Tak, ale takie plany były w styczniu/lutym 2025 i nie wiem, co z tego się utrzymało. Wiem, że w międzyczasie było sporo dyskusji z Dbahn i też w prasie niemieckiej oraz polskiej w związku z nieudolną komunikacją zastępczą, więc bardzo wątpię, aby utrzymali tak długi okres z całkowitym zamknięciem tej trasy.
Ponadto część prac obejmuje aktualnie perony, więc pociągi mogą przejeżdżać bez zatrzymania, a EC rozkładowo po odjechaniu z Frankfurtu nad Odrą się zatrzymuje dopiero w Berlinie Wschodnim.
a taki Przemyśl-Berlin/Berlin-Przemyśl to nie będzie jechać przez Kraków?
Będzie
Przemyśl Gł. 05:11 - Rzeszów - Kraków Gł. - Katowice - Opole Gł. - Wrocław Gł. - Legnica - Głogów - Zielona Góra Gł. - Rzepin - Frankfurt/O (14:09/14:12) - Berlin Hbf 15:06
Berlin Hbf 12:52 - Frankfurt/O (13:47/13:50) - Rzepin - Zielona Góra Gł. - Głogów - Legnica - Wrocław Gł. - Opole Gł. - Katowice - Kraków Gł. - Rzeszów - Przemyśl Gł. 22:43
Kraków, Rzeszów i Przemyśl itd. zyskają w ten sposób wygodne połączenie z przewozem rowerów do Puszczy Lubuskiej i Borów Dolnośląskich. Akurat w tej relacji ten pociąg będzie wygodny pod względem godzin odjazdu i przyjazdu.