Autor Wątek: Mostek do szosówki  (Przeczytany 6876 razy)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Mostek do szosówki
« 13 Kwi 2018, 12:11 »
Mi na bóle pleców pomogło przesunięcie siodełka do przodu. Próbowałeś?

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7051
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: Mostek do szosówki
« 13 Kwi 2018, 12:37 »
Tak. W zeszłym roku miałem na maxa do przodu a i tak pamiętam, że np na MP trochę plecy czułem, a końcówkę MPP robiłem na stojaka ;-) Teraz mam cofnięte o ok 1 cm do tyłu. Wydaje mi się, że problem tkwi w tym, że lubię dolny chwyt i zwyczajnie mam do niego troszkę za daleko. Na MPP było sporo pod wiatr i płaskiego, stąd dużo korzystałem z dolnego chwytu.

Przed Wyprawką Kaszubską zrobię drobne korekty ustawienia siodła o milimetry (w dół i lekko do przodu) plus pochylę lekko kierownicę i zobaczymy czy będzie jakiś efekt.

Planuję, że to ostatni już sezon na tej szosie, więc może jakoś się uda moim plecom to przetrwać ;-)
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Wilk

  • Wiadomości: 19228
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Mostek do szosówki
« 13 Kwi 2018, 13:31 »
Mi na bóle pleców pomogło przesunięcie siodełka do przodu. Próbowałeś?

Takie podejście to jest błąd, to może wypalić tylko u części osób, a przynieść może poważne problemy.

Podstawową zasadą fittingu jest to, że pozycję siodła (wysokość i setback) ustawiamy tylko i wyłącznie ze względu na kolana i odpowiednie przełożenie siły, dla których kluczową sprawą jest położenie względem środka suportu. I dopiero jak to ustawienie mamy "zafiksowane" - to bierzemy się za ustawianie wygody dla pleców czy rąk. A to regulujemy długością i typem ramy, odpowiednim mostkiem, ustawieniem kierownicy itd. a nie ustawieniem siodełka.

Generalnie na ból pleców pomaga mniejsze wyciągnięcie - czyli kierownica bliżej lub wyżej, lub i wyżej i bliżej jednocześnie. Z tego co pamiętam to jeździsz na szosie bez lemondki, może warto pomyśleć nad zamontowaniem jej w szosie? Lemondka zdejmuje część ciężaru z siedzenia - co za idzie tym oddciąża plecy.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10436
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Mostek do szosówki
« 13 Kwi 2018, 13:40 »
Olo, jakbyś chciał ten mostek to mogę razem z nim wysłać Ci lemondkę do testów, bo zdemontowałem i chwilowo nie używam.

Offline Mężczyzna Zbyszek

  • Wiadomości: 1455
  • Miasto: Zawiercie
  • Na forum od: 17.02.2009
Odp: Mostek do szosówki
« 13 Kwi 2018, 14:07 »
Mam taki adapter. Nie łapie luzów ale faktycznie znacznie podnosi do góry mostek. Ja nad mostkiem dałem kilka podkładek i prawdą jest, że:
wtedy wystaje taki kikut
Po powiększeniu zdjęcia coś tam widać  :)
Na mostku jest zawinięta linka antykradzieżowa.

Offline Mężczyzna mambaout

  • Wiadomości: 17
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 28.09.2017
Odp: Mostek do szosówki
« 13 Kwi 2018, 14:26 »
http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php

Podrzucam narzędzie do szybkiego przeliczania jak zmiana mostka(lub jego obrócenie) wpływa na jego wysokość i zasięg.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Mostek do szosówki
« 13 Kwi 2018, 17:55 »
...
Podstawową zasadą fittingu jest to, że pozycję siodła (wysokość i setback) ustawiamy tylko i wyłącznie ze względu na kolana i odpowiednie przełożenie siły, dla których kluczową sprawą jest położenie względem środka suportu...
Słyszałem, że kluczowe jest odpowiednie ustawienie kolana względem osi pedału, nie suportu.
Czyli najpierw dobieramy odpowiednią długość korby, potem siodełkiem pozycjonujemy kolano.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19228
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Mostek do szosówki
« 13 Kwi 2018, 20:07 »
Słyszałem, że kluczowe jest odpowiednie ustawienie kolana względem osi pedału, nie suportu.
Czyli najpierw dobieramy odpowiednią długość korby, potem siodełkiem pozycjonujemy kolano.

Pisałem skrótowo. Ustawienie dla kolan obejmuje cały kompleks około-suportowy - czyli ustawienie siodła, bloki (to jest najważniejsze ustawienie), ewentualnie długość korby jak ktoś chce ją zmienić. Tę część "napędową" ustawiamy jako pierwszą i nie mieszamy do tego ustawienia dla pleców czy rąk lub stopnia wyciągnięcia na rowerze - te elementy regulujemy ustawieniami kierownicy, mostka itd.


Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4009
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10436
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Mostek do szosówki
« 16 Kwi 2018, 00:19 »
No,to jakaś opcja. Jeszcze w niedzielę pokombinuję, bo kilka mostków mam w domu i muszę je przejrzeć. A ten Twój regulowany przyjmie kierownicę 31,8 mm?
Sprawdziłem - nie przyjmie.
Wszystkie mostki i kierownice mam 25 (poza jedną kierownicą, którą zamówiłem przez pomyłkę)

Także ten... temat wypożyczania chyba mamy omówiony.

piechucki

  • Gość
Odp: Mostek do szosówki
« 16 Kwi 2018, 17:50 »

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum