Autor Wątek: Przyczepka rowerowa do przewozu dzieci  (Przeczytany 52840 razy)

Offline Mężczyzna tomzoo

  • Wiadomości: 1630
  • Miasto: Poznań / Niepruszewo
  • Na forum od: 19.08.2009
    • Moje zdjęcia
No to jest!  :mrgreen:
Cougarek 2
Teraz czekam aż to białe g... stopnieje  8)

Jeżdżę szlakami, gdy mi z nimi po drodze...
Zdjęcia z moich wyjazdów i nie tylko    Trochę słowa pisanego

Offline Joseph

  • Wiadomości: 272
  • Miasto: Gdańsk / Lublin
  • Na forum od: 02.06.2008
przepisy moze niedługo się zmienią: http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/0/3490B1E27074DCE4C12576C70052A1A5/$file/2771.pdf (miejmy nadzieję!)

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
W tym projekcie jest jeszcze mowa o dopuszczeniu do ruchu opon rowerowych z kolcami.
No i chyba najważniejsze-nowe rozwiązania na skrzyżowaniach - śluzy rowerowe.
Remigiusz, możesz przybliżyć o co w tym chodzi?
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 1967
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Śluza rowerowa to obszar akumulacji dla rowerzystów między linią zatrzymań dla samochodów, a skrzyżowaniem. Do śluzy powinien prowadzić, przynajmniej na pewnej długości, pas rowerowy. W ten sposób dojeżdżając do skrzyżowania rowerzysta mija oczekujące na światłach samochody i ustawia się przed nimi w śluzie rowerowej obejmującej całą szerokość pasa. Wedle nowych przepisów, w obrębie skrzyżowania, rowerzysta będzie mógł jechać środkiem pasa. Czyli po zapaleniu się zielonego światła, rowerzyści jako pierwsi ruszają ze śluzy na skrzyżowanie i mogą je opuścić przed samochodami.

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Tzn, że rowerzyści przez skrzyżowanie z taką śluzą jadą obok siebie a dopiero za nim ustawiają się w sznurek i wtedy samochody ich wyprzedzają?
Zanim się u nas kierowcy przyzwyczają do takiej niedogodności to nerwy będą, oj będą.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 10355
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
szczególnie że u nas jest jednak mało rowerzystów i na skrzyżowaniu w danym momencie będzie ich max 2-3, więc jakby jechali środkiem to by dziwnie wyglądało, a przede wszystkim mogą nie mieć odwagi wyjechać na środek :P

a z kierowcami też będzie ciężko... ja jeżdżąc normalnie na rondach, jak np chce w lewo skręcić więc odpowiednio zajmuje wewnętrzny pas, często jestem ofiarą strąbienia... kierowcy najpierw musieliby zrozumieć że rowerzysta ma takie same prawa jak samochód :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline tomo

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 23.02.2010
Witam
Troszkę poczytałem sobie temat przyczepek, poszukuję do wożenia mojego synka, z racji jednorazowego zakupu szukam wersji rozwojowej czyli na dwójkę dzieci (stan na dzień dzisiejszy jedynka  :D  aczkolwiek w planach jest drugie) Chariot strasznie się ceni a wersje z dolnej półki nie przemawiają do mnie jakościowo, znalazłem coś pośredniego http://www.chillride.pl/details:5040/croozer+kid+2 proszę o opinię cena ok 1600 zł pozdrawiam.

Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 1967
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Cytat: "tomzoo"
No to jest!  
Cougarek 2

Gratuluję i na razie jeszcze zazdroszczę  :wink: ale już wkrótce zamierzam dołączyć do szczęśliwych posiadaczy Chariota Cougara.
A jeżeli ktoś chciałby przeczytać, jaka jest różnica między sedesem, a tronem, to zapraszam tu: test przyczepki rowerowej Chariot Cougar - machnąłem na podstawie tego, co oczy me widziały w wakacje :D

Offline piotr

  • Wiadomości: 62
  • Miasto: Chodzież
  • Na forum od: 04.05.2009
tak, jakość i wygoda coguara jest niesamowita, w naszym wypadku był to coguar 1

http://img42.imageshack.us/img42/600/negative007081.jpg

Offline MUGOL

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 25.02.2010
Witam,
Oto kilka moich wrażeń z użytkowania przyczepki - posiadam Chariot Cougar 2:
1) jeśli planujesz zakup przyczepki pomyśl perspektywicznie, np. czy chcesz wozić w niej przyszłościowo 2-kę dzieci lub jeździć na dłuższe wyprawy jeśli tak to rozważ zakup modelu 2-osobowego z możliwością sadzania 1-go dziecka pośrodku siedzenia (pasy muszą mieć taką możliwość)
teraz odpowiem dlaczego
2-osobowe modele maja więcej miejsca i moja córka może np. wziąć więcej zabawek czy po prostu łatwiej jest dziecko dodatkowo ocieplić (my jeździliśmy przy -5 w śniegu i jak mocno wiało)
jeśli przyczepka jest wykorzystywana jako wózek jest bardziej pojemna i b. sobie chwalimy sobotnie zakupy na targu gdy oprócz dziecka jedzie 4 kg ziemniaków i inne warzywa plus zakupy z osiedlowych sklepów i nikomu nie jest ciasno
2) amortyzacja - fajna rzecz
polecam pod rozwagę to aby przyczepka miała amortyzatory - dziecku jest po prostu wygodniej a dodatkowo w przypadku Chariota niektóre modele mają możliwość regulacji w zależności od obciążenia a przecież dziecko rośnie a na dłuższe wyprawy bierzemy więcej bagażu
3) możliwość szybkiego składania
b ważna gdy nie mamy miejsca w garażu lub małą piwnicę, tu chariot sprawdza się wyśmienicie, każde z kółek zdejmuje się 1 ruchem, dyszel do roweru jest na przysłowiowe "kliknięcie" a całą budę można złożyć - spłaszczyć; chariot mieści się np. w bagażniku octavii a i jeszcze zostaje sporo miejsca

trochę się rozpisałem jak na mój 1-szy raz na tym forum; jutro zamieszczę cd. moich uwag
myślę, że spokojnie dojdę do 10-tki

Offline tomo

  • Wiadomości: 10
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 23.02.2010
Dzięki za wypowiedzi
Croozer jedynie co to nie ma (chyba) amortyzacji bardzo fajnie się składa i jest cięższy od Chariota o ok 2,5 kg więc do przełknięcia mówimy tu o wersji 2 os. i na taką jestem zdecydowany. W niedzielę będę na targach EXPO w Warszawie są od 26-28.02.2010 (www.targirowery.pl) więc sobie porównam dokładnie obydwa modele przymierzę malucha itd. Dodatkowo cena zakupu jest dwukrotnie większa 1549,00 Croozer a ok 3200,00 cougar 2 więc .....
Tomek

Offline MUGOL

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 25.02.2010
Wrażenia z użykownia Chariot Cougar 2 odc. 2:
4) ochrona p. deszczowa
u tego producenta można po zamknięciu przyczepki moskitierą nałożyć na nią dodatkową "szybę" z folii i nasz maluch ma już sucho; przy małych opadach nasza pociecha może jechać pod małym daszkiem, który również jest w komplecie; najwyżej trochę np. jej śnieg popada na nogi ale za to jaką ma frajdę
warto również mieć długi błotnik na tylnym kole naszego roweru a nawet i zamontowany do niego chlapacz, jak nie byłem jeszcze światły w tym temacie to córka wracała w błotne centki choć trzeba przyznać że się nie skarżyła
5) słońce w oczy
kiedyś na letniej wycieczce moja latorośl zaczęła mi mocno protestować bo słońce ją oślepiało, tu z pomocą przychodzi daszek, którym zasłania się górę przyczepki; do modeli innych producentów widziałem często dodatkowe osłony p. słoneczne w postaci kawałka materiału montowanego do ramy na rzepach (croozer)
6) mocowanie do roweru
systemów jest kilka, chariot ma w ofercie 3; uważam że wystarczy najtańszy, warto rozważyć czy przyczepkę będziemy doczepiać tylko do jednego roweru; jeśli tak to polecam doposażyć również drugi rower w odpowiedni zaczep
7) bagaże
oprócz możliwości zapakowania rzeczy do tylnej kieszeni i/lub obłożenia nimi naszego dziecka można dokupić dodatkowy bagażnik do przyczepki (czego to nie wymyślą :) po zamontowaniu znajduje się on nad konstrukcją ramy ponad głową dziecka; może się on przydać przy dłuższych trasach gdy coś chcemy mieć pod ręką i jest łatwy do składania; jego ceną uważam za dyskusyjną ale tak to jest w przypadku orginalnych akcesoriów
8) przyczepka jako wózek
super sprawa na jakieś wypady, sam Chariot nazywa swoje przyczepki CTS Child Transport System - za pomocą odpowiednich akcesoriów można zmienić bazę na 2 kółkach np. w wózek (o tym więcej w odc. 3); dlatego też oprócz zwykłego dyszla do roweru warto kupić kółka - 2 małe typowo wózkowe lub 1 joggerowe z mocowaniem; tym samym mamy możliwość chodzenia na poiesze spacery a i w takim wózku dziecku jest b wygodnie; z własnego doświadczenia spotykamy się z dużą życzliwością gdy jeździmy naszym pojazdem na targ po zakupy

chwilowo to na tyle
nawiązując do nawierzchni po których jeździ się dobrze z przyczepką to sprawuje się ona b dobrze na leśnych ścieżkach, nawet tych wąskich i nierównych; dla zabawy jeżdziliśmy też na przełaj po leśnym runie i też było ok

Offline Mężczyzna tomzoo

  • Wiadomości: 1630
  • Miasto: Poznań / Niepruszewo
  • Na forum od: 19.08.2009
    • Moje zdjęcia
Cytat: "Remigiusz"
Gratuluję i na razie jeszcze zazdroszczę  ale już wkrótce zamierzam dołączyć do szczęśliwych posiadaczy Chariota Cougara.


Dzięki :)
Widzę, że lawinowo powiększa się liczba użytkowników przyczepek. Może z okazji (mam taką nadzieję) wprowadzenia nowelizacji w życie - udostępnienia dróg dla przyczepkowców dziecięcych zorganizujemy zlot "tronów i sedesów" ???  :mrgreen:
Wszystko co ma w sobie dziecię i jest ciągnione za bicyklem...
Ciekawe ile tego by się uzbierało?
Oczywiście pod patronatem Rowertouru  8)

Jeżdżę szlakami, gdy mi z nimi po drodze...
Zdjęcia z moich wyjazdów i nie tylko    Trochę słowa pisanego

Offline MUGOL

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 25.02.2010
Wrażenia z użykownia Chariot Cougar 2 odc. 3:

9) sposób przewożenia dzieci
dzieci 0-9 m jeszcze niesiedzące przewozi się na dodatkowych siedziskach, są to siedzisko w formie małego hamaku Chariot (oczywiście kupuje sie go osobno) lub w formie dodatkowego fotelika firmy Weber; jedne i drugie rozwiązanie ciut kosztuje no ale co się nie robi aby jechać w komplecie
dzieci siedzące jeszcze trochę niepewnie można "uszczelnić" odpowiednią podkładką nakładaną pod plecy dziecka, dzięki czemu główka im nie podskakuje za mocno na wybojach
starsze maluchy można już zapinać na 5 punktowe pasy bezpieczeństwa bez żadnych "przejściówek"
jeśli używamy przyczepki jako wózka można uzywać też nosidełka/torby do noszenia dziecka, tu uwaga nie należy wozić w nim dziecka podczas korzystania z funkcji przyczepki
10) akcesoria dodatkowe
jako, że zaletą Couguar'a i niektórych innych modeli Chariot jest ich szybka możliwość przezbrojenia można korzystać z dodatkowych funkcjonalności
- bagażnika (trzeba go dokupić)
- wózka (dokupujemy 2 skrętne kółka lub 1 koło joggera z profilami mocującymi)
- joggera - można biegać z wózkiem ,sprawdzałem i jak ktoś lubi odtąd może brać na wypady młodszą część swej familii
- płozy z dyszlem (i mamy zajfajne sanki lub zestaw do nordic walking)
- zestaw trekking (dyszel z uchwytami na ręce, niby można z tym chodzić po górach)

