Autor Wątek: 4xMRDP  (Przeczytany 27119 razy)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 3902
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 01:39 »
No podjazd od strony Kudowy to będzie rzeźnia.

Będzie. Sam ten fragment jest dla mnie wystarczającym argumentem by nie odwracać trasy. Czy alternatywa zaproponowana przez Rybę wchodzi w grę?

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5936
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 03:59 »
Będzie. Sam ten fragment jest dla mnie wystarczającym argumentem by nie odwracać trasy.
Według pomiarów w 2015 ruch na tej szosie był mniej więcej taki, jak na drodze nr 9 na odcinku, który wyleciał z trasy Bałtyk-Bieszczady w 2018 roku - podobno ze względu na duży ruch. Porównując ruch na różnych szosach należy wziąć pod uwagę też szerokość drogi i pobocze - dużo mniej uciążliwie odczuwa się np. dwukrotnie wyższy ruch, ale na drodze dwupasmowej dwujezdniowej z szerokim poboczem, bo samochody poza nielicznymi wyjątkami (np. zasypane pobocze lub szerszy zestaw) nie muszą zmieniać prędkości ani toru jazdy by wyprzedzić rowerzystę. Odcinek Kudowa-Duszniki ma też duży odsetek rowerzystów jak na tak ruchliwą trasę (1.2%), ale to marne pocieszenie. Po prostu tam nie ma dobrej alternatywy dla szosy, bo rowerem MTB to można sobie objechać przez Czechy.

Swoją drogą to dużą liczbę rowerzystów obserwuje się na Moście Grota w Warszawie, ale odsetek jest niewielki, bo tam natężenie ruchu pojazdów jest wielokrotnie wyższe niż na odcinku Kudowa-Duszniki. Dużo upodobało sobie też odcinki A4 między węzłami w Rzeszowie i podobnie między węzłami w Dębicy, pewnie tam nie ma bramek i innych cudów. Co ciekawe w Poznaniu między węzłami autostradowymi hula tylko jedna sztuka dziennie, a też bramek nie ma :P Widać od razu poznański poniemiecki ordnung - jedna z niewielu pozytywnych rzeczy, które zostawili po sobie Niemcy. Tak mi się nasunęło po 100 latach od wybuchu powstania ;)
« Ostatnia zmiana: 28 Gru 2018, 04:18 podjazdy »
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 11:57 »
Swoją drogą to dużą liczbę rowerzystów obserwuje się na Moście Grota w Warszawie, ale odsetek jest niewielki, bo tam natężenie ruchu pojazdów jest wielokrotnie wyższe niż na odcinku Kudowa-Duszniki.
Na moście Grota to jest zakaz jazdy rowerem, bo prowadzi tamtędy droga ekspresowa S8. Dla rowerów jest tam ścieżka rowerowa całkowicie odseparowana od ruchu samochodowego.

Podjazd z Kudowy na pewno będzie nieprzyjemny, ale tam w górnej części są dwa pasy pod górę, tez będzie to sobotnie popołudnie w wakacje, więc w okresie gdy obowiązuje zakaz dla tirów. Ale jaki jest tam realny ruch w weekendy - to nie wiem, ja akurat jechałem tam w dni powszednie, wtedy ruch był ogromny, przede wszystkim tiry.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5936
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 15:26 »
Podjazd z Kudowy na pewno będzie nieprzyjemny, ale tam w górnej części są dwa pasy pod górę, tez będzie to sobotnie popołudnie w wakacje, więc w okresie gdy obowiązuje zakaz dla tirów.
W teorii w sobotnie popołudnie w wakacje mogą jeździć, bo zakaz jest od 8 do 14 w sobotę i od 8 do 22 w niedzielę. To razem 18 godzin dozwolonej jazdy, w tym czasie można już trochę towaru przewieźć. Oczywiście z tego czasu da się legalnie wykorzystać tylko segment liczący 15 godzin, bo kierowcy mają przymusowo odpoczywać ciągiem minimum 9 godzin w ciągu doby i nie mogą jechać dłużej jak 10 godzin na dobę, czyli np. mogą dowieźć towar 5 godzin, pooglądać miasto 5 godzin i wrócić po 5 godzinach na odpoczynek. To powoduje, że ruch tranzytowy będzie proporcjonalnie mniejszy. Ruch samochodów osobowych ma tam silną dobową zmienność, o świcie jest najmniejszy, po południu największy.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9927
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 15:44 »
Tak czy siak - w tym kierunku na pewno będzie to bardzo nieprzyjemna trasa i chyba ją lepiej objechać. Możliwości są dwie - albo przez Duszniki (12km i 300m w pionie mniej niż przez Kudowę), albo przez Duszniki z przejazdem przez Zieleniec, to wymaga ok. 2,5km podjazdu krajówką, ale pozwala przejechać przez Zieleniec i solidny podjazd do tego miasta już po zjechaniu z krajówki. Ten wariant to ok. 9km i ok. 140m w pionie mniej niż przez Kudowę.

Ale zobaczymy co Daniel na to powie, czy w ogóle ma w planach zmiany na tym kawałku, bo np. ZMRDP jechał starym wariantem jak pamiętam.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Online Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1225
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 17:51 »
Kudowa jest na 166km trasy, start o 12:00, średnia prędkość brutto po górach to wyjdzie maks 25km/h, czyli zdecydowana większość zawodników będzie tam po 7h jazdy czyli po 19, a wtedy ruch jest niewielki.

Znacznie gorszym odcinkiem jest DK46 Paczków-Otmuchów, gdzie nie ma szerokiego pobocza, na szczęście tam wyjdzie to w niedzielę. Zastanawiam się czy nie puścić tam trasy wzdłuż czeskiej granicy, niestety droga jest po czeskiej stronie.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 3902
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 18:02 »
Zastanawiam się czy nie puścić tam trasy wzdłuż czeskiej granicy, niestety droga jest po czeskiej stronie.

Oczywiście że tak! Wydawało mi się, że to jest ustalone.

https://goo.gl/hqZn4g

I w ogóle zapomnijmy, że ta krajówka istnieje.

Online Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1225
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 18:08 »
tak wzdłuż granicy to można jechać aż do Głuchołazów

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5936
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 18:29 »
nacznie gorszym odcinkiem jest DK46 Paczków-Otmuchów, gdzie nie ma szerokiego pobocza, na szczęście tam wyjdzie to w niedzielę. Zastanawiam się czy nie puścić tam trasy wzdłuż czeskiej granicy, niestety droga jest po czeskiej stronie.
Możesz albo przez czeskie wioski Bila Voda, Javornik (nie na każdych mapach ta szosa jest, ale jest aż do drogi 46 w Złotym Stoku), albo przez polskie wioski Błotnicę, Pomianów Górny i Dolny oraz Lubiatów. Czeski wariant jest krótszy.
A skoro grzebiesz przy trasie to może w końcu polskie Góry Opawskie liźniecie chociaż dolinami? Głuchołazy, Jarnołtówek, Pokrzywna, Wieszczyna, Dębowiec, Chocim, Prudnik zamiast ścinania tego krajówką przez pola?
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 3902
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 18:41 »
Ano, po co właściwie męczyć się na tych krajówkach, skoro można tak:
https://goo.gl/7DhM6D

W ten sposób nudny, płaski fragment trasy zostanie mocno zneutralizowany.

Online Mężczyzna Wigor

  • Kapituła MP-P 2016
  • Wiadomości: 1225
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 18:54 »
Krajówki mają tą zaletę, że jest tam idealnie gładki asfalt, a jak jest na tych bocznych drogach?

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5936
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: 4xMRDP
« 28 Gru 2018, 19:39 »
Czy z Dębowca zrobili asfalt do Trzebini? Bo tam chamski szuter był zawsze... Dobry asfalt jest, ale do Prudnika, tak jak pisałem wcześniej.
Cytuj
Upadł pomysł udrożnienia trasy powiatowej Dębowiec – Trzebina. Przebiegać nią miał objazd dla ciężarówek wywożących szarogłaz z kopalni w Dębowcu. Wytyczenie tego obejścia Prudnika związane jest z przebudową mostu na ulicy Batorego w ciągu drogi krajowej nr 40. Dla ciężarówek przeprawa ta ma być zamknięta w czerwcu. Zarządca tej drogi wytyczył objazd przez Głuchołazy i Nysę.
- Powiat nie będzie angażował się w modernizację prowadzącej przez las drogi Dębowiec – Trzebina - powiedział po spotkaniu samorządowców starosta prudnicki Radosław Roszkowski.

– Decyzją zarządu powiatu nie będziemy blokować ewentualnej modernizacji tej drogi. Warunkiem udostępnienia jej dla takiego zadania jest przejęcie drogi przez gminy. To rozwiązanie uzyskało akceptację wójta Lubrzy. Nie uzyskało natomiast akceptacji burmistrza Prudnika. W związku z tym temat upadł.

Pięciokilometrowa trasa Dębowiec – Trzebina prowadzi przez gminy Prudnik i Lubrza. Jest to prawie stuletnia, tłuczniowa droga śródleśna. Przebiega przez Park Krajobrazowy „Góry Opawskie” i jest w granicach obszaru Natura 2000. Negatywnie do puszczenia tam ruchu wielkotonażowego ustosunkowało się Nadleśnictwo Prudnik oraz tamtejszy oddział PTTK. Zdecydowanie przeciw są mieszkańcy Dębowca. Natomiast szefostwo funkcjonującej tam kopalni twierdzi, że objazd przez Nysę znacząco obniży rentowność wydobycia szarogłazu i zagrozi działalności firmy.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 3902
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: 4xMRDP
« 29 Gru 2018, 01:05 »
Faktycznie, Dębowiec-Trzebina to szuter. GSV potwierdza, zdjęcia z 2018. Trzeba by zatem jechać przez Prudnik.

Na czeskiej 457 jest jeszcze fragment słabszego asfaltu za Sławniowicami, ale też bez tragedii. Są na trasie gorsze drogi.

Offline Mężczyzna Adamo

  • Wiadomości: 230
  • Miasto: Szczebrzeszyn
  • Na forum od: 30.01.2016
Odp: 4xMRDP
« 18 Sty 2019, 20:37 »
Witam,
Zrobiliście już trasę?
Teraz w zimie jest trochę więcej czasu na studiowanie.
Wiosna to wiadomo - maj więc co innego w głowie.
Bazować na poprzedniej edycji przerysowując od mety czy będzie niebawem gotowy ślad?
Do siego Roku!

Offline Mężczyzna czerkaw

  • Kapituła MP 2018
  • We are infinite
  • Wiadomości: 1051
  • Miasto: Marianowo
  • Na forum od: 25.02.2013
Odp: 4xMRDP
« 27 Sty 2019, 19:39 »
Diametralnie na pewno się nie będzie różnić ;)
Najważniejsza zmiana to to, że jedziemy ze Świeradowa a nie z Przemyśla :)
Ale dzięki temu przynajmniej w teorii powinien być lepszy dojazd do domów :)

Tagi:
 




Organizujemy








Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum