Autor Wątek: Nawigacja na rower i zasilanie  (Przeczytany 6897 razy)

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 2710
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Nawigacja na rower i zasilanie
« 7 Gru 2009, 13:05 »
Cytat: "k.palka.pl"
do wyjazdów na bezdroża polecam telefon z symbianem, programik SmartComm GPS i mapy sztabowe Polski (skala 1:50000) które można pobrać na przykład z tej strony
www.mapy-sztabowe.pl


reklama? przywitanie się może?

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2761
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Nawigacja na rower i zasilanie
« 7 Gru 2009, 21:08 »
U mnie w przypadku Noki E50 na symbianie bateria wystarcza na jeden dzień nawigacji. Zapasowe baterie są tanie, a ta w komórce ładuje się jakieś 1,5h.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
Nawigacja na rower i zasilanie
« 17 Kwi 2010, 10:28 »
Witam szanownych Was :wink: Miałem ostatnio okazję jeździć z nawigacją w większym mieście (konkretnie w Hannoverze z nawigacją samochodową w kieszeni) i okazało się to bardzo wygodnym gadżetem. Oczywiście wygodnie się jeździ z nawigacją, a nie z samochodową w kieszeni. Temat mnie zainteresował, ale jestem laikiem w tej dziedzinie i nie wiem jak to z mapami itd.
Wiem tylko, że interesowałaby mnie nawigacja wyłącznie na paluszki, z długim czasem pracy, z możliwością wrzucenia karty pamięci na mapy. Najlepiej jakaś z możliwością łatwego montażu na kierownicy (może być home made, ale, żeby była możliwość wykonania).
I tu mam pytanie- jakich nawigacji używacie, jakie polecacie, na co zwracać uwagę, co w naszej branży jest istotne przy wyborze? Ważnym kryterium jest maksymalna cena ~800zł, ale najchętniej jak najtaniej.
Teraz konkrety- jak sprawują się te GARMIN'y e-trex za ~300zł http://allegro.pl/item999801206_przenosny_garmin_etrex_h_nawigacja_dla_aktywnych.html#gallery
Czy wgrane w nich mapy są dokładne? Bo z tego co wynalazłem, to nie mają slotu na karty pamięci, więc z wgraniem map będą kłopoty?
Co brać pod uwagę przy porównywaniu
eTrex legend HCx, eTrex Vista HCx, oraz Garmin 60CSx :?:
Dzięki z konkretne wypowiedzi na temat i proszę o powstrzymanie się ze wskazówkami typu- po cholerę ci dżipies? Ja to na gwiazdy nawiguję... Nie tego oczekuję, a jestem zdania, że jak jest coś pomocnego, to czemu nie korzystać :D
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1436
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Nawigacja na rower i zasilanie
« 17 Kwi 2010, 11:37 »
Z garminów minimum to etrex Legend HCX, o słabszych modelach nawet nie myśl;), Vista Hcx ma dokładniejszy kompas i profil wysokościowy bo bazuje na barometrze, ale za to przez to szybciej baterie padają,
Osobiście mam Legend brat ma Viste  i oba te Garminy są godne polecenia.
Co do 60CSx to przez jego wielki wyświetlacz bateria krócej trzymie niż w eTrexach

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
Nawigacja na rower i zasilanie
« 17 Kwi 2010, 16:53 »
A to dość droga zabawa :roll: Dobrze, że zlot, bo myślę, że zademonstrujesz mi to swoje cacko i zobaczę czy warto czy nie :D
Wciąż czekam na jakieś rady :) :)
a ten etrex legend http://www.gps4you.net.pl/145.html różni się tylko tym, że nie ma kolorów? Jeśli tak, to 200zł jest sporą różnicą, a i baterie chyba będą dłużej "czymać"
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Mężczyzna Pustelnik

  • Wiadomości: 1439
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.03.2010
Nawigacja na rower i zasilanie
« 17 Kwi 2010, 18:37 »
Ja mam iPhona zjailbreakowanego z zainstalowanym xGPS, do tego dynamo w piaście przedniej i zasilacz na USB. Więc nie ma problemu z wyczerpywaniem. xGPS używa map google. Można je załadować z PC przez xGPS Manager, więc odpada pobieranie danych w czasie podróży. iPhone włożony do mapnika w torbie na kierownicy, zasilacz też w torbie, kabelek do zasilacza ma złączkę, więc bez problemu wypinam torbę jak zostawiam rower.
Ach, każdy rowerzysta zwykł, o grację dbać i styl. I aby linię mieć i szyk, przemierza setki gmin.
Rozkoszny życia jego tryb i piękny szprychy błysk. A kiedy wita długi zjazd, rozjaśnia mu się pysk.


Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 2710
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Nawigacja na rower i zasilanie
« 17 Kwi 2010, 18:43 »
Cytat: "Pustelnik"
Ja mam iPhona zjailbreakowanego z zainstalowanym xGPS, do tego dynamo w piaście przedniej i zasilacz na USB. Więc nie ma problemu z wyczerpywaniem. xGPS używa map google. Można je załadować z PC przez xGPS Manager, więc odpada pobieranie danych w czasie podróży. iPhone włożony do mapnika w torbie na kierownicy, zasilacz też w torbie, kabelek do zasilacza ma złączkę, więc bez problemu wypinam torbę jak zostawiam rower.


I daje to radę naładować? Mi się ajfon przy nawigacji po godzinie-półtorej wyłącza z wyczerpania, więc chyba trochę prądożerne to ustrojstwo jest z włączonym GPS

Offline Mężczyzna TatOR

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 08.09.2009
Nawigacja na rower i zasilanie
« 17 Kwi 2010, 18:50 »
W/g mnie najtańszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w datalogera, jakiegoś chińskiego za około 300 PLN + komórka nawigacją którą włączamy tylko w wątpliwych sytuacjach. Jesli zaś coś lepszego to albo Polar albo wysoki Garmin. Nic innego na dzień dzisiejszy nie ma. /chyba/
Pozdrawiam
TatOR

Offline Mężczyzna Waldic

  • Wiadomości: 505
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 23.01.2010
Nawigacja na rower i zasilanie
« 17 Kwi 2010, 19:36 »
Cytat: "MaciekPaciek91"

a ten etrex legend http://www.gps4you.net.pl/145.html różni się tylko tym, że nie ma kolorów? Jeśli tak, to 200zł jest sporą różnicą, a i baterie chyba będą dłużej "czymać"

http://www.eazymut.pl/nawigacja-turystyczna/15-etrex-legend-hcx.html różnica 100 zł (kurcze, tydzień temu dałem 604 :( ). Cx oznacza kolor i kartę pamięci. Seria H może wgrywać mapy i ślady tylko do pamięci urządzenia, a tego jest niewiele. Warto dopłacić te stówkę.
Cytat: "TatOR"
W/g mnie najtańszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w datalogera, jakiegoś chińskiego za około 300 PLN + komórka nawigacją którą włączamy tylko w wątpliwych sytuacjach.

Tani datalogger do dostania za ok 150, sensowny za 200 (Pentagram np). Do tego TrekBuddy w komórce i da się jechać. Też rozpatrywałem taką opcję. Skończyło się na Garmin Legend :)

Offline Gryf

  • Wiadomości: 154
  • Miasto: Gryfino
  • Na forum od: 23.03.2010
    • http://picasaweb.google.pl/elvis.gryf
Nawigacja na rower i zasilanie
« 17 Kwi 2010, 22:48 »
Cytat: "MaciekPaciek91"
a ten etrex legend http://www.gps4you.net.pl/145.html różni się tylko tym, że nie ma kolorów? Jeśli tak, to 200zł jest sporą różnicą, a i baterie chyba będą dłużej "czymać"

Z tego co pamiętam różnica między eTrex H a Hcx to między innymi:
- kolorowy wyświetlacz,
- gniazdo na kartę SD,
- bardziej czuły chipset (nie gubi sygnału tak jak H np. w gęstym lesie czy wysokich, miejskich zabudowaniach,
- wydłużony czas pracy baterii (mniej energożerczy).
Wszystko oczywiście na kożyść Hcx :)

Osobiście posiadam Vistę Hcx i jestem z niej zadowolony. Jest mi przydatna w podróżach pieszych, rowerowych a także w lokalizacji w nieznanych miastach. :D

Kangur

  • Gość
proponuje navroad moto
« 1 Lip 2010, 16:11 »
Dla tych co wolą coś specjalnie na rower proponuje NavRoad NR320Bm Moto. Kupiłem taką nawigację ok. 2 mies. temu. TO co w nim fajne to to ze jest wodoszczelny, bateria trzyma okolo 7 godz, ale mozna jeszcze dokupic zapas bo na allegro pelno tych akumulatorkow. Nawigacja jest na odblokowanym windowsie to mozna sobie mapy wgrywac jakie kto chce, i samochodowe i turystyczne, wszystko ladnie chodzi. Na ekranie jest powloka ktora chroni przed swiatlem slonecznym. Super zabawka, tym bardziej ze mozna potem poogladac trase w google earth bo zapisuje gfx. Jest duzo funkcji nie wsyztsko jeszcze opanowalem, ale polecam bo naprawde solidna rzecz. Rozumiem ze szukacie czegos najtanszego ale jak was stac to nie zastanawiajcie sie bo to zupelnie inna jazda.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Nawigacja na rower i zasilanie
« 1 Lip 2010, 16:38 »
Asus a639 (koło 400zł) w "armorze" pewnego Jaśka (40zł) + akumulator 6V 6Ah i mały układ zasilacza.
Asusy mają jeden z najlepszych odbiorników przy całkiem niewielkim apetycie na zasilanie.
Przejechało to swoje, zadanie spełniło rewelacyjnie (ba.. nawet aktualne mapy topo czasami mają się słabo z aktualnością)
I tylko brakuje mi prostej aplikacji pokazującej obrazek mapy i położenie na niej (tak jak na motce było MapView GPS)
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna luckybuster

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: GLIWICE/BOGNOR REGIS
  • Na forum od: 21.03.2007
Nawigacja na rower i zasilanie
« 1 Lip 2010, 16:59 »
Witajcie.

A co do zasilania to moze cos takiego:

http://www.hymini.com/html/HYmini.html


W koncu na  rowerze niezle wieje.

Pozdrawiam
Zwykle rzeczy załatwiam od ręki, na cuda potrzebuję 15 minut.

Offline Mężczyzna lajtspid

  • Wiadomości: 146
  • Miasto:
  • Na forum od: 06.06.2009
Nawigacja na rower i zasilanie
« 1 Lip 2010, 18:18 »
Przyłączam się do zachwytów zadowolonych użytkowników Visty HCx :) To jest to. Wszelkie komórki z aplikacją trekbuddy absolutnie się nie umywają (wcześniej używałem właśnie gps na bluetooth z różnorakimi telefonami). Bateria w takim gps (ja miałem Navibe) starcza na 5-6 h, w komórce przy włączonym podświetleniu i odpalonym trekbbudy góra na 10 h. Vista HCx może pracować nawet do 24h, a zasilana jest z dwóch baterii AA, które można kupić w każdym kiosku, czy innym wiejskim GS-ie. Kolejna sprawa wyświetlacz - na komórce praktycznie nic nie widać w słoneczny dzień, nawet przy włączonym podświetleniu (no chyba że ja jakieś takie felerne komórki miałem), Vista HCx jest czytelna w największym słońcu z odległości ok metra (odległość oczy - kierownica) i to bez podświetlenia (osobiście podświetlenie włączam tylko w nocy). Wytrzymałość - nie wyobrażam sobie by używać jakiejś "wypasionej" Nokii czy innego Iphona, na kierownicy, w deszczu i kurzu. A upadek? Telefon do kosza. Vista HCx jest wodoodporna i super wytrzymała (metalowy szkielet + porządny plastik + guma). Czułość - Navibe tracił mi czasem sygnał w lesie, a nawet w samochodzie leżąc na desce rozdzielczej, Vista HCx działa nawet w mieszkaniu.
Funkcjonalność - tu można by długo pisać o wyższości nad trekkbudy :) Osobiście, od kiedy mam Vistę HCx nie używam nawet licznika (na wyświetlaczu prócz mapy, można wyświetlić dowolne dane, począwszy od aktualnej prędkości i dystansu, skończywszy na aktualnej wysokości n.p.m. i odległości do celu).
Jest jedno "ale" - garminowski uchwyt na kierownicę pasuje tylko na 25,4. O ile przy prostej kierownicy 31,8 można go po prostu zamontować gdzieś z boku, o tyle w szosowym baranku 31,8 jest to niemożliwe (aktualnie kombinuję aby przerobić drugi uchwyt, do drugiego roweru w którym mam właśnie baranek 31,8 w ten sposób by za pomocą zipów zamontować go na mostku).


Offline Mężczyzna luckybuster

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: GLIWICE/BOGNOR REGIS
  • Na forum od: 21.03.2007
Nawigacja na rower i zasilanie
« 1 Lip 2010, 19:06 »
hej :))

zdjecie zrobione z satelity google Earth???/hehehe

Pozdrawiam
Zwykle rzeczy załatwiam od ręki, na cuda potrzebuję 15 minut.

Tagi:
 




Organizujemy








Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum