Autor Wątek: 4xMRDP  (Przeczytany 19804 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9176
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: 4xMRDP
« 29 Paź 2018, 22:48 »
Czy to juz przesądzone, że góry będą w przeciwnym kierunku?

Tak

A przemyślałeś to Daniel pod kątem kierunku podjazdów?
Bo jadąc ze Świeradowa do Przemyśla - trasa straci swoje wszystkie najbardziej kultowe podjazdy. Banica, Brzegi, płyty pod Ochodzitą, Zakręt Śmierci - to wszystko odpadnie. A w zamian niczego tej klasy nie dostaniemy. Natomiast dojdą dwa, długie podjazdy pokonywane w wielkim ruchu - Zieleniec od Kudowy bardzo ruchliwą krajówką oraz Kubalonka z całym wielokilometrowym  przejazdem od strony Wisły. Na zjeździe to szybko przelatywało, ale gdy trzeba to będzie pokonywać pod górę - to będzie bardzo mało przyjemne. Jazda do Świeradowa - to też sporo ciekawsza i bardziej wymagająca końcówka.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1207
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: 4xMRDP
« 29 Paź 2018, 23:01 »
Jedne podjazdy będą łatwiejsze inne trudniejsze, na samym starcie od razu jest podjazd na górę antygrawitacyjną w Świeradowie, później mamy podjazd przez Gajów 18%, na Zieleniec i Puchaczówkę tez znacznie trudniej od tej strony.
Prawdopodobnie dojedzie tez podjazd na Klekociny, a tam tez jest ok 20%, a jeśli nie zrobią tam drogi to podjazd przez Stryszawę też jest z tej strony trudniejszy.
Istebnej też jest jakiś mega stromy podjazd do Koniakowa, ale ten wariant mam jeszcze nie sprawdzony.

Tak więc na podjazdach ten kierunek jazdy nie straci nic z atrakcyjności.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5649
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: 4xMRDP
« 29 Paź 2018, 23:05 »
No podjazd od strony Kudowy to będzie rzeźnia. Jeszcze zależy o której porze dnia wypadnie, najlepiej chyba niedziela 6 rano. Tam z roku na rok coraz większy ruch jest, bo poprawili asfalty i ludzie tamtędy jadą a nie przez Międzylesie. Brak pobocza na całym odcinku. Pod górę są na pewnym odcinku dwa pasy, ale to nawet może bardziej szkodzić niż pomagać, bo w razie wyprzedzania załadowanego pod sufit TIRa przez osobówkę tenże będzie musiał albo ostro hamować, albo klaksonem zmusić rowerzystę do zjechania z szosy. A po prawej stronie jezdni jest tam albo 50 cm pas ostrych kamieni, albo trawa. Na tych łukach to może się niedobrze skończyć, bo samochody będą mieć mało czasu na reakcję. Z górki tam jedzie się na rowerze długi odcinek z prędkościami rzędu 40-50 km/h i to jakoś kierowcy są w stanie zdzierżyć. No i dużo więcej czasu wtedy mają na decyzję co robić, bo jednak różnica prędkości między TIRem a rowerzystą z górki jest dużo mniejsza niż pod górkę, gdzie TIR jedzie 70-80 km/h a rower 7-8 km/h...
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5649
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: 4xMRDP
« 29 Paź 2018, 23:08 »
Istebnej też jest jakiś mega stromy podjazd do Koniakowa, ale ten wariant mam jeszcze nie sprawdzony.
Jeśli chcesz na Koniaków jechać to masz dwa podjazdy z Istebnej-Zaolzia. Oba asfaltowe. Polecam ten: https://www.google.com/maps/@49.5497846,18.9617295,3a,75y,356.81h,76.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIzGram2al46z_YpIjVv8Pw!2e0!7i13312!8i6656

Dzięki temu nie ominie się karczmy w Ochodzitej, a tam dobrze i w miarę szybko można zjeść.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna Rafał Górnik

  • Wiadomości: 60
  • Miasto: Ujsoły
  • Na forum od: 19.09.2016
Odp: 4xMRDP
« 30 Paź 2018, 07:12 »
Prawdopodobnie dojedzie tez podjazd na Klekociny, a tam tez jest ok 20%, a jeśli nie zrobią tam drogi to podjazd przez Stryszawę też jest z tej strony trudniejszy.

Droga na Klekociny na 100% nie będzie wykonana i nie ma co się nawet łudzić w tym temacie.

Istebnej też jest jakiś mega stromy podjazd do Koniakowa, ale ten wariant mam jeszcze nie sprawdzony.

Właśnie położono asfalt na odcinku od ronda w Jaworzynce, aż do kostki pod Ochodzitą, więc najgorszy dziurawy odcinek został wyremontowany.
A czy ideą MRDP nie jest czasem jazda jak najbliżej granicy??? Czemu na  w/w rondzie nie jedziemy do centrum Jaworzynki, później Krężelka, Ptakówka i wylot w Zwardoniu? Potem przez Kiczorę, Sól, Rycerkę, Rajczę i wjeżdżamy na "starą" trasę w Milówce...

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 774
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
Odp: 4xMRDP
« 30 Paź 2018, 09:21 »
A czy ideą MRDP nie jest czasem jazda jak najbliżej granicy??? Czemu na  w/w rondzie nie jedziemy do centrum Jaworzynki, później Krężelka, Ptakówka i wylot w Zwardoniu? Potem przez Kiczorę, Sól, Rycerkę, Rajczę i wjeżdżamy na "starą" trasę w Milówce...


Proponowałem zmianę trasy w tym rejonie 2017, ale nie przeszło:


https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=15245.msg364696#msg364696

Oczywiście da się to jeszcze przykleić bliżej granic, jak piszesz.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9176
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: 4xMRDP
« 30 Paź 2018, 11:31 »
Tak więc na podjazdach ten kierunek jazdy nie straci nic z atrakcyjności.

Nie zaklinajmy rzeczywistości. Pod względem kultowych podjazdów trasa straci zdecydowanie. To co opisałem to są bardzo trudne podjazdy, ani Stryszawa, ani tym bardziej bardzo króciutki Gajów to nie ta liga, a Puchaczówka to będzie jedynie dłuższa, a nie cięższa, bo nachyleń tam więcej jak 10% to nie kojarzę.  Pod względem sumy podjazdów oczywiście wielkich różnic nie będzie, jedynie 200m mniej (bo o tyle Świeradów jest wyżej od Przemyśla), ale pod względem kultowych podjazdów tego maratonu - kierunek jednak robi zdecydowanie różnicę.


No podjazd od strony Kudowy to będzie rzeźnia. Jeszcze zależy o której porze dnia wypadnie, najlepiej chyba niedziela 6 rano. Tam z roku na rok coraz większy ruch jest, bo poprawili asfalty i ludzie tamtędy jadą a nie przez Międzylesie. Brak pobocza na całym odcinku. Pod górę są na pewnym odcinku dwa pasy, ale to nawet może bardziej szkodzić niż pomagać, bo w razie wyprzedzania załadowanego pod sufit TIRa przez osobówkę tenże będzie musiał albo ostro hamować, albo klaksonem zmusić rowerzystę do zjechania z szosy. A po prawej stronie jezdni jest tam albo 50 cm pas ostrych kamieni, albo trawa. Na tych łukach to może się niedobrze skończyć, bo samochody będą mieć mało czasu na reakcję. Z górki tam jedzie się na rowerze długi odcinek z prędkościami rzędu 40-50 km/h i to jakoś kierowcy są w stanie zdzierżyć. No i dużo więcej czasu wtedy mają na decyzję co robić, bo jednak różnica prędkości między TIRem a rowerzystą z górki jest dużo mniejsza niż pod górkę, gdzie TIR jedzie 70-80 km/h a rower 7-8 km/h...

No i tego się właśnie boję. Gdy jechałem to na GMRDP - to jechałem w potężnym ruchu, modląc się by to jak najszybciej minęło. A przecież jechałem w dół, trasa w górę zajmie 4 x tyle czasu. Tak samo kiepski będzie pod tym względem odcinek od Ustronia do Kubalonki. Ten pierwszy można łatwo objechać, ale odpadnie spory podjazd.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna rybadigital

  • 2019-Silesia Hulaka GóraMoRDaPe
  • Wiadomości: 136
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 30.09.2016
Odp: 4xMRDP
« 30 Paź 2018, 19:41 »
Jeżeli nie traktujemy jak świętości trasy GMRDP maksymalnie jak najbliżej granic to alternatywą dla tego fragmentu "8" jest odcinek można ogólnie powiedzieć do niej alternatywny od Kudowy do wysokości Dusznik (miejscowości Stoszów bodajże) tam lekko w dół do Dusznik i do decyzji organizatora albo kawałek w prawo i kultowo pod Zieleniec , albo przez Duszniki i do Sudeckiej Autostrady lekko za Zieleniec i dalej już bez zmian.Tam ruch samochodowy wybitnie lokalny , tą trasą prowadził kolarski ultramaraton Klasyk Radkowski , więc na pewno jest rowerowo drożny.

PS. Też mam wrażenie ,że w stronę Przemyśla mniej kultowych podjazdów ;)

Offline Mężczyzna gkjanek

  • Wiadomości: 16
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.06.2017
Odp: 4xMRDP
« 25 Gru 2018, 17:56 »
Kierunek już wybrany. Szkoda ze zmiana bo będą to moje pierwsze góry i wolałbym je jechać tradycyjnie. Ale laoteng. Jak bardzo będzie się różnic trasa oprócz zmiany kierunku i kiedy będzie chociaż wstępna wersja. Bo ma być więcej szutru ale dla opon +34 mm. Czy dla normalnych rowerów szosowych 28 mm ?

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1207
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: 4xMRDP
« 25 Gru 2018, 18:04 »
Trasa będzie praktycznie ta sama, drobne korekty będą w okolicach Istebnej i Krępnej, a szutry jeśli się pojawią to tylko krótkie odcinki

Offline Mężczyzna Adamo

  • Wiadomości: 219
  • Miasto: Szczebrzeszyn
  • Na forum od: 30.01.2016
Odp: 4xMRDP
« 25 Gru 2018, 22:45 »
Mi by było trudno tak rozróżnić szutry +34 do 28.
Trzeba podejść do tego rozsądnie - jest maraton ultra to wiadomo, że będą odcinki o gorszej lub nawet złej nawierzchni. Tego nie da się uniknąć planując trasę nawet na dystansie 200km na 6 m-cy przed maratonem, a co mówiąc o dystansie ultra.
Prestiżowa impreza szosowa wymaga odrobiny łez na trasie ;)

Offline Mężczyzna gkjanek

  • Wiadomości: 16
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.06.2017
Odp: 4xMRDP
« 26 Gru 2018, 01:33 »
Chodzi mi ze 28 mm to normalna opona szosowa. Nie wiem kto jeździ jeszcze na 23mm. Jeśli to mają być takie szutry jak na MRDP to oki. Takie coś można zaakceptować.  nic gorszego nie można przygotować. Ja wiem ze można jechać na rowerze turystycznym itp. Ale 95 % jedzie na rowerze szosowym i powinno się brać to pod uwagę. Ja wiem ze ludzie boja sie głównych drog bo ten temat wałkuje juz któryś rok.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9176
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: 4xMRDP
« 26 Gru 2018, 11:35 »
Chodzi mi ze 28 mm to normalna opona szosowa. Nie wiem kto jeździ jeszcze na 23mm. Jeśli to mają być takie szutry jak na MRDP to oki.
Ale na MRDP szutrów (i to łatwych, choć akurat wypadły w deszczu) było tylko 5km pod Białymstokiem, a i tam była opcja objechania tego asfaltem

Ja wiem ze można jechać na rowerze turystycznym itp. Ale 95 % jedzie na rowerze szosowym i powinno się brać to pod uwagę. Ja wiem ze ludzie boja sie głównych drog bo ten temat wałkuje juz któryś rok.

GMRDP przecież było w 100% asfaltowe.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 248
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Odp: 4xMRDP
« 26 Gru 2018, 13:08 »
Daniel. Czy planujesz zorganizować jakieś noclegi na starcie i mecie, tak jak to było w 2015 roku? Czy raczej każdy będzie to ogarniał we własnym zakresie. Wiem, że wcześnie jeszcze ale muszę zaplanować przyszłoroczny urlop.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1207
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: 4xMRDP
« 26 Gru 2018, 13:14 »
nocleg na starcie/mecie jest planowany, jednak będzie to coś w rodzaju hotelu niż szkoła.

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum