Autor Wątek: Jak zoptymalizować napęd szosowy do wyprawówki - jedno z rozwiązań.  (Przeczytany 24921 razy)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 3833
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Ja swego czasu do szosowej kasety zamontowałem korbę trekingową z zębatkami 48x 32 x 22 też zakres daje spory.
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:47 PABLO »

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 423
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
No ale sety 38-24 są. Czy 40-26 by się tak znacząco różniło?

Nie kojarzę?
Wiesz Pablo, że ja zatrzymałem się na 8s z tyłu a po jednej wyrypie w góry na 11s wiem, że to nie dla mnie ;)
Trzeba pamiętać, że jeszcze kilka lat temu wiodącym było 26" a teraz 29/27+ no i 27,5. Inna średnica koła wymusiła redukcję kół zębatych. Może stąd przy wszelkich dwubiegowych (opieram się na mtb shimano) max jest 38/28?
Tylko w wersji 3-tarczowej wypuszczają jeszcze 40 z przodu ale z tradycyjnym stopniowaniem co 10: 40/30/20

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:47 PABLO »

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 163
  • Miasto:
  • Na forum od: 04.02.2014
Przez ostatnie dwa lata w rowerze typu gravel/turystyczny przełaj korzystałem z napędu 3x10.
Napęd opart był na klamkomanetkach Shimano 4603, korbie 50x39x30 i kasecie 11-32. Do kompletu była jeszcze przerzutka z odwrotną sprężyną, co moim zdaniem sprawdzało się świetnie.
Jako, że rower miał być w zamyśle uniwersalny, przy wykorzystaniu jako szosa z oponami 32mm w zasadzie nie zrzucałem łańcucha z blatu, lecz na kasecie wykorzystywałem 3-4 zębatki. Tarcza 39 sprawdzała się przy jeździe z szerszymi oponami i sakwami, a młynek zostawał na podjazdy.

Aktualnie stoję przed kwestią wyboru napędu do nowego roweru, również gravel. Początkowo byłem pewien sensu stosowania 3x10, jednak doświadczenia PABLA skłaniają mnie do zastanowienia się nad czymś w stylu 40/28x11-28 lub 12-27.

Napęd dwurzędowy jest przyjemniejszy w eksploatacji, regulacja jest łatwiejsza, można śmiało przyjąć, że z obu tarcz dostępny jest cały zakres kasety,a wyniki kalkulatora są również zachęcające.

Obawiam się jedynie, czy tarcza 40t nie okaże się zbyt mała przy jeździe typowo szosowej.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:47 PABLO »

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3050
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Tak się zastanawiałam po kij grzyb Pablo pisze w tym wątku skoro 'kasuje' swoje posty.
Żenua.
Gratuluję.
 :lol:
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 21:19 magda »


Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2672
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Już wcześniej PABLO usuwał. Zanim rozpoczął ten wątek. Widocznie taka moda teraz ;). Prawdziwych powodów czy motywacji nie znam.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9110
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Używam korby 52x42x28 (na wyprawie 26), do tego zdaje sure kaseta 13-26t 8s. Do jazdy po płaskim zębatka 42 była idealna, blaty prawie nie używałem, najmniejszcej na podjazdach. Na wyprawie z sakwami nieco lepsza byłaby 39.

Dwa blaty są moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jeśli kaseta ma 9 lub więcej rzędów. Najważniejsze żeby dobrze przeliczyć jakie potrzebne nam przełożenia - każdy kręci trochę inaczej.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 163
  • Miasto:
  • Na forum od: 04.02.2014
Wychodzi na to, że trzeba zacząć robić screeny każdego interesującego nas tematu, bo co rusz postów ubywa... ;)
Co do tematu, to waham się pomiędzy korbą 50/39/30 lub 40/28 do napędu 10s. W przypadku mtb napęd dwurzędowy sprawdzał się znakomicie, zaś nie jestem przekonany czy znajdzie się jakieś zalety korby dwurzędowej w przypadku gravela.

kuba
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 22:00 Qba »

Offline Mężczyzna R_och

  • Wiadomości: 1261
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Wychodzi na to, że trzeba zacząć robić screeny każdego interesującego nas tematu, bo co rusz postów ubywa... ;)
To prawda, a bacznie mu się przyglądałem
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Online Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 6868
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

Wyjaśnij, proszę, PABLO.
Względem nas postępujesz nie fair.

Drwa (już) nie chcesz dorzucać do wspólnego ogniska - Twa decyzja, jednak nie wyciągaj tych, jakie już podłożyłeś - tak rozwalasz! Nam ono jest źródłem ciepła, inspiracji.

Najlepiej dłońmi potrzyj twarz, oczy i wracaj.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1805
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
@Quba: niewiele zmienisz zmieniając napęd a nie zmieniając okolicy :). To ukształtowanie terenu, po którym jeździsz, nawierzchnia i własne przyzwyczajenia/możliwości odnośnie kadencji będą dyktować ci przełożenie, a czy ono pochodzi z napędu 3x10 czy innego ma mniejsze już znaczenie. @Pablo m.in. (jak można było przeczytać) wykazywał niechęć do używania przedniej przerzutki. Ja mam zupełnie przeciwne doświadczenia i przednie przerzutki lubię i jakoś zawsze mi precyzyjnie działają. Kaseta zużywa mi się bardzo równomiernie co chyba jest zasługą zarówno trzyrzędowej korby jak i podgórskiego i górskiego terenu moich wyjazdów. 
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Używam korby 52x42x28 (na wyprawie 26), do tego zdaje sure kaseta 13-26t 8s. Do jazdy po płaskim zębatka 42 była idealna, blaty prawie nie używałem, najmniejszcej na podjazdach. Na wyprawie z sakwami nieco lepsza byłaby 39.

Dwa blaty są moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jeśli kaseta ma 9 lub więcej rzędów. Najważniejsze żeby dobrze przeliczyć jakie potrzebne nam przełożenia - każdy kręci trochę inaczej.
Szkoda, że nie założyłeś blatu 55, żeby jeszcze lepiej poprzeć tezę o wyższości dwurzędowej korby :P. Tymczasem typowa korba trzyrzędowa do rowerów typu gravel/adventure to 50x39x30 i to często przy kasecie np. 12-36 (Awol). Odnosiłbym się raczej do takiego napędu, żeby porównywać zalety i wady z systemem dwurzędowym. Sam się zastanawiam nad idealnym napędem do Awola i ten zaproponowany przez Speca wydaje się całkiem sensowny, chociaż najbardziej pasowałby mi prawdopodobnie typowy napęd trekkingowy, czyli 48x38x26 w połączeniu z kasetą 11-32 (9 lub 10s). Niewątpliwą zaletą jest tutaj uniwersalność, a tę cechę uważam za najważniejszą w rowerze awolopodobnym.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum