Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Koła => : PiKa w 11 Maj 2018, 08:08
-
Cześć,
dętki te według napisów na pudełku są przeznaczone dla opon 20C do 25C.
Myślicie, że można je używać z oponami 28C (konkretnie to Continental gp 4000 28C które podobno mają realną szerokość około 30mm)?
Teoretycznie Continental ma dętkę Race 28 Wide, która jest przeznaczona dla opon 32C - 47C, ale to już przegięcie w drugą stronę.
Myślę, że ta 20-25C powinna zadziałać, ale wolę się upewnić. Ewentualnie, jaką inną dętkę byście polecili?
-
Nie ma problemu, w takiej właśnie kombinacji używam. Wydają się cienkie jak je zakładasz, i gdzieś tak do 3bar można wyczuć miękkie miejsce tam gdzie znajduje się wentyl, ale przy 4-5bar (tak jak jeżdżę) nadmuchują się już równiutko.
-
Chwile jeździłem na kombinacji dętka 32C - 47C i opona 47C. O ile z nową dętka nie było problemu, to dętka po naprawie (załatana) puszczała na łatce przy pierwszym napompowaniu. Tak więc owszem dało się tak jeździć, ale w przypadku przebicia dętkę musiałem wymieniać na nową.
-
Coś źle łatasz A|ex ;) Dobrze przyklejona latka nie ma szansy puścić.
-
No cóż takie mam doświadczenie w stosowaniu kombinacji dętka/opona w granicznej wartości.
Z tego co pamiętam zestaw składał się z Schwalbe SV17 + SmartSamy 47-622 (28x1.75)
-
Jeżdżę na dętkach 18-25(dwupak z decathlonu za 12zł) z oponami 30 i 32.Zero problemów, a dętka lżejsza:) Ja zawsze pilnuje ciśnienia w oponach i raczej nie łatam opon tylko wstawiam nową dętkę więc może to jest istotne.
-
O ile z nową dętka nie było problemu, to dętka po naprawie (załatana) puszczała na łatce przy pierwszym napompowaniu. Tak więc owszem dało się tak jeździć, ale w przypadku przebicia dętkę musiałem wymieniać na nową.
No, po załataniu puszczać nie powinna. Natomiast z naprawdę dużą różnicą między dętką a oponą może być inny problem - w okolicy łatki dętka się nie rozciągnie i przez to opona się źle ułoży (szczególnie, jeśli łatki są dwie obok siebie). Kiedyś przy podobnej kombinacji (dętka na ok. 30 mm, opona 47 mm) po załataniu pojawiło mi się bicie opony, zniknęło dopiero po wymianie dętki na nową.
Ale przy takiej małej różnicy jak 25 a 28 mm to nie będzie problemu.
-
Detka bedzie szybciej tracic ciśnienie, u mnie ta opona ma aż 32.7 mm. Sa tez detki Conti Race Wide do 32 mm, które trzymaja ciśnienie lepiej. Z drugiej strony kiedys wymieniłem dętkę w trasiee na Panaracer 18-23 mm i jakos to wszystko dało się nadymac.