Autor Wątek: Prosiak  (Przeczytany 9168 razy)

Offline Mężczyzna R_och

  • Wiadomości: 1296
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Odp: Prosiak
« 23 Maj 2017, 11:16 »
... Mam nadzieję, że zostanie.

... Dziś rano przełożyłem mocowanie licznika do Prosiaka, czym przypieczętowałem los Samuraja.
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Prosiak
« 23 Maj 2017, 11:28 »
ps. Gdybyś był o 30 cm niższy tobym się "bujnął" na zlocie. ;D
Żałuję, tylko że nie było okazji chociażby uścisnąć prawice. W sobotę rano śmignąłeś przed "Chatą" na Fairdale'u, rozpoznałem rower, skojarzyłem Ciebie, odjechałeś za szybko. :)
#Steel is Real

Offline Mężczyzna R_och

  • Wiadomości: 1296
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Odp: Prosiak
« 23 Maj 2017, 23:11 »
Żałuję, tylko że nie było okazji chociażby uścisnąć prawice. W sobotę rano śmignąłeś przed "Chatą" na Fairdale'u, rozpoznałem rower, skojarzyłem Ciebie, odjechałeś za szybko. :)
Też żałuje. Było Was tak wielu "dużych iż ciężko było poznać  :). Jednak następnym razem się nie zawacham.
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 09:56 »


Prosiak w scenerii Lex Szyszko.

Po drobnych modyfikacjach w napędzie oraz wymianie mostka na 75mm mogę uznać, że Prosiak jest finalnie dopieszczony. Pasuje mi ten rower w każdym najdrobniejszym szczególe.

Wszystkim życzę powodzenia w szukaniu swojego Świętego Graala, ja swój póki co znalazłem.

Na koniec garść spostrzeżeń odnośnie geometrii.
Pig ma nieco dłuższą górna rurę niż typowe gravele bazujące wprost na geometrii endurance.
Odnajduję w tym póki co same zalety.
1) Rower jest bardzo stabilny, nie ucieka po puszczeniu kierownicy.
2) Dzięki kompensacji długości górnej rury krótkim mostkiem, podparcie dłoni na kierownicy jest przesunięte w tył względem osi przedniego koła. Ma to niebagatelne znaczenie w jeździe po brukach czy leśnych duktach. Drgania czy podbicia przedniego koła nie przenoszą się tak mocno na dłonie jak to było w przypadku Ronina, który miał krótszą górną i dłuższy mostek.
3) Nie zahaczam butem i przednie koło nawet przy założonym błotniku.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2344
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 10:03 »
Był projektowany pod prostą kierownicę i chyba stąd ta dłuższa górurka.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 10:12 »
Był projektowany pod prostą kierownicę i chyba stąd ta dłuższa górurka.
Niewątpliwie zgadza się. To co początkowo było moja obawą, okazało się być jedynie zaletą.

#Steel is Real

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 11:12 »
W przednim kole masz drewnianą piastę :P (patrz zdjęcie)?

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 11:29 »
W przednim kole masz drewnianą piastę :P (patrz zdjęcie)?
Wooden Hub Flange :), jakby nie było eko. ;)
#Steel is Real

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1833
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 11:30 »
@A|ex: Zainteresowałeś mnie tymi hamulcami "mini V" i rozważam wymianę z cantileverów.  Stąd pytanie i prośba.
Jakie masz szerokie opony i jaki jest prześwit nad hamulcami? Dałbyś jakieś fot. zbliżenia hamulców z przodu i tyłu?
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 11:49 »
Najtańsze aluminiowe ramiona Alhonga 85mm.
Dużo zależy od tego gdzie są piwoty w ramie. Widziałem w necie foty, gdzie linka nie zamykała się nad oponą 35mm.
W Pigu szczęśliwie pivoty są dość wysoko, więc przy oponie 42mm spokojnie pod linką zostaje miejsca na mały palec.
Będziesz to w stanie z grubsza ocenić po miejscu w którym masz przykręcony klocek. Jeśli jest wysoko w owalnym otworze to możesz spodziewać się problemów.

Fotkę zrobię w przeciągu godzinki i wrzucę.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Młody

  • Wiadomości: 785
  • Miasto: Gabryelin
  • Na forum od: 23.12.2014
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 11:58 »
Można jeszcze rozważyć klamkomanetki kompatybilne z normalnymi vbreake od pyrkiewicz components
http://pyrkiewicz.pl/produkt/manetkoklamki/ 

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1833
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 12:14 »
Rozważam zmianę hamulców bo kończą mi się klocki, więc tak czy owak coś muszę kupić. Więc albo kupię takie mini-v albo klocki do canti. Klamko-manetki mam więc kupowanie innych nie wchodzi w rachubę. Skądinąd te klamki Pyrkiewicz wyglądają druciarsko dość. Manetka jest w miejscu gdzie trzymam palce i do hamowania trzeba się raczej przestawiać na dolny chwyt.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna R_och

  • Wiadomości: 1296
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 12:16 »
... Jakie masz szerokie opony i jaki jest prześwit nad hamulcami? Dałbyś jakieś fot. zbliżenia hamulców z przodu i tyłu?

U mnie w zestawie wyglądało to tak :
- klamkomanetki - Shimano 105 Flight Deck ST-5510 2/3x9                                        -                              - klamki hamulcowe przełajowe - Tektro                                                  -                                                  - hamulce przód/tył - mini v-brake Accent Lite-CX
- koło przód:
 obręcz Gipiemme Mount 36h ERTRO 622-19,5
 opona - Continenntal Cyclocross Speed 700x35
- koło tył:
 obręcz Vuelta Rodi Free Vay 36h ERTRO 622-19
 opona - Continenntal Cyclocross Speed 700x35

Udostępniam link - przejrzyj sobie
https://goo.gl/photos/uwUDN3KRkfDNbKnn7

Hamowało całkiem przyzwoicie (nic nie tarło ani się nie zapychało).
Jedyny problem jaki występował to w tylnych widłach linkę hamulca musiałem puścić pod błotnikiem.

ps. mam problem z dodawaniem zdjęć jako załącznik i w chromie i w mozilli
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 12:40 »




Opona 35C (37-622) na obręczy 19c.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1833
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Prosiak
« 22 Cze 2017, 13:21 »
Fajnie, dzięki za fotki.  Pomierzyłem jeszcze u siebie. Piwoty mam wysoko więc powinien mi nawet zostać luz na błotniki przy długości ramienia hamulca 85 mm. A widzę, że są jeszcze Tektro z ramieniem 90 mm, które w teorii powinny hamować lepiej
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum