Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Rama, suport, mostek, kierownica, amortyzator, widelec i stery => : EASYRIDER77 w 13 Maj 2012, 19:56
-
chciałbym zajrzeć do mojego amortyzatora RST w trekkingu, czy jest dobrze nasmarowany i w jakim jest stanie. TO jakiś prosty model w stylu sprężyna/elastomer.
Nie znam serwisanta który chciałby się tego podjąć. Więc może samemu.
Potrzebuję instrukcji rozebrania,konserwacji amortyzatora, co nasmarować itp.
Znacie lub posiadacie jakąś instrukcję do zrobienia tego?
-
po modelu można szukać manuala w sieci - bez modelu to jak pytać "jak się naprawia auto"
jeśli jednak to prosty model to powinien być intuicyjny
-
Czyściłem, psikałem, a i tak wylazło rude.
To już koniec tego pseudoamortyzatora czy coś da się z nim jeszcze zrobić?
Sam i tak nie umiem, ale nie wiem czy warto to komuś zlecać.
Pogorszenia działania na razie nie zauważyłem (bo nie zauważyłem, żeby działał nawet jako nowy).
(http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/2d5c7adb34424e9198505f362937bdf4.jpg) (http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/2d5c7adb34424e9198505f362937bdf4.jpg)
-
Rozbierz i zobacz w środku. Bo ta rdza nie jest w tym miejscu, w którym ją widzisz. Pewnie standardowo, dwie śruby od dołu.
Btw, na miasto w zimę lepszy najgorszy sztywniak zamiast tego.
-
Rozbierz i zobacz w środku.
Sam i tak nie umiem
OK, mam teraz przerwę w jeżdżeniu, to dam zaprzyjaźnionemu serwisowi do przejrzenia.
Wiem, że sztywniak lepszy, ale to od nowości było przeznaczone do dorżnięcia i wymiany na coś sztywnego.
-
Nie mówię o kompletnym rozbieraniu, ale o zdjęciu dolnej części. Odkręć hamulec, wyjmij koło i odkręć śruby od dołu. Olej się nie wyleje, bo go tam nie ma. Środek jest wysmarowany smarem i to tyle.
-
Wykręć golenie, od dołu powinny być 2 śruby i po chwili widzisz co w rurze siedzi. A siedzieć tam będzie niemało ;). Przed demontażem rzuć okiem na wideo (https://www.youtube.com/watch?v=N5IjbBNKkMM)
-
Ja tam żadnych śrub nie widziałem, ale też nigdy nie patrzyłem na rower od spodu.
Kurde, chłopaki, dajcie odpocząć, a nie każecie mi rozkręcać rower... ;)
-
Dobra, a niech tam...
Jednak jest śruba, ale tylko w jednej goleni (w drugiej jest coś jakby zaokrąglony łeb nitu):
(http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/02d3e247d63e98fca289f8f8ef6db12e.jpg) (http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/02d3e247d63e98fca289f8f8ef6db12e.jpg)
Odkręciłem, ale dolna część amora nie tylko nie spadła, ale nawet siłą nie chce zejść.
Jest gdzieś jeszcze jakaś magiczna śrubka? Czy siła za mała?
-
Podaj model tego amora.
-
Ha! To nie takie proste. :)
Widelec INNOWACJA! widelec BTWIN, o skoku 80 mm, wyposażony w system łatwej regulacji twardości: przekręć pokrętło, aż do momentu ukazania się twojej wagi. Wystarczy minuta i gotowe!
Wysokiej jakości wykończenie powierzchni górnych goleni zapewnia niezwykłą płynność działania zawieszenia.
Wysokiej jakości pierścienie prowadnic, które skutecznie zapobiegają przedostawaniu się wody, ziemi, czy kurzu do dolnych goleni: dzięki temu widelec jest dużo trwalszy.
http://www.decathlon.pl/rockrider-500-pomaraczowy-id_8319534.html
http://mtb-xc.pl/2015/04/28/btwin-rockrider-500-test/
-
Puknij w śrubkę młotkiem przez deseczke. Pokaż drugą stronę.
-
Ciężko o informacje o tym sprzęcie. Daj fotkę obu rur od dołu.
Być może to ten model - Btwin U-fit (https://www.btwin.com/blog/blog-and-news/blog-news-mtb/news-blog-news-mtb/fork-conception-for-our-2016-rockrider-range/)
-
Druga strona od spodu wygląda tak:
(http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/073f280727238e6d9f0cbb893a44fafd.jpg) (http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/073f280727238e6d9f0cbb893a44fafd.jpg)
Od góry nie trzeba nic wykręcać?
Prawa strona:
(http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/9db0ee87532318cbb910f5d7bda4ff56.jpg) (http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/9db0ee87532318cbb910f5d7bda4ff56.jpg)
Lewa strona:
(http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/eb4293402b545fb8c5050662a7ec50d5.jpg) (http://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/eb4293402b545fb8c5050662a7ec50d5.jpg)
Być może to ten model - Btwin U-fit (https://www.btwin.com/blog/blog-and-news/blog-news-mtb/news-blog-news-mtb/fork-conception-for-our-2016-rockrider-range/)
Wygląda podobnie. Tylko ja mam nieprzezroczyste rury. ;)
-
Po ilu zimach (szt.) uzyskałeś ten efekt?
Dziękuję.
-
ja bym spróbował wyjąć tą zaślepkę. Zobacz co jest pod nią.
-
Wyjąłem - pod nią był mały otworek, w którym tkwiła zaślepka.
-
Może ten amorek jest skręcony tylko śrubą w lewej goleni (?)
Pozerkaj czy może pod tą zaślepką ma szansę być jakaś śrubka itp. - jeśli dziura i otchłań to możesz odkręcić od góry korek prawej goleni - poświeć latarką (może w tym amorku sprężyna jest tylko w jednej goleni(?))
Możesz spróbować złapać butami oponę (przy ziemi) i poszarpać kierownicę do góry.
Inny sposób - rower dogóry nogami, pod kierownicę miękkie szmaty, stajesz przed przednim kołem(lub amorem jeśli koło wyjąłeś), stajesz na piętach, palcami przytrzymujesz kierownicę i szarpiesz amorek(lub koło) do góry. Wciskasz w dół i szarpnięcie do góry.
Uważaj tylko żeby orła nie strzelić do tyłu bo może puścić z nienacka ;)
Może uda Ci się też wyczuć czy golenie chcą zejść ale się klinują na rdzy (?) czy trafiają na mór oporu.
Dziś właśnie robiłem serwis RockShox Jet z miejskiego i mogę powiedzieć że Twój wcale nie jest taki brudny jak by mógł być :D
Jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że w każdej goleni było z 30ml WODY. Teraz wiadomo czemu zamarzał 30 metrów od domu ;D
Mam teorię że woda mogła tam się dostać jedynie poprzez skraplanie (ciepło/zimno). Amorek sam serwisuję i zawsze było tam bogato smaru z olejem hydraulicznym. Tym razem zastałem tylko wodę i masło takie jak pod korkiem oleju auta jeżdżącego na krótkich trasach.
Na jednej ladze wżery i rdza :\ Wyczyściłem ze smaru, przetarłem papierkiem ściernym... i złożyłem.
Acha... jedna srężyna była w 6 kawałkach :o
Hint: mój sposób na efektywnie działający miejski amor:
- dopasowana sprężyna (na za twardej działał nie będzie)
- sporo smaru do środka + trochę oleju hydraulicznego (wystarczy hydrol)
Można zadbać o jakieś uszczelki pod dolnymi śrubami. Olej ze smarem raczej rzygnie górą albo dołem i to może niektórym przeszkadzać, ale w zamian amorek działa jak ta lala ;D