Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Społeczność forum => Ciekawostki oraz Dyskusje Rowerowe => : hejtyniety w 25 Paź 2012, 07:48
-
Moi Drodzy, uruchomiłem kolejnego bloga, tym razem o charakterze typowo technicznym. Planuje zebrać w nim informacje, dzięki którym każdy będzie mógł samemu dokonać mniej i bardziej skomplikowanych napraw.
http://inzyniermamon.blogspot.com/
Jeżeli macie jakieś propozycje tematów, które mogę umieścić jako pierwsze to z przyjemnością to zrobię - jak widać blog dopiero startuje, więc jesteśmy na poziomie zero. W najbliższym czasie planuje wyłuskać porządne wpisy z pozostałych moich blogów :D
-
Powstał spis treści zwierający tematy, które chce na blogu poruszyć:
1. Obsługa podstawowa:
-Mycie
-Dobór śrub, podkładek, nakrętek
-Podstawowy zestaw narzędzi
-Chemia rowerowa
2. Koła:
-Zaplatanie
-Centrowanie
-Obręcze
-Piasty proste
-Piasty torpedo
3. Napęd
-Łańcuch
-Wolnobiegi
-Kasety
-Korby
-Suporty klasyczne
-Suporty Thomson
-Suporty pakietowe
-Penadale
4. Hamulce:
-Klocki hamulcowe
-Linki i pancerze
-Szczękowe
-Cantilever
-V-break
-Bębnowe
5. Biegi
-Linki i pancerze
-Piasty wielobiegowe
-Przerzutka przednia
-Przerzutka tylna
6. Rama i armatura
-Kontrola stanu ramy
-Malowanie
-Dobór sztycy
7. Dodatki
-Oświetlenie na dynamo
-Dzwonki
-Chwyty i owijki
-Stopki
Prosiłbym Was o podpowiedzi i propozycje czego brakuje i o czym chcielibyście ewentualnie poczytać ;)
-
Zapraszam gorąco! Na razie się tworzy, ale postaram się w miarę prac robić dokumentacje fotograficzną i uzupełniać go. Jakbyś miał jakieś pytanie konkretne to też postaram się pomóc ;)
-
Ja bym dodał jeszcze słownik pojęć rowerowych i jakiś schemat budowy roweru.
-
O! i to jest doskonały pomysł! Taki krótki leksykon dla początkujących :D
-
A może budowę,schemat działania,konserwację i drobne naprawy piasty wielobiegowej Rohloff. ;)
-
akurat tego potworka od rolhofa w rękach nie miałem i pewnie mieć nie będę, ale przygodę z piastami wielobiegowymi zacząłem od sramowskiej s7 którą udało mi się złożyć prawidłowo za drugim podejściem... i właściwie od tego się zaczęła moja przygoda z serwisem rowerów - okazało się, że potrafię to zrobić jako jedyna "czynna" osoba w mieście ;D
-
Przepraszam,oczywiście żartowałem,tak mnie naszła wieczorna złośliwość. ;D
Piasta jest jeszcze u nas rzeczą dość rzadko spotykaną.
-
może i rzadko spotykaną, ale jak robiłem mojego turystyka to kusiła mnie ogromnie. Ale jednak z powodu braku obsługi gwarancyjnej w Polsce zdecydowałem się na klasyczne rozwiązanie (które w razie W mogę postawić na nogi choćby i na drucie :P )
W mechanice niczego się nie boje :lol:
-
Świetny pomysł. Na pewno będę wpadał na bloga :) A może coś o siodełkach napiszesz? Ostatnio musiałem wymienić i troszkę się natrudziłem z wyborem.
Właśnie popieram, też się nad tym zastanawiam.
-
hmm.. ale co dokładniej o siodełkach? bo generalnie to zawsze dobieram na czuja w zależności jaki rower składam ;)
Trochę kiedyś napisałem na jednym z blogów:
Rzecz, która w największym chyba stopniu wpływa na komfort jazdy. Ale nie do każdego roweru takie samo siodło będzie wygodne. Ogólna zasada jest taka, że im bardziej pochylona pozycja tym siodełko musi być bardziej smukłe i na odwrót: im siedzimy bardziej wyprostowani tym siodło powinno być szersze. Wynika to z faktu, że przy wyprostowanej pozycji większość masy ciała spoczywa na siodle, a przy pozycji pochylonej rozkłada się ona równomiernie miedzy nogami, rękami i siedzeniem. Do tego dochodzi kwestia amortyzacji siodła, dla siodeł miejskich, gdzie większość masy ciała siedzi na siodle stosuje się amortyzowane (często całymi zestawami sprężyn) siodła które w znaczący sposób podnoszą komfort użytkowania. W siodłach sportowych siedzisko jest połączone na sztywno ze sztycą, a warstwę tłumiącą stanowi tylko tapicerka siodła. Oczywiście można to objeść stosując sztycę amortyzującą, ale według mnie to zbędny wynalazek. Osobną grupą są siodła skórzane, w których rolę wytłumiającej tapicerki przejmuje kawałek napiętej skóry. Siodła te są bardzo wygodne i zapewniają dobra oddychalność, ale są także wrażliwe na warunki atmosferyczne, przez co wymagają większej pielęgnacji. Dobór odpowiedniego siodła zależy więc od naszego stylu jazdy i roweru, na którym będzie ono zamocowane.
Ale to ogólniki same :icon_neutral:
-
Obecnie używam siodło do jazdy sportowej, potrzebuje raczej do dłuższych wypadów. Coś w rozsądnej cenie tzn do 100 zł, coś co będzie dobrze odgrywało swoją role.
-
pozycja mocno pochylona czy raczej prosto? rower nocowany pod chmurką czy chowany pod dach?
-
pozycja mocno pochylona czy raczej prosto? rower nocowany pod chmurką czy chowany pod dach?
raczej pochylona, ale nie mocno. Rzekł bym tak po środku :P. Rower w czasie podróży nie garażowany
-
czyli trzeba szukać jakiegoś wąskiego syntetyka na fedrach ;)
Można spróbować coś takiego: http://allegro.pl/selle-alata-man-elastomer-siodelko-amortyzacja-ct-i2762428467.html
Chyba, że masz czas, wtedy możesz polować na brooksa - np. tu: http://allegro.pl/oryginalne-siodlo-brooks-okazja-i2753427875.html kształt (wąski) i amortyzacja odpowiednia, powinno się zakończyć na ok 80zł, więc na przesyłkę starczy. Niestety miałbyś trochę więcej dbania niż przy syntetyku, ale oddychalność zdecydowanie większa ;)
-
przecie to wszystko jest opisane na forum. do tego masz opinie dużej ilości osób, a nie jedynie Hejtyniętego... ;)
-
a to racja :P
-
Piasta jest jeszcze u nas rzeczą dość rzadko spotykaną.
bez przesady z ta rzadkościa, ja mam 3 sztuki ;)
-
Temat techniczny o którym chętnie poczytałbym w jednym miejscu (istnieje dużo informacji rozproszonych) to jak dbać o ramę stalową, jak radzić sobie ze rdzą.
-
aaa, pochwalę się jeszcze raz :p
Inżynier Waxmund również pozdrawia! ;)