Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Koła => : 8850 w 16 Mar 2022, 09:54
-
Chciałby założyć szybkie opony o bieżniku szosowym do roweru trekingowego którego odchudzam i jeżdżę 90% asfalt. Domyślnie były 700x35. Czy warto założyć 700x28? czy tylko 32 z najmniejszych? Mam trwałe i mocne koła na obręczach Vuelta Airline III podobno mają 19mm średnicy wewnętrznej, zgodnie z tabelką którą znalazłem powinny tam wejść 28. Co sądzicie?
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/584c08368da1defbf16a83dec2b7657eb0df2e14.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/584c08368da1defbf16a83dec2b7657eb0df2e14.jpg)
-
Załóż 30-stki i przyswój sobie definicję średnicy.
-
Dla mnie - Continental Contact Speed 700x35C
-
Chcesz szosową, ale nie chcesz szosowej.
Jeśli nie szosowa to:
"Continental Speed King CX 700x32C zwijana" spełnia te założenia. Walisz do niej 6 barów i toczy się całkiem nieźle. 700x35c sporo cięższa, ale i mniej "papierowa", a różnica moim zdaniem niezauważalna.
Ale jak masz mocne szosowe ciągoty to się nie piernicz tylko bierz szosową. Ja bym brał zwykłą szosową 700x28c albo nawet 25c, tu wybór spory. Spokojnie na gładkich szutrach dają radę. Nie jeden na takich Wisłę 1200 przejechał w przyzwoitym czasie. Np. Vittoria Rubino Pro G2.0 700x28c.
edit. szosę masz, przełóż opony i zobacz czy Ci pasuje. Powinno.
-
Aby lżej jeździć to bieżnik raczej szosowy, na szutry rzadko wjeżdzam. Moje obawy dotyczą czy waga trekinga wytrzyma cienkie opony. w Canyonie mam Continental Grand Prix SL 25 mm więc chyba nie przełożę do trekinga aby sprawdzić bo spadnie z obręczy patrząc na tabelkę. Myślę że nie ma sensu iść w zwijaną wystarczy drut a za różnicę w cenie modyfikacje wywalę amortyzator na sztywny widelec. Ktoś jeździł na SCHWALBE LUGANO 700x28c z wkładką kevlarową? Ważą niedużo 400gr i mają szosowy bieżnik, podobnie prezentuje się Vittoria Zaffiro V 700x28C,
Znalazłem przed chwilą ciekawe testy "wydajności" opon pod względem rozmiaru:
25, 28, 30, and 32 mm Compared
https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-comparison (https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-comparison)
-
Większość peletonu jeździ na szosie 25mm z przodu a 28 z tyłu , więc bez sensu patrzeć na te tabelki które w praktyce nic nie mówią. Jazda w trekkingu poniżej 32 mm mija się sensem imho, a optimum to coś pomiędzy 32 a 37. Jeśli teren mieszany a nawet tylko 10 % to i tak dużo .
Wytrzymała opona szosowa i b. lekka to conti 4 season - używam zimą, polecam .
-
Lekkie, waskie szosowe opony do trekinga (większa waga, dodatkowe obciężenie), będą się bardzo szybko zużywały. Takie opony maja mniej gumy (na czymś tę wagę trzeba zbić).
Rozmiar 32C jest mało popularny, jeżdziłem długo na Maratonach o tym rozmiarze i niby były w katalogach, ale zwykle był problem z dostępnością.
-
Ja, preparując a'la szosówkę trafiłem na Schwalbe Marathon Racer 30-622. Nie wypowiem się o szybkości, bo 30-stkę to przekraczam z górki ale wytrzymałe są - zaznały szutrów i kocich łbów, rozmaitych asfaltów a wszystko pod obciążeniem ca 150 kg.
-
Ja, preparując a'la szosówkę trafiłem na Schwalbe Marathon Racer
Moje doświadczenia z tymi oponami są wręcz przeciwne do tego co pisze Dziadek. Owszem, opony dające szybkość, ale przy pełnym obciążeniu sakwami zużywały się szybko. Nie ułatwiamy wyboru. :)
-
Ja staję po stronie Dziadka, bo też mam dobre doświadczenia z tymi oponami.
Wybacz, Marku ;)
-
To co napisał @Hipek, brzmi rozsądnie.

Potwierdzam walory racerów. Owszem, zużywają się szybciej niż marathony bezprzymiotnikowe, jednakże "coś za coś". Gdy w moim specu sirrusie zużyją się oponki fabryczne, wzrok skieruję na racery.
-
Szybkie to są Supreme (w porównaniu do "zwykłych Maratonów, czy innych bieżnikowanych).
Opłaca się założyć do trekinga, o większej szerokości (tak 35-42).
Przy dużym ciśnieniu (można 6.5bar) tocza się tak jak zwykłe, wąskie szosówki.
O trwałości się nie wypowiem, maja obecnie tylko ok 10 tyś. km.
-
Te tabelki nie są tylko orientacyjne. U mnie na dosyć wąskiej jak na standardy mtb obręczy lepiej siadła opona 2,15" niż 1.75". Ta węższa bujała na zakrętach :icon_surprised:
Polecam oponę Schwalbe Supreme. Posidam taką, ale jeszcze nie używałem ;)
-
Piszą, że im szersze tym lepsze ;)
https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-comparison