Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Bagażniki i przyczepki => : Jakub Gdula w 18 Mar 2010, 19:06
-
Witam!
Jako że wygląda na to że po rocznej przerwie znowu w te wakacje gdzieś się przejadę (jupi!), trzeba mi uzupełnić osprzęt. Najważniejszy jest lowrider który nie przeżył podróży ukraińską koleją.
Co byście polecali?Czy accent:
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_BAGA%AFNIK+FR-879.html?PT=53036066&PZTA=8&HNT=T&PD=53010819&WSZDZ=T
czy crosso:
http://sklep.crosso.pl/index.php?main_page=product_info&cPath=6&products_id=14
czy wszystko jedno? Proszę nie proponować tubusa, nie stać mnie :(
Dodam że staram się w przednich sakwach trzymać raczej lekkie rzeczy, nie będzie więc ten bagażnik przesadnie obciążony.
Pozdrawiam, JG
-
Cześć. Zdecydowanie Crosso. Mój przejechał z sakwami~2500km i ma się nieźle. Szału nie ma, ale jest dość solidny. A te accenty to trochę badziewie- oglądałem w sklepie i nie budził mojego zaufania- poza tym ktoś kiedyś na tym forum powiedział, że one się nadają na wieszak dla koszuli :wink: Wziąłbym Crosso, tym bardziej, że cena jest podobna.
Pozdrawiam
-
Crosso jest już sprawdzony. Sam miałem i nie narzekam. Accentowi brak pałąka a jest on niezbędny, gdyż bez niego ramki będą się strasznie "kolebłotać"
-
Crosso. Nie ma co eksperymentować, skoro niejedna osoba sprawdziła go w boju ;)
Aha, jeśli kupujesz przez internet, to nie kupuj go na stronie crosso, tylko najlepiej na rowerystylowe.pl - jest tam jako massload, ale to dokładnie ten sam bagażnik. A dużo tańszy.
-
Aha, jeśli kupujesz przez internet, to nie kupuj go na stronie crosso, tylko najlepiej na rowerystylowe.pl - jest tam jako massload, ale to dokładnie ten sam bagażnik. A dużo tańszy.
O, to ciekawe... to na pewno to samo? Mógłby ktoś jeszcze to potwierdzić?
-
Jest to to samo, bo mam go właśnie stamtąd. Massload produkuje dla crosso i potem oni sprzedają pod swoją marką i CENĄ ;)
-
Ten Accent to jakaś pomyłka konstrukcyjna, lepiej zainwestować w Crosso/Massload.
-
Ten Accent to jakaś pomyłka konstrukcyjna
Trzeba to było mówić wcześniej!
Bo teraz muszę się z tą pomyłką zmagać od czasu do czasu :wink:
-
Pamiętaj tylko, Jakubie, że massload/crosso jest montowany na piwoty przedniego hamulca. Jeśli masz widelec tarczówki, to będzie problem z montażem :roll:
-
Chyba, że masz przynajmniej jedną parę otworów w widelcu - najlepiej jeśli oś mają równoległą do kierunku jazdy.
-
Przy montażu lowridera crosso na amortyzator Suntour XCM/XCR itp trzeba zastosować mały trick, mianowicie trzeba dać dwie gumowe podkładki, które trzymają od wewnętrznej strony, a nie tak jak w instrukcji jedną. To info dla tych, którzy myślą, czy rozciągać węższe obejmy, czy też ścisnąć te większe - bo jedno z dwóch trzeba zrobić. Zdecydowanie korzystniej i łatwiej wychodzi opcja druga, bo zmiażdżyć jest łatwo, rozciągnąć już nie. Do tego te dwie podkładki i bagażnik się trzyma :)
-
van, ale rozciągać trzeba, jeśli goleń ma większą średnicę, bo i tak nie wejdzie- nieważne ile podkładek dasz. Ja raczej miałem problem taki, że albo gwinty tych "podkówek" nie sięgały, albo wystawały za mocno- wtedy faktycznie można załadować dwie podkładki, albo (jak ja) przyciąć szlifierką trochę gwintu.
Pamiętaj tylko, Jakubie, że massload/crosso jest montowany na piwoty przedniego hamulca. Jeśli masz widelec tarczówki, to będzie problem z montażem :roll:
Obecnie w sztywniaku mimo, że mam piwoty zamocowałem do dziur, co obniżyło bagażnik jakieś hmmm... może 6cm.
(http://img710.imageshack.us/img710/8641/dscf30191024x768.th.jpg) (http://img710.imageshack.us/i/dscf30191024x768.jpg/)
Co o takim kombinatorstwie myślicie?
Generalnie widelec mam extra-wąski- musiałem dogiąć tą parabolę, a dodatkowo zbiega się ku górze i musiałem zastosować takie podkładki odsuwające górny punkt mocowania tak, aby powierzchnie boczne bagażnika były w pionie:
(http://img146.imageshack.us/img146/650/dscf30241024x768.th.jpg) (http://img146.imageshack.us/i/dscf30241024x768.jpg/)
-
Myślę, że powinno być ok, to obniżenie może CI wyjść tylko na dobre.
-
Pamiętaj tylko, Jakubie, że massload/crosso jest montowany na piwoty przedniego hamulca. Jeśli masz widelec tarczówki, to będzie problem z montażem :roll:
Nie będzie problemu, jeżdżę ze sztywnym widelcem.
Dzięki wszystkim za pomoc, massload już zamówiony :)
-
massload, ale to dokładnie ten sam bagażnik. A dużo tańszy.
Zastanawiam się nad kupnem tego bagażnika i tu pytanko. Czy to na pewno ten sam bagażnik? http://www.podrozerowerowe.info/viewtopic.php?t=1436&start=15&sid=35bf994d2055edff60576573c071c0a7 . A nawet jeżeli nie jest dokładnie taki sam, to czy można na nim bezproblemowo powiesić przednie Dry Crosso?
-
1. tak
2. tak
:-)
-
Hej, odgrzewam trochę temat :)
Zastanawiam się nad kupnem low-ridera i chciałbym się Was zapytać. Jak myślicie, czy teoretycznie lepiej poszukać bagażnika, który można przykręcić w dwóch punktach do widelca, czy montowany na obejmy? Wydaje mi się, że przykręcany powinien lepiej się trzymać. Tylko teoretyzuję, bo nie mam w tym temacie doświadczenia.
Wyszedł nowy Racktime FRONTit http://www.racktime.com/en/lowrider/new-frontit. Produkt na razie niesprawdzony, ale marka dobra i bardzo niska waga 350g. Cena to około 28€ + wysyłka. Zastanawiam się czy może by nie spróbować :)
-
Racktime? ładna gra słów, ale pierwszy raz słyszę o tej marce. Ja bym nie eksperymentował i kupił Tubusa. Tak zresztą zrobiłem :)
Bagażnik mocowany czteropunktowo będzie trzymał potencjalnie nieco lepiej niż taki na obejmy (chyba że obejmy będą tylko na górze, wówczas powinien on być równie godny zaufania), a będzie znacznie prostszy w montażu. Jeśli tylko masz otwory w widelcu nie zastanawiaj się i bierz tubusa! :)
Jeśli chodzi o mnie, polecam model Ergo.
-
Racktime jest tańszą marką Tubusa. Podział jest taki, że pod marką Tubus produkują bagażniki stalowe, a pod Racktime aluminiowe.
Jeden ich bagażnik nawet zdobył nagrodę na targach eurobike.
Jakbym był gotów wydać tyle pieniędzy ile warte są Tubus'y to nie zastanawiałbym się. na ten moment nie jestem :) Oszczędzam jeśli to możliwe, bo nie mam tak ważnej rzeczy jaką jest aparat fotograficzny :? . Aparat swoje kosztuje.
Więc pomyślałem, że skoro aluminiowe bagażniki np. Crosso się sprawdzają to taki robiony przez Tubusa powinien dać radę, a kosztuje połowę tego co stalowy. Dodatkowo jest on przykręcany w 4 punktach czyli to ma chyba na plus?
-
Dorwałem massloada po niezłej cenie (rowerystylowe.pl), tyle że jest problem. Nawet największe obejmy są za krótkie: tzn. same golenie obejmują bez problemu, ale nie jestem w stanie złapać gwintu nakrętkami po wstawieniu bagażnika. Amor to Suntour Duro, średnica goleni dolnych identyczna jak w xcr/xcm. Czyżby massload to jednak nie było 100% to samo co crosso?
-
A czy znacie lowridera marki sport arsenal:
http://szumgum.com/bagaznik-aluminiowy-przedni-do-widelca-amortyzowanego-expedice-sport-arsenal.html
W moim odczuciu jest bardzo stabilny. Co o nim myślicie?
-
Czy do lowridera crosso/massload podpasują tylne sakwy Ortlieba, czy będą za duże?
-
arkadoo, mam nie rozpakowanego jeszcze crosso, ale jak masz chęć to w przyszłym tygodniu mógłbyś sobie na moim sprawdzić.
-
Czy lowrider od Crosso da się zamontować do widelca z amortyzatorem ? Bo z tematu wnioskuje , że się da ale nie jest to jak by zalecane. Nie mam żadnych gwintów ( tarczowe hamulce) więc pozostają tylko i wyłącznie obejmy. Oczywiście sakwy mogę pakować tak, że na przód z racji montażu na obejmach będę wkładał tylko lekkie rzeczy. Jak radzicie ?
Rowerek to typowe MTB, nie chce kupować drugiego roweru ( pozycje do jazdy ma jak dla mnie wygodną - muszę tylko wymienić siedzenie bo na tym wytrzymuję max 2h) , mój amortyzator to : Rock Shox Dart 3 .
-
Bo z tematu wnioskuje , że się da ale nie jest to jak by zalecane.
Co?
Jak najbardziej, on jest wszak stworzony do tego!
-
Byłem na przymiarce ze swoim rowerem i sprzedawca jak zobaczył amorek to powiedział, że nie poleca, żeby raczej szukać czegoś innego na rynku ale nic nie ma ( przynajmniej nie w tej klasie cenowej) . Coś tam wspominał , że bagażnik na obejmach może "opaść", że obejmy mogą blokować pracę amorka ( aż tak mocno chyba się ich nie zaciska by deformowały lagi.. ?
Brać i nie zważać na ostrzeżenia ?
-
Jak najbardziej, on jest wszak stworzony do tego!
Ale Neno ma amortyzator bez piwotów i hamulce tarczowe. Czyli bagażnik by wisiał na samych obejmach, o czym autor pisze.
Czytamy ze zrozumieniem ;)
-
Ale Neno ma amortyzator bez piwotów i hamulce tarczowe.
Aaa, biję się w pierś, mea cupla, nie doczytałem dokładnie. No w takim razie to nie widzę szans, rozkminialiśmy podobny przypadek z aamarcinem wracając ze zlotu do Wrocławia i nie znaleźliśmy sposobu na montaż.
-
No w takim razie to nie widzę szans, rozkminialiśmy podobny przypadek z aamarcinem wracając ze zlotu do Wrocławia i nie znaleźliśmy sposobu na montaż.
Wbrew pozorom zawsze są szanse :wink: Mój kolega Zbyszek jeździ na wyprawy z takim lowriderem (http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=293) mocowanym tylko na obejmach i jakoś nic złego się nie dzieje. Z resztą temat mocowania bagażnika do przedniego amortyzatora był już kiedyś omawiany na naszym forum łącznie ze zdjęciami ilustrującymi sposób zamocowania.
-
http://www.podrozerowerowe.info/viewtopic.php?t=2925
;)
-
Waga, podwyższony środek ciężkości, cena... do tego to rozwiązanie konstrukcyjne do mnie jakoś nie trafia :)
Wolałbym już dołożyć grosza i amor zmienić na lepszy z "mocowaniem" pod bagażnik.
Ale to już nie w tym sezonie, od biedy zabiorę się w sam tył i worek ;)
Jakieś propozycje amorka klasy budżetowej (400-700zł) ze skokiem min. 80mm dla ridera ważącego ok 80-85kg ? Jak będzie coś hiper extra to dodatkowe 100-200zł tez się znajdzie.
-
Neno, ja tam się amortyzatorami nie interesuję prawie wcale, ale zdaje się, że nie ma takich z otworami na środku goleni. Żeby zamontować low-ridera całkiem bez obejm, to wg mnie bez widelca sztywnego się nie da.
Może jeszcze coś znajdziesz z piwotami, bo teraz większość chyba pod tarcze tylko.
-
W amorach XC pod 26" owszem jest kicha z otworami. Ale już np. w trekingowych amorach Suntoura często sa otwory z tyłu goleni. TUTAJ (http://www.unibike.pl/globetrottergts.html) przykręcone są do nich akurat wsporniki błotnika. W RST z kolei często są otwory również normalnie z boku goleni.
-
Mam w swoim rowerze widelec TORA z piwotami, zbieram się jednak do zaukupu sztywnego widelca z otworami do mocowania lowridera do zastosowań podróżniczo bagażowych. Skłaniam się ku temu wariantowi ze względu na to, iż amortyzator stanowi dodatkową część, która może ulec awarii, czego bardzo chciałbym uniknąć będąc daleko od domu. Nie mam co prawda doświadczeń w jeździe z obciążonym amorem, ale wydaje mi się, że sztywny sztuciec jest też trochę stabilniejszy. Znajomy polecił mi coś takiego: kinesis alu MTB 450mm: http://cgi.ebay.de/KINESIS-Alu-MTB-Gabel-26%22-%22Maxlight-Disc-450%22-schwarz_W0QQitemZ390309913278QQcmdZViewItem?rvr_id=233430855843&clk_rvr_id=233425086808&imp_rvr_id=233425086808&clk_rvr_id=233425086808&cguid=074d063c1300a47a2f569c96ffe339d9, który według opisu został stworzony do zastępowania amortyzatorów o skoku do 100 mm, a według doświadczeń organoleptycznych spisuje się całkiem nieźle już od roku (zastępując widelec o skoku 120mm). Tak więc z Torą będę śmigał po górach i lasach, a w dalsze podróże będę robił podmiankę.
-
Właśnie czegoś takiego szukam od roku ale dlaczego to takie drogie. :|
-
Zaraz mi wyjdzie normalnie , że najtaniej i najwygodniej wyjdzie kupić drugi rower :D
-
Neno bez przesady, planowałeś wydać 400-700 zł, więc z moich obliczeń wynika, że mieścisz się w przedziale, a za resztę gotówki możesz śmiało dorzucić jeszcze do kompletu porządny lowrider tubusa :)
-
Ale Neno ma amortyzator bez piwotów i hamulce tarczowe.
Aaa, biję się w pierś, mea cupla, nie doczytałem dokładnie. No w takim razie to nie widzę szans, rozkminialiśmy podobny przypadek z aamarcinem wracając ze zlotu do Wrocławia i nie znaleźliśmy sposobu na montaż.
Ja jednak w dalszym ciągu rozważam to coś:
Bagażnik aluminiowy przedni, do widelca amortyzowanego Expedice Sport Arsenal
http://www.szumgum.com/bagaznik-aluminiowy-przedni-do-widelca-amortyzowanego-expedice-sport-arsenal.html (http://www.szumgum.com/bagaznik-aluminiowy-przedni-do-widelca-amortyzowanego-expedice-sport-arsenal.html)
u mnie jak na razie z jednej strony widelca jest szansa na nieopadanie
trzymałby się na zaznaczonym mocowaniu hamulca...
Czy jednak są jakieś poważne przeciwwskazania?
(http://chorwacjarowerem.pl/images/widelec.jpg)
-
Neno bez przesady, planowałeś wydać 400-700 zł, więc z moich obliczeń wynika, że mieścisz się w przedziale, a za resztę gotówki możesz śmiało dorzucić jeszcze do kompletu porządny lowrider tubusa :)
Tak zakładam, zakładam też sprzedaż starego, dlatego nowy ma być lepszy ale nie sztywny. Dużo w sezonie jesień /zima/wiosna ganiam po terenie a nie wyobrażam sobie zabawy na sztywnym przodzie. A przekładać opon mi się nie chce ( dlatego myślę też nad zakupem kpl kół wyprawowych), stare zostawiając w teren ) a co mowa widelca :)
-
Do low-ridera Crosso pasują tylne Ortlieby. Poniżej fota bagażnika zamontowanego na cienkich goleniach sztywnego widelca.
(http://img851.imageshack.us/img851/1570/1200139.jpg)
-
Mam pytanie - na stronie cykloturu w opisie Tary/Ergo podkreślone jest, że nie można zakładać ich na amortyzatory:
"Bagażnik nie może być mocowany na widelcu amortyzowanym, nawet ze specjalnymi obejmami !"
To ściema, nie?
-
Napisz do nich zapytanie dlaczego taki montaż jest niemożliwy. Może jest jakiś racjonalny powód.
-
Pewnie dlatego, że nie wymyślili mocowania na piwoty do bagażników Tubusa. Chyba;)
A ja szukam wątku o jakiś knifach przy mocowaniu lowridera crosso. Pamiętam, że był jakiś z radami jak to najlepiej poskładać, ale nie umiem się go doszukać. Ktoś kojarzy?
-
Mam takie pytanie, do doświadczonych,
Jestem przed zakupem przedniego bagażnika low rider, czy jazda z jedną sakwą z przodu jest kłopotliwa ? Chodzi mi o to, czy obciążona sakwa (3-4 kg) nie powoduje ściągania kierownicy ?. Nie chodzi mi o teorię ale o praktyczne doświadczenie.
-
Idzie jechać, ale ściąganie wtedy wyraźnie czuć i na dłuższym dystansie robi się upierdliwie. No i puszczenie kierownicy = wycieczka do rowu.
-
Ale dlaczego chcesz jechać z jedną sakwą z przodu?
Masz tylko jedną, czy jest jakiś inny powód?
-
Mam jedną małą sakwę, której używam do codziennej jazdy po mieście i chciałem dokupić Low Ridera i wykorzystać małą sakwę, jako podręczną na dłuższą wycieczkę. Na razie nie planowałem zakupu drugiej sakwy, pojemnościowo starczyłaby mi jedna, może torba na kierownicę będzie lepszym rozwiązaniem, do torby zniechęca mnie jednak ograniczenie widoczności przed rowerem. Dotychczas nie jeździłem z niczym na przodzie.
-
To nie prościej i wygodniej kupić bagażnik na tylne koło?
-
Ja zwykle z klamotami biorę sakwy na przód, ale też mi się zdaje że z jedną to szału nie będzie (choć przyznaję, że z jedną z przodu nie jeździłem).
Wolałbym jednak dwie z przodu a jedną z tyłu niż odwrotnie
-
To nie prościej i wygodniej kupić bagażnik na tylne koło?
Ja piszę o dodatkowej sakwie / torbie na przód. Tylni bagażnik jest już objuczony.
-
Nie nie jedna to chyba nie najlepszy pomysł. Ja jak nierówno obciążyłem sakwy to już o tym wiedziałem:/
-
Zdecydowanie odradzam pojedynczą sakwę z przodu. Jazda jest możliwa, ale bardzo nieprzyjemna. Można tak pojechać do sklepu (tylko po co?), ale nie na wyprawę.
-
Serdeczne dzięki za pomocne opinie, Koniec końców zrezygnowałem z przedniego bagażnika i dociążyłem tył.