Autor Wątek: Nowy napęd - przeskakuje  (Przeczytany 1548 razy)

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1035
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Nowy napęd - przeskakuje
« 4 Maj 2015, 22:03 »
Cześć,
Jakiś czas temu wymieniłem cały napęd (korba, łańcuch, kaseta, kółka przerzutki). Wszystko na początku pięknie działało, biegi zmieniały się precyzyjnie i napęd chodził kulturalnie. Po około 250 km łańcuch sprawił mi niemiłą niespodziankę. Przeskoczył na zębach jakby miał się zerwać. Nie pedałowałem mocno, po prostu zakręciłem pedałami i szarpnęło. Zaskoczyło i mogłem jechać dalej.

Sprawa dzieje się raz na 80-100 km. Podczas wyprawy wychodziło raz dziennie. Po dokładnym wyczyszczeniu i przesmarowaniu problem nie ustąpił. Nadal raz podczas wycieczki mam taką atrakcję.

Łańcuch nie jest zużyty (1700 km), nawet 0,75 nie wpada na przymiarze (jeszcze daleko). W serwisie rozłożyli ręce, nie wiedzą o co chodzi. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym i mam pomysł? Ja rozumie, że spraw trafia mi się zwykle na jakimś szutrze, dziurach itd, ale na poprzednich napędach skakałem itd i problemów nie miałem, nie przeskakiwało.

Konfiguracja:
  • korba SHIMANO ALIVIO na kwadrat 9 rzędów
  • kaseta SRAM PG-950
  • łańcuch SRAM PC-971

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6987
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 4 Maj 2015, 22:15 »
czy dzieje się to przy zmianie biegów? Może na jakiejś konkretnej kombinacji?
Jeśli łańcuch szarpie, to znaczy, że się gdzieś klinuje.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1035
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 4 Maj 2015, 22:18 »
czy dzieje się to przy zmianie biegów? Może na jakiejś konkretnej kombinacji?
Jeśli łańcuch szarpie, to znaczy, że się gdzieś klinuje.

Nie ma związku z zmianą biegów. Zwrócę kolejnym razem uwagę na kombinację (nie wiem czemu na to nie wpadłem). Pisząc szarpie miałem na myśli coś bardzo podobnego do przeskakiwania zużytego łańcucha.

Offline średni

  • Wiadomości: 1332
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 4 Maj 2015, 22:23 »
Jeśli w tym momencie łańcuch podciąga tylną przerzutkę do góry, to tak jak pisze globalus zacina się,któreś ogniwo się blokuje.Spróbuj powyginać łańcuch w różne strony szczególnie jak go łączyłeś pinem.
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna sebekfireman

  • Wiadomości: 43
  • Miasto: Trzemeszno k/Gniezna
  • Na forum od: 09.03.2011
    • http://www.rowersebek.xt.pl
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 5 Maj 2015, 10:06 »
Po objawach wydaje mi się że może to być problem z bębenkiem piasty.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1035
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 5 Maj 2015, 12:04 »
Po objawach wydaje mi się że może to być problem z bębenkiem piasty.

Zaciekawiła mnie Twoja teoria. Piasta jest rzeczywiście wiekowa. Ostatnio nie przeglądałem jej samodzielnie. Oddawałem rower do serwisu i prosiłem o przegląd piast, a oni zawsze szczęśliwi. Mówili, że piasta jest świetna, równo pracuje i jeszcze długa droga prze nią.

Jak to najlepiej sprawdzić. w Palcach czy rozbierać i oglądać kulki?

Offline Mężczyzna sebekfireman

  • Wiadomości: 43
  • Miasto: Trzemeszno k/Gniezna
  • Na forum od: 09.03.2011
    • http://www.rowersebek.xt.pl
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 5 Maj 2015, 17:30 »
Piasty przegląd mogli zrobić, ale do bębenka pewno nie zaglądali.
Ogólnie przepuszczanie bębenka da się poznać w czasie jazdy - taki charakterystyczny przeskok z trzaskiem. Można też sprawdzić na postoju, rower kołami stoi na ziemi i ruszamy korbą tył- przód, tył-przód itd. - jak bębenek przepuszcza to powinniśmy trafić na przeskok w momencie oporu przy próbie obrotu korby do przodu.

Osobiście bębenek to jedyna część której nigdy nie udało mi się rozebrać (da się, ale jest to dosyć trudne) - jak miałem problemy z przeskakującym bębenkiem to zawsze radziłem sobie z tym problemem w ten sposób że w szczeliny bębenka widoczne po odkręceniu i ściągnięciu kasety wpryskiwałem WD40, a potem trochę niezbyt gęstego smaru do łańcucha rowerowego. Nie wiem czy docierało to do kulek i zapadek w bębenku, ale metoda ta zawsze była skuteczna.
« Ostatnia zmiana: 5 Maj 2015, 17:36 sebekfireman »

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 2756
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 5 Maj 2015, 18:32 »
Rozbieranie bębenka jest prostsze niż może się to wydawać na pierwszy rzut oka, polecam instrukcję:

http://endurorider.pl/2011/02/jak-rozebrac-bebenek-w-piascie-shimano-instrukcja/

Jedyny problem to ewentualna konieczność zakupu dodatkowego klucza, w zależności od konstrukcji bębenka.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14677
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2246
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 6 Maj 2015, 12:35 »
Sprawa dzieje się raz na 80-100 km

Można też sprawdzić na postoju, rower kołami stoi na ziemi i ruszamy korbą tył- przód, tył-przód itd. - jak bębenek przepuszcza to powinniśmy trafić na przeskok w momencie oporu przy próbie obrotu korby do przodu.

prawdopodobieństwo trafienia jak 6 w lotto  ;)

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2801
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 6 Maj 2015, 18:11 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 3 Lut 2017, 21:57 PABLO »

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 6 Maj 2015, 19:25 »
Miałem coś podobnego. Jak przestawałem pedałować to koło przez chwilę ciągnęło kasetę. Potem się zrobiło ostre koło a potem luźne a potem miałem długi spacer po Puszczy Augustowskiej. Okazało się że się zmieliły zapadki. Tyle że to DT było.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1035
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 8 Maj 2015, 22:42 »
Miałem coś podobnego. Jak przestawałem pedałować to koło przez chwilę ciągnęło kasetę. Potem się zrobiło ostre koło a potem luźne a potem miałem długi spacer po Puszczy Augustowskiej. Okazało się że się zmieliły zapadki. Tyle że to DT było.

No nie strasz, bo mam na tej piaście ja 3 tygodnie jechać. O ile nie dopatrzę się w najbliższym czasie czegoś w tym kole...

Na razie od 100km spokój (dziś/wczoraj). Czekam na jutrzejszą przejażdżkę, jak będzie lać to zajrzę do środka.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2246
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 9 Maj 2015, 10:53 »
Zmielenie zapadek powoduje, że najczęściej robi się ostre koło, więc da się jechać. Ostre koło z przerzutkami to biały kruk wśrod rowerów ;)

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 9 Maj 2015, 11:10 »

No nie strasz, bo mam na tej piaście ja 3 tygodnie jechać.
A ja 3 miesiące.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1973
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 9 Maj 2015, 14:51 »
Takie przeskakiwanie bębenka, spowodowane "przyklejeniem" się zapadek do korpusu, lub słabymi sprężynami, zdarza się najczęściej po długim zjeździe, gdy zapadki długo nie są zazębione.
Gdy zaczynamy kręcić, następują wtedy takie luźne obroty korby - bardzo nieprzyjemne, jeśli trwają dłużej niż ćwierć obrotu.
Po tym można poznać przeskakujący bębenek (w stanie przedzawałowym).
 

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1035
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: Nowy napęd - przeskakuje
« 9 Maj 2015, 19:57 »
Takie przeskakiwanie bębenka, spowodowane "przyklejeniem" się zapadek do korpusu, lub słabymi sprężynami, zdarza się najczęściej po długim zjeździe, gdy zapadki długo nie są zazębione.
Gdy zaczynamy kręcić, następują wtedy takie luźne obroty korby - bardzo nieprzyjemne, jeśli trwają dłużej niż ćwierć obrotu.
Po tym można poznać przeskakujący bębenek (w stanie przedzawałowym).

U mnie to zazwyczaj działo się po prostu w lesie na prostej. Albo pedałowałem, zrobiłem przerwę na czas zmiany biegu i CIACH. Albo przestałem pedałować podczas wybierania jakiś dziur i CIACH.

No w każdym razie kolejne 80km dziś i nic. Ładna pogoda była. Muszę się temu przyjrzeć w kolejnych dniach od środka.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum