Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Rama, suport, mostek, kierownica, amortyzator, widelec i stery => : 8850 w 19 Mar 2022, 12:05
-
Cześć, mam pytanie o hamulce. Czy dźwignię otwarcia/zamknięcia linki hamulca w hamulcach szczękowych dualpiwot szosowych można wykorzystać do regulacji naciągu linki i czy może ona być ustawiona w położeniu "w górę" otwarte. Czy jedynie w opcji "w dół" zamknięte". Bo klocki wycierając się i tak przestawię za jakiś czas w dół zamknię aby naciągnąć linkę.
Klamkomanetki szosowe 105 R7000. Widzę żę linkę hamulca można regulować na 4 sposoby: naciągiem linki przez śrubę, baryłką przy hamulcu, śrubą wyhylenia kąta klamkomanetek pod łapami i trzpieniem przy pivotach otwarte/zamknięte hamulce góra/dół. Czy ostatni sposób bezwzględnie nie mogę używać do regulacji naciągu a jedynie służy do wyciągnięcia koła? W sumie jak przebite i powietrze zeszło to zawsze wyciągnę koło na oponie 25mm.
-
Nie musisz trzymać jej skierowanej w dół, ale posiadając niezapieczoną baryłkę i jakiekolwiek umiejętności początkowego jej ustawienia nie widzę sensu aby używać dźwignię do regulacji, zwłaszcza, że jej skok jest dość duży i taka regulacja mogłaby zadziałać jedynie w bardzo specyficznych warunkach. Równie dobrze nie musisz zakładać siodła do jazdy - da się jeździć na stojąco (tym samym odpowiadam na pytanie, które w końcu też się tu pojawi).
-
@Siara_iwj: Regulowałeś kiedykolwiek u siebie skok kąta nacisku pod gumą klamkomanetek, chyba że tego nie masz?
Jak widzę że regulując trzpieniem zapięcia on/off przy pivotach, baryłką naciągu oraz wygodną śrubą pod łapami klamkomantek nie trzeba naciągać linki kombinerkami przy śrubie nikt nie lubi rozszczepionych linek.
-
Nie wiem co to jest 'skok kąta nacisku'. Pod gumą nie mam żadnej regulacji ani w Sorze ani w Super Recordzie. Do naciągnięcia linki na śrubie używam narzędzia do tego przeznaczonego, nazywanego 'trzecią ręką' (bardziej przydaje się w przerzutkach):
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/0d129c544673df170ca38ea2718898589b481f56.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/0d129c544673df170ca38ea2718898589b481f56.jpg)
-
Ja tam zawsze zapominam i często jeżdżę z otwartą. Nic się nie dzieje. Ta dźwigienka jest do opon 28c i większych. Przy 25c jest moim zdaniem zbędna.
-
Zaważyłem że kręcenie tą śrubą w połączeniu z kręceniem baryłką i zatrzaskiem dualpivota daje w terenie lepszą i dokładniejszą regulację hamulca niż szapranie się z dociąganiem linki i jej przytrzymywaniem.
Nie wiem co to jest 'skok kąta nacisku'. Pod gumą nie mam żadnej regulacji ani w Sorze ani w Super Recordzie.
Nie masz regulacji skoku klamkomanetki/kąta nacisku? Naprawdę? :)
"Regulacja zasięgu - klamkomanetki Shimano 105 ST-5800. Serwis roweru z SzajBajk". https://www.youtube.com/watch?v=miZIxbWwdIY (https://www.youtube.com/watch?v=miZIxbWwdIY)
Wg poniższego poradnika być może masz coś o czym nie wiesz i/lub nabijasz się z początkującego którym jestem: https://jadenarowerze.pl/regulacja-zakresu-pracy-klamkomanetki-szosowej-shimano/ (https://jadenarowerze.pl/regulacja-zakresu-pracy-klamkomanetki-szosowej-shimano/)
Cytat z poradnika:
"Co prawda czynność tę opiszę na przykładzie grupy Shimano Claris R2000, niemniej sposób regulacji jest identyczny również w droższym osprzęcie japońskiego producenta np. Sora R3000, Tiagra 4700, 105 R7000, Ultegra R8000 czy Dura Ace R9100"
-
Nie nabijam się, tylko 'skok kąta nacisku' to jest to samo co 'zasięg czerwoności konserwy rybnej' czyli coś co nie znaczy nic. Odległość klamki od kierownicy z tego co wiem reguluję się gumowymi podkładkami w Shimano i plastikowymi wsuwkami w Campie. Innej regulacji tam nie widziałem, pokręteł, itp.