Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Społeczność forum => Nasze rowery => : worek_foliowy w 27 Maj 2021, 12:53
-
Dopiero co zakończyłem wstępną renowację Bromptona.. i kupiłem kolejnego :D
Tym razem jest to nowszy model. Poprzedni to prawdopodobnie rocznik 1998, ten prawdopodobnie był wyprodukowany między 2013 a 2016. W dodatku jest to praktycznie najbogatsza wersja 6-biegowa z dynamem SON. Wyżej już są tylko wersje tytanowe.
W porównaniu do starego Bromptona:
- ten ma 6 biegów, czyli 2x3, z popychaczem napinacza łańcucha. Działa to perfekcyjnie.
- hamulce dual pivot i nowe klamki hamulcowe. Stare Bromptony miały wyjątkowo obrzydliwe klamki.
- jest wydłużony o 2,5 cm i ma inne nawiasy (zmiana z około 2002 roku)
- zaczep tylnego trójkąta - w starych o ile nie doda się haczyka, po podniesieniu opada tylne koło :D (zmiana z 2007)
- nowa korba, która nie jest miękka jak ser - tej starej nie gryzłem, ale ponoć jest miękka
- metalowy prawy pedał
- obręcze mają wyższy profil - mało ciekawe
- widelec ma dodatkowe oczko do przykręcania elementu zabezpieczającego przed wpadaniem pancerza w szprychy - jeszcze mniej ciekawe
- zmienione pokrętła do skręcania zawiasów - zupełnie nieciekawe
- rama mieści nieco większe opony - koniec przynudzania
Dla przypomnienia stary model:
(https://i.imgur.com/tNKuaax.jpg)
Jakość wykonania zdaje się być lepsza, wszystko działa perfekcyjnie. Biegi działają idealnie. w starym jest ich więcej, bo aż 5 (całkowicie nielegalnie potrojone), ale producent piasty od razu stwierdził, że jeden z nich ma nie działać :D Pozycja mimo, że wyprostowana, to po chwili wygodna.
Na tym starym, srebrny pozycja jest bardziej normalna. Jest mniej nerwowy. Można się zapomnieć, że to składak na kołach 16". Cały czas tylko czuć, że piasta wprowadza większe opory niż napęd z kasetą. Czarny ma BARDZO wysoko kierownicę, jedzie się dziwnie przez co mniej odczuwa się opory. Trudno jechać z jedną ręką na kierownicy, co w przypadku byczych rogów jest możliwe. Do tego kierownica "M" jest bardzo wiotka, co dodaje uczucia miękkości podczas jazdy.
Nowy, ale zdjęcia niestety trochę niedoświetlone :/
(https://i.ibb.co/qCMDYPw/P1130004.jpg) (https://ibb.co/8bDmgSV)
(https://i.ibb.co/djbRzQd/P1130014.jpg) (https://ibb.co/sb5ZMF0)
(https://i.ibb.co/PYRD0hK/P1130023.jpg) (https://ibb.co/KGYKSqd)
(https://i.ibb.co/cLQd91X/P1130025.jpg) (https://ibb.co/RycWK94)
(https://i.ibb.co/nnnSKW2/P1130029.jpg) (https://ibb.co/ZYYCbZs)
(https://i.ibb.co/H4HY5y8/P1130034.jpg) (https://ibb.co/54Rvb3H)
-
Aha. Ważna sprawa, którą pominąłem. Nowy model ma zatyczkę sztycy, stary nie :(
-
Gratki!
Gdzie upolowałeś tego czarnego Bromptona?
-
... czy po co?
Są ludzie, którzy z Bromptonem zwiedzają cały świat. Łatwo się go nadaje w samolocie (bez dodatkowych kosztów). To samo w pociągach, autokarach itd. Jego niezaprzeczalnym atutem jest mały rozmiar po złożeniu. Dla niektórych dobry do wolnej turystyki, nie tylko do zwiedzania marin.
-
Takie rowery są bardzo popularne w Niemczech wśród dojeżdżających do pracy pociągiem. Rower wozi się wtedy za darmo i nie trzeba narażać go na kradzież zostawiając gdzieś.
-
OIDP Remigiusz był w Gruzji z ekipą, w której ktoś jechał na składaku i ocena była zaskakująco pozytywna.
-
Bo to jest rower z założenia miejski, jego główną cechą wyróżniającą go z innych sprzętów jest właśnie możliwość złożenia go. Natomiast jeśli z tego nie korzystamy często to wiele taki rower nie wnosi. Da się oczywiście jeździć i długie trasy, ale ani pozycja na rowerze, ani jego parametry nie są do tego projektowane.
-
To jest sprzęt na jacht, aby mieć dojazdówkę na zwiedzanie portów, czy po co?
Do przetestowania i na sprzedaż :D To jest akurat wersja kosztująca niemal 8 tys. zł, więc mam nadzieję dostać trochę więcej niż zapłaciłem.
Czarny bardzo kusi, gdybym wcześniej nie inwestował w szarego, to z pewnością bym go zostawił, bo jednak lepiej się składa i jest w bardziej "pewnym" stanie. Z aktualną wiedzą zmieniłbym tylko kierownicę na niższą i nie bawił w bycze rogi - na aliexpress są dostępne kierownice w różnych wysokościach. Srebrny jest wersją krótszą o 2,5 cm, więc wydłużanie kierownicą miało większy sens.
Gdzie upolowałeś tego czarnego Bromptona?
na allegro
Pytanie, jak duża jest różnica w prędkości jazdy po płaskim między takim rowerem, a zwykłym. Jeśli niewielka, to faktycznie w takich krajach jak Niemcy czy Francja (gdzie ciężko coś większego wcisnąć do TGV) może to być jakaś alternatywa dla zwykłego roweru. Wtedy jeszcze to ma sens, kupujesz bilet na TGV, który niemal zawsze nie ma przewozu rowerów i sobie zwiedzasz jakiś region. Tylko co zrobić, jak się pojawiają strome górki :D
Po założeniu byczych rogów z pewnością nie jest wolniejszy od typowego trekkinga.
Co do przełożeń, to teoretycznie oba mają podobny zakres około. Czarny to BWR o zakresie 302%. Prawdopodobnie można jeszcze trochę zyskać na wymianie zębatek. Po założeniu korby 2-rz zakres jest w pełni wystarczający na wyprawy. Oryginalne korby 50t są dla mnie marnotrawstwem, nie jestem w stanie jeździć na tyle szybko.
Ten srebrny mimo pięciu teoretycznych biegów ma nieco mniejszy zakres, do tego najlżejszy z biegów jest tym teoretycznym. Oryginalnie jest zdaje się 230% (realnie 190%?), po dodaniu drugiej zębatki 295 lub 244%. Z aktualną korbą 46/26 wychodzi 521 lub 432%.
-
Z aktualną wiedzą zmieniłbym tylko kierownicę na niższą
Proponuję baranka.
-
A czemu nie(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210527/82f7ac57359c84a487278467de430a71.jpg)
-
Eh ::)
-
NIEAKTUALNE, SPRZEDANE!!1
Zarobek dobry, bo starczy na niemal 200 kg żółtego sera.
-
Zarobek dobry, bo starczy na niemal 200 kg żółtego sera.
No nie mów że zarobiłeś na tym rowerze 20'000 zł ;D
-
Niestety nie chodzi o parmezan :(
-
Zarobek dobry, bo starczy na niemal 200 kg żółtego sera.
No nie mów że zarobiłeś na tym rowerze 20'000 zł ;D
Bo Worek nawet sery na Aliexpressie kupuje :P
-
Jak dopłynął to są już chyba pleśniowe ;D