Autor Wątek: Convoy S2  (Przeczytany 19150 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8418
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Convoy S2
« 8 Cze 2016, 20:29 »
Posilę się cytatem ze światłek. W skrócie: tak, czasem trzeba specjalnie ustawionej ładowarki żeby uzyskać 100%
Cytuj
Ładowarka o bezwzględnej wartości prądu nie nadaje się do ładowania ogniw/pakietów Li. Zawsze muszą wystąpić te dwie fazy CC oraz w końcowym etapie CV z prądem malejącym do zadanej wartości. Stosowanie dla ogniw ładowarki bez ograniczenia napięcia do poziomu 4,2 – 4,3V jest po prostu niebezpieczne. Większość producentów wymaga od konstruktorów trzech poziomów zabezpieczeń napięciowych dla górnego napięcia ładowania w tym bezwzględnie w ładowarce. Przy ogniwie typu 18650 i standardowych ładowarkach przy prądzie rzędu 2A ładowarka bardzo szybko osiągnie napięcie końcowe (zwykle 4,2V ale nie zawsze) dla etapu CC i przejdzie do etapu CV. W zależności od zabezpieczenia PCM ładowarka może w tym momencie odłączyć ogniwo i oczywiście ładowanie zostanie przerwane. Uogólniając, przeciętne ogniwo 18650 przy ładowaniu prądem 2A osiąga w tym momencie przejścia CC/CV poziom 80% - 85% naładowania. Prawdę mówiąc rzadko która ładowarka pozwala doładować do 100% pojemności. Większość ładowarek pozwala osiągnąć poziom max. 90%. Nie wynika to najczęściej tylko z ich kiepskiej jakości/konstrukcji ale z uniwersalności zastosowań. Większość ogniw Li-Ion wymaga końcowego napięcia ładowania 4,2V ale niektóre potrzebują nieco wyżej – np. SAMSUNG 18650 3000mAh wymaga 4,35V. Różne są też wymagane końcowe prądy ładowania w stanie CV. Dlatego też dla praktycznie dla każdej aplikacji należy dobrać odpowiednią ładowarkę z ustawieniami dla tej aplikacji. Dlatego też w naszej ofercie znalazła się ta ładowarkahttp://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=25092 Jest droga ale bardzo precyzyjna. Pozwala na bardzo precyzyjne ustawienia końcowego momentu CC co pozwala na osiągniecie maksymalnych pojemności.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna aqu

  • Wiadomości: 207
  • Miasto: Świdnik
  • Na forum od: 30.09.2013
Odp: Convoy S2
« 8 Cze 2016, 21:12 »
Czyli to jest trochę tak jak z podkręcaniem procesorów-zyski marne, ale więcej ciepła i zabawa przednia ;)
Reasumując więc dla zwykłego zjadacza chleba wystarczy zwykła porządna ładowarka i zwykłe porządne akumulatorki, nawet te wyciągnięte ze starego della a jak chcemy zyskać te 6% prądu to lepiej wziąć komplet zapasowych baterii lub dwa komplety to i zysk w nogach z czasem się zobaczy ;)

Na MP 2016 miałem 14x 18650, zużyłem 8 szt. Dwie latarki pracowały całą noc na maxa i jeszcze połowa prądu została :)
Je­dyna wol­ność, to zwy­cięstwo nad sa­mym sobą.

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 778
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Convoy S2
« 9 Cze 2016, 16:14 »
To o dziwo minimalnie cięższe.
Jak masz kierownicę 31,8 to na takiej średnicy tego uchwytu nie założysz. Ten obrotowy jest trochę szerszy i wchodzi.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8418
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Convoy S2
« 9 Cze 2016, 16:16 »
Opisywany przeze mnie luz dotyczy miejsca mocowania samej latarki. Akurat na kierownicę 31.8 nie zakładałem, więc tego aspektu nie uwzględniłem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8418
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Convoy S2
« 11 Cze 2016, 11:58 »
Informacja, która może się przydać osobom chcącym modyfikować latarki.

Przerobiłem swoją lampkę 2 x XM-L2. Był problem z luźną optyką, poza tym bardzo wąsko świeciła, więc dokupiłem oringi i kolimator owalny.

Z jednej strony zmieniłem oring na grubszy, a od strony kolimatora owalnego (który jest niższy!) dołożyłem bez wyciągania poprzedniego. Wszystko trzyma się elegancko i powinno być już wodoodporne.

Myślę, że w S2+ jeden lub dwa oringi spiszą się dobrze jako dystans do kolimatora owalnego (ja użyłem pociętej sprężyny). Co istotne można je kupić w sklepie motoryzacyjnym lub na allegro "oring 17x1.5". Cena około 1 zł za 2 szt.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 993
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Convoy S2
« 6 Maj 2017, 08:15 »
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było, ale jakiś czas temu na dziurach zaczął mi "przerywać". Gasnął, lub samoczynnie zmienia tryby (najczęściej na najsłabszy, choć czasem na taki, który normalnie nie istnieje :D ). Rzecz ma miejsce na dziurach lub przy potrząsaniu - ktoś ma pomysł, gdzie i w którym miejscu trzeba to usztywnić? Może zacząć od o-ringów opisywanych przez Worka, czy raczej przyczyna będzie gdzie indziej? Napiszę na wszelki wypadek do FastTechu, ale na chińskie reklamacje nie liczę...

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 8389
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Convoy S2
« 6 Maj 2017, 09:32 »
To mi raczej sugeruje że pojawiają się jakieś przerwy, zimny lut, uszkodzenie kabelka, coś w tym rodzaju.
Wtedy samo usztywnienie nie rozwiązuje sprawy, trzeba by to najpierw przelutować.

Offline Mężczyzna tomek

  • Kapituła MP-P 2017
  • Wiadomości: 2827
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Convoy S2
« 6 Maj 2017, 10:24 »
Być może odlutowała się płytka z driverem (fot. 1, ta część ze sprężynką) od piguły. Odkręć głowicę (fot. 2, element po lewej) i zobacz. Jeśli trzeba - popraw luty i powinno być dobrze.
Przy okazji sprawdź czy nie jest odziany pierścień mocujący włącznik (fot. 3, ta część z małymi otworami)

« Ostatnia zmiana: 6 Maj 2017, 10:32 tomek »

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1540
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Convoy S2
« 6 Maj 2017, 10:24 »
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było, ale jakiś czas temu na dziurach zaczął mi "przerywać". Gasnął, lub samoczynnie zmienia tryby (najczęściej na najsłabszy, choć czasem na taki, który normalnie nie istnieje :D ). Rzecz ma miejsce na dziurach lub przy potrząsaniu - ktoś ma pomysł, gdzie i w którym miejscu trzeba to usztywnić? Może zacząć od o-ringów opisywanych przez Worka, czy raczej przyczyna będzie gdzie indziej? Napiszę na wszelki wypadek do FastTechu, ale na chińskie reklamacje nie liczę...
Gdzieś kiedyś czytałem, że przyczyną może być zbyt słaba, "miękka sprężyna, którą "modzący" wymieniają na jakąś mocniejszą, żeby lepiej dociskała ogniwo/a unikajac w ten sposób przerw w obwodzie.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Online Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6752
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Convoy S2
« 6 Maj 2017, 12:44 »
Plus sam przełącznik ma w środku dziadowską sprężynkę, której trzeba zalutować kilka zwojów. Ogółem, cała latarka do rozebrania i poprawek.
To tak jakby ktoś się pytał, skąd taka dobra cena.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 10911
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: Convoy S2
« 8 Maj 2017, 08:33 »
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było,
A masz takiego prosto z chin czy przerabianego?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1667
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Convoy S2
« 8 Maj 2017, 11:14 »
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było, ale jakiś czas temu na dziurach zaczął mi "przerywać". Gasnął, lub samoczynnie zmienia tryby (najczęściej na najsłabszy, choć czasem na taki, który normalnie nie istnieje :icon_biggrin: ). Rzecz ma miejsce na dziurach lub przy potrząsaniu - ktoś ma pomysł, gdzie i w którym miejscu trzeba to usztywnić? Może zacząć od o-ringów opisywanych przez Worka, czy raczej przyczyna będzie gdzie indziej? Napiszę na wszelki wypadek do FastTechu, ale na chińskie reklamacje nie liczę...


Te latarki są przystosowane także do baterii wyposażonych w układ zabezpieczający przed nadmiernym rozładowaniem, które to (baterie) są dłuższe niż standardowe 65 mm. Stąd sprężynka dociskająca baterię słabo się sprawuje i bateria przy mocniejszych wstrząsach otwiera obwód i powoduje przełączanie się trybów. Dokładając dwa niewielkie magnesy do baterii, co wydłuża ją o ok. 4 mm, rozwiązuje się problem.
Mam kilka na zbyciu takich magnesików i mogę się podzielić :)

... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 993
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Convoy S2
« 13 Maj 2017, 16:04 »
Napisałem posta, a potem o nim zapomniałem, a jak teraz widzę ilość odpowiedzi, to aż mi głupio :D

Mam niemodowanego rzecz jasna.

Mam nadzieję, że Kawerna ma rację - a magnesik chętnie przygarnę!

Edit:
Magnesy nie pomagają...
« Ostatnia zmiana: 22 Maj 2017, 19:48 Rolf »

Offline Mężczyzna Góral nizinny

  • Wiadomości: 323
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 02.10.2013
Odp: Convoy S2
« 22 Cze 2017, 21:13 »
Prawdopodobnie wystarczy dokręcić podkładkę na której znajduje się sprężynka.Podkładka ma otwory do dokręcania.Można wykorzystać szczypce do pierścieni Segera,lub np. stare nożyczki.
Za Dzikiej Róży zapachem idź na zawsze upojony wśród dróg -będzie clę wiódł...   K.I.Gałczyński

[img width=201 height=50]http://st66.static.bikestats.pl/u18136y2014v3.g

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 993
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Convoy S2
« 30 Sty 2018, 11:49 »
Prawdopodobnie wystarczy dokręcić podkładkę na której znajduje się sprężynka.Podkładka ma otwory do dokręcania.Można wykorzystać szczypce do pierścieni Segera,lub np. stare nożyczki.

O, zaraz spróbuję, nie widziałem odpowiedzi ;)

A teraz pytanie za 100 punktów - kto wie jak przymocować Convoya do kierownicy 31,8? Wszystkie moje dotychczasowe mocowania nie dają rady, nawet moja ulubiona guma z Aliexpress pękła.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum