Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Rower => : żydełek w 12 Gru 2011, 13:01
-
Cześć.
Chciałbym ten rower kupić i spróbować pojechać na nim gdzieś daleko (sakwy itp).
Które elementy byście na 100% wymienili, gdyby to miał być Wasz zakup? Ja bym wymienił na pewno całe koła. Siodełko, pedały, hamulce+klocki? Nie pytam na jakie, bo nad tym się muszę zastanowić jeszcze. Ale co wg Was na pierwszy rzut oka kompletnie się nie nadaje do dalekiej wyprawy? (chodzi o wytrzymałość, niezawodność)
http://i40.tinypic.com/2qsp85k.jpg (http://i40.tinypic.com/2qsp85k.jpg) - tak wygląda
Napęd:
Przerzutka przednia: Shimano C-100
Przerzutka tylna: Shimano Deore
Korba: TruVativ X-Flow C 3.0, 48/38/28
Środek suportu: TruVativ
Kaseta: Shimano HG30, 11-32, 8 przełożeń
Lańcuch: HG30
Pedały: Kompozytowo - aluminiowe
Koła:
Piasta przednia: Aluminium, uszczelniona
Piasta tylna: Aluminium, uszczelniona
Obręcze: Alex TA-20
Opony: CST Urban, 26" x 1.4
Kontrola:
Manetki: Shimano Alivio
Dźwignie hamulca: Shimano Alivio
Hamulec przedni: Aluminiowe typu V
Hamulec tylny: Aluminiowe typu V
Kierownica: Aluminiowa 6061
Mostek: Marin OS
Stery: Ritchey LB
Siodełko: WTB Speed V Sport LE
Sztyca: Aluminiowa
-
koła, siodełko, kasetę żeby 34 było z tyłu (ew korbę na lżejsze przełożenia trochę jeśli to pod sakwy ma być), ew pedały, choć niekoniecznie. reszta się nada :wink:
-
Kasete bym zmienił, bo ma chyba zardzewiałą :wink:
-
Opłacalne to będzie? Koła to nie tania sprawa, do tego siodło, kaseta...
Aha, kasetę ma 8 biegową, więc będzie problem z wymianą na 34 zęby (strasznie ciężko o taką kasetę, chyba że megarange...) - będziesz musiał pójść w 9 biegów, a to będzie wymagało wymiany też łańcucha i manetki (nie wiem jak z przerzutką)
-
Opłacalne to będzie? Koła to nie tania sprawa, do tego siodło, kaseta...
Aha, kasetę ma 8 biegową, więc będzie problem z wymianą na 34 zęby (strasznie ciężko o taką kasetę, chyba że megarange...) - będziesz musiał pójść w 9 biegów, a to będzie wymagało wymiany też łańcucha i manetki (nie wiem jak z przerzutką)
Czy opłacalne? Jeśli wybiorę tańsze koła to nawet zapłacę mniej. Do droższych trochę dopłacę. Tak samo z resztą części.
http://www.rowerystylowe.pl/kaseta-shimano-hg40-8rzedowa-rozmiary-p-4397.html (http://www.rowerystylowe.pl/kaseta-shimano-hg40-8rzedowa-rozmiary-p-4397.html)
Tu jest kaseta 8 na 34 zęby. Nie będzie dobra?
-
http://www.rowerystylowe.pl/kaseta-shimano-hg40-8rzedowa-rozmiary-p-4397.html
Tu jest kaseta 8 na 34 zęby. Nie będzie dobra?
No to to jest wspomniany przeze mnie megarange. Ja zawsze tego rozwiązania unikałem (wolę płynne zestopniowanie biegów), ale ma też swoich zwolenników ;)
-
są też z 34 zębami płynniej stopniowane 8'ki
Pedały bym wymienił na jakieś z przyzwoitym uszczelnieniem, mnie osobiście bardzo irytuje trzeszczenie piachu w łożyskach i konieczność rozbierania tych tańszych co jakiś czas.
Koła nowe, cała reszta wydaje się ok. Jak siodełko wysiedziane i nie powoduje problemów to nie ma co kombinować, najgorsza opcja to wymienić sobie siodło na nowe przed dłuższą wycieczką, czysta masakra :D
-
Ja bym wymienił opony na jakieś Marathony.
-
są też z 34 zębami płynniej stopniowane 8'ki
Jest jeszcze jeden model (mówią tu o wyższych modelach, HG50 czy 60), dokładnego oznaczenia nie pamiętam. Swego czasu chciałem go ściągnąć do sklepu i nawet mi się udało, ale koleś zaśpiewał mi cenę 120zł. Zrezygnowałem więc :wink:
-
Ja bym wymienił opony na jakieś Marathony.
Np. na takie? http://www.lato.bikershop.pl/produkt/8961/opona_schwalbe_marathon_plus_mtb_26%27%27.aspx (http://www.lato.bikershop.pl/produkt/8961/opona_schwalbe_marathon_plus_mtb_26%27%27.aspx)
Na obręczy takiej: http://www.lato.bikershop.pl/produkt/5564/obrecz_bop_dh_660.aspx (http://www.lato.bikershop.pl/produkt/5564/obrecz_bop_dh_660.aspx) ?
Z taką piastą? http://www.lato.bikershop.pl/produkt/8266/piasta_tyl_shimano_deore___fhm590_8_9rz_zacisk_36h.aspx (http://www.lato.bikershop.pl/produkt/8266/piasta_tyl_shimano_deore___fhm590_8_9rz_zacisk_36h.aspx)
-
A może obręcze Alexrims DH19, piasta LX 36 otworów, szprychy DT? Opony już zależą od tego gdzie będziesz jeździł.
-
Dudi dooobrze mówi
-
A może obręcze Alexrims DH19, piasta LX 36 otworów, szprychy DT? Opony już zależą od tego gdzie będziesz jeździł.
Chciałbym tak jak mówisz, ale nie wiem czy sklep sprowadzi te części (w ofercie ich nie ma).
-
na muirwoodach jechali Erika i Robin ... i dojechali aż do AUS
http://www.cyclingnomads.org/robinanderika/
i Ben z Istambułu do Kirgistanu
http://www.cyclingnomads.org/ben
-
A czemu musisz kupić w tym sklepie?
-
A czemu musisz kupić w tym sklepie?
Bo w żadnym innym nie znalazłem tego modelu.
-
Jeśli dobrze rozumiem, to sklep wymieni Ci części i obniży cenę o te części wymontowane? Jeśli tak, to ich wałkuj o to, żeby sprowadzili ten sprzęt - szanujący się sklep powinien mieć w ofercie również renomowane firmy jak Alexrims, czy DT.
-
Marathon Plus Mtb są świetne w teren, tylko że ważą prawie 1,3kg sztuka.... ;D co już jest niezłym przegięciem. kup lepiej zwykłe marathony, lub plus toury czy coś...
-
Ja tam bym nic nie wymieniał oprócz opon. Lub wymienił wszystko oprócz ramy, pozostałych rur i tylnej przerzutki. Zamiany proponowane powyżej to półśrodki, bo zostajesz z kiepską przednią przerzutką, nieznanej jakości hamulcami, kiepskimi przełożeniami z przodu i źle zestopniowanymi z tyłu, takimi sobie manetkami i nie wiadomo, jakim siodłem.
Nie lepiej kupić samą ramę? Bo rozumiem, że to właśnie na niej Ci zależy...
-
Ja tam bym nic nie wymieniał oprócz opon. Lub wymienił wszystko oprócz ramy, pozostałych rur i tylnej przerzutki. Zamiany proponowane powyżej to półśrodki, bo zostajesz z kiepską przednią przerzutką, nieznanej jakości hamulcami, kiepskimi przełożeniami z przodu i źle zestopniowanymi z tyłu, takimi sobie manetkami i nie wiadomo, jakim siodłem.
Nie lepiej kupić samą ramę? Bo rozumiem, że to właśnie na niej Ci zależy...
Tak, głównie o ramę mi chodzi. Nie wiem czy można kupić ją oddzielnie. Pewnie nie.
Kiepskie przełożenia z przodu? Jakie byłyby lepsze?
Źle zestopniowane z tyłu? Co tzn.?
-
Kiepskie przełożenia z przodu? Jakie byłyby lepsze?
Polecam konfigurację 22-36-48
Źle zestopniowane z tyłu? Co tzn.?
To znaczy, że nie masz płynnych przejść pomiędzy kolejnymi przełożeniami, tylko megarange, czyli wieli przeskok między pierwszą a drugą koronką. Daje się z tym jeździć (sam mam na koncie wyprawę po Alpach na takiej kasecie i to 7rz), ale są lepsze rozwiązania. A skoro kupujesz nowy rower, to możesz sobie wybrać, co chcesz. Więc po co decydować się na coś wątpliwego?
Poszukaj tej ramy solo. W Anglii powinna być do dostania. A potem dobierz osprzęt. Jest sporo wzorców godnych polecenia na tym forum.
No, chyba że nie stać Cię na składanie? Ale chyba stać, skoro zamierzasz wymienić lekko liczą 2/3 osprzętu :)
-
Polecam konfigurację 22-36-48
Można takie coś kupić? Nie znalazłem.
To znaczy, że nie masz płynnych przejść pomiędzy kolejnymi przełożeniami, tylko megarange, czyli wieli przeskok między pierwszą a drugą koronką. Daje się z tym jeździć (sam mam na koncie wyprawę po Alpach na takiej kasecie i to 7rz), ale są lepsze rozwiązania. A skoro kupujesz nowy rower, to możesz sobie wybrać, co chcesz. Więc po co decydować się na coś wątpliwego?
Poszukaj tej ramy solo. W Anglii powinna być do dostania. A potem dobierz osprzęt. Jest sporo wzorców godnych polecenia na tym forum.
No, chyba że nie stać Cię na składanie? Ale chyba stać, skoro zamierzasz wymienić lekko liczą 2/3 osprzętu :)
Nie znalazłem tej ramy ani na ebay'u ani nigdzie. Wymienić chcę tylko koła, korbę, kasetę, siodełko, pedały. Może jeszcze przednią przerzutkę i hamulce. Wychodzi, że prawie cały rower :-\ Już mi się odechciało kupować...
-
Można takie coś kupić? Nie znalazłem.
Można kupić 26-36-48 i osobno koronkę 22T :)
Wymienić chcę tylko koła, korbę, kasetę, siodełko, pedały. Może jeszcze przednią przerzutkę i hamulce.
Faktycznie, "tylko" ;)
Ale się nie zniechęcaj! Cóż przyjemniejszego do roboty w długie zimowe wieczory niż kombinowanie nad konfiguracją przyszłego cudeńka na dwóch kółkach? :) :) :)
-
Kolejne przesadzone dogmaty. Dajecie mu złotą radę na korbę 22->48.Teraz będzie się męczył szukał takiej korby i zebatek. Może niech facet sam pojeździ, określi jaką lubi kadencję i kiedy mu ciężko się pedałuje. Nie mówiąc już o tym, że prawie żadna przerzutka przednia nie ogarnie takiej korby (tak wiem wam obsługują, tylko że to taka loteria bo żaden producent tego nie gwarantuje). O ile nie wybierasz się w alpy z 50kg sakw to wszędzie indziej będzie Cię ta mała koronka tylko wkurzać. 26-34 to już naprawdę młynek a 22-34 do orania pola się nadaje. Moim zdaniem odpuść sobie takie wymiany w nowym rowerze, dokup błotniki, bagażniki względnie opony jak potrzebujesz terenowe, jak szosa też daj spokój a nóż będą fajne. W ciągu pół roku zajedziesz buble, inne będą Cię wkurzać. Dobierzesz sobie przełożenia a wszystkie wydatki rozłożysz w czasie. Ładowanie się w jakieś 8- rzędowe napędy i ulepszanie ich mija się z celem. Jeżeli jeszcze są jakies normalne kasety to za 2 lata będą tylko padaki za 30 zł i inną ilością ząbków. Zajedź co masz, wymień na 9 albo 10 rzędów jak będziesz miał więcej kasy na przeróbki. Tak jak powiedział Aard to co chcesz zrobić teraz to półśrodki, które sprawią, że za 2-3 sezony będziesz i tak chciał wszystko wymienić.
-
Kolejne przesadzone dogmaty. Dajecie mu złotą radę na korbę 22->48.Teraz będzie się męczył szukał takiej korby i zebatek.
Zębatkę 22T już znalazł:
http://allegro.pl/tarcza-zebatka-22-t-zeby-shimano-stal-deore-stx-i1941386832.html
26-34 to już naprawdę młynek a 22-34 do orania pola się nadaje.
Przynajmniej będzie mógł orać to pole w miłym towarzystwie ;)
Niech sobie przypomnę kto ma 22/34 - aard, Daniel, cinek, transatlantyk... kto da więcej?
-
Transatlantyk nie ma 22 :)
-
Kolejny z moich ulubionych tematów na forum:)
Zaczyna się "bo ja chce rower fajny jaki mi radzicie mieć"
I się zaczyna;) Kazdy dodaje swoje sprawdzone sprawy... To wymień, koła złe, opony zmień itd... Na tym komplecie co jest tez by pewnie wyprawe przejechał:) Jak zaczelo by mu się zużywać wymieniałby na lepsze;)
Te tematy jak ten mają jednak jeden duży plus - mam przegląd mody panującej wśród bikerów na naszym forum:)
Trzeba tylko uważać na Brooksa;) Bo ostatnio wywołał wojnę na poduszki:D Ten brooks potrafi nieźle zamieszać;D
-
Na tym komplecie co jest tez by pewnie wyprawe przejechał:)
Dlatego, zwróć drogi Księgowy uwagę, swoją wypowiedź na ten temat rozpocząłem od takiego zdania:
Ja tam bym nic nie wymieniał oprócz opon.
-
Ja tam bym nic nie wymieniał oprócz opon.
Tyle że żydełek nie napisał gdzie chce tym rowerem dojechać, a z tego co wiem to mają to być Chiny :D
-
a z tego co wiem to mają to być Chiny :D
I jakie stąd wnioski wysnuwasz? Że części zamontowane fabrycznie w tym rowerze nie dadzą rady? Dlaczego?
I że części, które sugerują inni użytkownicy dadzą radę? Dlaczego?
-
a z tego co wiem to mają to być Chiny :D
I jakie stąd wnioski wysnuwasz? Że części zamontowane fabrycznie w tym rowerze nie dadzą rady? Dlaczego?
I że części, które sugerują inni użytkownicy dadzą radę? Dlaczego?
[joke] Do Chin bez Brooksa? Chyba żartujesz :P [/joke]
Na tak długi dystans na pewno wymienił bym jeszcze koła, poza tym nie ma sie do czego przyczepić.
-
Wilku, zwróć uwagę że jeździsz na (jak dla mnie) bardzo niskiej kadencji. rozmiar kół też ma (małe) znaczenie.
Wg moje arkusza, przy obwodzie koła 2,113, przełożenie 26/34 przy 8km/h daję kadencję rzędu 88obr/min.
To samo, tylko przełożenie 22/34 daję kadencję 97obr/min.
Schodząc do 5km/h (wolniej to się już chyba nie da :P) dostajemy odpowiednio 60obr/min i 55obr/min, czyli różnica niewielka...
a taki żarcik jeszcze z komentarzy z mojego bikestata:
Jak masz 30/25 to nie ma co zmieniać, nawet poważniejsze ''ścianki'' objedziesz.
(przy 8km/h kadencja 52obr/min :P)