to chyba będzie na tyle w temacie tej przyczepki
mam nadzieję, że temat udało mi się w miarę jasno i z grubsza przedstawić
oczywiście można się rozpisywać na temat akcesoriów dodatkowych ale to chyba musielibyśmy założyć dodatkowy wątek pt. akcesoria dodatkowe Chariot

bart

  • Gość
Witajcie, w końcu udało  mi się tu trafić. Wreszcie mam możliwość poznania opinii praktyków. W końcu wygrzebałem to forum wśród masy śmiecia wyrzuconego przez Googla. Remigiusz - wielkie dzięki za Twoją 'Rowerową Rodzinkę". To Ty opisując wyprawę na Korsykę zasadziłeś ziarenko...

Decyzję już podjąłem, znalazłem sklep, wstukałem do Googla frazę by tylko upewnić się, że robię właściwie... i trafiłem na to forum... na kolejną wypowiedz Remigiusza - zamienia swego Treka na Cougara...
Łapki mi opadły...
Niepewność zasiana...
To jednak nie Croozer?

Cytat: "tomo"
W niedzielę będę na targach EXPO w Warszawie są od 26-28.02.2010 (www.targirowery.pl) więc sobie porównam dokładnie obydwa modele przymierzę malucha itd. Dodatkowo cena zakupu jest dwukrotnie większa 1549,00 Croozer a ok 3200,00 cougar 2


Tomo, mógłbyś zamieścić porównanie tutaj? Chętnie poznałbym Twoje zdanie a sam nie mam możliwości zobaczenia obu przyczepek na żywo.

Co do sklepu/cen:
http://www.net-shop.nl
e309 za Croozera for 2 2010 (jogger + wózek +przyczepka)
e570 za Cougara 2 (sama rama)

Ceny wydają się być dość korzystne.
Niestety nie oferują przesyłki do PL :(
Przesyłka do Niemiec to e25 (DPD).

Mój młody ma dopiero 6 m-cy. Miałby to być główny sposób jego transportu do żłobka +okazjonalne wyprawy weekendowe. Po przejrzeniu wielu opinii, opisów wypraw, podglądaniu kilkudziesięciu aukcji na niemieckim ebayu doszedłem do wniosku, że z tych dostępnych, na rynku i mej kieszeni pozostaje nowy Croozer. Ciężko trafić coś używanego, Cougary używane chodzą w takich cenach, że... podziękuje... a nowy wydawał/wydaje się za drogi jak na jedyny plus jakim jest amortyzacja.

Naprawdę warto aż tyle nadpłacić za amortyzowaną ramę + osobno za każde akcesorium?

I znów zacząłem rozpatrywać Cougara... i tu znów się gubię: jedno- czy dwuosobowa wersja? Na razie rodzeństwa brak, a jedynak może siedzieć pośrodku. W przypadku Croozera było to jasne - nie usiądzie na środku - osobne 'przedziały' - wtedy brana była pod uwagę jedynie wersja 1-os.

Widze @tomo, że jesteśmy w podobnej sytuacji - poczekam na Twój osąd po spotkaniu z obydwoma modelami "na żywca".

A jeśli reszta z was, chłopaki, chciałaby swe zdanie dodać - chętnie je poznam.
Kurcze... za Cougara można by jakieś auto już kupić.

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum