Autor Wątek: SPD szosowe  (Przeczytany 32532 razy)

Online Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 613
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 07:47 »
Dla mnie awaryjna opcja która się sprawdzała do tej pory to postawić rower na ziemi i ustawić korbę do przodu. Założyć klucz płaski tak, żeby wracał do środka korby nad nią. Zacisnąć hamulce i stanąć na klucz, ewentualnie poskakać  ;D jak nie masz wejścia na płaski to jesteś zgubiony  :D

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2238
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 11:20 »
Dla mnie awaryjna opcja która się sprawdzała do tej pory to postawić rower na ziemi i ustawić korbę do przodu. Założyć klucz płaski tak, żeby wracał do środka korby nad nią. Zacisnąć hamulce i stanąć na klucz, ewentualnie poskakać  ;D jak nie masz wejścia na płaski to jesteś zgubiony  :D
W ostateczności wyjdzie pedał z gwintem korby. Jest sukces - pedał uratowany ;)

Online Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 613
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 13:53 »
Jeszcze się tak nie zdarzyło a kilka razy to trenowałem ;D no risk no fun. Wszystkie rozwiązania tego problemu są siłowe. Podrzucam sposób, jak tę siłę prosto przyłożyć, bez specjalistycznych narzędzi.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14257
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 15:12 »
Niestety coraz więcej pedałów, szczególnie tych wyższej klasy ma tylko wyjście na imbus i tam ciężej jest przyłożyć dużą siłę. Dlatego lepiej działać profilaktycznie, jak zacząłem na to uważać - to skończyły się problemy z zapiekaniem pedałów. Wystarczy co parę miesięcy odkręcić, przesmarować gwint i będzie OK.
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna ehwj

  • Wiadomości: 296
  • Miasto: Krościenko Wyżne
  • Na forum od: 21.03.2010
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 18:42 »
Dla mnie awaryjna opcja która się sprawdzała do tej pory to postawić rower na ziemi i ustawić korbę do przodu. Założyć klucz płaski tak, żeby wracał do środka korby nad nią. Zacisnąć hamulce i stanąć na klucz, ewentualnie poskakać   jak nie masz wejścia na płaski to jesteś zgubiony

Ten model niestety jest na imbus 8mm. Więc tak skakać po kluczu to nie wychodzi. Model PD-M520 natomiast jest na klucz płaski i takie chyba zakupię.

Niestety coraz więcej pedałów, szczególnie tych wyższej klasy ma tylko wyjście na imbus i tam ciężej jest przyłożyć dużą siłę. Dlatego lepiej działać profilaktycznie, jak zacząłem na to uważać - to skończyły się problemy z zapiekaniem pedałów. Wystarczy co parę miesięcy odkręcić, przesmarować gwint i będzie OK.

No właśnie im pedały droższe tym gorsze rozwiazania, za to lżejsze o 20g. Kupiłem te na imbus bo mi się bardziej podobały :D.
Przy wkręcaniu dałem troche zwyklego smaru - taki akurat mialem i ze starymi pedałami wystarczał. Myślalem, żeby kupić smar montażowy i ponownie wkręcić ale jakoś rok szybko uciekł  ;D aż do ostatniego weekendu. Pewnie błąd, że częściej do nich nie zaglądałem, oprócz tego na co dzień jeżdżę głównie w terenie pagórkowatym czy nawet górzystym. Często podjazdy pokonuję na stojąco i pewnie to przyczyniło się do ich zapieczenia.
Dzięki wszystkim za wskazówki.
« Ostatnia zmiana: 16 Gru 2020, 18:52 ehwj »

Online Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 613
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 19:00 »
Niestety coraz więcej pedałów, szczególnie tych wyższej klasy ma tylko wyjście na imbus i tam ciężej jest przyłożyć dużą siłę. Dlatego lepiej działać profilaktycznie, jak zacząłem na to uważać - to skończyły się problemy z zapiekaniem pedałów. Wystarczy co parę miesięcy odkręcić, przesmarować gwint i będzie OK.
No mi się to też już nie zdarza odkąd wkręcam na smarze i tylko palcami, bez dokręcania.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2169
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 19:42 »
Spróbuj jeszcze wkręcić klucz w imadło i kręcić korbą. Tak to już Holendry wyłowione z rzeki można rozkręcać.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1800
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 19:48 »
Spróbuj jeszcze wkręcić klucz w imadło i kręcić korbą. Tak to już Holendry wyłowione z rzeki można rozkręcać.
Jak się ma solidne imadło, solidnie do solidnego blatu przytwierdzone  ;)
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 300
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Odp: SPD szosowe
« 16 Gru 2020, 19:59 »
Do zestawu solidna rurka i coś zawsze musi puścić.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 1569
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: SPD szosowe
« 17 Gru 2020, 09:22 »
Nie zawsze musi puścić. Zawsze może puścić klucz albo korba. Raz tak miałem, że się klucz wygiął i to wcale nie taki słaby. Przeciąłem to wtedy kątówką i przekrój gwintu nawet nie było widać linii, tak jakby się te metale tam zmieszały. Taka sytuacja uczy smarowania.

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 458
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Odp: SPD szosowe
« 17 Gru 2020, 11:32 »
Aluminium jest na tyle złośliwe, że pod wpływem tarcia (nawet tak minimalnego jak luz na gwincie) tworzy coś w rodzaju spawu z powierzchnią z którą się styka. Pedały i suport to dwa elementy które warto dobrze wysmarować. Zwykły wodoodporny smar do zastosowań żeglarskich zdaje egzamin.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1800
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: SPD szosowe
« 17 Gru 2020, 12:59 »
Dość często żongluję pedałami w sowich rowerach. Przed wkręceniem czyszczę oba gwinty i lekko natłuszczam czymkolwiek. Ale ja jednak dokręcam. Niedostateczne dokręcenie nie jest zdrowe dla gwintu wewnątrz korby. Nie bez powodu producenci zalecają 35-55 Nm momentu obr. dokręcania.
Zdarzyło mi się pomagać w odkręcaniu "trudnych" gwintów.  ;) i powiedzcie mi jak to jest, że głównie problem sprawiały "lewe" gwinty? Podejrzewam, że zanim powstał problem ktoś chciał odkręcić dokręcając, ale za rękę nikogo nie złapałem ;D

Taki mały hint mam dla "walczących" z odkręceniem pedałów z gniazdem sześciokątnym  (imbusowym). Zamiast się mordować, podjechać do warsztatu wyposażonego w klucz udarowy (chyba każdy samochodowy) i poprosić o odkręcenie. Uprzednio wyraźnie instruując który pedał w którą stronę się odkręca ;)
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6948
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: SPD szosowe
« 17 Gru 2020, 13:16 »
Zdarzyło mi się pomagać w odkręcaniu "trudnych" gwintów.  ;) i powiedzcie mi jak to jest, że głównie problem sprawiały "lewe" gwinty? Podejrzewam, że zanim powstał problem ktoś chciał odkręcić dokręcając, ale za rękę nikogo nie złapałem ;D
Podpowiem, że w dobie tego, że suporty mają strzałeczki z kierunkiem kręcenia misek, wystarczy zapamiętać, że pedały mają strzałeczkę w drugą stronę. Trudno wtedy kręcić w złą stronę.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1800
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: SPD szosowe
« 17 Gru 2020, 13:32 »
Podpowiem, że w dobie tego, że suporty mają strzałeczki z kierunkiem kręcenia misek, wystarczy zapamiętać, że pedały mają strzałeczkę w drugą stronę. Trudno wtedy kręcić w złą stronę.

Wiele wymagasz ;)
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14257
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: SPD szosowe
« 17 Gru 2020, 14:04 »
Podpowiem, że w dobie tego, że suporty mają strzałeczki z kierunkiem kręcenia misek, wystarczy zapamiętać, że pedały mają strzałeczkę w drugą stronę. Trudno wtedy kręcić w złą stronę.

To tylko starsze suporty, prawie wszystkie nowsze są wbijane. Trudniejsze w domowej obsłudze (bo potrzeba prasy), ale też nie ma problemów z zapiekaniem.
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum