Długi tylny trójkąt to jedno, ale możliwość regulacji sakw, to drugie. Wasze Crosso żadnej regulacji nie mają.
Btw, zastanowiłbym się nad tarczówkami jednak. Na bolące nadgarstki to też trochę pomaga, bo nie trzeba tak cisnąć hamulców.
Ortlieba pewnie nie musielibyśmy regulować bo mają pojemność 40L zamiast 60 to pewnie byłyby daleko...Wręcz przeciwnie. Większa pojemność Crosso bierze się z ich asymetrycznego kształtu, podciętego tylko z jednej strony celem zrobienia miejsca na piety. Ortlieb jest symetryczny, podcięty z obu stron (stąd mniejsza pojemność), ale nieco mniej, przez co ma większe tendencje do bycia kopanym.
Nie tylko Surly.
Na twoje smutki Bianchi Adventure LX z 2 połowy lat 80`. Podsiodłówka 58 cm, tylne widły 45 cm. Przedni trójkąt tak długi, że musiałem zmieniać mostek bo przy moich 182 cm rama wyciągała mnie jak glizdę. Koła 26" Rama stalowa. Da się jeździć w traperach.
Bo zamiast nacisku w dół mamy takie rozłożenie siły po skosie. By to neutralizować montujesz oryginalną płytkę?Oryginalną przykręcam, bo ma:
To chyba kwestia kół 26"
lp. | Wymiar (cm) | Author (Żona) | Merida (mój) |
1 | Rura górna | 58 | 59,5 |
2 | Rura dolna | 69 | 66,5 |
3 | Rura podsiodłowa | 50 | 56 |
4 | Trójkąt górna | 51 | 52,5 |
5 | Trójkąt dolna | 42 | 41,5 |
6 | Główka (wysokość) | 12 | 14 |
7 | Przekrok | 79 | 80 |
8 | Odległość od kierownicy do śruby mocowania siodełka | 73 | 77,5 |
9 | Odległość minimalna między osią mocowania pedała wychylonego w stronę dolnego mocowania bagażnika a miejscem mocowania bagażnika (dolnym) | 25,5 | 24,5 |
W każdym razie w Gosia ma dłuższy o pół centymetra dół tylnego trójkąta, do tego mniejszą stopę to jaki cudem ma większy problem niż ja?Może mieć niżej suport, więc dolna rura jest pod większym kątem. U mnie np suport jest na równo z osią koła (co pomaga w terenie)
CytujW każdym razie w Gosia ma dłuższy o pół centymetra dół tylnego trójkąta, do tego mniejszą stopę to jaki cudem ma większy problem niż ja?Może mieć niżej suport, więc dolna rura jest pod większym kątem. U mnie np suport jest na równo z osią koła (co pomaga w terenie)
...Wydaje mi się, że łatwiej byłoby zlecić zrobienie bagażnika spełniającego konieczne warunki.
Czy w Polsce gdzie fizycznie występują jakieś piękne modele wyprawowe 26" by się przymierzyć choć do jednego rozmiaru? Czy ewentualny zakup czego takiego, o ile nic nie wymyśle z Waszą pomocą jest tylko przez internet z zagranicy?
To może ja trochę się na opowiadam.
Mam 191cm wzrostu but 47 (shimano roz. 48)
Wydaje mi się, że łatwiej byłoby zlecić zrobienie bagażnika spełniającego konieczne warunki.
Gdybym był Twojego wzrostu, czyli wyższy o prawie 20 cm, to przede wszystkim bym się zastanowił, czy naprawdę konieczne jest koło 26.
Mamy teraz do dyspozycji mocne obręcze MTB 29, które wytrzymają spore obciążenia, więc ryzyko awarii jest dużo mniejsze niż np.10 lat temu, a gumę (dętkę i oponę) można zabrać ze sobą. Zupełnie nie znam azjatyckich realiów, więc może pisze bzdury, ale ja bym Was widział na kołach 28/29 - bedziecie się czuć jak ja na 26.
Generalnie słyszałem -> Azja? 26". Choć ja na tym wyglądam jak...Chyba, że Chiny. Tam 27,5" się rozgościło, bo Giant promuje, a mają sklepy w większych miastach. Mając chińskiego przyjaciela z taobao pod ręką, jesteś sobie w stanie dużo rzeczy załatwić na "next business day"
Tom, tego to już chyba nie połamiesz ;)
Ortlieb ma też model sakw od niedawna, gdzie jest pojemność 60 litrów.Back-roller Pro Plus (https://www.ortlieb.com/en/Back-Roller%20Pro%20Plus/) mają ich nawet 70
/.../ Hmm skąd pogląd, że do Azji to tylko na 26-ach ???
/.../ Hmm skąd pogląd, że do Azji to tylko na 26-ach ???
Póki jedziesz bez konieczności wymiany, uzupełnienia - przecież nie odczuwasz.
Zostaniesz zmuszony, stanie się (znacznie) trudniej.
Tom, tego to już chyba nie połamiesz ;)
Żubr połamał to i Tom może ( twu twu twu przez lewe ramię) ;)
/.../ Interesujący pogląd.
/.../ Interesujący pogląd.
Nie mój.
Jeśli 28" pod ciężkie sakwy lubisz, chcesz, wolisz - jedziesz.
Jeśli jedziesz dłużej niż te 3, 4 tygodnie urlopu - w razie kłopotu no problem lecz przygoda.
Mam łatwiej: chciałem, kupiłem 26".
/.../ Hmm skąd pogląd, że do Azji to tylko na 26-ach ???
Póki jedziesz bez konieczności wymiany, uzupełnienia - przecież nie odczuwasz.
Zostaniesz zmuszony, stanie się (znacznie) trudniej.
Czyli, tylko kwestia dostępności ewentualnego zapasu, gdyby strzeliła obręcz ? No to musiałby być rzeczywiście wielki pech. Ale, żeby tylko z tego powodu wybierać 26-tki na wyprawę na bezdroża Azji ? Interesujący pogląd.
W zasadzie masz rację.
Ale gdybm to ja się wybierał do Azji, to tylko na moim /.../
No, jakby on się poczuł, gdybym go zostawił w domu?
może podpytaj jeszcze tych co tam niedawno byli.
kojarzą mi się m.in. z nagniatamy.pl oraz http://przygodnik.net/
jakich spotykali rowerzystów na jakim sprzęcie i z jakimi problemami się rowerowymi spotykali itp.
Chyba nie ma Schwalbe Mondial 2.0Są, mam w meridzie (26")
...Pewnie włożę kij w mrowisko...
Za dużo ostatnio na forum informacji o awariach ram i innych pęknięciach... Jak wierzyć, że mnie to nie dotyczy ;)
Za dużo ostatnio na forum informacji o awariach ram i innych pęknięciach... Jak wierzyć, że mnie to nie dotyczyPrzeciez nikt nie będzie pisał, że rama mu nie pękła.
Zależy, czy spokojnej starości (na umieranie), czy publicznym (na koitowanie).Nie zależy.
Chyba nie ma Schwalbe Mondial 2.0Są, mam w meridzie (26")
Jeśli zatem tylko "potykanie" się o sakwę jest problemem, to powtórzę - może warto zmodyfikować/stworzyć odpowiedni bagażnik?
/.../ Świetna opona, ale też chyba nie wytrzymała ekonomi rynku:/
/.../
...Z MTB też da się zrobić wygodny rower. Wymienisz wideł na taki z dłuższą sterówką (albo wymienisz samą sterówkę w amorze), dasz dłuższy/krótszy mostek, sztycę z większym/mniejszym offsetem, inaczej giętą kierownicę itp. i w końcu dopasujesz rower do siebie.
Patrzę jeszcze ciągle na różne ramy, ale już tylko w wersji cro-mo, bo jeszcze za zmianą przemawia trochę wygodniejsza pozycja...
W przypadku kilkumiesięcznego wyjazdu w dzicz obawiałbym się problemów, które może zrobić amortyzacja. Wiadomo, że jak w góry, to się przyda, ale w teren mieszany, to juz niekoniecznie.Rockshox ma tak prostą konstrukcję, że jego naprawa jest prostsza niż wymiana łożysk w piaście. Testowałem ;)
My na wyjazdach 3 tygodniowych w Azji dobrze się czuliśmy na naszych ramach, ale przez kilka miesięcy mogę mieć dość (nie wiem czy mam rację bo skąd). ...Jeżeli dobrze cię czujesz na tym rowerze, to raczej go nie zmieniaj. Do nowego trzeba sie dopasować zwykle.
/.../ Świetna opona, ale też chyba nie wytrzymała ekonomi rynku:/
/.../
Tak 'złych' dróg pod tę oponę na świecie (chyba) już nie ma - na mniej pancernych to samo przejedziesz znacznie szybciej.
Ale coś jeszcze mi przyszło do głowy. Wydaje mi się, że powinieneś mysleć o obu rowerach na raz. Jak o komplecie. Bo im bardziej będą do siebie podobne, tym łatwiej będzie usunąć ew. usterki, choćby z powodu łatwiejszej podmiany uszkodzonych części. Pewnie też tych zapasowych można mniej zabrać.
W przypadku kilkumiesięcznego wyjazdu w dzicz obawiałbym się problemów, które może zrobić amortyzacja. Wiadomo, że jak w góry, to się przyda, ale w teren mieszany, to juz niekoniecznie.Rockshox ma tak prostą konstrukcję, że jego naprawa jest prostsza niż wymiana łożysk w piaście. Testowałem ;)
...Z MTB też da się zrobić wygodny rower. Wymienisz wideł na taki z dłuższą sterówką (albo wymienisz samą sterówkę w amorze), dasz dłuższy/krótszy mostek, sztycę z większym/mniejszym offsetem, inaczej giętą kierownicę itp. i w końcu dopasujesz rower do siebie.
Patrzę jeszcze ciągle na różne ramy, ale już tylko w wersji cro-mo, bo jeszcze za zmianą przemawia trochę wygodniejsza pozycja...
W przypadku kilkumiesięcznego wyjazdu w dzicz obawiałbym się problemów, które może zrobić amortyzacja. Wiadomo, że jak w góry, to się przyda, ale w teren mieszany, to juz niekoniecznie.
My na wyjazdach 3 tygodniowych w Azji dobrze się czuliśmy na naszych ramach, ale przez kilka miesięcy mogę mieć dość (nie wiem czy mam rację bo skąd). ...Jeżeli dobrze cię czujesz na tym rowerze, to raczej go nie zmieniaj. Do nowego trzeba sie dopasować zwykle.
Ale i tak bym Was widział na dużym kole ;)
Do argumentów z awariami kół i widelców w Azji doszedł mi jeden mega prozaiczny... Opony (dętki pominę)... Pewnie trzeba zabrać po jednym zapasowym Mondialu... Ale czy to załatwi sprawę? Nie wiem na ile tysięcy starczają dzisiejsze, więc ten zapas traktuję raczej jako opona na zużycie.Mi spokojnie starczył na 15kkm i chyba drugie tyle przejadą. Miałem zapas, dałem bardziej potrzebującym, żeby nie wozić go dalej ;)
Żubr połamał Ogra? Możesz podać coś więcej gdzie pękł i w jakich okolicznościach?
...Tutaj nie pomogę. Jeżdżę na kołach 26 (bo głównie w tzw. terenie i nie jestem wysoki). Miałem przez chwilę trekingowego Stevensa na kołach 28, ale okazało się, że potrzebuję czegoś bardziej żwawego.
A masz jakąś propozycję konkretną, albo grupę rowerów? Wiem, że tutaj pole do popisu dopiero się otwiera ;D
...
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/e5a4f8707d8ba6aa8456575de42fbd61.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/e5a4f8707d8ba6aa8456575de42fbd61.jpg)
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/99b7162ebbae9f5517a5f2c70a1ab556.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/99b7162ebbae9f5517a5f2c70a1ab556.jpg)
...widzę delikatny nowy problem, do rozwiązania. Jak przedłużę rurę sterową to kierownica się do mnie (Gosi) przybliży. Wtedy mogę już nie znaleźć odpowiednio długiego mostka by to skorygować (ja mam teraz 12cm, Gosia chyba 9).W stosunku do zyskanej wysokości niewiele stracisz na długości.
Jedyne co mi przyszło do głowy to baranek...
Baranek ma sens przy dość krókiej ramie (ten warunek jest spełniony) i wysokiej główce ramy albo długiej sterówce widła (tego brakuje).
Z Twoich opinii rozumiem, że uważasz, że mamy zbyt krótkie ramy. Do turystycznej jeździe. Rozumiem, że to idzie w parze z koniecznością podwyższenia sterówki, ponieważ jeśli po prostu dam Gosi długi mostek to będzie jeszcze bardziej leżeć na kierownicy i obciążać ręce?Nie czuję się ekspertem, widzę tylko po jednym zdjęciu i się nie znamy, więc nie można moich postów traktować zbyt poważnie.
Z Twoich opinii rozumiem, że uważasz, że mamy zbyt krótkie ramy. Do turystycznej jeździe. Rozumiem, że to idzie w parze z koniecznością podwyższenia sterówki, ponieważ jeśli po prostu dam Gosi długi mostek to będzie jeszcze bardziej leżeć na kierownicy i obciążać ręce?
/.../ Zamontowanie baranka na pewno poprawi sprawę, są różne chwyty, to zawsze pomaga przy drętwiejących dłoniach. /.../
Może On-One Inbred? https://www.on-one.co.uk/i/q/FROOVDO126/on-one-inbred-26er-vertical-dropout
Niestety, ale rama przyjmie tylko hamulce tarczowe.
Jeśli ktoś jest w posiadaniu dużych rozmiarów tych ram, albo zna kogoś takiego to bardzo proszę o informację.
http://onemorebike.pl/content/4-o-nasMi składali mojego LHT. Bardzo dobra współpraca i atrakcyjne ceny. Polecam Adam Małysz.
ktoś kiedyś o nich pisał, że mają markę Surly, że składają rowery itp.
Może ich podpytać albo zrobisz wycieczkę do nich.
Może taki wynalazek ( jest wersja z widelcem pod vki i pod tarcze)
https://www.bike24.com/p2169073.html
Główka ramy jest gigantyczna.
Co do tematu kół 28 kontra 26, to w przypadku pęknięcia obręczy 28 montujesz koło 26. Bez hamulca ale dojedziesz. Prawdopodobieństwo takiej awarii jest niskie a korzyści z koła 28, dla wysokiego rowerzysty, duże.
Ten egzemplarz już zdążył pod sobą połamać Żubr :)
Można jeszcze szukać retro ram MTB, bo w ubiegłym wieku ramy były często dość wysokie.
Warto zaglądnąć na http://forum.retromtb.pl/index.php, chociaż podobnie jak tutaj, Giełda nie jest dostępna dla nowych użyszkodników, ale być może Skolioza by jakoś pomógł.
Mogę też złożyć takie zapotrzebowanie w Waszym imieniu. Jest tam kilka osób, które handlują retro sprzętem. Jest duża szansa, że coś by się znalazło.
http://onemorebike.pl/content/4-o-nas
ktoś kiedyś o nich pisał, że mają markę Surly, że składają rowery itp.
Może ich podpytać albo zrobisz wycieczkę do nich.
Mi składali mojego LHT. Bardzo dobra współpraca i atrakcyjne ceny. Polecam Adam Małysz.
Gdzie jeździłeś na LHT. Czy możesz ocenić jazdę na tym rowerze w górach, na tarce i dziurawym szutrze? Słyszałem, że straszna koza do takiej jazdy.Jeździłem z sakwami chyba po każdej możliwej nawierzchni, sporo po kamieniach, po szutrach, po dziurawych asfaltach bałkańskich, rumuńskich i ukraińskich, po górskich szlakach. LHT sprawuje się znakomicie - np. nie bolało mnie siedzenie ani ręce od wstrząsów.
...Trochę się obawiam, że wiele z tych ram już nie jest kompatybilne z 1 1/8" widelcami co mi znacznie zmniejsza ilość możliwości na dostosowanie odpowiedniej ramy mostkiem itp. Nie wiem czy mogą być jeszcze jakieś inne problemy przy supporcie i innych komponentach...Ramy starsze - te bardziej "kwadratowe" będą rzeczywiście częściej miały stery skręcane o innej średnicy, ale lata 94-97 to moim zdaniem świetny okres w produkcji stalowych ram MTB.
https://www.olx.pl/oferta/super-rower-vhf-fahrrad-manufaktur-tx400-CID767-IDmiw8I.html#f37d66ba31
http://alegratka.pl/ogloszenie/rower-wyprawowy-vsf-fahrrad-manufaktur-28550741.html
Może chciałbyś wypróbować "karbonową" Kogę?
[...]
Mam też coś bardziej konwencjonalnego, jakieś stalowe retro MTB z rur Tange Prestige, też koło 58 cm, widelec 1 1/8. W weekend mogę je pooglądać i pomierzyć jak chcesz.
anghan, ja Ci jednak radzę, żebyś bardziej spojrzał na rowery z kołami 28"/29". Sam jestem podobnego wzrostu - 192cm i zdecydowanie wolę większe koło. Taki Surly Ogre nie będzie złym wyborem. Do tego porządne i dobrze zaplecione koła. Nie powinieneś być zawiedziony.
michał
Z ram 28/29" masz jeszcze:
-On-One Inbred 29er (tylko tarcze) https://www.on-one.co.uk/i/q/FROO29VD/on-one-inbred-29er-mountain-bike-frame-vertical-dropout
Na lht w wersji 26". Wersja 28" nie mieści takich opon
Okey, a Fairdale Weekender albo Kona Sutra? Na wyjazd do Azji wolałbym mieć grubsze opony i pod kątem dziur i dużego ciężaru roweru.
Wydawało mi się, że na LHT ludzie mieli pozakładane opony właśnie 2.0
Fairdale weekender - po waszych rekomendacjach co do koła 28" to już myślałem, że kupuję i mam piękną ramę i mogę się skupić na częściach. Niestety zmartwiło mnie to, że maksymalnie będę tam w stanie włożyć oponę Schwalbe Mondial 1,6. Kurcze czy to nie za mało jak na obciążony sakwami rower, który trzaska się po azjatyckiej tarce? Ok, nie będzie się trzaskał non stop, ale kurcze czasem 40km bez przerwy, może więcej. Obawiam się, że konieczność większego ciśnienia pójdzie w koło, choć opony 2,0 też pompowałem z 4,5atm, tutaj nie będę mógł z tego zejść.Jak już 28", to rower pod szeroką oponę da radę znaleźć. No, ale tutaj tylko tarcze.
Jak już 28", to rower pod szeroką oponę da radę znaleźć. No, ale tutaj tylko tarcze.
Takich rowerów jest całkiem sporo na rynku, chociażby Marin Four Corners, który ponoć mieści balon 2.0
Pompowanie 2.0 do 4,5 to śmiechu warte :D (chyba, że ważysz 150kg)
Wiem, że jest Surly Ogre, który złapie te wymagania, ale zakup dwóch ram po 3K złotych nie jest rzeczą którą przewidywałem...
Nigdy w żadnym azjatyckim kraju nie byłem. Mój post znowu nie będzie odniesiony do azjatyckich realiów,czyli być może, bezużyteczny.
W doopie miejcie koła 26. O ile Gosia wygląda dość przyzwoicie na Stevensie 23 (ale ładnemu na wszystkim ładnie), to inne opcje wyglądaja kuriozalnie.
Przepraszam, wiem, że to ostro powiedziane, trzeźwy do tego (niestety) jestem, ale wygoda i bezpieczeństwo przede wszystkim.
A Surly Ogre, nie chcesz sobie zobaczyć? Pytam bo podajesz też nazwy rowerów na 28 cali. Ogre to jest chyba najbardziej uniwersalny i najładniejszy ;) (subiektyw) z Surlych. Można na tej ramie złożyć fajny rower wyprawowy. Poradzi sobie na asfalcie i w terenie (tu wiele zależy jaki wsadziłbyś widelec, hamulce mostek itd.)
Ja w tym roku złożyłem sobie rower na wyjazdy na Ogrze ale na ramie 2016 rozmiar XL przy moim wzroście 191cm, but 47. Jak dla mnie rozmiar wydaje sie idealny do moich gabarytów (inf. nie zahaczam butami o pedały).
Tu masz jego opis:
https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=19612.0
Gdybym wiedział, że jesteś w Warszawie... Rozumiem, że wogle nie rozważałeś Trolla. W każdym razie czy masz może jakieś swoje zdjęcie profilowe? Bo zastanawiam się nad ta moja pozycją co z tego będzie? Wyglądasz taka jak ja na Trollu?
Patrzę na dwa modele Surly Troll i Ogre i porównuję centymetry i z dużym prawdopodobieństwem moja pozycja wyglądałaby podobnie. Ogle wydaje się być 1cm wyższy i dłuższy ale to akurat rzeczy do korekcji mostkiem.Ogre ma o półtora centymetra dłuższy tylny trójkąt, tego mostkiem nie skorygujesz. Noszę rozmiar 43, czyli stopę mam o jakieś 2 centymetry krótszą, nie haczę piętami o sakwy ani przy rowerze, który długość tylnych widełek 418 mm, ani tym bardziej w tym o widełkach 440mm. Połączenie tubusa logo z ortliebami powoduje, że mam jeszcze sporo miejsca między piętą a sakwą. Dla potrzebujących są ortlieby o pojemności 42 litrów.
...Wprowadziłem Cię w błąd, przepraszam. Wiele razy pisałem, że coś wygląda źle, brzydko itp. Miałem na myśli nie tylko kwestie estetyczne (chyba w ogóle tego nie brałem pod uwagę), ale intuicyjne podejrzenie, że coś nie zagra jak trzeba. Przed chwilą przypomniałem sobie o zwrocie "nie widzi mi się to", który lepiej oddaje stan rzeczy.
Pomińmy na chwilę wygląd...
... dlaczego rower na 28 jest pod tym względem lepszy?
...
W każdym razie nie uważaj czasu poświęconego na dotychczasowe rozważania za stracony. Jestem przekonany, że w jakimś momencie to zaprocentuje.
Źle przepisane ze specyfikacji w pliku pdf - 310 mm to długość rury sterowej, wysokość widelca od osi do korony, to 420 mm.
Dopytam jeszcze co myślicie o tym jak wyglądamy na Trollu? On jest za mały na mnie czy za duży na Gosię? Ona była zadowolona, ale na takiej konfiguracji chyba rąk nie odciąży.
...Wprowadziłem Cię w błąd, przepraszam. Wiele razy pisałem, że coś wygląda źle, brzydko itp. Miałem na myśli nie tylko kwestie estetyczne (chyba w ogóle tego nie brałem pod uwagę), ale intuicyjne podejrzenie, że coś nie zagra jak trzeba. Przed chwilą przypomniałem sobie o zwrocie "nie widzi mi się to", który lepiej oddaje stan rzeczy.
Pomińmy na chwilę wygląd...
... dlaczego rower na 28 jest pod tym względem lepszy?
...
Sugestia żeby nie odrzucać tarczówek może mieć sens. Być może jakieś połączenie hamulców tarczowych z obręczowymi dałoby większe pole manewru, o którym napisał wojtek. Może na jednym kole tarczówka, a na drugim obręczowy, a może na jednym rowerze tarczówki, a na drugim obręczowe... Co właściwie na jedno wychodzi, ale jest szósta w nocy i trudno mi się skupić.
Jeżeli będziesz w Warszawie to wcześniej daj znać to jak się zmówimy i będziesz mógł się przymierzyć (zrobię Ci fotkę z boku do analizy).
Dopytam jeszcze co myślicie o tym jak wyglądamy na Trollu? On jest za mały na mnie czy za duży na Gosię? Ona była zadowolona, ale na takiej konfiguracji chyba rąk nie odciąży.
Możecie mi to jeszcze skonsultować? Mam problem z wymiarowaniem tej ramy. Oni niby piszą 22", ale.. Przekrok jest jak w Stevensie 23" czyli ponad 83cm, a sam wymiar "Seat Tube Length" z tego co pamiętam (potwierdzę) miał do końca rury niecałe 60cm. Czyli jak ten rower jest duży? ;) To odnośnie powyższego pytania.
Nie czytałem całego wątku,ale tylko spytam czy próbowałeś założyć sobie koła 28" do Trolla?I sprawdzić jak Ci się jeździ na tym.Wiem z autopsji że się da bo u siebie mam tak zrobione.
Hej,Nie, no weź!
Uzupełniam zestawienie przymiarek [https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=19581.msg373979#msg373979 (https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=19581.msg373979#msg373979)] o przejażdżkę Gosi na Surly Troll 20", które popełniliśmy w miniony weekend. To chyba też ostatnia przymiarka na kołach 26".
(https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/4d6cf3f05c21d68a82d6c347582b880fe022d07f.jpg) (https://www.podrozerowerowe.info/uploader/data/4d6cf3f05c21d68a82d6c347582b880fe022d07f.jpg)
Mam gianta z ramą 20", nie czuję, żeby był dla mnie zbyt duży, a wzrostu mam w porywach metr siedemdziesiąt (inna geometria i takie tam ;)).
Gosia lepiej wygląda na większym trollu.
Nie, no weź!
Oddajcie rowerek młodszej siostrze i kupcie dla niej coś dla dorosłych.
Źle przepisane ze specyfikacji w pliku pdf - 310 mm to długość rury sterowej, wysokość widelca od osi do korony, to 420 mm.
Faktycznie... Tylko czemu wierzyć jak w każdym miejscu jest inaczej:
http://surlybikes.com/uploads/downloads/Surly_Fork_Info.pdf (http://surlybikes.com/uploads/downloads/Surly_Fork_Info.pdf)
Muszę bardziej na chłodno patrzeć...
Cytat: Borafu
Nie, no weź!
Oddajcie rowerek młodszej siostrze i kupcie dla niej coś dla dorosłych.
Nie przesadzajmy Troll jest świetny to po prostu 26" mistrz uniwersalności - tutaj co prawda ma założone cienkie opony więc wygląda jak wygląda ale rama przyjmuje opony do szerokości 3" a takie kolo 26" z oponą np 2,25 jest praktycznie identyczne (co do średnicy) jak 28" z szosową oponą.
Hej,
Czy mogę prosić o ujawnienie się osób, które są w posiadaniu roweru Surly Ogre LG (20") i/lub XL (22"). Chodzi mi o południową połowę Polskie. Do dwóch osób odezwałem się już z tego wątku w PW, ale może jest jeszcze ktoś bliżej? Z gór dzięki za pomoc.
Niedawno zapłaciłem ok. 230pln za kasetę 11-46 (11rz)...Jak PABLO opisywał swój przejazd GSB, to w Centrum Rowerowym nie było tańszej niż 1k zł (jakiś SRAM) - wtedy mnie zaintrygowała taka konfiguracja.
Duże koło (28") prawdopodobnie obierze mi możliwość wjazdu o własnych siłach na najbardziej strome odcinki. Fizyka...
CytujDuże koło (28") prawdopodobnie obierze mi możliwość wjazdu o własnych siłach na najbardziej strome odcinki. Fizyka...
Fizyka jest taka, ze owszem, ale tylko przy tym samym przelozeniu. Dlatego przelozenia sa rozne w rowerach 26" i 29"... Mozesz sobie pogrzebac tu gear-calculator.com zeby dobrac odpowiednie zebatki w porownaniu do tego co znasz.
Im dłużej kombinujesz ze sprzętem to mniej czasu Ci pozostaje na jazdę.
Ci, co nie mają co zrobić z czasem i lubią doradzać - dziękują Ci, że mogli się wykazać. Nie jesteś prawiczkiem, (w turystyce) a potrafisz zająć grono swoimi problemami. Mnie by nie było na to stać, uważam, że ktoś, kto mieni się podróżnikiem, musi usilnie starać się radzić sobie SAM.
600mm? Wąsko!Jeśli się weźmie pod uwagę wzrost jeźdźca, to faktycznie chyba by można szerzej - więcej miejsca w kokpicie, przy okazji.
...
1. Nie wygląda mi to na 45 st.Myślę że w tym wypadku chodzi o 45 st. pomiędzy końcami kierownicy, czyli każda strona ma wygięcie 22,5 st i na tyle mi to wygląda.
Chyba nie spotkałem się do tej pory z takim zapisem. Moim zdaniem, jeśli jest jak piszesz, to pomiędzy końcami kiery jest kąt 135, a nie 45.
Dzięki tylnemu gięciu pod kątem 45 stopni
Nikt nie pisał o kącie pomiędzy ramionami...
Myślę że w tym wypadku chodzi o 45 st. pomiędzy końcami kierownicy, czyli każda strona ma wygięcie 22,5 st i na tyle mi to wygląda.
Pisząc o oponie 2.0 mam na myśli Schwalbe Marathon EVO w tym rozmiarze, zyli 28"x2.0. Chcesz powiedzieć, że zwykła Kona Sutra, Fairdale Weekender czy Surly LHT nie łyka takiego rozmiaru? Wydawało mi się, że na LHT ludzie mieli pozakładane opony właśnie 2.0
I chyba wstydzą się wagi tego sprzętu bo o ile Breezer dla swojego bicykla podaje takie parametry to Kona unika wszędzie podania wagi, nigdzie jej nie znalazłem.
Ale przecież pieniądze są dobrze wydane kiedy człowiek jest zadowolony, a nie kiedy rower jest lżejszy, niższy, bardziej czerwony etc., prawda?
Chce konę, kupi konę i będzie się cieszył = dobrze wydane pieniądze.
Kona jest w większości na deore, to jakby lepszy osprzęt niż w breezerze chociaż mogę się mylić, bo na temat części osprzętu nie mam zdania.
nic poza wymiana kasety i łańcucha po około 11 tkm
Napęd 3x9, właśnie kombinuję z czego... prawdopodobnie Deore jest już tylko dostępne.Jak koszt nieistotny, to leżaków XT jest jeszcze pełno.
Napęd 3x9, właśnie kombinuję z czego... prawdopodobnie Deore jest już tylko dostępne.Jak koszt nieistotny, to leżaków XT jest jeszcze pełno.
TRP na ebayu są po 92$ za komplet z adapterami tarczami, dostałem po dwóch tygodniach.
Tu jest strona sklepu na ali tego gościa, od którego kupowałem na ibeju - nawet taniej - https://www.aliexpress.com/store/group/Brake/1735445_512536695.html?spm=2114.12010608.0.0.6062ea32un8b5T
Podzielcie się później fotkami swoich bestii.
Hmmm, może ktoś ma w spiżarni nieużywane... to ja mu zamówię kolejne na później ;)Tak dla jasności.
Niewiem czy chcesz wchodzić w hydraulikę ale nawet modele shimano na poziomie Deore powinny zapewnić wystarczają moc i modulację.
Trzeba mieć takie same tarcze, na wypadek pogięcia lub zużycia przedniej.W takiej sytuacji przekładasz tarczę i wyjmujesz adapter 180 i po problemie.
Też macie takie wrażenie, że tarcza 160 to za mało na przód takiego roweru?Może i mało, ale to jest standard jeśli chodzi o sztywne widelce. Brak ograniczeń mają zwykle tylko grube amortyzatory.
Też macie takie wrażenie, że tarcza 160 to za mało na przód takiego roweru?Może i mało, ale to jest standard jeśli chodzi o sztywne widelce. Brak ograniczeń mają zwykle tylko grube amortyzatory.
Ale trzeba pamiętać o tym adapterze na tył który jest jakiś inny. Mówiłem Ci o nim jak się widzieliśmy.
Ktoś mi mówił, że jest zachwycony łańcuchami KMC których ja bym na przykład nie założył (pewnie dlatego, że kiedyś widziałem niski model, który 1000km ledwie zrobił).KMC to jeden z największych producentów łańcuchów. Wiele firm branduje ich produkty. Opieranie opinii o firmie na podstawie jakiegoś niskiego wytworu nie ma sensu. Masz to za co zapłaciłeś. Zresztą co tu gadać grupa Turney jest jaka jest, ale przecież to nie może być podstawą opinii o firmie.
Ktoś mi mówił, że jest zachwycony łańcuchami KMC których ja bym na przykład nie założył (pewnie dlatego, że kiedyś widziałem niski model, który 1000km ledwie zrobił).KMC to jeden z największych producentów łańcuchów. Wiele firm branduje ich produkty. Opieranie opinii o firmie na podstawie jakiegoś niskiego wytworu nie ma sensu. Masz to za co zapłaciłeś.
SRAM PC-971Mój ulubiony :)
No to na razie nie zaproponowałeś lepszych faworytów,Bo jakoś nie mam specjalnie faworytów. Generalnie kupuję łańcuchy z górnych półek producentów i jakoś żadnego nie zapamiętałem szczególnie lepiej lub gorzej.
Jeśli miałbym coś doradzić, to connexy, szybko się wyciągają i łapią spore luzy na sworzniach, przez co gorzej zmienia się biegi pod obciążeniem. Bardzo dobrze wspominam łańcuchy campagnolo record C9.
Z moich doświadczeń:
1. 3 x CN-HG40 + CS-HG40: 4 366 km
2. 2 x CN-HG40 + CS-HG40: 3 621 km
3. 1 x CN-HG50 + CS-HG50: 9 855 km
4. 2 x CN-HG50 + CS-HG51: 10 034 km
5. 1 x Connex 804 + CS-HG51: 6 128 km
6. 1 x Connex 800 + CS-HG31: 8 140 km
KMC serię X9-93 albo Campagnolo record C9 tak jak pisze globalbus lub Wojtek.
Campa dała radę przez cały Pamir i nie tylko.Spinki na zapas,albo piny lepiej zabrać ze sobą.Polecam
Najważniejszy jest łańcuch, a najlepiej dwa. Kasety XT M770 chodzą po ok 200zł. SLX jest tańszy tylko w mało ciekawym zestawieniu 11-28T (z ofert na allegro)
Zdecydowałem się podbić, bo będę zamawiał ;) Dzięki,Kasety slx i xt różnią się wagą (patrząc na Twój dobór komponentów, to akurat ten parametr nie ma tu znaczenia) i budową, w slx łatwiej wymienić środek, w xt wymieniasz cały pająk... Kasetę.
1) Czy z punktu widzenia turysty jest różnica miedzy kasetą SLX i XT?
2) Czwemu KMC ma inną długość pinów od Campa. Czy to jakoś wpływa na pracę i zmianę biegów albo coś innego?
https://www.bike-components.de/en/KMC/X9-93-9-speed-Chain-p13489/ (https://www.bike-components.de/en/KMC/X9-93-9-speed-Chain-p13489/)
https://www.bike-components.de/en/Campagnolo/Record-9-Speed-Chain-p460/ (https://www.bike-components.de/en/Campagnolo/Record-9-Speed-Chain-p460/)
Tu jest korzystna cena:
https://www.bikestacja.pl/pl/lancuch-kmc-x9-93-9speed-7681.html
Pozdrawiam
Ja brałem tu:
Drogo ;) Na alle... są po 55 papierków. Ponad dwa razy taniej niż Campa...
... jest myk z wysyłką, bo Pani nie umie ustawić większej ilości sztuk w paczce a automat dolicza wysyłkę do każdej. Pani potem zwraca nadpłatę;)Nick: niunia09876, więc nie powinno dziwić.
Zastanawiają mnie jeszcze te nawiercenia w pinach. To nie osłabia łańcucha? Jak się taki łańcuch spina w razie konieczności naprawy? W sensie czy z tych pinów można korzystać ponownie?To nie nawiercenie, to tak jakby "rozklepanie" końcówki, żeby ciężej było zerwać. Można ponownie użyć tego pinu, ale w tym miejscu łańcuch będzie słabszy. Jeśli ma się dobry skuwacz i umie się go użyć, to można...
1. XT ma więcej zębatek na pająku.
2. Długość pinów jest istotna przy dobieraniu spinki. Jak kupisz złą spinkę, to zgubisz łańcuch ;)
framset'y | Surly Ogre 22" (XL) |
obręcze | RYDE Andra 30 36 otworów |
piasty przód | Novatec D041SB 36 otworów |
piasty tył | Novatec D042SB 36 otworów |
szprychy | Inox 2.0mm |
nyple | Mosiężne |
opony | Schwalbe Marathon EVO 28x2.0 |
dętki | Continental MTB 29 AV40 |
błotniki przód/tył | Orion 28x58mm |
hamulce - zaciski + tarcze | Avid BB7 180mm |
przerzutki przód | SHIMANO XT FD-M771 DM 3x9 |
przerzutki tył | SHIMANO XT RD-M771 9 rz SGS |
manetki | SHIMANO Deore SL-M590 3 x 9 (prawa i lewa) |
supporty | Accent BB-EX PRO shimano |
korby | SHIMANO FC-M590 |
kasety | Shimano CS-M770 XT 11-34 |
łańcuchy | Campalogo Record C9 |
pancerze przerzutek i hamulców | Jagwire |
kierownica Michał | PRO LT gięta 680mm |
kierownica Gosia | XLC gięta 640mm |
mostek Michał | PRO LT 90mm |
mostek Gosia | PRO LT 60mm |
chywyty i rogi | Ergon GP5-L |
klamki hamulcowe | Avid Dial 7 |
stery | Cane Creek FORTY - External Cup EC34 |
siodełko Gosia | Brooks B17S |
siodełko Michał | Brooks B17 |
sztyce | PRO LT offset 20mm |
pedały | DARTMOOR Stream Pro |
bagażnik przód Michał | Surly od Andrzeja |
bagażnik przód Gosia | Tubus Tara |
bagażniki tył | Tubus Logo Evo |
Suporty BB52, które były w komplecie z Waszymi korbami, wg moich doświadczeń są znacznie trwalsze od Accentów (choc na wiekszości forów pisze odwrotnie), zwłaszcza w mokrą pogodę.
Suporty BB52, ... są znacznie trwalsze od Accentów (choc na wiekszości forów pisze odwrotnie), zwłaszcza w mokrą pogodę.Zestawienie BB52 i "trwałość" wzajemnie się wykluczają.
Wadliwie zamontowaną masz też Tarę, za oczko do błotnika. Pisałem kiedys do Tubusa i stanowczo zabronili takiego montażu.
A to przepraszam anghan, życzę dużo szczęścia i przygody na nowych maszynach.
Będą państwo zadowoleni :)
Jakbyście mieli pytania co do tras w Boliwii, Chile lub Argentynie to bardzo chętnie pomogę.
Cześć ponownie,
ten wątek umarł na wiele miesięcy, głównie z mojej winy. Jak wsiąkłem w inne tematy to nawet zaniedbałem odwiedzanie forum i tak to się posypało...
(...)
2 x Surly Ogre
No to może jeszcze napiszę co powstało w wyniku dyskusji m.in. w tym wątku. Nasze rowery różnią się jedynie kierownicami, długością mostka, przednimi bagażnikami i modelami siodełek (damskie/męskie). Reszta to kopia. Rozmiary ram są identyczne.
(...)
No i jeszcze "cyferki"
framset'y Surly Ogre 22" (XL) (...) przerzutki przód SHIMANO XT FD-M771 DM 3x9 przerzutki tył SHIMANO XT RD-M771 9 rz SGS manetki SHIMANO Deore SL-M590 3 x 9 (prawa i lewa) supporty Accent BB-EX PRO shimano korby SHIMANO FC-M590 kasety Shimano CS-M770 XT 11-34 łańcuchy Campalogo Record C9 pancerze przerzutek i hamulców Jagwire kierownica Michał PRO LT gięta 680mm kierownica Gosia XLC gięta 640mm mostek Michał PRO LT 90mm mostek Gosia PRO LT 60mm chywyty i rogi Ergon GP5-L klamki hamulcowe Avid Dial 7 (...)
(...)