Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt

Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Napęd, pedały, hamulce => : vooy.maciej w 12 Sty 2009, 10:23

Tytuł: Napęd
: vooy.maciej w 12 Sty 2009, 10:23
Witam,
na ostatniej wyprawie zużył mi się środkowy tryb z napędu z przodu. Dodatkowo juz w domu strzelił mi łańcuch. NIe ma wiec co się bawić trzeba wymienić cały napęd
miałem:
łańcuch Sram PC69
kaseta: Sram 9 rzedów(11-32) nie pamięta modelu, kupowane razem z łańcuchem cos z tej półki...
korba+tryby: nie mam pojęcia... wytrzymało z 7 lat  pamietam ze zapłaciłem coś koło 100zł

Pytanie co kupić?
jak chodzi o łańcuch i kasetę to kupie coś podobnej klasy bo nie mam żadnych zastrzeżeń.
Ew najwiekszy tryb z przodu moze byc trochę mniejszy, bo bardzo rzadko go używam

Pojęcia nie ma co mam kupić na przód, nie wymieniałem tego nigdy sam.(jedynie odkręcałem i czyściłem blaty)
Nie wiem czy np  otwór w korbie jest uniwersalny gdybym kiedyś chciał kupic SPD?

Prosze, zeby  mi ktoś opisał krok po kroku na co mam zwrócic uwage przy kupnie, czy lepiej kupić korbe z blatami, czy wszystko osobno? Jak zamontować nowa i zdjac stara korbe?
Tytuł: Napęd
: rafalb w 12 Sty 2009, 11:19
Cytat: "mk"
Nie wiem czy np otwór w korbie jest uniwersalny gdybym kiedyś chciał kupic SPD?

Otwór jest uniwersalny.

Jeżeli chodzi o same korby to tak jak napisał Michał są generalnie 3 standardy. Jeżeli już wymieniasz to polecam brać korby zintegrowane z odkręcanymi blatami. Nie ma co się pchać w starsze systemy...Jakbym teraz miał wymieniać to brałbym nowe LX. Jeżeli mimo wszystko chcesz kwadrat albo octalink to najlepiej chyba poszukać starych korb na allegro(szkodnik sprzedawał nie wiem czy jeszcze aukcja wisi...) w tym systemie i dokupić blaty. No chyba, że uda Ci się wychaczyć komplet bo nowych korb na te systemy z wyższej półki to już nie robią.
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 12 Sty 2009, 16:38
Wszystko zależy od tego ile kasy chcesz zainwestować.. Najprościej i najtaniej będzie wymienić same zębatki jeżeli do korby nie masz zastrzeżeń.
Kwadrat jest moim zdaniem dobrym systemem i nie ma co kombinować.
Jak kupisz nowe Alivio na kwadrat to myślę że nie będziesz narzekał.
Jak lubisz sprzęt i nie jesteś mocno ograniczony finansowo to możesz szukać czegoś lepszego ;)
Np. to http://allegro.pl/item526374462_shimano_deore_fc_m510_suport_un53.html jest fajny sprzęt i wygląda na to że rzeczywiście w dobrym stanie. Ewentualnie blaty zmienisz.
Ja sobie kupiłem dokładnie ten sam model.
A XT sprzedaje bo nie mam kasy żeby do tego zębatki odpowiedniej klasy kupić.
Jak będziesz szukał lepszej korby na kwadrat to wyłącznie na nowy czteroramienny pająk (chyba że to będzie wypas w stylu XT i stać Cie na równie wypasione zębatki)
Tytuł: Napęd
: Medelin w 12 Sty 2009, 16:38
Jest jeszcze 4 standard - ISIS, który był odpowiedzią na szimanowski Octalink, ale niezbyt udaną, więc lepiej unikać.
W sumie każdy z tych  3 standardów jest wystarczający do turystyki, ale wiadomo że im nowsze rozwiazanie tym większy wybór, zwłaszcza jeśli chodzi o modele z wyższej półki.

Dla mnie Hollowech II nie jest w niczym lepszy, niż Octalink. Wprawdzie niby jest sztywniejszy, ale te różnice są praktycznie niewyczuwalne, za to wyraźnie gorzej się kręci. Podejrzewam, że jest to spowodowane niezależnym montażem łożysk, co powoduje że trudno jest je zamontować współosiowo. W pakiecie ten problem był niwelowany przez to że łożyska już były fabrycznie zamontowane w sztywnym korpusie. Oczywiście nie oznacza, to że odradzam Hollowtech II, ale dla mnie to raczej wyraz mody na sztywność, niż jakiejś ewolucji dającej  realną poprawę właściwości.
Z Shimano teraz na topie są korby SLX, podobno niezłe za tą cenę.
Tytuł: Napęd
: Dynuel w 12 Sty 2009, 18:38
Cytat: "Medelin"
ale niezbyt udaną


niezbyt udaną????
Tytuł: Napęd
: Medelin w 12 Sty 2009, 22:41
Cytat: "Dynuel"
Cytat: "Medelin"
ale niezbyt udaną


niezbyt udaną????

Z opinii użytkowników, które czytałem wynika że są najmniej trwałe. Przyczyną są problemy z łożyskami. Oś jest gruba, a łożyska mają miniaturowe kulki i jeśli dostanie się do nich jakiś syf, to bardzo szybko je zabija.
Tytuł: Napęd
: aard w 25 Sty 2009, 11:26
Czy "hollowtech II" to to samo co "korba zintegrowana"?
Tytuł: Napęd
: Medelin w 25 Sty 2009, 21:27
Tak.
Tytuł: Napęd
: aard w 9 Lut 2009, 20:30
To jeszcze jedno pytanie o korbach: czy dobrze się domyślam, że do napędów ośmiorzędowych są inne korby niż do dziewięciorzędowych? Ściślej: innej grubości zębatki/ blaty, choć akurat korba mogłaby być taka sama?

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 8:39 pm ]
i jeszcze coś: kompletuję korbę MTB 22-36-48T (na 4 śruby) i o ile dość łatwo podmienię w fabrycznej 26-36-48 najmniejszą koronkę, o tyle nie widzę w żadnym sklepie koronek 36T na zapas... (32T rządzi) ktoś coś wie na temat, skąd toto brać, jak się zużyje?
Tytuł: Napęd
: Quapcio w 9 Lut 2009, 21:57
z tego co patrzyłem, to 4 śruby to jest standard MTB (i wygląda na to, że rozstaw 104mm) vs 5 śrub (i bodajże rozstaw 110mm) w korbach szosowych...

Jeśli chcesz mieć teraz na zapas tarczę 36 to śmigaj tutaj (http://www.allegro.pl/item540763045_tarcza_32_36_zebow_system_shimano_deore.html) - nie wiem czy Deore to nie za niska półka ale ciężko znaleźć coś lepszego sprzedawanego samodzielnie... :P

Jeśli wierzyć stronie polskiego dystrybutora Shimano (http://shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/service_parts/inne.html) to nowe zębatki 36 są sprzedawane tylko do Deore XT (FC-M771K to korba Deore XT), ale jakby poszukać dobrze to coś na pewno się znajdzie (tylko trzeba zmolestować kogoś w zaprzyjaźnionym sklepie aby to dla Ciebie zamówił ;) )

--

Cenniki (http://shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/wie_zijn_wij_/pliki_do_pobrania/cenniki.html), których chwilowo nie otworzę (dopiero ściągam OpenOffice'a :P) dawniej zawierały duuuużą ilość kodowych oznaczeń części - mając taki numerek idziesz do sklepu - magiczne "Panie, potrzebuję dokładnie o taką .... część" potrafi nieraz pomóc ;)
Tytuł: Napęd
: aard w 9 Lut 2009, 22:11
Dzięki, Quapcio. To tarcza Deore w zupełności wystarczy, ale na alledrogo trochę drogo... Ale zapewne kupię, tylko dopytuję gościa, czy to na pewno stal.
No, chociaż zapewne taniej niż XT ;)
Tytuł: Napęd
: Quapcio w 9 Lut 2009, 22:52
w nowym cenniku nic takiego nie znalazłem, ale wykopałem cenniki które ściągnąłem w lipcu 2008, a tam:

29 zł (Deore/Tiagra) 1DS98200 Tarcza mechanizmu korbowego FCM510/M470 36z srebrna
30 zł (Deore) 1J898080 Tarcza mechanizmu korbowego FCM532 36z
65 zł (Deore LX) 1FV98010 Tarcza mechanizmu korbowego FCM581/M530 36z
72 zł (Deore XT) 1F998010 Tarcza mechanizmu korbowego FCM761 36z czarna
101 zł (XTR) 1C593600 Tarcza mechanizmu korbowego FCM952-5 36z

ceny niby detaliczne, aczkolwiek nie wiem czy jest to sugerowana cena detaliczna, czy cena jaką płaci sklepikarz. (Ale jest jakiś punkt wyjścia do rozważań o cenie i konkretne kody tarczy ;))

--

Tylko zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - w swoim katalogu Shimano uparcie twierdzi, że całkowita pojemność (akceptowana różnica zębów między zębatkami) ich przerzutek przednich jest nie większa od 22 (przerzutki dziwnych grup w stylu Alfine czy Nexus mają mniejsze) co byłoby zgodne z zestawami 48->28, 48->26, 44->22, 42->22) natomiast zestaw 48->22 miałby już rozrzut 26...
Czy taka korba o rozpiętości 48-22 - różnica 26 zębów będzie działać ze zwykłą przerzutką? Ktoś to sprawdzał i działa czy jest to takie hipotetyczne zestawienie?

--

Tak poprawiam te swoje posty i poprawiam... ;)
Znalazłem w nowym cenniku (tam na dole są takie małe zakładeczki a tam "drobne komponenty" :)) tylko ceny wzrosły o jakieś 30-50% względem przytoczonych przeze mnie...
Tak więc tamto 39 zł nie wydaje (mi) się już taką zawyżoną ceną...
Tytuł: Napęd
: aard w 9 Lut 2009, 23:54
Raz jeszcze dzięki Quapcio. Ja też się zastanawiałem nad tą pojemnością. Mój serwisant nie zgłasza sprzeciwów, ciekawe tylko, czy sama przerzutka nie zgłosi, np. w postaci łańcucha ocierającego o prowadnicę na skrajnych tarczach :p
Lepiej to jeszcze z nim wprost dogadam. Akurat jutro się do niego wybieram na finalizowanie rozmów :)
potem zakupy części (żeby się nie wyprzedały, bo wciąż piękne ceny są...), a potem... trza będzie pomyśleć o ramie i widelcu :P :P
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 10 Lut 2009, 15:14
Cytat: "Michał Wolff"
w takiej kombinacji używałem tylko szosowej, która do manetek MTB się nie nada (ma trochę inny skok)


Ja mam aktualnie szosową korbę trzyrzędową, trzyrzędową przerzutkę szosową 105 i stare manetki STX i jakoś to chodzi (aczkolwiek nie wiem czy nie mogłoby lepiej ;) )
Tytuł: Napęd
: vooy.maciej w 12 Lut 2009, 19:31
słuchajcie przemyslałem i pszeszukałem sprawe napędu. Z pojedynczym trybem bedize problem bo to bardzo stara korba.

ma na pewnokoło15 tys jak nie 20 i taka renimacja to by tylko była chwilowa...

znalazłem korbe na kwadrat deore: http://allegro.pl/item541125201_korba_shimano_deore_fc_m440_kwadrat.html

pytanie czy przy moim wzroscie 175mm to nie za mało?

drugie pytanie ma co do łańcucha i kasety kupić taki zestaw: http://allegro.pl/item548677479_komplet_kaseta_sram_pg_950_lancuch_sram_pc_951.html

czy 970 i 971 ?
czy różnica jest duża(bo cena prawie drugie tyle)?

edit, a znalazłem tez dosc tanio komplet 970 +951 http://allegro.pl/item543565313_kaseta_x_7_lancuch_pc951_na_9_centrumrowerowe.html

no i ogólnie czy to dobre wybory?
Tytuł: Napęd
: rafalb w 13 Lut 2009, 09:53
Uważam, że tak. Jeżeli nie zależy Ci na mega niskiej wadze i nie masz ALUMINIOWEGO bębenka to jest ok. Ja mam taką kasetę jak z Twojego trzeciego linka. Jest ok. Nie oszczędzaj na łańcuchu- bierz coś dobrego. Nie znam się na łańcuchach SRAM ale jak Shimano to powyżej 73.
Tytuł: Napęd
: aard w 13 Lut 2009, 11:13
A propos łańcuchów: na czym polega w paktyce róznica między poszczególnymi numerkami u Shimano? Ja chcę do nowej maszyny wziąć HG53, ale nie dlatego, żebym był do niego przekonany lub chciał przysknerzyć. Po prostu mam poczucie, że łańcuch to łańcuch i tak czy owak po byle 4 kkm będę wymieniał, więc nie warto płacić więcej niż minimum. Ale może się mylę...?
Tytuł: Napęd
: vooy.maciej w 13 Lut 2009, 11:53
własnie a powidzcie mi: to wymienacie kasety i łańcuchy zawsze po tych 5tys?

a zuzyte blaty na korbie nie popsują szybciej nowo zakupionych łańcuchów i kaset?
Tytuł: Napęd
: aard w 13 Lut 2009, 11:55
Ja wymieniam tylko łańcuch. Kaseta zazwycaj przyjmie drugi łańcuch bez problemu. Bywa, że i trzeci. Blatów nie ruszam, aczkolwiek jeśli coś jest "niehalo", to zawsze mozna wymienić środkowy (przynajmniej ja używam go w jakichś 90% przejechanego dystansu, wię pzoostałe dwa są "na wieczność :) )
Tytuł: Napęd
: transatlantyk w 13 Lut 2009, 14:07
Łańcuch wymieniałem co jakieś 6-7 tys. km, razem z kasetą. Kaseta za każdym razem miała widoczne gołym okiem ubytki w uzębieniu (ale wytarte, nie wyłamane), nie było najmniejszych wątpliwości, że koniecznie trzeba to wymienić. Łańcuch miał widoczne prześwity, też nie było wątpliwości. Przednie zębatki wytrzymały przebieg dwóch kompletów łańcuch + kaseta.
Tytuł: Napęd
: rafalb w 13 Lut 2009, 14:46
Teoretycznie łańcuch o niższym numerku jest bardziej miękki i szybciej niszczy kasetę czy blaty. Ja staram się kupować jednak coś lepszego. Jak wymieniam łańcuch to już najczęściej wszystko, z resztą- była już o tym rozmowa i chyba Michał pisał, że też jeździ to "zajeżdżenia" napędu a potem wszystko wymienia...choć nie jestem pewny.
Tytuł: Napęd
: Quapcio w 13 Lut 2009, 16:39
Cytat: "rafalb"
Teoretycznie łańcuch o niższym numerku jest bardziej miękki i szybciej niszczy kasetę czy blaty.

A czy to nie jest tak (piszę na chłopski rozum - bez przygotowania teoretycznego ani bez poparcia w obserwacjach), że jak pracują metale o różnej twardości to bardziej się ściera ten słabszy -> przy miękkim łańcuchu kaseta będzie żyła dłużej kosztem trwałości łańcucha?
Tytuł: Napęd
: aard w 13 Lut 2009, 16:44
Myślę, żę Rafał się zwyczajnie pomylił, bo oczywiście jest tak, jak piszesz, Quapcio.
Tytuł: Napęd
: rafalb w 14 Lut 2009, 10:22
Tak jak Michał pisze, generalnie wszystko powinno być na jednym poziomie...ale nie zapominajmy, że to łańcuch się wyciąga i to powoduje niszczenie zębatek- zaczyna działać w innych miejscach niż wcześniej- zęby się ścierają. Dlatego niby droższe(twardsze) są trwalsze bo nie niszczą zębatek za szybko- w takim kontekście to napisałem.
Tytuł: Napęd
: vooy.maciej w 14 Lut 2009, 15:48
http://allegro.pl/item553198324_zestaw_kaseta_sram_pg_970_pc_971okazja.html

http://allegro.pl/item546284200_wyprzedaz_korba_shimano_fc_m442_deore_83_na_74.html

taki zestaw wybrałem, będzie to razem 250zł czyli w sumie niedużo

proszę o uwagi(czy np coś nie jest za twardea coś za miękkie:) ew moge kupic zestaw sram 950 za 100zł +ww korba
Tytuł: Napęd
: rafalb w 14 Lut 2009, 18:19
Fajna korbka. :mrgreen:  Powinno ładnie działać...
Tytuł: Napęd
: aard w 15 Lut 2009, 00:29
Cytat: "Michał Wolff"
Mechanik to Ci wiele nie powie - chyba że już kiedyś montował dokładnie taką kombinację. To niestety mozna sprawdzić jedynie doświadczalnie.


No to mam doświadczonego! :)
http://www.thirdwave-websites.com/bike/surly-long-haul-trucker.cfm

"I really wanted to have a low granny gear, so I prioritized a rear cassette of 11-34 (which put me into 9-speeds) and a 20-tooth small chainring in the front. In a perfect world, I wanted a 48-tooth large chainring, but it seems impossible to find a chainring combo that tolerates both the 20 and the 48. So I've ended up with 20/32/46 chainrings. The Surly folks are developing a chainring set with an adjustable spider that will accomodate a 20 low and a 48 high, but it won't be out till August 2007 and I don't want to wait for it."

Nie podaje modelu przedniej przerzutki, a na zdjęciu nie widać, ale napisałem do niego :)
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 15 Lut 2009, 00:41
Cytat: "aard"

http://www.thirdwave-webs...aul-trucker.cfm


O jacie.. ale piękny  :shock:
Lemondke mam identyczną  8)  Bagażnik przedni też podobny tylko że ja mam samoróbkę ze stalowego pręta ;)
Korby White Industries chyba, siodło Brooks..
Też jakiś maniak napewno ;)

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 12:48 am ]
Aaa.. nie przewinąłem strony..  :lol:  na dole są szczegóły..
Tytuł: Napęd
: vooy.maciej w 15 Lut 2009, 13:46
no to ostatnie dręczenie:

czy ktoś moze mi dac linka, opisac jak wymnienia się korbe:)?
http://www.bike.pl/wiadomosc/163/
znalazłem takie coś, ale niezbtyt rozumiem używanie ściągacza.
pozatym u mnie nie ma zadnych imbusów tylko jakies sześciokonta główka śruby jest. Lecę do garażu sprawdzić, a tym czasem prosze kogoś kto wymieniał korbe o  jakis opis jak to zrobić :)
pozdrawiam
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 15 Lut 2009, 14:20
Cytuj
czy ktoś moze mi dac linka, opisac jak wymnienia się korbe:)?
http://www.bike.pl/wiadomosc/163/
znalazłem takie coś, ale niezbtyt rozumiem używanie ściągacza.
pozatym u mnie nie ma zadnych imbusów tylko jakies sześciokonta główka śruby jest


To jest chyba 14 albo 15 :) Ściągacz do korby z jednej strony ma odpowiedni klucz nasadowy więc wykręcasz te śruby mocujące korby. Rozkręcasz ściągacz tak żeby nie wystawał "bolec wypychający" i wkręcasz w korbę. Trzymasz jednym kluczem tą część ściągacza którą wkręciłeś w korbę a drugim wkręcasz drugą część ściągacza aż korba zeskoczy :) Jasne? ;)

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 2:36 pm ]
- kluczem nasadowym 1 odkręcasz śruby mocujące korbę
- rozkręcasz ściągacz tak aby część 4 nie wystawała z części 3
- wkręcasz część 3 w korbę (najpierw przeczyść gwinty z syfu, im więcej wkręcisz tym lepiej ale bez przesadnej siły)
- trzymasz kluczem część 3 a drugim kluczem wkręcasz część 2 do skutku (może być ciężko ale sie nie poddawaj  :wink:  )

Jaśniej sie juz nie da ;)
Tytuł: Napęd
: vooy.maciej w 15 Lut 2009, 17:46
i dobrze bo jest jasno

przeczytałem w temacie obok, ze ważna jest również długośći osi supportu, problem w tym, ze nei mam pojecia jaką mam :) a była zmieniana jakieś 3tys temu więc mogłaby zostać, no ale support to nieduży koszt wiec jak nie spasuje to kupię raz jeszcze :)

PS nie zauważyłem wczesniej, że jest juz temat o napędzie ogólnie rzecz biorac wiec można by złączyć te dwa tematy, nie rozbiło by to zbt dyskusji :)

PS2 czy zakładanie korby jest proste czy srednio? łatwo coś  spieprzyć:)?

PS3 Tanio wymienię korbe w dowolnym rowerze! W zasadzie to za darmo. Mas zkorbe? chcesz ja wymienić, nie wiesz jak? Trafiłes pod właściwy adres!
Wymieniam korby na kwadrat, zawodowo, daję 100% gwarancji wykonania pracy. Nie czekaj, wymień swoją korbe u mnie a nie zapłacisz NIC!
Oferta dla mieszkańców powiatów wielickiego, myślecnickiego, krakowskiego bocheńskiego i miasta Kraków :D
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 15 Lut 2009, 17:53
Cytat: "mk"
czy zakładanie korby jest proste czy srednio? łatwo coś spieprzyć:)?


Jeszcze prostsze niż zdejmowanie ;) Uważaj żeby prosto weszła. Pojeździj troche i co jakiś czas dociągaj ewentualny luz aż się ułoży. Sukcesów ;)
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 15 Lut 2009, 18:12
Cytat: "Michał Wolff"
pamiętam jak raz z tatą wspólnymi siłami wkład udało nam się odkręcić stosując wielki klucz francuski na którym była gazrurka długości 2m by uzyskać odpwiednią dźwignię :lol: :lol: :lol:


Też miałem takie przygody z wkładami właśnie. Razu pewnego zdarzyło mi się wyciągać wkład (z plastikowymi elementami montażowymi) który poprzedni właściciel zamontował na klej.. przy okazji okazało się że mufa ma uszkodzony gwint  :evil:  Ta sytuacja niestety nie miała szans skonczyć się szczęśliwie.. suport do wyrzucenia, rama do gwintowania, kupe czasu zmarnowane..
A co do korb to pamiętam jeszcze czasy gdy nie było mi znane tak wspaniałe urządzenie jak ściągacz..  :lol:  Klocek drewniany, duży młotek, stabilne podparcie.. takie zdejmowanie korby to było wyzwanie dopiero  :D
Raz też spotkałem korbę która nie miała gwintu pod ściągacz tylko zwykły gwint pod śrubę.. (jakiś niemiecki wynalazek bardzo niskiej klasy)

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 6:34 pm ]
Cytat: "Michał Wolff"
Wszystko zależy od jakości gwintu w korbie, jak jest w kiepskim stanie - to niewiele poradzisz (...) A jak gwint w korbie jest zerwany - to szanse na zdjęcie minimalne, pozostaje cholernie niewygodne piłowanie wkładu; dlatego bardzo trzeba uważać by precyzyjnie wkręcić ściągacz, który musi być dobrej jakości.


Prawdę mówiąc nie widziałem ani nie słyszałem żeby ktoś zerwał gwint pod ściągacz. Zostaje wtedy barbarzyńska metoda młotkowo-klockowa.. wykonalne ale raczej nie w piwnicy w bloku..
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 15 Lut 2009, 18:54
Cytat: "Michał Wolff"
podobnie jak jeżdżenie bez śrub.


Też próbowałem i też nie pomagało :D

Co do tego zrywania gwintu to myśle że trzeba albo źle (za płytko) wkręcić ściągacz albo mieć wielkiego pecha.. Obym sie nie przekonał  :P
Tytuł: Napęd
: Quapcio w 15 Lut 2009, 20:17
ja pożyczyłem kumplowi ściągacz (taki za kilkanaście zł) - jakoś krzywo go wkręcił i "przekosił" mi gwint
po wkręceniu tego ustrojstwa (nie zauważyłem...) w moją korbę zjechałem sobie część gwintu... tak więc da się to zrobić ;)
zobaczę - może nowy/lepszy(?) się wgryzie i zdejmie korbę... :)
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 15 Lut 2009, 20:59
Uuu.. paskudna sprawa  :?
Jak sie postarać to wszystko da się popsuć..

Jak mało tego gwintu w korbie sie uszkodziło to możesz próbować usunąć jakoś uszkodzoną część i dopiero wkręcać nowy ściągacz ale to będzie bardzo trudne rzemiosło i nie wróżę powodzenia..

Tak sie zastanawiam czy do takich przypadków nie nadawałby się odpowiednio przerobiony ściągacz do łożysk w silnikach np.. można kombinować..

A co do gwintów uszkodzonych.. pisałem wyżej że gwintowałem mufę suportową..
Gwintowanie w serwisie kosztowało jakoś dużo a specjalne gwintowniki do takiego drobnozwojowego gwintu to wogole wh** dużo.. więc gwint naprawiałem gwintownikiem wykonanym samemu (przy pomocy ojca)  :!:  Da się.. ale stopień trudności oceniam na maxymalny..

Quapcio,  a co to za korba? Może nie warta zachodu.. szlifierka kątowa, 5 minut i po bólu..  :wink:
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 15 Lut 2009, 21:17
Gwint w korbie też da się zepsuć jak się nie blokuje kluczem wkręconej części ściągacza (element 3) podczas zdejmowania korby (wkręcania elementu 2)

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 9:22 pm ]
Cytat: "Michał Wolff"
No i nie porównuj gwintu w mufie do gwintu w korbie,


Jasne.. poprostu nam sie wielotematyczna dyskusja zrobiła..

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 9:30 pm ]
Cytat: "Michał Wolff"
Bardzo rzadko się da. To tylko zależy od stanu gwintu, przy lekkim naruszeniu jeszcze jest to możliwe.


Rozumiem że piszesz o gwincie w korbie w tym momencie. Owszem ciężko cokolwiek poradzić i miejsca nie ma na jakiekolwiek manewry..
Natomiast w tej mojej starej ramie to "lekkim uszkodzeniem" bym nie nazwał.. Były właściciel najpierw krzywo wkręcał wkład suportowy i uszkodził sporo zwojów gwintu a później zamontował wkład na klej..
Tytuł: Napęd
: Quapcio w 15 Lut 2009, 23:56
zerwane jest może 1/4 gwintu
korba nie jest może jakaś kosmiczna (Alivio o przebiegu raptem jakieś 800-1000km) ale support nie wymaga opieki (wersja "budżetowa", ale łożyska tzw "maszynowe" i kręcą się ładnie, do jeżdżenia bez sakw mam już drugi rower) więc na razie sobie posiedzi a za jakiś czas albo go zmienię albo złożę sobie/kupię drugi rower (swoją drogą spodobał mi się ostatnio Kona Sutra 2009 ale to  czy inne cudo to najwcześniej koło wakacji - tak więc na tej korbie zrobię góra ze 200-400km;)) a na jurajski ;) zlot przyjadę z zerwanym gwintem korby :)
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 16 Lut 2009, 00:40
O Alivio to ja bym jednak walczył.. ;) Już nawet wiem jak :D
Jak Ci się zajedzie kiedyś ten suport to odetniesz korbę a ten kawałeczek osi poprostu z niej wybijesz! Bardzo prosta sprawa :) No chyba że to prawa korba to trudniej będzie odciąć..
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 16 Lut 2009, 03:05
Cytat: "Michał Wolff"
a bym powiedział - bardzo krzywa sprawa :lol:
Musiałem piłować kiedyś oś suportu - i jest to piekielna robota, bardzo kiepski dostęp, nie ma jak dobrze przyłożyć siły, oś twarda jak cholera - to robota nawet i na tydzień.


Wystarczyło się wybrać do jakiegoś kolegi albo mechanika jeżeli szlifierki kątowej sam nie posiadasz ;) A dostęp jest wystarczający od dołu.

Cytat: "Michał Wolff"
Generalnie jak się nic nie dzieje - to radzę trzymać się od tego z daleka.


Zdecydowanie tak!! A już w przypadku starego typu suportów regulowanych to była złota zasada :D
Tytuł: Napęd
: Quapcio w 16 Lut 2009, 15:51
owszem jest to korba prawa... a zrobiłem to bo chciałem nadgorliwie przeczyścić pół roku po założeniu... :) (śmierć przez zagłaskanie ;))

Chwilowo nauczony "porażką" nie tykam się więcej i obstawiam, że dzięki temu będzie dobrze.
Jeśli będę musiał ciąć to obstawiam, że duża szlifierka kątowa (tarcza 230 a nie "sto-coś") sięgnie oś bez cięcia tarczy natomiast jest to plan bardzo odległy - zacznę od obejrzenia, podłubania i nowego ściągacza (ale to i tak dopiero jak będę do tego zmuszony ;))
Tytuł: Napęd
: szkodnik w 16 Lut 2009, 16:21
Cytat: "Michał Wolff"
Bardzo często jest tak że najmniejsza zębatka zachodzi na oś suportową i dostęp jest bardzo kiepski.


Prawda. Bywa. Gdzieś pisałem wyżej o tym.
Tytuł: Napęd
: yoshko w 24 Lip 2009, 13:08
Pora niedługo zmienić łańcuch KMC Z-72, na oku mam dwa modele:

- SRAM PC-830 (http://allegro.pl/item694918749_lancuch_sram_pc_830_pl_okazja.html) - 39,90

- Shimano HG-40 (http://allegro.pl/item695418258_lancuch_shimano_hg_40_ze_spinka_od_bikeserwis.html) - 28,00

Tańszy czy droższy a może inny model?
Tytuł: Napęd
: skolioza w 24 Lip 2009, 14:45
W kwestii łańcuchów jestem zwolennikiem Srama
Dawno temu po zakupie HG 90 Shimano podczas pierwszej wycieczki w Gorce skuwałem go chyba z 12 razy (nie był źle założony czy coś - widocznie trafiłem na jakiś wadliwy) Niesmak pozostał i zamiast wymienionego na gwarancji Shimano zacząłem używać Sachsa Sedisa, który po wykupieniu Sachsa przez Srama nazywa się teraz PC coś tam (w zależności od klasy - najczęściej używam PC 48 i PC 58, napęd 7/8s)
Tytuł: Napęd
: yoshko w 24 Lip 2009, 14:50
Teraz odwrócili numerację Twoja pc 58 to pc 850  - http://www.erowery.pl/go/_info/?id=277
Od początku miałem smaka na Sram ale zaciekawiła mnie cena Shimano.
Tytuł: Napęd
: skolioza w 24 Lip 2009, 15:11
Fakt że ostatni łańcuch kupowałem z rok temu - o zmianie oznaczeń nie wiedziałem  :oops:
Tytuł: Napęd
: trainspooter w 9 Sty 2010, 10:44
zastanawiam się jak jest z kompatybilnością w Shimano jeśli chodzi o tarcze mechanizmu korbowego.np....czy tarczę powiedzmy LX 48 r. da się zainstalować w korbie niższej klasowo powedzmy alivio, acera...??
Tytuł: Napęd
: MaCH w 9 Sty 2010, 17:59
Ostatnio nie jestem w temacie ale chyba sprawa wygląda tak:
Cytat: "trainspooter"
zastanawiam się jak jest z kompatybilnością w Shimano jeśli chodzi o tarcze mechanizmu korbowego.np....czy tarczę powiedzmy LX 48 r. da się zainstalować w korbie niższej klasowo powedzmy alivio, acera...??

...można zainstalować, gdyż korby tzw. komponentów górskich mają taką samą ilość ramion oraz rozstaw otworów. Standard ten w ciągu ostatnich 20 lat  Shimano zmieniało przynajmniej trzy razy. Najpierw było pięć ramion o szerszym rozstawie otworów, potem pięć o węższym rozstawie (a może odwrotnie?...whatever :wink: ),  obecnie cztery ramiona o rozstawie 104 mm / 64 mm (?). Tak więc problem z wymianą blatów może występować między grupami z różnych okresów. Inna sprawa to kompatybilność z napędem. Alivio i acera mają napęd 8-rzędowy natomiast wyższe grupy 9-rzędowy. O ile blat kompatybilny z napędem 9-rzędowym powinien bez problemu współpracować ósemką to nie wiem jak jest w drugą stronę. Czyli blat z alivio do lx- xt będzie pasował ale, jeśli reszta napędu to też wyższa grupa (dziewiątka), to taki zestaw może nie działać idealnie (kwestia szerokości łańcucha). Chociaż możliwe, że będzie to różnica niezauważalna.
 Tyle z mojej teorii. Może ktoś praktykował i się wypowie.
Pozdr.

Edit. Może dodam jeszcze tylko, że przed wymianą blatów najbezpieczniej jest zmierzyć rozstaw otworów na śruby wówczas mamy pewność czego nam potrzeba. Bez suwmiarki w skrzynce z narzędziami, to prawie jak bez kluczy imbusowych. :wink:  :D
Tytuł: Napęd
: dudi w 11 Sty 2010, 17:26
A ja mam pytanie następującej treści: czym różni się łańcuch HG40 od HG50 i czy warto dopłacać do HG50? Bo planuję zakup kasety LG60 (11-33) w zestawie z łańcuchem HG40 i zastanawiam się, czy lepiej kupić kasetę osobno i dokupić HG50 czy nie zawracać sobie głowy i kupić zestaw...
Tytuł: Napęd
: Daniel w 25 Lut 2010, 18:13
Okazało się, że mam całkowicie zjechany napęd, do wymiany idzie środkowy blat korby xt (oryginalny), kaseta deore i łańcuch deore + kółka przerzutki xt shadow. Dodatkowo będę wymieniał najmniejszy blat w korbie (z 26z na 22) ze względu na tegoroczne plany.
I mam teraz do rozwiązania następujący problem.
Najbardziej zależy mi na jakości pracy i wytrzymałości, różnice w wadze są jakieś śmiesznie małe, pomińmy je.
Opcja pierwsza, to:
kaseta, łańcuch, blaty Deore, kółeczka xt. Cena około 215zł.
Opcja druga to kaseta slx/xt, łańcuch xt/xtr, blaty xt, kółeczka xt. Cena w najdroższej wersji około 415zł.

Jak widać różnica w cenie jest bardzo znacząca i trudno ją pominąć. Osobiście skłaniałbym się do zestawu mieszanego (kaseta i łańcuch deore, reszta xt) - cena około 290zł, jednak mechanik doradzał wzięcie kasety i łańcucha z wyższej grupy (np kaseta slx + łańcuch xtr) argumentując tym, że będzie to zestaw trwalszy.
Pytanie więc brzmi: czy dołożenie różnicy w cenie wpłynie na trwałość i jakość pracy napędu, czy nie?
Tytuł: Napęd
: woody w 25 Lut 2010, 18:32
i dlatego jeżdże na alivio, wymiana czesci w porównaniu z tym to grosze.
Tytuł: Napęd
: aard w 27 Lut 2010, 08:28
Moim zdaniem opcja pierwsza. Jak doskonale wiesz, zrobiłem na zestawie Deore (korba, kaseta, dwa łańcuchy na zmianę) już ponad 13 kkm i nadal wszystko jest w porządku :)
Tytuł: Napęd
: van w 6 Mar 2010, 23:20
Czy naprawdę nie ma kaset na 8 przełożeń powyżej alivio ? Niestety alivio nie spełnia moich wymagań i chciałbym kupić coś innego. Wychodzi jednak, że nie kupię...
Aha no i ostateczna decyzja... Nie wiem czy brać łańcuch deore, czy dopłacać do LX. Korbę mam nową deore.
I tak kaseta jest słaba, więc nie wiem czy się opłaca brać LX, szybciej mi zje kasetę.

A może trochę inaczej, czyli Sram ?

Myślałem też o kasecie PG-830 i łańcuchu PC-830. Ale czy korba deore podejdzie ładnie...
Miał ktoś doczynienia z tym napędem ?
Tytuł: Napęd
: wunderfaust w 7 Mar 2010, 07:49
zdejmowanie korb i suportów to temat rzeka. osobiście nigdy nie ściągam samym ściągaczem chyba że sam tą korbę montowałem i przesmarowałem kwadrat osi - wtedy korba  schodzi bezproblemowo. smaruję  i kwadraty i gwinty do suportów mimo że nie powinno się tego robić ale wolę raz na jakieś 1000 rowerolat sprawdzić połączenia niż potem odkręcać suport młotkiem i przecinakiem
zapieczone korby - wkręcam  ściągacz,  wpuszczam jakiś penetrator między oś a korbę - dokręcam ściągacz i opukuję młotkiem przez drewniany klocek na zmianę z dokręcaniem ściagacza. nie ma korby która tak by nie zeszła. jak ktoś  jest uparty i ma chłodnię pod ręką to można taki rower zmrozić i próbować odkręcać  :lol:
poza tym smaruję też osie pedałów - po przygodzie odkręcania pedałów w warsztacie samochodowym mam nauczkę że gwinty się smaruje. kiedyś też odkręcałem zardzewiały suport klasyczny - tydzień moczenia w nafcie, punktak, młotek i odkręcanie na ruski klucz. tragedia.
A zepsuć gwint w korbie do sciągacza bajecznie łatwo  znajac jakośc ściągaczy - najczęściej badziew ze stali gwoździanej. warto obserwować jak sie zachowuje ściagacz przy wkręcaniu. często jest wypychany z gwintu niszcząc go równocześnie
Tytuł: Napęd
: rafalb w 7 Mar 2010, 10:25
Sram odradzam. Kasety- nawet te droższe są o wiele miększe od np. alivio. Inna sprawa, że z korbą Shimano będzie chodziło bez problemów. Miałem swego czasu taki napęd- korba shimano, kaseta sram i łańcuch accent. Bierz Alivio i łańcuch deore. Dlaczego nie pasuje Ci alivio swoją drogą? Ze ciężka?
Tytuł: Napęd
: van w 7 Mar 2010, 10:28
Nie pasuje mi jej trwałość - po 7 tysiącach już powoli trzeba myśleć o wymianie, bo niektóre ząbki zanikają. A nie jeżdżę dużo w terenie, max 1000 na rok. Chciałem coś wyżej, bo pomyślałem, że wyższa klasa może trochę dłużej wytrzyma.
Tytuł: Napęd
: dudi w 7 Mar 2010, 12:05
Zauważ, że merida daje (albo dawała...) do niższych mattsów kasetę HG40 albo nawet 30 - takową miałem w swoim mattsie sport 300, kaseta była czarna. Jak kupisz kasetę alivio HG50, to będzie na pewno trwalsza.

No chyba, że teraz dają lepsze kasety
Tytuł: Napęd
: van w 7 Mar 2010, 15:20
Ja cały czas jadę na HG 50 alivio, taką dostałem przy kupnie. Dwie kasety przeżyły 13 tysięcy, wolałbym zeby to był wyniki około 20 tysięcy.
No ale juz postanowiłem, srama nie wezmę, więc pójdzie kaseta alivio i łańcuch deore, do tego korba deore.
Tytuł: Napęd
: aard w 7 Mar 2010, 17:13
Cytat: "van"
Dwie kasety przeżyły 13 tysięcy, wolałbym zeby to był wyniki około 20 tysięcy.

Łącznie przeżyyły 13 tysięcy czy każda z nich PO 13 tysięcy? Bo ten drugi wynik byłby może nie rewelacyjny, ale naprawdę BARDZO dobry.
Tytuł: Napęd
: van w 7 Mar 2010, 19:52
No niestety dwie razem 13 tysięcy. Ok, wasze doświadczenia mnie tylko utrwaliły w przekonaniu, żeby brać alivio
Tytuł: Napęd
: ehwj w 13 Kwi 2010, 22:41
witam
 Kupując nowy rower z korbą Shimano M433, suport Shimano UN26 (ze strony shimano wywnioskowałem, że mocowanie korby jest  na kwadrat) warto zmienić na mocowanie typu octalink? czy lepiej jest zjeździć tą korbę i w przyszłości zmienić na nowszy system mocowania.
Jaka jest wytrzymałość korb mocowanych na kwadrat?
pozdrawiam
Tytuł: Napęd
: szyroki w 13 Kwi 2010, 22:49
Niektórzy twierdzą, że lepiej na kwadrat, bo łatwiej dostać zamienniki. Jak masz, to jeździj aż szlag ją trafi. Tak myślę.
Tytuł: Napęd
: Symfonian w 13 Kwi 2010, 22:52
nie ma najmniejszego sensu, na kwadrat łatwiej dostać w innych krajach w przypadku jakiejś awarii,
wytrzymałość: moja korba ma już jakieś 15-20tyś i jeszcze w tym roku zamierzam nią zrobić minimum 5. Jakby nie zjechane zębatki to by szło nawet 50zrobić;p nie ma różnicy między wytrzymałością octalinku a kwadratu zdaje sie.
Tytuł: Napęd
: van w 13 Kwi 2010, 23:33
Ja zrobiłem inaczej, miałem od nowości korbę accery na kwadrat. Suport zajechał się po 14 kkm i ostatnio wymieniłem wszystko na shimano deore, ale w systemie Hollowtech II, który jest po prostu rewelacyjny. Banalny montaż, łożyska maszynowe, w każdym momencie można przy pomocy imbusa zdjąć korbę. Poza tym waga - te korby są bardzo lekkie, w porównaniu do kwadratu/octalink. No i bezobsługowe. System ten przeznaczony jest na około 20-30 kkm, kumpel ma już 15k przejechane i od nowości nic przy tym nie ruszał. Zero luzów, zero stuków, kręci się jak nowe.
Tytuł: Napęd
: toosh w 13 Kwi 2010, 23:47
Cytat: "van"
łożyska maszynowe


Które w XT potrafią paść bardzo szybko, ale zamiast wydawać 70zł na nowe można w zwykłym sklepie dostać zamienniki za 6zł. Niestety do LX nie pasują, jak jest z deore?
Tytuł: Napęd
: van w 14 Kwi 2010, 10:12
Deore i Deore LX mają takie same łożyska. Ciekawe czemu XT już nie...
Tytuł: Napęd
: van w 14 Kwi 2010, 12:52
Ja porównywałem kwadrat accery i HII deore, różnica wagowo była kolosalna ! Cały zestaw deore ważył mniej niż same zębatki korby z jednym ramieniem, a przecież do tego dochodzi jeszcze support i drugie ramię. Nie ważyłem tego dokładnie, ale spokojnie mogę powiedzieć, że rower zrobił się lżejszy o jakieś 300-400 gram.
Tytuł: Napęd
: Daniel w 14 Kwi 2010, 13:05
Właśnie nawalające stosunkowo szybko łożyska to nie taki marginalny problem, o czym świadczą komentarze użytkowników (można poszukać na forumrowerowe), mi również łożyska padły po 6000km.
Tytuł: Napęd
: skolioza w 14 Kwi 2010, 13:25
Van, nie można porównywać acery, ze stalowymi koronkami która bądź co bądź była grupą drugą od dołu do mającego aspiracje sportowe Deore z aluminiowym blatem (korby w deorce nie sa przez przypadek puste w środku? bo tego nie jestem pewien...)

Michał, padające stosunkowo szybko łożyska to niestety przypadłość XT :(

Ale przede wszystkim - korba ze zintegrowaną osią jest znacznie sztywniejsza i przez to mniej tracimy na pracę materiału a więcej "idzie w koło" Pewnie przy 40kg rowerze i tak nie będzie to za bardzo odczuwalne, ale taka właśnie była ponoć idea wprowadzenia tego systemu  :wink:
Tytuł: Napęd
: aard w 12 Maj 2010, 17:37
Nadal o łożyskach, bo mój wkład właśnie się skończył (choć ciężko mówić, że przedwcześnie - przejechał 17 kkm ;) )

Ale pytanie: czy te łożyska: https://www.cyklotur.com/x_C_I__T_WK%A3AD+SUPORTU+SM-BB70B__P_53161998-53010001__PZTA_8__PD_.html będą kompatybilne z tą korbą? http://www.centrumrowerowe.pl/09503050223/Shimano-FC_M532_22_32_44_170mm_czarna/Produkt.aspx
I czy ktoś ma pojęcie, dlaczego te konkretne łożyska są takie tanie? (inne kosztują ok 120 zł). Okazja czy szmelc?
Tytuł: Napęd
: rafalb w 12 Maj 2010, 18:45
Na moje to będzie pasowało. A dlaczego tanie? Może gorsze uszczelnienie?
Tytuł: Napęd
: Daniel w 12 Maj 2010, 19:57
Chyba to jakaś okazja. Wygląda na to, że wszystkie miski to to samo (niezależnie od grupy), inne są dopiero dura-ace/xtr (tak to wygląda w centrum rowerowym). A pasować, powinny pasować.
Tytuł: Napęd
: van w 12 Maj 2010, 20:01
Ciężko stwierdzić, czy będzie pasować. W CR można wyczytać, że są łożyska do deore i deore LX, natomiat do XT są inne. Tutaj z kolei są łożyska od XT, SLX i LX, ani słowa o deore, a Ty masz korbę deore. Także trzeba by pytać w sklepie.
Tytuł: Napęd
: aard w 12 Maj 2010, 20:21
W sklepie pytałem i twierdzą, że będzie OK, ale jakoś bardziej ufam Wam niż im :)
Może Skolioza coś podpowie...?
Tytuł: Napęd
: Waxmund w 15 Maj 2010, 18:00
ile kosztował Cię support który zajechałeś ? Ja na swoim (20zł) zrobiłem do tej pory jakieś 9kk i nic się z nim nie dzieje.... wg mnie zbędny wydatek :P
Tytuł: Napęd
: transatlantyk w 16 Maj 2010, 00:49
Waxmund tym razem mądrze gada :D
Tytuł: Napęd
: Waxmund w 16 Maj 2010, 10:29
tym razem? pfff, grabisz sobie :P
Tytuł: Napęd
: toosh w 16 Maj 2010, 11:53
Nie da się wymienić łożysk w deorze tak jak w XT? Kosztuje mnie to 10zł.

http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/3927/Wymieniamy.lozyska/
Tytuł: Napęd
: aard w 16 Maj 2010, 12:43
Ile mnie kosztował, tego nie sposób powiedzieć, bo kupiłem go razem z korbą, w cenie.

Co do metody podpowiedzianej przez Toosha, to już za późno, bo kupiłem tamten wkłąd, ale zachowam stary wkład, spróbuję wymienić łożyska i będę miał gotowy wkład na zmianę - dzięki :)
Tytuł: Napęd
: vooy.maciej w 27 Maj 2010, 10:39
szybkie pytanko, zarżnąłem kasetę i łańcuch na wyprawie(po ok 4 tys km) był to sram  
teraz zastanawiam się jaki zestaw kupić, dalej sramy lepsze niż shimano?
myślę o PC 970-1

do tego rozwaliła mi ise tylna przerzutka w transporcie, a w trakcie jazdy przednia zaczęła szwankować :)
Tytuł: Napęd
: rafalb w 27 Maj 2010, 10:54
Bierz shimano, jest trwalsze.
Tytuł: Napęd
: Waxmund w 27 Maj 2010, 12:14
sramy ? Od dłuższego czasu przecież wszyscy na forum wypowiadają się za tym, że kasety shimano są dużo lepsze..... ktoś tu ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem :P
Tytuł: Napęd
: yoshko w 9 Cze 2011, 23:01
Pytanie do skoliozy, co to jest ? :)

(http://viacomit.net/wp-content/uploads/2010/0/FabienTendeur.jpg)
Tytuł: Napęd
: memorek w 9 Cze 2011, 23:30
Przed chwilą się zbłaźniłem w temacie tandemu. Ale niech tam, spróbuję jeszcze raz.  :mrgreen:
Napinacz? Śruba z tyłu wygląda jakby miała naciągać to ramię.
Tytuł: Napęd
: yoshko w 9 Cze 2011, 23:31
No tak napinacz mógłby to być ale spokojnie można by było skrócić łańcuch  :D
Tytuł: Napęd
: memorek w 9 Cze 2011, 23:40
Ale jeśli masz ramę z hakami bez regulacji napięcia, to jakoś musisz naciągnąć łańcuch. Bo nie dopasujesz długości idealnie.
Tytuł: Napęd
: Medawc w 10 Cze 2011, 00:26
Pytanie tylko co to ustrojstwo robi przy korbie zamiast przy hakach, w miejscu gdzie normalnie jest przerzutka.
aard - jak wymienisz u siebie łożyska, to byłbym wdzięczny jakbyś podzielił się symbolami (oznaczeniami? modelem?) zamienników.
Tytuł: Napęd
: bix w 10 Cze 2011, 00:43
yoshko, napinacz po prostu.
http://vimeo.com/15055105
Tytuł: Napęd
: Waxmund w 14 Cze 2011, 14:00
Cytat: "Medawc"
Pytanie tylko co to ustrojstwo robi przy korbie zamiast przy hakach, w miejscu gdzie normalnie jest przerzutka.


napinacze zwykle są w w okolicach korby umiejscowione...
Tytuł: Napęd
: Medawc w 14 Cze 2011, 14:23
Ale przy korbie to są te dodatkowe, mające zapobiegać spadnięciu łańcucha, jak np te do rowerów downhillowych. A zwykły napinacz w np. Shimano Alfine jest tam, gdzie normalnie przerzutka.
Tytuł: Odp: Napęd
: Księgowy w 22 Maj 2012, 23:02
Wiem, że dostanę złotą szpachelkę, ale poszukuje zębatki do korby Deore na 44 zęby. Czy ktoś z was ma może taką do sprzedania. Może być używana, pytanie tylko jak długo (przebieg). Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Napęd
: Waxmund w 23 Maj 2012, 10:19
a nie, bo nie dostaniesz :P


jakby ktoś miał zębatkę do kasety 16 i 18 zębów niezajechaną to też chętnie przygarnę ;)
Tytuł: Odp: Napęd
: van w 11 Wrz 2012, 21:32
Mam manetki Srama, przerzutkę Srama i chce wrzucić kasetę oraz łańcuch shimano - będzie ładnie grało?
Tytuł: Odp: Napęd
: Popiel w 12 Wrz 2012, 18:21
Mam w 50% napęd Srama a reszta Shitmano i wszystko gra.
Tytuł: Odp: Napęd
: owca w 15 Lut 2013, 20:57
Nie będę zakładał nowego tematu, bo pytanie jest krótkie i pewnie odpowiedź jest prosta ;)

Czy taka przerzutka, będzie bez problemu działała z kasetą 9 rzędową?
W chwili obecnej mam przerzutkę i manetki Deore, kasetę 9 rzędową. Chyba wszystko zależy od tego czy manetki są 9 czy 10?

http://ww2.bikekatalog.pl/2013//komponenty/3279/Shimano.Deore.XT.RD-T780/
Tytuł: Odp: Napęd
: wgrzeszkowiak w 16 Lut 2013, 20:47
Niestety nie.

Nowe przerzutki są zgodne tylko z systemem Dyna-Sys (czytaj: komponentami MTB/trekkingowymi do napędów 10-rzędowych), który ma zupełnie inny skok linki. Nie zgrasz tego (i nie jest to marketingowy bełkot Shimano, tylko niestety faktycznie tak to wygląda).
Tytuł: Odp: Napęd
: worek_foliowy w 20 Lut 2013, 16:03
Stan blatu opisywany jest jako idealny. Zaskakuje mnie jednak, że w sposób regularny pojawiają się "złamane" ząbki. Tak ma być? Po co to?

(http://imageshack.us/scaled/landing/825/2127ab0dfa8a46f5a781781.jpg)
(http://imageshack.us/scaled/landing/803/e83c4118cb2240038c78239.jpg)

Mocno mnie kusi 48 zębów ale nie wiem czy warto wydawać na to ponad 60 zł.
Tytuł: Odp: Napęd
: globalbus w 20 Lut 2013, 16:17
Cytuj
Tak ma być? Po co to?
Przypuszczam, że do łatwiejszej zmiany biegów.
Tytuł: Odp: Napęd
: worek_foliowy w 20 Lut 2013, 16:22
Tak też pomyślałem, choć jeszcze nigdy z czymś takim się nie spotkałem. Jak zwykle, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o szybszą zmianę biegów
Tytuł: Odp: Napęd
: Symfonian w 20 Lut 2013, 17:10
Dokładnie, Shimano robi tak samo tyle że 2 zęby ma "zpiłowane"