Autor Wątek: Problem z v-breakami na nowej obręczy  (Przeczytany 1308 razy)

Offline Kobieta wilhelminaslimak

  • Wiadomości: 364
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 25.03.2011
    • foty na flickr.com
Problem z v-breakami na nowej obręczy
« 11 Maj 2015, 22:12 »
Cześć,
Jako damski laik mam problem z mym rowerem.
Wymieniłam sobie tydzień temu przednie koło. Czynność niby prosta, ale po tej wymianie podczas mocniejszego hamowania (V-brejki) widelec mi drga solidnie (coś jak ABS, hamowanie pulsacyjne się robi), wrażenie zupełnie nieciekawe.
Dałam to koło do testu mężowi, u niego jest lepiej (jakkolwiek też twierdzi, że szału nie ma - cokolwiek to znaczy). Mój rower na jego kole jeździ ok.
Wymieniłam więc klocki, ale widelcem rzuca nadal w czasie hamowania.
Macie jakiś pomysł co może być nie tak? Czy te klocki za mocno tą obręcz chwytają, pod złym kątem, czy jak?
 

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
Czy aby na pewno obręcz nie jest pęknięta?

Offline Kobieta wilhelminaslimak

  • Wiadomości: 364
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 25.03.2011
    • foty na flickr.com
Faktycznie pęknięta!!
Nawet mi to do głowy nie przyszło. Nuffka nie śmigana! Do tego wywaliłam już rachunek...
Masakra.

Offline Kobieta wilhelminaslimak

  • Wiadomości: 364
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 25.03.2011
    • foty na flickr.com
Jako, że pęknięcie jest równiutkie, zaczęłam się zastanawiać, że może tak powinno być :-)
Możecie to ocenić?
Zrobiłam fotki:
https://picasaweb.google.com/rodzina.nawrockich/Obrecz?authkey=Gv1sRgCNetxo3gp8fQXg

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 2756
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
To nie pęknięcie, to spaw. Obręcz niekoniecznie musi być pęknięta, może być trochę wybulona bądź koło mocno scentrowane, trzeba obadać dokładnie.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2801
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 3 Lut 2017, 21:54 PABLO »

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
A jak prosta to można umyć.

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1128
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
A nie jest tak, że klocki są za luźno do szczęk przykręcone i pod wpływem tarcia o obręcz się bujają ?

Offline Mężczyzna Madridista

  • Wiadomości: 389
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 27.04.2011
Jeżeli u Ciebie i Twojego męża występują te same objawy to może masz coś nie tak z piastą. Jaka to piasta? Diver dobrze podpowiada :), sprawdź klocki, czy są wystarczająco mocno dokręcone do ramion halumca. Zakreć mocno kołem na sucho i przyjrzyj się czy koło nie bije Ci "góra dół". A no i sprawdź czy stery są odpowiednio dokręcone :). Pozdrówki! :)

Offline Kobieta wilhelminaslimak

  • Wiadomości: 364
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 25.03.2011
    • foty na flickr.com
Jaka to piasta?
To jest to koło:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5101508976 (dodam, że rower jest do jazdy po mieście, więc nic wielkiego nie kupowałam).

klocki są za luźno do szczęk przykręcone i pod wpływem tarcia o obręcz się bujają
Klocki, stery (chyba) są dobrze poprzykręcane, skoro zmieniam koło i wszystko jest OK. (Pomijam, że nie bardzo wiem co to są stery :-P)).
Zastanawiam się jeszcze, że może klocki powinny być wyregulowane pod kątem (coś w stylu /\), ja mam je ułożone prosto (||)?

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1016
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 12.07.2011
Nie powinny być ustawione pod kątem; powinny hamować jak największą powierzchnią, aby ścierać się równomiernie. Czy na pewno kółko nie jest scentrowane? (chodzi o to, czy obręcz nie "lata" na boki na skutek nierównomiernego naprężenia szprych - połóż rower do góry kołami, zakręć kołem i zaobserwuj, czy odległość od klocka do obręczy jest stała, czy też zmienia się w miarę obrotu koła; zobacz też, chociaż w przybliżeniu, czy odległość lewego klocka do obręczy jest taka sama, jak odległość prawego klocka do obręczy. Nowe koło lubi po pierwszych kilometrach się scentrować, zanim się wszystko ułoży; po wycentrowaniu powinno być już OK przez dłuższy czas.

P.S. hamulec to BRAKE a nie BREAKE (break znaczy łamać), więc V-brake jest poprawną formą

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2246
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Moim zdaniem wszystko jest OK. Nowa obręcz. Wyrobi się.
za 3-4kkm, chyba że pojeździsz po głębokim błocie

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Nie powinny być ustawione pod kątem; powinny hamować jak największą powierzchnią, aby ścierać się równomiernie.

Nieprawda, powinny być ustawione lekko pod kątem (1-2mm różnicy) żeby wyeliminować początkowe wibracje i piszczenie. Potem się docierają z obręczą i już jest ok.





Cytuj
P.S. hamulec to BRAKE a nie BREAKE (break znaczy łamać), więc V-brake jest poprawną formą

Haha, podstawowy błąd na angielskich forach :) Co drugi tak pisze. I jeszcze peddles zamiast pedals   ::)

Offline Mężczyzna xbartolinix

  • Wiadomości: 145
  • Miasto: Strzyżów|Rzeszów
  • Na forum od: 16.09.2014
    • jakieś tam relacje
Moim zdaniem to są luzy na sterach. To to miejsce gdzie  kierownica łączy się z widelcem i przechodzi przez ramę. Stań w miejscu, zahamuj przednim hamulcem i ciągle go trzymając bujaj rowerem w przód i tył. Jeżeli wszystko jest sztywne to git. Jeżeli czujesz, że rower pomimo hamowania ciągle się rusza no to to są te luzy. Musisz wtedy dokręcić nakrętkę kontrującą, która jest pod mostkiem kierownicy. 
Wolniej jedziesz, dalej zajedziesz...

http://xbartolinix.bikestats.pl/

Offline Mężczyzna lajtspid

  • Wiadomości: 147
  • Miasto:
  • Na forum od: 06.06.2009
I jeszcze peddles zamiast pedals   ::)
Zawsze to lepsze niż nasze rodzime "pedała" zamiast "pedały".

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum