Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Ekwipunek => Sakwy, torby i worki => : wlochaty w 27 Mar 2012, 22:41
-
Hej. Mam problem. Na chwilę obecną mam sakwy kelly's (docelowo crosso). Rozmiar buta 46.
Tak jak widać na zdjęciu sakwa musi być przesunięta do tyłu żebym nie zahaczał butem.
Czy przy sakwach crosso będzie występował ten sam problem i czy owe sakwy da się tak przesunąć do tyły w razie problemu ?
pozdrower
-
Trudno coś doradzić
Może odrobine by pomógł bagażnik taki jak Tubus Ergo (z dodatkowym stelażem który obniża sakwy i troszke je cofa ale bagażniki tubusa i tak są krótkie więc to może nie wystarczyć.
Sakwy crosso są trochę pochylone ale to też może nie wystarczyć bo jednak na dole są mocowane blisko osi i jeszcze trochę do przodu roweru wystają.
Może rozważ sakwy MSX (lub Ortileb jak Cie stać), ich dolne mocowanie nie narzuca konieczności ustawania sakwy nad osią koła lecz powala ją cofnąć na tyle żeby plastikowy "język" dolnego mocowania zahaczył o bagażnik (mam nadziej że rozumiesz o co mi chodzi :) )
pzdr.
P.S.
Rama Accent Nordcapp ma o 1 cm dłuższy tylny widelec :)
-
Crosso mają u dołu cofniętą ściankę, a te Twoje nie. Nie powinno być problemu. Mam but 44 i jeszcze jest sporo przestrzeni. Zobacz na zdjęciach jak to wygląda w praktyce.
https://lh6.googleusercontent.com/-YXt-AX9XH3s/ThIhStQZBXI/AAAAAAAAHE4/Nw5RnwCmzpI/s640/P6281001.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-9JcPdYERsXU/ThIij0VKvQI/AAAAAAAAG70/-QOXiE29Ahk/s640/P6301232.JPG
-
Crosso są też trochę węższe (na tym rysunku - chodzi mi o szerokość), stąd nie ma problemu z takim montażem. Co prawda mam Ortlieba, ale FourSeason, które moim zdaniem są połączeniem Crosso i Ortlieba też podeszły i to w szosówce, gdzie tylny trójkąt jest naprawdę, mega mały :) But 42,5, a miałem sporo miejsca :)
Poza tym też dużo zależy jak masz rozwiązany tył bagażnika, jak masz ramkę na sprężynie, to zobacz, czy za tą ramką masz jeszcze kolejny "przedział" na montaż haka sakwy. Jeśli nie masz - skracasz niestety ilość miejsca noga-sakwa. Rozwiązania, jeśli mimo wszystko będziesz haczył, są wtedy dwa - albo inny bagażnik (np Crosso), albo unicestwiasz ramkę i kliny na sprężynę :) Nic strasznego :)
-
W Ortliebach z systemem QL-2 sakwa jest uchylna i z pewnością rozwiąże to Twój problem.
-
Gdzieś mi się walają podobne kellysy (o ile ich jeszcze nie wywaliłem na śmietnik). Jak daleko bym ich nie odsuwał, nie kombinował z bagażnikiem też nie umiałem ich cofnąć na tyle, by nie haczyć piętą. Z Crosso za to żadnego problemu, mimo że wiszą bliżej, jak już wspomnieli inni, ścięta pod kątem ścianka robi miejsce na stopę.
-
Zawsze można znaleźć inny bagażnik, lub metodami ślusarskimi bagażnik przerobić tak, aby sakwa była cofnięta. To są proste sprawy.
Sakwy Crosso rzeczywiście mają skos uwzględniający pięty butów :D. Nie wolno tylko pomylić sakwy lewej i prawej - pomagają w tym odblaski, które mają być z tyłu sakwy.
-
Super, dzięki wam za odpowiedzi. W takim razie kupię crosso bez zastanawiania ;) A póki co jadę w Beskid Niski.
Pozdrower
-
ja mam crosso, i jak je upcham mocno to czasem lekko zahaczę. ale but jakieś 45,5-46, więc mały nie jest :P
-
to teraz już wiem, dlaczego moje sakwy są z jednej strony ukośne :D myślałam, że po to, żeby odróżnić lewą od prawej, a tu proszę....żeby but się zmieścił :D
-
;););)
-
Pomysłowy Dobromir zawsze sobie poradzi :D
-
ja przy nodze Twoich rozmiarów i crosso az za jakiś czas zachaczę jak palcami za bardzo pedałuję....
ale to tylko przy nienaturalnie dużym przesunięciu stopy ;)
-
Mam mocno wystające ramiona canti i o nie nie zahaczam (są bliżej niż sakwa), ale to zasługa geometrii ramy i krótkich korb (170).
-
A moim zdanie m sakwy crosso mogły by mieć możliwość przęsuniecia ich w tył, do aktualnie u mnie muszę odchylać bagażnik do tyłu żeby nie zahaczały o piętę buta o roz. 45.
Na bagażniku crosdo w sakwach dużych Dry jest możliwość zamocowania sakwy tylko w jednym położeniu nie stety.
Jeśli ktoś ma długie tylnie widły do nie powinno byc problemu z obcieraniem:)
-
Trzeba zrobić jakiś adapter pod dolny hak, tak aby było to bardziej z tyłu.
-
Trzeba zrobić jakiś adapter pod dolny hak, tak aby było to bardziej z tyłu.
Nie sądzisz że przesunięcie zbyt mocno sakwy do tyłu znacznie pogarsza stabilność ?
Doświadczyłem tego ostatnio, mam jednak kiepski bagażnik i sakwy są trochę za wysoko.
-
Czasami nie ma innego wyjścia.
Zresztą czy przesunięcie sakw czy przesunięcie bagażnika na jedno wychodzi jeżeli mówimy o stabilności roweru.
-
Nie sądzisz że przesunięcie zbyt mocno sakwy do tyłu znacznie pogarsza stabilność ?
Może nie trzeba zbyt mocno? Najczęsciej chodzi o milimetry lub centymetr jakiś. Mówimy tylko o ocieraniu a nie totalnej kolizji buta z sakwą.
-
Mam od zeszłego roku Crosso Dry małe i było ok, na początku tego dokupiłem duże i kilka razy udało mi się zahaczyć nogą na początku jeżdżenia z nimi, teraz przesuwam stopę minimalnie do przodu ale bez wpływu na wygodę kręcenia korbą :)
Bagażnik Crosso umożliwia tylko jedną możliwą pozycję mocowania sakw BIG.
-
W moim Crosso mogę sakwę załozyć przed i za belka poprzeczną
-
Mam problem z sakwami MSX i Tribanem 540. Bagażnik nie wiem jaki, kupowany wiele lat temu (podobnie jak sakwy).
Zahaczam piętą :( Sakwa montowana z dobrej strony, o ile się orientuję po zdjęciach w sieci, odsunięta maksymalnie do tyłu na bagażniku.
Są jakieś dłuższe bagażniki, albo węższe/bardziej odchylone sakwy?
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/12560b6881e8b2e37f0a7a55c6d3487fe073308e.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/12560b6881e8b2e37f0a7a55c6d3487fe073308e.jpg)
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/bcbae21f24b8b19b18ce30cfae164da1768595cf.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/bcbae21f24b8b19b18ce30cfae164da1768595cf.jpg)
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/10d9dd9cef89585513efafd7c5725ed32fcafafe.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/10d9dd9cef89585513efafd7c5725ed32fcafafe.jpg)
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/bab41850fe1cfea6950714fa3470ddd7150f1adb.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/bab41850fe1cfea6950714fa3470ddd7150f1adb.jpg)
-
Zanim zaczniesz kupować nowe sakwy może spróbuj wyregulować ustawienie bagażnika, bo na razie to bagażnik masz prawie maksymalnie pochylony do przodu.
-
Dokładnie, on ma regulację na tych prętach przy górnym mocowaniu, po prostu go odsuń i będzie dobrze.
-
platforma powinna być poziomo. Haki w sakwie masz też źle ustawione .
-
A jak juz to wszystko zrobisz to zapewne zorientujesz sie, że 20-szprychowe koło szosowe nie nadaje się pod takie wielki sakwy ;D
-
Mądrość przez Ciebie przemówiła ;D
-
Szczerze, to nie chce mi się wierzyć, że ktoś zgłasza problem zamiast zrobić coś co jest oczywiste. Myślenie nie jest w cenie widać.
-
Przecież teraz jest internet. :D
-
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/39d5af5387f72ff87380d493fa26e416b29c75ed.png) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/39d5af5387f72ff87380d493fa26e416b29c75ed.png)
;D
Jak poprzednicy - najpierw bagażnik do pionu, potem kombinujesz z hakami. Jak już z hakami nic się nie da bardziej, bagażnik ustawiony jest dobrze, a dalej ocierasz, to próbujesz jeszcze rozsądnie bagażnik odchylić do tyłu, o ile pręty pozwolą. Jak i to nie pomoże, to kupujesz mniejsze sakwy, albo crosso, które są kierunkowe i ścięte od strony butów.
-
Jak już nic nie da ustawianie bagażnika, to proponuję mniejsze buty ;)
-
"albo crosso, które są kierunkowe i ścięte od strony butów."
Msx i ortlieb są ścięte z obu stron, mają ksztalt trapezu.
Odchylenie bagażnika do tyłu to bardzo zly pomysl.
Jak pisalem wcześniej platforma musi być pozioma.
-
Jeśli jest taka konieczność to używa się jeszcze blaszek do mocowania z lekkim wysięgiem do tyłu
-
Odchylenie bagażnika do tyłu to bardzo zly pomysl.
Czemu? Przejechałem wiele km z lekko odchylonym do tyłu bagażnikiem i nic się nie stało
-
Bo masz pancerną ramę z gwoździówki.
-
Dziękuję za wskazówki!
Bagażnik odchyliłem do tyłu (właściwie teraz jest prawie poziomo), do tego przetestowałem z butami szosowymi (a nie klapkami ;)) - jest teraz kilka cm odstępu, krótki przejazd próbny nie wykazuje problemów. Zobaczymy co będzie jeśli napcham trochę rzeczy do sakwy.
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/6475b89f5901f405fde44deab39674097d7a9805.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/6475b89f5901f405fde44deab39674097d7a9805.jpg)
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/6a007d3d12d32941f497069c04a1cc3ec5f142bc.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/6a007d3d12d32941f497069c04a1cc3ec5f142bc.jpg)
Haki w sakwie masz też źle ustawione .
Haki poprawione! (chociaż tak jak były też trzymały)
A jak juz to wszystko zrobisz to zapewne zorientujesz sie, że 20-szprychowe koło szosowe nie nadaje się pod takie wielki sakwy ;D
Eee, mam nadzieję że nic nie będzie, koła z tego co pamiętam są na 120 kg, ja ważę 70 kg, a do sakw nie planuję ładować kamieni ;)
Jak już nic nie da ustawianie bagażnika, to proponuję mniejsze buty ;)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C4%99powanie_st%C3%B3p ;)
-
Odchylenie bagażnika do tyłu to bardzo zly pomysl.
Czemu? Przejechałem wiele km z lekko odchylonym do tyłu bagażnikiem i nic się nie stało
Krzywe wieże w Toruniu i Pizzie też jeszcze stoią i się jeszcze nie zawaliły.
A to że jeździsz z tak ustawionym bagażnikiem nie będę komentował.
-
Odchylenie bagażnika do tyłu to bardzo zly pomysl.
Czemu? Przejechałem wiele km z lekko odchylonym do tyłu bagażnikiem i nic się nie stało
Krzywe wieże w Toruniu i Pizzie też jeszcze stoią i się jeszcze nie zawaliły.
A to że jeździsz z tak ustawionym bagażnikiem nie będę komentował.
No ale napisz, czy miałeś doświadczenie z takim ustawieniem bagażnika?
Coś Ci pękło? Uszkodziło się?
Pytam, bo sam jeżdżę z z lekko odchylonym bagażnikiem do tyłu jak dudi i z sakwami of course:-)
Przejechałem tak około 30-35 kkm i nie zauważyłem negatywnego wpływu, ale może jest coś o czym nie wiem.
-
To moze odwrotnie, napisz dlaczego tak robisz? jaki to ma sens?
Czy mam zrobić wyklad z mechaniki dlaczego platformy bagazowe i podlogi sa poziomo?
Nie widzę potrzeby.
-
To moze odwrotnie, napisz dlaczego tak robisz? jaki to ma sens?
Czy mam zrobić wyklad z mechaniki dlaczego platformy bagazowe i podlogi sa poziomo?
Nie widzę potrzeby.
Mam duże stopy i przy mocowaniu poziomym zahaczałem stopami o sakwy.
Poprzez lekkie pochylenie do tyłu udało mi się uzyskać na tyle duże oddalenie, że przestałem o nie zahaczać. Nie musiałem nic wymieniać/modyfikować i takie rozwiązanie służy mi już kilka lat i jak widać nie tylko mi.
Pisałeś z taka pewnością, że to zły pomysł, że myślałem iż miałeś do czynienia praktycznie z takim przypadkiem/przypadkami.
-
To moze odwrotnie, napisz dlaczego tak robisz? jaki to ma sens?
Czy mam zrobić wyklad z mechaniki dlaczego platformy bagazowe i podlogi sa poziomo?
Nie widzę potrzeby.
Poziom, paradoksalnie, to rzecz względna. Przecież na byle jakiej górce już go tracimy. Nie fetyszyzujmy poziomu. ;)
-
Ważne, żeby poziomu nie zaniżać ;)
-
Hej, hej, jak to względna? Jak to rzecz :o?
-
Hej, hej, jak to względna? Jak to rzecz :o?
uppss... soreusz :P
-
Odchylenie bagażnika do tyłu to bardzo zly pomysl.
Czemu? Przejechałem wiele km z lekko odchylonym do tyłu bagażnikiem i nic się nie stało
Krzywe wieże w Toruniu i Pizzie też jeszcze stoią i się jeszcze nie zawaliły.
A to że jeździsz z tak ustawionym bagażnikiem nie będę komentował.
No jednak bym poprosił, bo zareagowałeś, jakbym popełnił sakwiarską zbrodnię.
Rama była zwykła, aluminiowa marina. Po prostu trochę za krótka w tylnym widle i haczyłem piętami, stąd odsunięcie.
-
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/adb7a0df65c5d3a9e6ffe6129205b55f954862c8.JPG) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/adb7a0df65c5d3a9e6ffe6129205b55f954862c8.JPG)
Zahaczanie butem o sakwę w moim przypadku zostało załetwione dzięki zastosowaniu adaptera (ręczna robota :) ).
Adapter ten rozwiązał też problem kolizji bagażnika i zacisku hamulcowego. Adapter jest mocowany do ramy śrubą wkręconą w otwór do mocowania bagażnika i przechodzi przez szybkozamykacz. Szybkozamykacz jest cały a adapter z nierdzewki też daje radę :)
-
Jeśli ktoś liczył w szkole momenty gnące, to teraz bolą go oczy :o :o ;D
-
Jeśli ktoś liczył w szkole momenty gnące, to teraz bolą go oczy :o :o ;D
Szybkozamykacz jest cały a adapter z nierdzewki też daje radę :)
Okulistą nie jestem więc nie wiem co zaproponować Ci na ból oczu ;) - może zdjęcie mojego indeksu z oceną z wytrzymałości materiałów? :) To rozwiązanie funkcjonuje od 2008r. więc broni się samo.
Ps. zamiast "momentami gnącymi" bardziej kiedyś przejmowałem się siłami tnącymi występującymi w tym rozwiązaniu ale jak już wiem niepotrzebnie.
-
No to jedziemy z tym zdjęciem.
-
No to jedziemy z tym zdjęciem.
Na niedowiarstwo nie ma siły :)
Proszę bardzo:
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/0d3722fad3814cb791aea73186ae9f034ad8d62f.JPG) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/0d3722fad3814cb791aea73186ae9f034ad8d62f.JPG)
;) :)
-
Miała być ocena z WM, by ozdrowic moje oczy :o 8) ;D Taka okladke to mogl miec nawet indeks z uniwerku marksistowsko-leninowskiego. Bo sadzac po braku orzelka,to my z tej samej epoki :lol:
-
Orzełka jest, koronki nietu.
-
Chyba na uniwersytecie nie uczą o siłach tnąco-gnących.
A zresztą co ja mogę się na tym znać jak stopy i sakwy mam na rowerzu w stranach przeciwpałożnych......
-
https://youtu.be/tNGAexBTB4w
Czy ktoś z użytkowników Sakw Crosso Dry Big z hakami zaczepia je na oryginalnym bagażniku w sposób przedstawiony na filmiku?
Pytanie ma związek z ocieraniem buta o sakwę kiedy jest zawieszona według instrukcji producenta (bliżej siodełka), a powyższy sposób od biedy daje radę tylko nie wiem jak z użytkowaniem już wypełnionych i ciężkich sakw zawieszonych bardziej z tyłu.
-
Ramiona korby nie są za długie?
-
175 mm, ale takie były od nowości i już się przyzwyczaiłem. Generalnie bagażnik Crosso jest IMO zaprojektowany zbyt blisko rury podsiodłowej i osoby z dużym butem (u mnie stopa 29 cm - nr 45-46) mogą mieć kłopot. Być może rozwiązaniem będą te same sakwy z systemem click, ale wkurza mnie to, bo brakuje jakieś 2-3 cm, a "clicki" są 100 PLN droższe
-
U mnie zahaczanie to było w zasadzie tylko, jeśli butelka włożona na przód za bardzo wypychała sakwę (z cordury, nie dry). A i mam u korby 170 - na 175 było mi źle. Bagażnik mam maksymalnie odsunięty do tyłu (na tych 2 górnych rurkach) i nie odstaje jakoś wyraźnie, jeśli w ogóle
-
Ale masz oryginalny bagażnik Crosso? Jezeli tak to gdzie zakładasz te haki?