Autor Wątek: Korba 48T czy 44T  (Przeczytany 7968 razy)

Offline Mężczyzna Durden

  • Wiadomości: 34
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.04.2017
Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 11:51 »
Meczy mnie to pytanie. Czy jest sens zakładania korby 48t do roweru, który będzie załadowany bagazem czy lepiej wsadzić 44T? W szosie mam 52, ale to szosa i jeżdżę bez obciążenia...

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4079
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 11:59 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 16:43 PABLO »

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 12:02 »
To w ogromnym stopniu zależy od kasety/wolnobiegu.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 12:08 »
Ja na obecnym 34T / 11T wykrecam 45kmh z nogi, 50 kiedy krece jak malpa w cyrku. 38T jest idealne, ale ostatnio cwicze na duze gory....

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4079
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 12:14 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 16:44 PABLO »

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 12:20 »
Ja na obecnym 34T / 11T wykrecam 45kmh ...
A na jakich kołach/oponach?
I jesteś pewien, że autor wątku też tyle wykręci, nawet jeśli będzie miał koła 26 i kasetę 13/32?

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 12:23 »
Dokladnie za PABLO - jesli chcesz uzywac 11tki, a nie scigasz sie w peletonie albo bijesz rekordów na zjazdach alpejskich, 48T to za duzo.

Jesli kaseta zaczyna sie od 12T, moze byc w sam raz, ale ja i tak wolalbym 44T :)


[edit] no tak, ja jezdze na kolach 700C i oponach 30-38mm. Dla kol 26 cali z waskimi kapciami bedzie inaczej...

Polecam http://gear-calculator.com , gdzie mozna wklepac wszystko lacznie z kadencja (powiedzmy 100 bedzie reprezentatywne) i ogumieniem, i dostac predkosc na wszystkich ustawieniach napedu.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4079
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 12:40 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 16:44 PABLO »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 12:51 »
Pablo bardzo dobrze wyjaśnił. Lubię szybko kręcić, dla mnie 38/24 (lub 26 - nie pamiętam) i kaseta 11-34t sprawdzają się świetnie - akurat wykorzystuję całą kasetę. Jeśli nie masz bardzo wysokiej kadencji, to 42t powinno być ok.

Aha, to akurat przy kołach 26 cali.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4079
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 13:02 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 16:44 PABLO »

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 13:02 »
Hmm ... skąd ja znam ten dylemat ;-)

Mam 48/34 i kasetę 11/36, koła 700x42c. Z bagażem (ok. 12 kg), głównie po asfaltach przejechałem na przykład trasę 1602 km /17 342 m podjazdów (11 dni). Tarcza 48 na płaskim i zjazdach (jakieś 35% całości), reszta poszła na 34t. Kaseta jest zestopniowana marnie, wpada się w spore "dziury" w przełożeniach, głownie na płaskim i podczas wietrznej pogody. Wolałbym pod wyprawy coś w stylu 44/30 (albo wręcz 40/28) korba i kaseta 11rz z indeksowaniem:  11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32. Przekosów łańcucha nie poważam i nie stosuję ;-) Z drugiej strony noga przyzwyczaiła mi się już do 48z i obecnie, z sakwami, coraz częściej doceniam możliwość przyciśnięcia na blacie. Na razie niczego nie zmieniam, choć nie ukrywam czekam na nowe, super kompaktowe napędy, które nie zrujnują mnie finansowo...

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5721
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 13:04 »
To wszystko zależy, jak kto szybko kręci. Ja na przykład zaczynałem od 48 w trekingu i z każdą zmianą blatu ubywało mi ząbków. Obecnie mam 40 i zdarza mi się w końcu używać najmniejszej zębatki w kasecie (11).
Do wyprawówki 48 to raczej dużo za dużo.
« Ostatnia zmiana: 7 Kwi 2017, 13:13 Turysta »

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4079
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 13:09 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 16:44 PABLO »

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 16:57 »
To wszystko zależy, jak kto szybko kręci. Ja na przykład zaczynałem od 48 w trekingu i z każdą zmianą blatu ubywało mi ząbków. Obecnie mam 40 i zdarza mi się w końcu używać najmniejszej zębatki w kasecie (11).
Do wyprawówki 48 to raczej dużo za dużo.
Ha, to już wiesz czemu średnia prędkość spada.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7502
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 21:24 »
Co ja pacze, co ja pacze. Blaty 34T, 38T. Jajek od kręcenia wam nie urywa? Standard dla tzw "górali" to 44-40 na blacie. Dla trekkingów układ 48-36-26. Rozumiem 44 zamiast 48, sam się na tym zastanawiam jak kiedyś korba wyzionie ducha. Ale 34T? Nie przesada?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Korba 48T czy 44T
« 7 Kwi 2017, 23:03 »
34T używam wyjątkowo, do treningu górskiego. Ale da się na tym jeździć zupełnie normalnie - średnie 26-28kph są zupełnie możliwe przy średniej kadencji ok. 90.

Normalnie używam jednak 38 albo 40T, żeby móc się jednak czasem rozbujać do >50kmh :) Po co mi więcej? Żeby 11 i 12T marniały z nieużywania?

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4079
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Korba 48T czy 44T
« 8 Kwi 2017, 12:03 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 16:45 PABLO »

Offline Mężczyzna Durden

  • Wiadomości: 34
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.04.2017
Odp: Korba 48T czy 44T
« 8 Kwi 2017, 19:42 »
Tak jak pisałem wyżej w szosie mam 52T kaseta 11-28T. Aleto szosa, bez bagazu na sportowo.

Wyprawowy na kolach 26" i oponie 1.75 + bagaż to nie wiem jak by to wyglądało z tymi 48T no ale jeszcze byłby mniejszy blat, 36T. Hmm...

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2281
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Odp: Korba 48T czy 44T
« 8 Kwi 2017, 20:02 »

Dlatego zmieniłem korbę na MTB (38/24). Z kasetą 12-27 mam pełen zakres na płaskie (z blatu) i bardzo miękko na podjazdy (z młynka). Oczywiście można dać nieco większy blat (np. 40), albo można dać nieco szerszą kasetę (11-28). Ja nie chciałem koronki 11-ki (zużycie) i wolałem koronkę 16 niż 28 zamiast 27. Ale to już jest kosmetyka i indywidualne preferencje.

PABLO

Hmm..z taką konfiguracją na dużych kołach wcale nie jest miękko.  Przód mam w góralu taki sam, ale kasetę 34 i na lekko nie powiem jest miękko. Ale z ekwipinkiem?  Jeszcze na kasecie 27 ? Masz kopyto.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4079
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Korba 48T czy 44T
« 9 Kwi 2017, 00:01 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 16:45 PABLO »

Offline Mężczyzna krajewski

  • Wiadomości: 800
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.04.2011
Odp: Korba 48T czy 44T
« 26 Kwi 2017, 13:05 »
Czeka mnie wymiana napędu a wraz z nią pojawiły się dylematy odnośnie korby oraz ilości zębów.
Dotychczas używałem 24-32-42P oraz 11-32T. i głównie jeździłem z bagażem po asfalcie ~80% asfalt, czasami szuter - 20%. Dodatkowo zdarzały się strome podjazdy.
Po przejechaniu 22 tys. km, zaobserwowałem, że ósmego oraz dziewiątego biegu bardzo rzadko używałem. Najczęściej używałem piątki z tyłu, która po 20 tys. km nie nadawała się do dalszej jazdy.
Po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się nad rozwiązaniem zastosowanym przez worka aczkolwiek mam pewne wątpliwości odnośnie pozycji łańcucha np drugi bieg z przodu natomiast z tyłu ostatni bieg i jak to się ma do zużycia napędu?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum