Autor Wątek: Jak zoptymalizować napęd szosowy do wyprawówki - jedno z rozwiązań.  (Przeczytany 24922 razy)

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:51 PABLO »

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2672
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Turysta: Krzyśku, wkleję Ci coś tutaj ;)

Uzupełnienie.

Przedstawione rozwiązanie dotyczyło roweru Author Ronin, który w fabrycznej konfiguracji posiada napęd szosowy Tiagra 4700 z kasetą 11-34 oraz korbą kompaktową 50/34.

Autorowi nie odpowiadało stopniowanie przełożeń, wobec czego zdecydował się na kasetę o ciaśniejszym zestopniowaniu CS-5700 12-27 oraz korbę MTB 38/24 XT.
Były obawy o kompatybilność przedniej przerzutki z korbą MTB (różnica linii łańcucha powyższych korb 5mm), co zostało rozwiązane poprzez przełożenie jednej z podkładek pod zewnętrzne miski suportu ze strony prawej na lewą.

Porównanie obu napędów znajduję się w kalkulatorze poniżej:
http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=34,50&RZ=11,13,15,17,19,21,23,26,30,34&UF=2230&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=24,38&RZ2=12,13,14,15,16,17,19,21,24,27&UF2=2230

Administrację uprasza się o przyklejenie informacji na początek tematu.

-----------------

Dobrze wiedzieć. Sam szukam podobnego rozwiazania, choć w innym zakresie -  42lub44/30 i 11/36.
« Ostatnia zmiana: 9 Lut 2017, 15:44 Turysta »

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1805
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Ja to jednak jestem zwolennikiem niemodnej i nieco droższej koncepcji trzech blatów i ciasnej kasety.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:51 PABLO »

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1969
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Główny cel w postaci ciasnego zestopniowania napędu przy zachowaniu bardzo szerokiego zakresu napędu został osiągnięty. Cały napęd jest teraz w zakresie mojego użycia.

Dodatkową zaletą będzie to, że pewnie będę sporo jeździł na najmniejszych koronkach, które są wymienne pojedynczo (oraz dobrze leżą w linii łańcucha) co powinno obniżyć koszty utrzymania napędu.

To jest słuszna koncepcja ;). Warto sobie dopasować przełożenia do stylu jazdy.
Ale nie liczyłbym na mniejsze koszty utrzymania napędu, jeżeli planujesz używać tylko małych koronek. Jakoś tak jest, że one szybko się zużywają (w porównaniu do "góry" kasety).
Dokupowanie pojedynczych, cena to 10% kasety (takiej lepszej/droższej),  poza tym inne (większe) też się zużywają. Nie wiem, czy ktoś stosuje taki system (dokupowania pojedynczych) w praktyce.
Staram się równomiernie używać całej kasety a i tak te najmniesze koronki padaja najwcześniej.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:50 PABLO »

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1969
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Przy małych koronkach (np. 11z) efektywnie działa 4-5 zębów, przy 30z (góra kasety)  to jest 15 zębów (i nawet opasanie jest większe).
Przy identycznym zużyciu łatwiej/szybciej będą przepuszczać te mniejsze koronki (taka moja teoria :)).

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:50 PABLO »

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Dzięki, bardzo cenne informacje i konkretna analiza porównawcza.
Jak widzę dałeś 2 podkładki z lewej strony zamiast z prawej i to zdaje się być kluczem do sukcesu. Różnica między liniami łańcucha tych korb to ok 5mm, zabieg z podkładkami ograniczył tą różnice do 2.5.
Jak wygląda precyzja zmiany młynek/blat i blat/młynek?
Jest różnica w porównaniu do oryginalnej korby?
#Steel is Real

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:50 PABLO »

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy



Czy Ty często korzystasz w Roninie z najmniejszych koronek kasety?

PABLO

Trzech ostatnich 11-13-15 używam od wielkiego dzwonu jedynie na zjazdach, więc bardzo rzadko. 17-19-21 tych używam najczęściej, jednak nie czuję aby brakowało mi stopniowania. Póki co nie zamierzam nic zmieniać. Zmiana korby na taką z mniejszym blatem wymusi używanie mniejszych koronek, gdzie stopniowanie jest fatalne. Właśnie te 3 najczęściej używane 17-19-21 są zestopniowane najciaśniej w całej kasecie 11-34.
To że 3 koronki leżą odłogiem nie specjalnie mnie boli.
#Steel is Real

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:49 PABLO »

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Rozciągnąłeś zakres, ale dałeś droższą kasetę, więc koszty eksploatacji pewnie i tak będą porównywalne. Wymiana pojedynczych koronek to pewne ryzyko, że na niewymienionych nowy łańcuch się nie przyjmie.
Kaseta tiagry kosztuje około 100zł, raz na 2-3 lata(jak dla moich przebiegów) to niewiele. Pojedyncze koronki są drogie i słabo się to opłaca, szczególnie że jest ryzyko, że może być konieczna wymiana więcej niż dwóch.
Zdecydowanie jestem zwolennikiem nowej kasety, łańcucha i świętego spokoju.
Wrzuć fotkę, jeśli będziesz miał możliwość, ciekaw jestem jak samuraj wygląda po tej modyfikacji.
#Steel is Real

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2796
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 20:49 PABLO »

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy



I to był główny cel.


Doskonale rozumiem. Bardzo podoba mi się twoja nowa konfiguracja, gdzie faktycznie osiągnąłeś rewelacyjne zestopniowanie.
Jak dla mnie to co jest w zupełności wystarcza szczególnie, że najwięcej frajdy sprawiają mi leśne szutry. W lesie nie wieje ;).
#Steel is Real

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum