej jest chyba Garmin Oregon, ma ileś ekranów danych, chyba też auto-pauzę, niestety brak obsługi czujnika prędkości, czas pracy też mizerny (ale to urządzenie z sporym ekranem).
Próbowałem kiedyś ładować 810 z powerbanka zasilanego na baterie AA i wydajność była beznadziejna w porównaniu z ładowaniem ze "zwykłego" powerbanka.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 21:21 »
Moim zdaniem byle telefon na andku, z wodoodpornością i baterią która da radę pociągnąć 10h ... pozamiatał by rynek nawigacji z miejsca. Dlatego takie były wielkie oczekiwania względem Karoo.

No... niby takie proste i dlaczego to nie wychodzi?

Telefon to nie nawigacja. Proste. Karoo rozbudziło nadzieje ...

To płynne przewijanie ekranów, powiększanie mapy, wyszukiwanie POI

A to akurat świetnie działa. Ale wypowiadam się tylko nt. turystycznych "guzikowców" gpsmap60 i gpsmap64.

Turystyki pewnie tak.
Ale 820-ka ... i sporo innych garminów, to jednak ciągła udręka ... https://www.theguardian.com/technology/2017/may/05/garmin-edge-820-review-cycling-battery-life-group-tracking-touchscreen-navigation

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 22:15 »
Próbowałem kiedyś ładować 810 z powerbanka zasilanego na baterie AA i wydajność była beznadziejna w porównaniu z ładowaniem ze "zwykłego" powerbanka.

Mi tego nie trzeba mówić, cały MRDP w 2013 przejechałem z powerbankiem na AA, na 4 paluszkach ze 150km trzymało, co wizyta w Biedronce to 20 baterii kupowałem  :lol:

Ale trzeba tu zrobić wyraźnie rozróżnienie czym innym jest urządzenie bezpośrednio na AA (wiekszość turystyków pracuje całkiem wydajnie i ma długie czasy pracy), a czym innym podłączanie zasilania z baterii AA do urządzenia na baterię 3,7V. paluszki są na 1,5V, więc wtedy straty energii są gigantyczne, to rozwiązanie jedynie awaryjnie, powerbanki litowe są o wiele bardziej wydajne.
Ale 820-ka ... i sporo innych garminów, to jednak ciągła udręka ... https://www.theguardian.com/technology/2017/may/05/garmin-edge-820-review-cycling-battery-life-group-tracking-touchscreen-navigation
Generalnie 820 nie jest specjalnie udanym modelem, schrzanili przede wszystkim jakość dotyku, na to sporo ludzi narzeka, w seriach 800/810 dotyk już działa bardzo dobrze, wiele razy jeździłem na deszczu czy w rękawiczkach i nie ma problemu.

W przypadku Garmina jesteśmy niejako ofiarami jego popularności i pozycji monopolisty, mają dziesiątki modeli i akcesoriów, dlatego nie dopieszczają odpowiednio swoich produktów i wypuszczają na rynek nie do końca sprawdzone produkty, robiąc z klientów darmowych testerów. A takie Wahoo ma kilka modeli na krzyż, więc nie może sobie pozwolić na poważną wpadkę, bo to może oznaczać koniec firmy. Dlatego im większą konkurencję będzie miał Garmin tym lepiej dla klientów. Ale ciągle jednak jego urządzenia pod względem możliwości są zdecydowanie numerem 1 na rynku.

No i jednak widać, że stopień skomplikowania urządzenia znacznie wpływa na jego niezawodną pracę, w seriach turystycznych problemów jest o niebo mniej niż w sporo bardziej skomplikowanych urządzeniach serii rowerowej. Nowy 1030 generalnie ma pozytywne recenzje (choć oczywiście pomniejszych bugów nie brakuje), wielkim krokiem naprzód jest sporo mocniejsza bateria, bo to najbardziej irytowało ludzi w jego poprzedniku. Większość bugów to problemy na łączu telefon - Edge (dlatego pierwszy model z taką funkcjonalnością 810 ma największą ilość bugów, podczas gdy 800 bez obsługi BT i Wi-Fi jest sporo pewniejszy), więc mi to akurat nie za bardzo przeszkadza, bo telefonu w czasie jazdy zupełnie nie potrzebuję podłączać, natomiast do zgrania tras to już fajna sprawa. Ale wielu ludzi używa segmentów Stravy na żywo, nawigacji wg rowerowej popularności dróg, a do tego jest niezbędne połączenie z telefonem i internetem.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Online Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 22:39 »
Ale 820-ka ... i sporo innych garminów, to jednak ciągła udręka ... https://www.theguardian.com/technology/2017/may/05/garmin-edge-820-review-cycling-battery-life-group-tracking-touchscreen-navigation
Generalnie 820 nie jest specjalnie udanym modelem, schrzanili przede wszystkim jakość dotyku, na to sporo ludzi narzeka, w seriach 800/810 dotyk już działa bardzo dobrze, wiele razy jeździłem na deszczu czy w rękawiczkach i nie ma problemu.
Mam 820 i nie mam problemów z ekranem. Potwierdzam, że wcześniej 820 miała dość czuły dotyk jednak swego czasu aktualizowano soft. Od tamtej pory działa jak należy. Można wybrać trzy poziomy czułości. W rękawiczkach obsługuje się niewygodnie, ale to raczej ze względu na mały ekran niż jego "nadczułość". Nie ma żadnych problemów z działaniem w deszczu. Zapobiegliwie kupilem swego czasu "pilota", żeby przerzucać ekrany Garmina w trybie zablokowanego ekranu. Jednak nie było takiej potrzeby. Kiedy na dokładkę Garmin wypuścił aktualizację, dzięki której przy manewrze / zmianie kierunku jazdy urządzenie przełączało się na mapę pilot wylądował w szufladzie i na dniach będę go sprzedawał.
« Ostatnia zmiana: 29 Sty 2018, 22:45 4gotten »
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 22:47 »
Mam 820 i nie mam problemów z ekranem. Potwierdzam, że wcześniej 820 miała dość czuły dotyk jednak swego czasu aktualizowano soft. Od tamtej pory działa jak należy. Można wybrać trzy poziomy czułości. W rękawiczkach obsługuje się niewygodnie, ale to raczej ze względu na mały ekran niż jego "nadczułość". Nie ma żadnych problemów z działaniem w deszczu. Zapobiegliwie kupilem swego czasu "pilota", żeby przerzucać ekrany Garmina w trybie zablokowanego ekranu. Jednak nie było takiej potrzeby. Kiedy na dokładkę Garmin wypuścił aktualizację, dzięki której przy manewrze / zmianie kierunku jazdy urządzenie przełączało się na mapę pilot wylądował w szufladzie i na dniach będę go sprzedawał.

Czyli jak widać problem był w sofcie, to niestety fatalnie świadczy o Garminie. Wypuszczają nieprzetestowany bubel na rynek, tysiące klientów się wkurza i irytuje, a okazuje się że winny nie był rodzaj ekranu, tylko soft. Niestety do takich zachowań prowadzi pozycja monopolisty.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Online Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Sty 2018, 22:54 »
Ponoć pierwsi klienci nowych modeli Garmina od zawsze byli Beta-testerami ;)
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1366
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 09:23 »

Ponoć pierwsi klienci nowych modeli Garmina od zawsze byli Beta-testerami :wink: 

Znak czasów. Garmin nie jest wyjątkiem. Niemal wszystko ma swoje firmaware, które można zaktualizować, więc pierwsi klienci są zawsze beta testerami. A czasem to chyba nawet alfa testerami ;)
... i stałem się social-rowerzystą...

Offline Mężczyzna tomek

  • Kapituła MP-P 2017
  • Wiadomości: 2719
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 09:25 »
Czyli jak widać problem był w sofcie, to niestety fatalnie świadczy o Garminie. Wypuszczają nieprzetestowany bubel na rynek, tysiące klientów się wkurza i irytuje, a okazuje się że winny nie był rodzaj ekranu, tylko soft. Niestety do takich zachowań prowadzi pozycja monopolisty.
Niekoniecznie problem był w sofcie. Software'owo mogli skompensować niegomagania HW ekranu,  i tyle.
Ponoć pierwsi klienci nowych modeli Garmina od zawsze byli Beta-testerami ;)
Generalnie to się tyczy nie tylko garmina ;)

Monopolistyczne praktyki ? Pokaż mi innego monoplistę z taką polityką serwisową jaką ma Garmin. W szczególności: Klient: "Poproszę o nowe urządzenie, bo to przestało działac gdy go ładowałem na deszczu" Garmin: "Proszę bardzo, a może życzy sobie Pani/Pan nowszy model?" Tak - to jest, w pewnym skrócie, rzeczywista historia.

Błędy ? Większośc elektroniki je ma. Tysiące niezadowolonych klientów ? Pewnie połowa z nich nie pokusiła się o przeczytanie instrukcji, połowa pozostałej połowy narzeka na współpracę z innymi urządzeniami (bądź mapami) gdzie błąd może nie leżeć po stronie Garmina.
Ot choćby:
Cytuj
Większość bugów to problemy na łączu telefon - Edge (dlatego pierwszy model z taką funkcjonalnością 810 ma największą ilość bugów, podczas gdy 800 bez obsługi BT i Wi-Fi jest sporo pewniejszy)
A potrafią telefon ustawić tak, żeby nie wyłączał BT po zablokowaniu ekranu, albo ustawić odpowiednie uprawnienia systemowe dla aplikacji Garmina? Temat po stronie androida (iOSa nie mam, nie znam)

Koniec końców - o błędach Garmina najgłośniej, bo ten ma najwięcej klientów.
Jest liderem na rynku? Śmiem twiedzić, że jest. Pod względem sprzedaży na pewno. Nie dlatego, że ma najlepsze produkty tylko dlatego, że ma największe portfolio produktów (adresuje szeroką rzezszę potencjalnych nabywców), segmentację rynku (nie all-in-one tylko osbne produkty dla sportowca, turysty itp...) i sprawny serwis (kupując Garmina wiesz, że w razie problemów nie odeślą Cie "na drzewo")

A konkurencja ? Chciałbym widzieć ją deptającą Garminowi po piętach. Na to się jednak nie zanosi. Mamy Wahoo z potencjałem, ale dopóki nie wypuszczą urządzenia z prawdziwą mapą, moga konkurować z Garminami serii 520 co najwyżej.
Mamy Karoo? Tak... ;) Nawet cały ten wątek jest o Karoo i wygląda na to, że jedyne co można o nim powiedzieć, to... Garmin też ma wady. ;)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 09:32 »
Mamy Karoo? Tak... ;) Nawet cały ten wątek jest o Karoo i wygląda na to, że jedyne co można o nim powiedzieć, to... Garmin też ma wady. ;)

No niestety, ale masz rację :-) Niestety, bo cały ten proces wdrożenia Karoo, komunikacji ze społecznością, rozpoczęcia produkcji i dystrybucji urządzeń zawodzi na całej linii. Wobec tych problemów kompletnie na drugi plan schodzą oceny/analizy tego co składa się na mocne i słabe strony tego urządzenia. Potrzeba jednak czasu, rzetelnych opinii, całego tego feedbacku, który na razie nie istnieje ...

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 10:48 »
Cytuj
: Klient: "Poproszę o nowe urządzenie, bo to przestało działac gdy go ładowałem na deszczu" Garmin: "Proszę bardzo, a może życzy sobie Pani/Pan nowszy model?"

Ja: Garmin mi sie wylacza bez powodu podczas jazdy i gubi nagranie
Garmin: Prosze przyslac.
Ja: Dziekuje za nowego 810, niestety ten tez sie wylacza. Czy to ogolny problem z tym modelem?
Garmin: Prosze przyslac.
Ja: Super, dostalem trzeciego 810, niestety ten tez sie wylacza. Czy moge prosic o inny model? Nawet wczesniejszy (800) albo nizszy (520)?
Garmin: Niestety, mozemy wymienic tylko na 810. Prosze przyslac.
Ja (otrzymawszy kolejnego 810 ktory sie wylacza): A niechze was wszystkich...

[/kurtyna]

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 570
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 10:56 »
Cytuj
: Klient: "Poproszę o nowe urządzenie, bo to przestało działac gdy go ładowałem na deszczu" Garmin: "Proszę bardzo, a może życzy sobie Pani/Pan nowszy model?"

Ja: Garmin mi sie wylacza bez powodu podczas jazdy i gubi nagranie
Garmin: Prosze przyslac.
Ja: Dziekuje za nowego 810, niestety ten tez sie wylacza. Czy to ogolny problem z tym modelem?
Garmin: Prosze przyslac.
Ja: Super, dostalem trzeciego 810, niestety ten tez sie wylacza. Czy moge prosic o inny model? Nawet wczesniejszy (800) albo nizszy (520)?
Garmin: Niestety, mozemy wymienic tylko na 810. Prosze przyslac.
Ja (otrzymawszy kolejnego 810 ktory sie wylacza): A niechze was wszystkich...

[/kurtyna]

Alek chyba za szybko się zniechęcasz, skoro oferują wymianę, to warto próbować... do skutku  ;) i do wyczerpania ich cierpliwości  ;D

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Sty 2018, 11:16 »
Przyznam, ponioslo mnie. Ale ja zawsze bylem w goracej wodzie kapany...  :P

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 16 Lut 2018, 12:32 »
Jak donosi na swojej stronie Hammerhead, po otrzymaniu wszelkich decyzji administracyjnych mogą już oficjalnie wysyłać zakupione w trakcie przedsprzedaży urządzenia Karoo.  Wysyłki na terenie USA ruszą w przeciągu 48-72 godzin, a do EU w przeciągu 6-12 dni.

Cóż, oby ...

Być może na wiosnę doczekamy się jakiejś sensownej informacji zwrotnej od użytkowników.

Offline Mężczyzna wrubel

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 29.05.2017
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 30 Mar 2018, 23:08 »
ja swojego od paru dni już testuje :)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 31 Mar 2018, 10:44 »
ja swojego od paru dni już testuje :)

Jak zbierzesz większą liczbę przemyśleń, prosimy grzecznie o podzielenie się nimi tu na forum.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 14720
  • Miasto: Świnoujście - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Szuka jakiś dobrych cech...

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2018, 09:28 »
Koniec dobrej ceny na Karoo, teraz już 399$.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2018, 10:17 »
No, za dzialajacy produkt trzeba odpowiednio zaplacic  ::)

Online Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2018, 10:44 »
No, za dzialajacy produkt trzeba odpowiednio zaplacic  ::)
już działa?  ;D
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3037
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2018, 10:55 »
https://www.dcrainmaker.com/2018/02/hammerhead-karoo-cycling-gps-in-depth-review.html
Może będzie pod koniec tego roku lub wiosną przyszłego :D

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 4 Maj 2018, 21:27 »
ja swojego od paru dni już testuje :)

I jak tam testy Karoo? :-)

Offline Mężczyzna Tomneo

  • Wiadomości: 1
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 19.05.2018
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 19 Maj 2018, 06:44 »
Też mam

jest zaje...
Polecam!
 :) :) :)

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 29 Maj 2018, 08:56 »
jest zaje...
Polecam!
Może coś więcej napiszesz, jak wrażenia z użytkowania, różnice na +/- w stosunku do Garmina/Wahoo itp, bo obecny wpis wiele nie wnosi, nawet zdjęcia rozmazane.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 16 Cze 2018, 17:13 »
Taka informacja, która trochę umknęła, a dla części szosowców ma znaczenie. Ten Karoo to jest niezły klocek, ekran rozmiarów Edge 1030 (krótszy ale szerszy), natomiast wagowo to wyraźnie najcięższy ze wszystkich tego typu urządzeń - aż 186g
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 14720
  • Miasto: Świnoujście - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 27 Wrz 2018, 18:57 »
I może już ktoś napisać swoją subiektywną ocenę tej nawigacji?! :)

Online Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 27 Wrz 2018, 19:22 »
I może już ktoś napisać swoją subiektywną ocenę tej nawigacji?! :)
Wydaje mi się, że Ricardo taką nabył jakiś czas temu :-\
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3037
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2019, 10:03 »
No i jak wrażenia?
Firma żuli hajs (https://karoousers.org/viewtopic.php?p=2998) i sądząc po ogłoszeniach - rotuje twórcami oprogramowania.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2019, 10:19 »
Miałem pewne nadzieje związane z Karoo, ale odpuściłem, przez niekończącą się "fazę rozwojową" ... Od miesiąca użytkuję Garmina.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 5164
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2019, 10:22 »

'Kiego?, czemu? właśnie ten model.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2616
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2019, 11:13 »
'Kiego?, czemu? właśnie ten model.

Garmin 1030. Akurat miałem trochę więcej kasy ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 5164
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Nawigacja "Karoo" firmy Hammerhead
« 18 Kwi 2019, 11:40 »
Ktoś mi mówił, u innych właśnie tak może, ma być.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 




Organizujemy








Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum