Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt

Społeczność forum => Nasze rowery => : Melon w 10 Mar 2019, 10:08

Tytuł: Fuji Touring 2018
: Melon w 10 Mar 2019, 10:08
Fuji Touring 2018 r. 58 cm

Przekopiowana specyfikacja:
Rama: Stalowa rama wykonana z cieniowanych rur Elios 2 chro-mo,
wyposażona w uchwyty na bagażnik, mocowania na trzy bidony
Widelec: Chro-mo Elios 2 Chromoly 1 1/8" AHEAD, mocowanie na koszyki bidonu lub stelaże do sakw oraz do mocowania bagażnika.
Przerzutka przednia: Shimano Alivio, 28.6mm
Przerzutka tylna: Shimano Deore M-592 SGS, 9-Speed
Klamki hamulcowe: Tektro RL520
Hamulce: Shimano T4010
Kierownica: Oval Concepts 310 Ergo, 6061 alloy, 31.8mm , 133mm drop, 4 degree sweep
Korby: Shimano Deore T-591, 48/36/26T
Sztyca: Oval Concepts, 6061 alloy, 27.2mm
Stery: FSA, 1 1/8"
Manetki: Microshift bar-end, 9-speed
Pedały: Touring z noskami i paskami
Kaseta: Shimano HG200, 11-36T, 9-speed
Łańcuch: KMC Z99 w/ MissingLink, 9-speed
Koła: Vera Terra DPM18, 36/36h, piasty Shimano Deore
Suport: Shimano BB-SM52
Opony: Vittoria Randonneur, 700 x 32c, 30tpi

Od razu przy zakupie zmieniono kasetę na HG400 11-32, wyrzucono protektor. Choć oryginalne koła wraz z oponami zostały odstawione na bok, jako drugi zestaw kół na krótsze dzienne wypady, do jazdy typowo szosowej. Choć i tak Schwalbe są trochę grubsze od oryginalnych.
Do roweru założyłem:
Błotniki SKS Bluemels Matt r. 45 mm
Bagażnik tylny Tubus Logo Classic
Bagażnik przedni Tubus Tara Lowrider
Pedały Shimano SPD PD-M540 srebrne
Zestaw oświetleniowy Busch + Müller zasilany na dynamo z poprzedniego roweru
Siodło Brooks B17 Imperial czarne z poprzedniego roweru
Oryginalna Sztyca Oval musiała zostać wymieniona, z uwagi na to, iż miała nietypowe prowadzenie rurek siodełka. Nie wiem czemu miało służyć to udziwnienie. Wstawiłem sztycę PRO PLT.
Do tego drobne akcesoria w postaci dzwonka CatEye, lusterka Zefal Spy i mocnej lampki na USB Mactronic.
Koszyki na bidon jakieś z Decathlona.
Koła z poprzedniego roweru, tylne obręcz Mavic A319 + piasta Novatec (nie wiem dokładnie jaki model), przednie obręcz Mach1 810 + piasta z dynamem Shimano 3N31
Nowe opony Shwalbe Marathon Plus Tour sz. 1,4”
Podobno opony wyprawowe zaczynają się od szerokości 1,5”. Przy wyborze opon kierowałem się m. in. chęcią zachowania takiego trochę szosowego charakteru roweru.

Sprzęt bagażowy:
Sakwy tylne ORTLIEB Back Roller Pro Plus Classic
Sakwy przednie ORTLIEB Sport Roller Plus QL2.1
Gumy montażowe z karabińczykiem do montażu namiotu na bagażniku
https://lukater.pl/guma-z-karabinczykiem-STRONG-110kg-2szt.html

W tym miejscu chciałbym wyrazić pozytywną opinię o przedsiębiorstwie Lukater. Kupiłem od nich w/w gumy montażowe i wybrałem się z nimi do Hiszpanii. Podczas wyprawy jedna z gum wyciągnęła się i zaczęła powoli wychodzić z zaczepu (choć nie zmniejszało to jej przydatności w przyszłości mogło dojść do jej rozerwania). Po powrocie zgłosiłem problem. Odesłałem zestaw z uszkodzoną gumą i w zamian dostałem nowe sztuki. Jestem zadowolony ze sposobu podejścia do klienta. Zostałem pozytywnie załatwiony mimo, iż sprawa dotyczyła produktu wartego w sumie śmieszne pieniądze. Polecam wszystkim Lukater.

Polecam też same gumy z karabińczykiem jako takie. Są trzy razy lepsze od gum z hakiem, nie „odpadają” i stabilniej trzymają nasz towar.

Rower, sprzęt kupiony oczywiście z myślą o dalekich wyjazdach z sakwami, co chyba na tym forum nie jest dziwne. Na razie jestem na etapie oblatywania. Fuji to jest inne doznanie z jazdy. Mam wrażenie, że rower płynie po asfalcie. Dobrze dobrane błotniki sprawiają, że ja i rama roweru mało obrywamy podczas przejazdów przez kałuże. Do barendów trzeba się przyzwyczaić. Są momenty, gdy zmiana przełożeń przebiega bardzo płynnie a innym razem mam wrażenie, że „dawniej było lepiej”. A rozchodzony Brooks sprawia, że całe doświadczenie z jazdy jest wygodne.

Najbardziej w swoim rowerze doceniam przemyślaną konstrukcję ramy: trzy otwory na koszyki bidonowe, możliwość zamontowania błotników i bagażników bez żadnych adapterów. Po prostu otwory montażowe są, co nie jest takie oczywiste wśród obecnie sprzedawanych rowerów. Cieszą też takie drobiazgi jak klocki hamulcowe – standardowo zamontowane są klocki Shimano montowane na „szynie”, podczas gdy inni producenci ładują w standardzie najtańsze klocki z Chin, które padają po pierwszej przejażdżce. Jedyne czego mi brakuje to fabrycznej możliwości zamontowania podpórki, większość dostępnych w sklepach modeli nie pasuje do ramy Fuji albo mogłoby ją porypać. Jak znacie jakąś dobrą podpórkę, to dajcie znać.

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/8d9e5171197db681734b8cea35e4d229bf143d98.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/8d9e5171197db681734b8cea35e4d229bf143d98.jpg)

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/fee16e22419c35459cc42c873f6d089db6687c05.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/fee16e22419c35459cc42c873f6d089db6687c05.jpg)

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/4eeef0f2d66da80b44584be4bcca9c2341b55d64.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/4eeef0f2d66da80b44584be4bcca9c2341b55d64.jpg)

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/93b230fcfaa74964fe4b79d5005b61be5b2e2806.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/93b230fcfaa74964fe4b79d5005b61be5b2e2806.jpg)
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Melon w 10 Mar 2019, 10:09
zdjęcia cz. 2

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/00d06ae717fb1ae257d91af43176b0739b5c256e.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/00d06ae717fb1ae257d91af43176b0739b5c256e.jpg)

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/80f5209b7adc665120a19e02ec580e4b6df79c3b.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/80f5209b7adc665120a19e02ec580e4b6df79c3b.jpg)

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/6e9a4220b1d3ff71e88f6a10c28d1d78ce126e7c.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/6e9a4220b1d3ff71e88f6a10c28d1d78ce126e7c.jpg)

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/e6329ded12eaa0b55784b101fcbadcebdd57ae76.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/e6329ded12eaa0b55784b101fcbadcebdd57ae76.jpg)
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Melon w 10 Mar 2019, 10:11
zdjęcia cz. 3

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/8aedfe924b5c8c9482e249e218054c71e67bb09d.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/8aedfe924b5c8c9482e249e218054c71e67bb09d.jpg)

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/a9d0c62844704c288a8d5121e4fa79e10d135514.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/a9d0c62844704c288a8d5121e4fa79e10d135514.jpg)
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Wnuk Stefana w 10 Mar 2019, 10:30
Rower w jedynym słusznym kolorze, ładnie się prezentuje. Wielu kilometrów i udanych wypraw! Daj zdjęcia z roweru z Hiszpanii [e:] bo strasznie mnie interesuje jak wyglądają te sakwy kiedy są zapakowane:)

PS Ale za 11-36 to jeszcze zatęsknisz
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: RS w 10 Mar 2019, 10:54
Przy tak pakowanym rowerze znam trzy w miarę skuteczne sposoby "parkowania":
- położenie roweru na glebie
- oparcie o ścianę jednocześnie kierownicą i tylną oponą (plus ew. zablokowanie koła)
- użycie rozwidlonego patyka i kawałka dętki dla zablokowania hamulca
Ale moje sakwiarskie doświadczenie z kompletem sakw jest za małe, by czuć się ekspertem. Pewnie wiele zależy od konkretnego roweru i sposobu pakowania.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: paweł.70 w 10 Mar 2019, 10:57
Zgodzę się z przedmówcą, że za 36T zatęsknisz. Być może zrekompensuję to przód 26T. Jeżdżę z przodu na 28T i z tyłu właśnie na 36T. Niestety w górach czasami schodzę i prowadzę.
Poza tym rower pięknie wygląda.
Lubię to :)
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: marcinzet w 10 Mar 2019, 13:15
Fajny rower. Zamawiając w sobotę Konę Sutra miałem chwile zawahania widząc w sklepie Fuji Touring.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: worek_foliowy w 10 Mar 2019, 14:00
Fajny. Bar-endy, Brooks B17 i klamki RL520. Szkoda, że pozbyłeś się nosków, bo byłoby bardziej klasycznie :P
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: MCsubi w 10 Mar 2019, 22:14
Bardzo fajny rower, zbieżny z moja koncepcją roweru turystycznego.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: WujTom w 10 Mar 2019, 22:20
Super maszynka niech Cie wiezie na koniec świata i z powrotem.  ;)
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: seroka w 15 Mar 2019, 14:53
Pletscher ESGE Double Leg Center Kickstand BLACK or SILVER
Mój kolega używa ten rodzaj  podpórki, lubi ja bo rower parkuję prosto, ja używam Pletscher jako pojedyncza wersję podparcia.
Dobra jakość Made in Switzerland, jesli sie nie mylę
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: qbotcenko w 16 Mar 2019, 15:26
Czyli masz ten sam odwieczny problem co ja - montaż podpórki by nie rysowała zbytnio ramy i nie ujeżdżała ;P

Gdyby nie te bagażniki i błotniki, to rama nawet całkiem przyzwoicie wygląda ;) Baran wydaje się być strasznie ściśnięty, prawie jak w szosie, ale w sumie, skoro nie zjeżdżasz z asfaltów, to może da radę nawet z takim jeździć.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: PABLO w 16 Mar 2019, 16:03
Korby: Shimano Deore T-591, 48/36/26T
[...]
Od razu przy zakupie zmieniono kasetę na HG400 11-32

Zgodzę się z przedmówcą, że za 36T zatęsknisz. Być może zrekompensuję to przód 26T. Jeżdżę z przodu na 28T i z tyłu właśnie na 36T. Niestety w górach czasami schodzę i prowadzę.

Moim zdaniem korba z blatem 48T w takim rowerze to jedna, wielka pomyłka.

Dałbym maksymalnie 42T (jeżeli nie 40T). Dzięki temu, można by zejść z rozmiarem pozostałych tarcz, aż do 22T na młynku.

Przy takiej konfiguracji korby, można by się pokusić o ciaśniejszą kasetę, znacznie lepiej zestopniowaną.

Całość wyszłaby też lżejsza, ale jak widze po konfiguracji roweru, to raczej cel był przeciwny.

W rezultacie można by uzyskać efektywny zakres dostosowany do rzeczywistych zastosowań takiego roweru (przy obecnej konfiguracji większość przełożeń nie będzie używana), duży zapas przełożeń na podjazdy z bagażem, oraz możliwość precyzyjnego doboru kadencji do warunków - bagaż/wiatr/krótkie podjazdy/nawierzchnia/itp. Nie do przecenienia jak się trochę powalczy.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: worek_foliowy w 16 Mar 2019, 16:32
Moim zdaniem korba z blatem 48T w takim rowerze to jedna, wielka pomyłka.
Nie chciałem być tym co pierwszy krytykuje. Dzięki :P Biegi twarde jak do ścigania się, a tu dwa osakwione bagażniki. Czasem trudno zrozumieć projektantów rowerów.

Korbę można sobie z czasem łatwo wymienić, więc nie jest to wielki problem.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Melon w 16 Mar 2019, 23:25
Pogodziłem się już z faktem iż chyba nie znajdę odpowiedniej nóżki. Da się z tym żyć, trzeba będzie przyzwyczaić się do kładzenia na glebie ew. korzystania ze zmysłu poszukiwania miejsca do oparcia. Przeciętna nóżka to przynajmniej 500 g wagi, więc brak nóżki = mniejsza waga zestawu. Są więc plusy dodatnie i plusy ujemne.

Co do napędu, proszę nie bać się konstruktywnej krytyki  :) Przy oblatywaniu roweru sam zauważam, że kwestia napędu może wymagać dopracowania. Na razie obserwuję, które przełożenia mi pasują a których nie używam. Jak ktoś ma propozycje w zakresie zmiany korby i kasety to zapraszam do podzielenia się pomysłami. Przemyślę, po przejechaniu na obecnym zestawie jakiegoś konkretnego dystansu może zmienię, tak, żeby móc odczuć zmianę.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: MCsubi w 17 Mar 2019, 20:36
Ja mam identyczną korbę w bardzo podobnym rowerze i.... wrzucam dość często na blat. Choć lat mam więcej, niż zębów... na blacie, oczywista.

Tak naprawdę nie rozumiecie istoty tej korby:
1. -tu nie chodzi o zęby na blacie, tylko na środkowej tarczy. Mając 36z i kasetę jak Kolega, nie trzeba bez przerwy mieszać przednią przerzutką, natomiast przy 32z i spokojnej kadencji juz przy 27 - 28 km/h kończy się jej zakres
2. - kaseta i łańcuch zużywaja się wolniej, gdy używa się większych koronek z tyłu. W rowerze torowym jest to jaskrawo widoczne - 18 z zużywa się zimą 3 razy wolniej, niż 16z. Takie są realia tych tanich blaszek, chyba że ktoś szarpnie się na Marchisio. Podobnie jest z napędem 1x12, gdy założy sie za małą tarczę z przodu i jeździ sporo na asfalcie. Kasetę za 1000PLN można zabić po kilku tysiącach km.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Piotr St w 1 Kwi 2019, 21:00
A ja mam pytanie dot. lakieru .Jakiej jest jakości ? czy nie rysuje sie łatwo ? Mam fuji 2016 i lakier to tragedia , rama ma dwa lata a wygląda jakby miała 10 . Ciekawe czy to poprawili ?
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: MCsubi w 1 Kwi 2019, 21:36
Nie poprawili - Fuji, Kona Sutra zwykła, Marin jedna miękka cienizna, do zdrapania paznokciem. Ze stalówek tylko Cinelli Hobo i Ritchey trzymają jeszcze standard dawnych lat, jako taka jest Kona Sutra ltd - KTL+ lakier proszkowy.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Dziadek w 1 Kwi 2019, 21:56
Korby: Shimano Deore T-591, 48/36/26T
[...]
Od razu przy zakupie zmieniono kasetę na HG400 11-32

Moim zdaniem korba z blatem 48T w takim rowerze to jedna, wielka pomyłka.

Dałbym maksymalnie 42T (jeżeli nie 40T). Dzięki temu, można by zejść z rozmiarem pozostałych tarcz, aż do 22T na młynku.

Przy takiej konfiguracji korby, można by się pokusić o ciaśniejszą kasetę, znacznie lepiej zestopniowaną.
(...)
W rezultacie można by uzyskać efektywny zakres dostosowany do rzeczywistych zastosowań takiego roweru (przy obecnej konfiguracji większość przełożeń nie będzie używana), duży zapas przełożeń na podjazdy z bagażem, oraz możliwość precyzyjnego doboru kadencji do warunków - bagaż/wiatr/krótkie podjazdy/nawierzchnia/itp. Nie do przecenienia jak się trochę powalczy.
Muszę przyznać Pablo, że Twoje uwagi dotyczące stopniowania napędu pokrywają się z moimi obserwacjami i zainspirowały mnie do kombinowania w tym temacie. I tak w składaku do jazdy po okolicy i na 2-3 dniowe bikepackingówki (cr-mo z barankiem, opony 622-28) mam 2x8 - 36/24-11/28. Ponieważ grawitacja na zjazdach wydatnie mi pomaga - nie czuję potrzeby większego blatu z przodu a 24-28 to w sam raz na górki, które jestem w stanie podjechać. W wyprawówce 3x9 z kolei  zmieniłem 44 na 42(-32-22) a tył mam 12-26. Dobre stopniowanie w środku pomaga mi właśnie przy małych kryzysach. Pchać się nie wstydzę. Nie grzeszę kadencją - oceniam ją na ok. 70 i wychodzi mi, że środkowa tarcza pasowałaby 34 ale takich nie ma. Brakuje też kaset zaczynających się od 13-14, za to korb od 48 zatrzęsienie. Będę składał wyprawówkę "zapasową" i na tę okoliczność skleciłem kasetę 9-kę 14-32 a w korbie 48/36/26 środek wymieniłem na 38. Mam nadzieję, że zadziała. Oczywiście w moim przypadku - nie śmiem się równać z 70 kg wycinakami, dla których 52/11 i kadencja 100 to mięta z bubrem.

Edit: 36/24 w pierwszym rowerze, bo 38 poszło do trzeciego;)
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Piotr St w 1 Kwi 2019, 22:41
Nie poprawili - Fuji, Kona Sutra zwykła, Marin jedna miękka cienizna, do zdrapania paznokciem. Ze stalówek tylko Cinelli Hobo i Ritchey trzymają jeszcze standard dawnych lat, jako taka jest Kona Sutra ltd - KTL+ lakier proszkowy.

To troche kiepsko .Za takie pieniądze mozna by sie spodziewać troche lepszego lakieru .Narazie robie zaprawki aby nie rdzewiało , ale po sezonie  bede musiał oddac ramę do malowania - po niecałych 3 latach
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Mariobiker w 4 Kwi 2019, 10:48
po sezonie  bede musiał oddac ramę do malowania - po niecałych 3 latach

Sprawdź co na to producent bo w wielu przypadkach przemalowanie ramy równa się z utratą gwarancji.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Włod w 4 Kwi 2019, 15:29
po sezonie  bede musiał oddac ramę do malowania - po niecałych 3 latach

Sprawdź co na to producent bo w wielu przypadkach przemalowanie ramy równa się z utratą gwarancji.
To pewne. Ale nie każdy potrzebuje gwarancji. Ale czy można reklamować lakier?
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Król Julian w 4 Kwi 2019, 15:36
Można . Ludzie z Roninami mają w tym wielką wprawę. Jest taki wątek w tym temacie. poszukaj.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Piotr St w 4 Kwi 2019, 16:02
po sezonie  bede musiał oddac ramę do malowania - po niecałych 3 latach

Sprawdź co na to producent bo w wielu przypadkach przemalowanie ramy równa się z utratą gwarancji.

U mnie juz po gwarancji ( 24 miesiące )
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Melon w 26 Kwi 2019, 22:51
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/391d4a3f1f37edf1a74d38dfec942527307e29b1.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/391d4a3f1f37edf1a74d38dfec942527307e29b1.jpg)

Pierwsza poważniejsza jazda w sezonie zaliczona. Nie zgadzam się z argumentami o przesadności 48T na korbie i przełożeniach na kasecie. Aktywnie użytkowałem wszystkie trzy tarcze z przodu i 5 z 9 z tyłu. Podjazdu nie do zrobienia na tym zestawie nie spotkałem. Jedyne sytuacje, gdzie musiałem prowadzić zdarzały się, gdy ktoś z grupy zajechał mi drogę i nie byłem w stanie na podjeździe od nowa ruszyć.

Geometria ramy super, nie odnotowałem także kitowości lakieru ramy - górną rurę kilka razy pociągnąłem przypadkiem z buta przy schodzeniu. Ale być może po dłuższym czasie faktycznie zacznie się to psuć. Rysy za to zaczynają się pojawiać na bagażnikach.

Ujawnił się problem z zaciskiem sztycy - sztyca chowa się ok. 2,5-3mm/50km. Jutro reklamuję z tytułu rękojmi za wady i mam nadzieję, że problem tkwi jedynie w wadliwym zacisku.

U mnie juz po gwarancji ( 24 miesiące )
Producenci często oferują 10, 5-letnią gwarancję na ramę. Może tak jest i w Twoim przypadku?
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: matikosa7 w 18 Cze 2019, 08:59
Szukam uniwersalnego roweru na wyprawy i na szose.
Mam możliwość zakupu na olx używanego fuji touring za 1500 zł. Rower widać że był trochę eksploatowany, ale liczę się z tym że za kilka lat mojej jazdy, napęd będzie do wymiany. Nie jeżdżę jakoś bardzo dużo, dlatego nie chcę za dużo wydać na taki rower.
Czy myślicie że to dobra cena ?
Mam pytanie odnośnie manetek i klamek hamulcowych. Nigdy nie mialem roweru z barankiem. Czy przy dłuższym  zjeździe hamulce v-break dają radę ? Czy wygodnie się hamuje i zmienia biegi ? Jaka jest siła hamowania przy obciążonym sakwami rowerze ?
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: gocu w 19 Cze 2019, 08:17
Czy przy dłuższym  zjeździe hamulce v-break dają radę ?

Nie, zgodnie z nazwą - łamią się ;) Zamiast nich polecam v-brake.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Siara_iwj w 22 Cze 2019, 00:59
Podobny do mojego Saracena, oprócz slopingu. Ładny, klasycznie zbudowany tourer.
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Melon w 21 Lip 2019, 19:11
Jazda z sakwami bez podpórki jednak słaba. Myślałem, że uda mi się przyzwyczaić, ale jednak nie.

Po długich poszukiwaniach znalazłem w sklepie stacjonarnym taki wynalazek. Pasuje do profilu rurki tylnego trójkąta, nie lata a od wewnątrz zacisk jest wyłożony czymś spomiędzy plastiku i gumy. Chyba nie obrypie mi ramy tak jak rozwiązania "metal o metal"...
 

(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/1823c7fe1827b7b7f398edafe5f5281df527eb59.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/1823c7fe1827b7b7f398edafe5f5281df527eb59.jpg)

Ciężko o dobrą podpórkę do ramy bez fabrycznych otworów do montażu podpórki. Albo jestem patałachem i nie umiem szukać  :icon_confused:
Tytuł: Odp: Fuji Touring 2018
: Włod w 22 Lip 2019, 18:40
Brawo Ty!
Dodatkowa bym skrócił śruby wystające ponad mocowanie, ale to tylko moje widzimi się.