Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
22 Maj 2025, 05:46
Strona główna
Tagi
Zaloguj się
Rejestracja
Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
»
Społeczność forum
»
Nasze rowery
»
Duch
Strony: [
1
]
2
Następna >>
Wszystkie
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Duch (Przeczytany 1417 razy)
oldrider
Wiadomości: 8
Miasto: Gardeja
Na forum od: 29.09.2014
Duch
«
28 Lip 2015, 19:21 »
Rower ten zacząłem składać jakiś rok temu. Celem było zrobienie dwóch kółek na dalsze wyprawy. Bardziej mi zależało na wytrzymałości i funkcjonalności niż na wadze. W rowerze zastosowałem uniwersalne opony schwalbe maraton mondial, przednia piasta z prądnicą shimano alfine, w tylnym kole szprychy to Cn spoke 2.3mm oraz pancerne obręcze DT Swiss 545d. Korba to shimano alivio m430. Wybrałem ją ze względu na mocowanie octalink (HT2 odpada ze względu na słabą trwałość łożysk) oraz posiada wszystkie koronki ze stali. Hamulce, a raczej na razie hamulec to avid bb5. Dobry i skuteczny mechanik. Za pomocą prądnicy ładuje telefon, który robi za nawigacje.
i trochę oszpecony
Rama i widelec:17" aluminium , widelec stal Cro-Mo
Stery: ritchey
Korba: Shimano alivio octalink M430 175 mm 48/36/26
Suport: shimano bb-es26
Manetki: prawa Shimano xt m770 9s, lewa alivio m430
Przerzutka przód: Shimano alivio m430
Przerzutka tył: Shimano Deore m591
Kaseta: Shimano cs-hg50 11-32 9s
Łańcuch: shimano cn-hg53
Hamulce: avid bb5, tarcza shimano slx sm-rt68
Klamki hamulcowe: avid fr5
Pancerze: jagwire sl
Linki: nierdzewne jagwire
Piasta przednia: Shimano Alfine dh-s501
Piasta tylna: Shimano alivio m430
Szprychy: cn spoke 2mm nierdzewne (przód), cn spoke 2.3mm nierdz. (tył)
Obręcze: dt swiss 545d (585g, 21x622)
Opony: schwalbe maraton mondial 28x1.4
Mostek: kross 110mm
Kierownica: accent basic 31.8 640mm
Chwyty: velo pro-x silikonowe
Sztyca: promax 27.2x400
Zacisk: na imbus
Siodło: selle royal seta
Pedały: spd/platformy shimano xt t780
W planach jest oczywiście tylny hamulec, druga manetka xt, przerzutki na przód i tył z grupy xt, lowrider oraz sakwy crosso dry.
ralfbutton
Wiadomości: 82
Miasto: Łódź
Na forum od: 28.03.2012
Odp: Duch
«
28 Lip 2015, 19:28 »
Bardzo ładny, zwłaszcza "goły"
Drzewo
Wiadomości: 1619
Miasto:
Na forum od: 16.09.2014
Odp: Duch
«
28 Lip 2015, 20:28 »
rama nie jest za mała?
wikrap1
Wiadomości: 1481
Miasto: łódź
Na forum od: 03.02.2013
Odp: Duch
«
28 Lip 2015, 20:34 »
Czemu taka skrajna konfiguracja mała rama - długa sztyca? Zależało Ci na krótkiej górnej rurze, czy jak? Widać mocno wpływa to też na montaż bagażnika.
Czemu w wersji "oszpeconej" zrezygnowałeś z rogów? IMO przy prostej kierownicy bez rogów ani rusz. Przy giętej jeszcze można wytrzymać.
hongi
Wiadomości: 99
Miasto: Tychy
Na forum od: 26.01.2014
Odp: Duch
«
28 Lip 2015, 20:41 »
Mnie się podoba
tylko ten bagażnik
Szukam dla żony męskiej ramy z niskim przekrokiem -gdzie dorwałeś tego Ghost'a ?
oldrider
Wiadomości: 8
Miasto: Gardeja
Na forum od: 29.09.2014
Odp: Duch
«
28 Lip 2015, 23:23 »
Dobra, to po kolei.
Co do wielkości ramy to sam nie jestem za wysoki (1.73m, może więcej). Od dwóch lat jeżdżę na rowerze mtb o takiej samej wielkości ramy z czym nie mam problemów. Do puki nie nabyłem swego górala jeździłem na 22,5" crossie. Może stąd ta fobia
Ogólnie jeździ mi się wygodnie (no czasem tyłek daje się we znaki
), nie narzekam na drętwienie rąk.
Kwestia druga rogi. to po prostu stare zdjęcie. Domyślnie są rogi. Nie wyobrażam sobie jechać dalej bez nich.
Ramę wylicytowałem na alledrogo. Czasem można naprawdę dobre okazje wyrwać.
pytanie: bagażnik powinien być ustawiony tak, żeby jego platforma była w poziomie czy to nie ma znaczenia? Dodam, że nie mam problemu z obcieraniem piętami o sakwy.
wikrap1
Wiadomości: 1481
Miasto: łódź
Na forum od: 03.02.2013
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 00:12 »
U dziewczyny mam ten sam problem, bo obecny bagażnik ma jeszcze bardziej ograniczoną długość prętów mocujących i do 15,5" Kellysa Quartz podobnie nie sięgają. Platforma jest pochylona do przodu, ale o sakwy nie zaczepia, worek fajnie wystaje do góry, odsłaniając lampkę na bagażniku, także spoko. Generalnie platforma powinna być w poziomie.
Ja przy tym wzroście jeżdżę na ramie 18" i przekrok jest ok. W MTB też jeździłem na 18". Ty masz 17", ale rurka podsiodłowa wystaje ponad ramę więcej, niż to zwykle bywa, przez co widełki są jeszcze niżej i stąd ledwo sięgający bagażnik.
Gdyby Cię to irytowało, to są zaciski do sztycy z gwintami to montażu bagażnika. Wtedy dałoby się go odchylić do tyłu. A jak Ci nie przeszkadza, to można jeździć jak jest.
mariobiker
Gość
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 03:04 »
Całkiem ładny rowerek zbudowałeś
EASYRIDER77
Wiadomości: 4908
Miasto: INOWROCŁAW
Na forum od: 27.07.2010
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 07:44 »
fajnie, ale jeśli zależało Ci na wytrzymałości to bagażnik lepiej zmień np. na crosso.
fajny rowerek, lubię takie niskie ramy.
wikrap1
Wiadomości: 1481
Miasto: łódź
Na forum od: 03.02.2013
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 08:48 »
I odchodząc już od kwestii technicznych, bardzo spójny i ładny design. Zarówno gięcia ramy, jak i dobór części pasujących do siebie.
oldrider
Wiadomości: 8
Miasto: Gardeja
Na forum od: 29.09.2014
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 09:31 »
Bagażnik i błotniki to akurat założyłem takie, jakie miałem. Błotniki pochodzą od 20 letniego holendra dziadka. Musiałem je troche wyklepać i pobawić się z mocowaniami i drutami żeby pasowały. Ważne, że spełniają swoją funkcję.
W przypływie gotówki zmienię je na jakieś ładne kompozytowe SKS'y. O bagażniku pomyślę jak ten nie będzie juz dawał rady. W końcu bagażnik zasłaniają sakwy, a jak go nie używam to zdejmuję.
yoshko
Administrator
Kto smaruje ten jedzie.
Wiadomości: 15546
Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
Na forum od: 11.06.2009
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 09:55 »
U mnie ten bagażnik nie wytrzymał jednego 2 tygodniowego wyjazdu.
https://www.facebook.com/ZroweremWpodrozy
Jarczan
Wiadomości: 96
Miasto: śląsk
Na forum od: 26.03.2013
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 10:08 »
Nie jestem fizykiem,ale wydaje mi się że nawet najlepszy bagażnik zamontowany pod takim kątem za dużo nie wytrzyma. Mocowanie przy sztycy ,które ma służyć za stabilizację bagażnika ,w tym przypadku służy częściowo jako część nośna.
wikrap1
Wiadomości: 1481
Miasto: łódź
Na forum od: 03.02.2013
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 10:38 »
Minusem jest to, że na większej odległości pręty są bardziej wiotkie, więc pozwalają na mocniejsze odchylenia bagażnika, co przyspiesza zmęczenie. Ale akurat z przenoszeniem obciążeń przez te pręty problemu być nie powinno. Różnica między poziomem a lekkim pochyleniem tu jest IMO marginalna. Rozważyłbym ewentualnie ten zacisk sztycy z mocowaniem bagażnika, bo to skróci dystans i usztywni konstrukcję.
oldrider
Wiadomości: 8
Miasto: Gardeja
Na forum od: 29.09.2014
Odp: Duch
«
29 Lip 2015, 15:16 »
Co do kąta nachylenia bagażnika, to zredukowałem go tym sposobem:
Całość wygląda tak
Co do sztywności bocznej to jest podobnie jak przedtem.
Drukuj
Strony: [
1
]
2
Następna >>
Wszystkie
Do góry
Tagi:
Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
»
Społeczność forum
»
Nasze rowery
»
Duch
Skocz do:
=> Nasze rowery
Organizujemy
Partnerzy
Patronat
Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:
CDN ....
Mobilna wersja forum
Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki, ale bez nich forum nie będzie działało prawidłowo. Czy wyrażasz zgodę?
Yes
No