Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Rower => : bruma w 8 Gru 2015, 15:12
-
Witam serdecznie, mój budżet na rower to przedział od 2-3 tyś. Chciałabym w tej cenie znaleźć rower na dłuższe wyprawy. Tak żeby można zamontować sakwy i błotniki. Rower z przeznaczeniem raczej do wypraw w trudniejszym terenie, podjazdy, kamienie, piach i oczywiście płaskie odcinki asfaltem. Co proponujecie. To pierwszy mój taki poważniejszy zakup i nie wiem jak do tego się zabrać. Myślę, że rower mtb tylko jaki?
Od 15 las jeżdżę zwykłym trekkingiem, ze sztywnym widelcem. Rower spisuje się świetnie, jednak cienkie opony i brak amortyzatora daje się we znaki w trudniejszym terenie, nie odważyłam się jednak jechać w nim tam, gdzie mi się marzy...
Marzą mi się Bieszczady, Sudety, Beskid :).
Co doradzicie, co polecicie? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
-
Z sakwami amortyzator mało daje, bo i tak sobie nie pośmigasz za szybko. Pogubisz bagaż :P Także amortyzatory raczej dużo nie pomogą. Myślę, że 29'er z oponami 2-2.2 cala i mocowaniem na bagażnik może Cię zadowoli? W tym budżecie spokojnie dostaniesz taki sprzęt.
-
No nie wiem czy mało daje, wydaje mi się, że i tak jest łatwiej na kamieniach, korzeniach etc. I zawsze można chyba go usztywnić jakby co, a gdy znajdzie się ładną chatkę to pośmigać bez sakw :). A może więcej tych parametrów i może jakiś przykład :P
-
Wiadomość usunięta.
-
możesz sobie przejrzeć mój wątek, bo podobne cele zakładałem http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=13271.0
Muszę tylko zaktualizować fotki, bo doszło parę bajerów :)
-
możesz sobie przejrzeć mój wątek, bo podobne cele zakładałem http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=13271.0
Muszę tylko zaktualizować fotki, bo doszło parę bajerów :)
Przejrzałam wątek, i bardzo fajny rower złożyłeś, ja jednak szukam gotowego produktu, bo nie umiem składać. I po cichu liczyłam, że co odważniejszy użytkownik forum, rzuci jakimś linkiem ;).
Czyli reasumując co zostało tu napisane:
rama mtb z mocowaniem na bagażnik - damska czy męska geometria ramy?
Koła 27,5, a nie 29, a jak dodam, że mam 173 cm wzrostu?
A amortyzator jaki?
-
główny problem z mtb 26" polega na tym, że producenci poszli w 27,5" prawie eliminując modele 26". Także jak się chce 26", to pozostaje poskładanie samemu, ew rynek wtórny. 27,5" potrafi być problematyczny, ze względu na dostępność części. Chociażby rozdarcie opony, w przeciętnym rowerowym na uboczu takich cudów mieć nie będą. Na 29" awaryjnie założysz jednak te 28" z mniejszym balonem i jakoś pojedziesz dalej.
-
Znam kilka kobiet wzrostu do 160cm jeżdżących na 28" (czyli 29 z węższymi oponami) i dobrze im z tym, więc może nie warto się od razu ograniczać?
-
Włoszczowska z 1.70 jeździ od kilku lat na 29er i bardzo sobie chwali.
-
Irina Kalentiewa, Wilow Koerber i Heather Irmiger też jeździły na 29erach, najwyższa ma 161 cm wzrostu ;)
-
To też zależy co się lubi. Ja zaczynałem od rowerów 26", potem trekking 28" a teraz idę w stronę 69".
Generalnie 26" będzie zwinne, posłuszne, skrętne. 29" będzie miękko leciało po dziurach, ale jedzie się jak na czołgu. Mniejsza kontrola. Zależy czego szukasz i jak Wilk słusznie zauważył, wzrost jest ważnym kryterium. Nie tylko w prowadzeniu, ale też wizualnie mała osoba na wielkich kołach może wyglądać zabawnie.
Co do konkretnych rowerów - mógłbym coś wybrać, ale są pewnie osoby bardziej zorientowane w aktualnych ofertach. Na pewno 26" łatwo jeszcze znaleźć np. w Decathlonach (BTwin) ale to chyba tylko budżetowe modele.
-
Z tym 69 to lepiej uważaj 8)
-
Na co? Od kilku miesięcy śmigam i tak polubiłem ten rower, że aż chcę nim zastąpić Shannona :P
Ale na priv zapraszam, albo mój temat o 69, tutaj nie róbmy koleżance offtopu ;)
-
Co do konkretnych rowerów - mógłbym coś wybrać, ale są pewnie osoby bardziej zorientowane w aktualnych ofertach. Na pewno 26" łatwo jeszcze znaleźć np. w Decathlonach (BTwin) ale to chyba tylko budżetowe modele.
Nie krępuj się :), tylko 26 odpada. Skłaniam się do 27,5 lub 29. Nim pójdę do sklepu pogadać chciałabym mniej więcej wiedzieć, czego powinnam szukać. Zawsze się boję, że mi coś wcisną.
-
27,5'' nie jest zbyt popularne, za granicą może być problem z oponą lub obręczą w razie uszkodzenia.
29'' można bez problemu zastąpić 28''.
-
http://www.rowerymerida.pl/produkt1037/bigseven-300-rower-merida.html
To jest rower do 3000zł bardzo wygodny. w tej samej cenie są na kołach 29cali.
http://www.rowerymerida.pl/produkt1016/bignine-300-rower-merida.html
Nieco drożej można wybrać na lepszych komponentach . XT to około 6000zl.
Bardzo łatwo montować bagażnik, zacisk hamulca wewnątrz tylnego trójkąta.
Jechałem wersją XT 27,5 około 150 km w terenie piaszczystym, jestem zachwycony.
Mam zamiar kupić ten model na kołach 29.
U Mroza w Poznaniu były niektóre modele (małe ramy) z rocznika 20015 z upustem nawet 1000zł.
Kolory rocznika 2015 są znacznie ładniejsze :)
-
Co do roweru od JURKA - przyczepić się tu nie ma do czego specjalnie. Spójny klasowo ładny rower.
P.S. W sytuacji podbramkowej do 27,5 można wsadzić koło 28 z wąską oponą lub 26 z dowolną i jechać dalej. Ale jednak 29 na wyprawy w dzikie odludzia lepiej rokuje. Tylko biorąc pod uwagę takie kryteria, należałoby także z hydraulicznych hamulców zrezygnować..
-
W wersji budżetowej możesz rozważyć kandsy na 27,5" lub 29". Na 99,9% mają mocowania na bagażnik(i). Co do opon jak wrzucisz szerokiego semislicka lub jakiegoś maratona to i po asfalcie jako tako pojedziesz i przez teren jakoś przejedziesz... :-)
-
A dla czego chcecie stosować niestandardowe koła (opony) - w sakwiarastwie raczej stosuje się standardowe wymiary, ogólnie dostępne.
27,5" to taka "nowinka", wiadomo po co wprowadzana (kasa), niewielką zmianę wymiaru mogą chyba tylko zawodowcy odczuć.
Zresztą, taki wymiar koła (zewnętrzna średnica opony) mozna osiągnąć przy 26", dobierając szerokość opony - jak komuś jest akurat potrzebny wmiar większy o kilka mm..
29" to według jednej z definicji znalezionych w internecie (nie miałem z tym styczności), to tylko inaczej mierzona średnica koła z oponą, na obręczy 622 (czyli standardowej szosowej) - opon na 622 jest multum.
-
P.S. W sytuacji podbramkowej do 27,5 można wsadzić koło 28 z wąską oponą lub 26 z dowolną i jechać dalej.
Zamiast pakować się w sytuacje podbramkowe i kombinować chyba lepiej ich unikać i zdecydować się na to, co od biedy wysępisz/odkupisz od właściciela leciwej Ukrainy czy marketowego górala. To moje zdanie. Podobnie jak to, że amortyzator w wyprawówce ma sens. Wole mieć niż nie mieć.
-
sinuche:
" A dla czego chcecie stosować niestandardowe koła (opony) - w sakwiarastwie raczej stosuje się standardowe wymiary, ogólnie dostępne."
27,5 i 29 to jednak standard. Ja jeździłem na 26 calach, na 27,5 tylko testowo, rowerem siostrzeńca, którego namówiłem na ten rozmiar.
Do turystyki takiej jaką chce uprawiać bruma, jest to najlepsza opcja.
Sinuche, pożycz taki rower, w rozmiarze ramy odpowiedniej dla Ciebie i sam się przekonasz.
Rozmawiałem z pracownikami sklepu, którzy są czynnymi sportowcami w grupie Mroza, jednoznacznie wynikało że do turystyki terenowej najlepsze są kola 29 cali.
Dojazd do terenu po asfalcie na oponach terenowych 27,5 (około 10 km)jechałem 40 km/h i nie sprawiało mi to żadnego problemu.
Jeżeli ktoś chce terenowy rower do sportowej jazdy zręcznościowej, być może będzie lepszy na 26 calach.
-
27,5 i 29 to jednak standard.
Tak, standard wygrzebany ze śmietnika rowerowej historii. Lata 80? :) To po prostu kolejny triumf marketingu, który musi kolejny raz sprzedać to samo w innym opakowaniu. Nowe ramy, nowe amortyzatory, nowe obręcze, nowe opony (bo przecież te z lat 80 nie podejdą). Tak to się kręci.
-
Wiadomość usunięta.
-
:) Ja w Polsce nie mogę dostać dobrej opony 28 , mondiale sie kończą a zamiennika nie potrafię znalężć, po prostu się nie znam.
Nie interesują mnie standarty amerykańskie, w Polsce trudno obecnie kupić 26cali.
W latach 80 jeżdziłem na 26 calach i to była nowość, stało się to standartem.
Dziewczyna chce jeżdzić po polskich górach, więc zaproponujcie Jej coś, poradźcie, a nie dyskutujmy co jest standartem.
-
Może nowe (nie budżetowe) rowery 26 trudno znaleźć, ale części zamiennych jest chyba najwięcej do 26. Kolejnym racjonalnym wyborem jest 29 również z bardzo dobrym dostępem części, różnorodnością opon itd. 27.5 pod tym względem wypada jednak najgorzej. A co będzie za 10 lat, to będzie za 10 lat. Tu i teraz 27.5 cala trudniej wyposażyć i jest to bardzo świeży standard.
-
Rama w rozmiarze 18 cali jest na kołach 29:
http://www.stevensbikes.de/2016/index.php?bik_id=124&cou=PL&lang=en_US
-
Wiadomość usunięta.
-
Sinuche, pożycz taki rower, w rozmiarze ramy odpowiedniej dla Ciebie i sam się przekonasz.
Rozmawiałem z pracownikami sklepu, którzy są czynnymi sportowcami w grupie Mroza, jednoznacznie wynikało że do turystyki terenowej najlepsze są kola 29 cali.
Mogą być nawet mistrzami olimpijskimi, ale są pracownikami sklepu.
Byt określa świadomość :)
Jeżdżę na tyle dużo, że sam dla siebie jestem autorytetem, mogę z nimi porozmawiać co najwyżej o cenach. ;)
-
Akurat przesiadłem się z treka na 28-calowych kołach sztywnej ramy na mtb 26 z amorem.
Jedno jest pewne - nie wrócę do 28
Jakakolwiek jazda w terenie - 26 zwinniejsze
28 na długie, dobre, twarde drogi był lepszy
Wzrost 175 cm, jakby kto pytał
Podejrzewam, że dla ludzi b. dużo jeżdżących - np taka Włoszczowska - 29 w terenie może być lepsze. Jeno ona nie wozi sakw, rowerek lekusieńki ma to i śmignie piorunem
Jeżeli będziesz w większości jeździć po asfaltach - bierz 28
tak pół na pół - bym wziął 26, koniecznie z amorem
-
Dla Włoszczowskiej lepsze jest to za co sponsor zapłacił.
-
To też zależy od konkretnej trasy. Można zaprojektować pętlę, na której 29" pogubi się w zakrętach, a można zaprojektować trasę, gdzie 26" utknie na dziurach. Ale przy amatorskiej jeździe sekundy się nie liczą, tylko frajda :P Każdemu na czymś się jeździ lepiej. Mi np. świetnie się jeździ na 69" ze sztywnym widelcem.
-
Panowie, ta dyskusja o wielkości kół była bardzo interesująca ;D. Czyli podsumowując, czy ktoś z wypowiadających się tutaj rzeczywiście jeździł w terenie na kołach 29 cali :P ? Bo się pogubiłam.
Dziękuję szczególnie Jurkowi za konkretną propozycję, o to właśnie mi chodziło zakładając ten temat. Co do propozycji użytkownika 7milowebuty nie za bardzo wiem czy to propozycja czy stwierdzenie, że duże ramy do kół 29 są.
Poniżej podaję kilka linków z sieci, które wydały mi się interesujące (dodam również ten Jurka), co byście wybrali i dlaczego (może macie jeszcze inne propozycje?). Dodam, że nie mam pewności, czy przy niektórych modelach da się zamontować bagażnik. Nie wiem w jaki sposób to rozszyfrować, patrzyć czy ma otwory na zdjęciu??? Oczywiście chciałabym wydać jak najmniej, jak najlepsza jakość - do ceny i do tego czy rzeczywiście wykorzystam możliwości sprzętowe. Z endo widzę, że w roku zrobiłam około 3,5 tyś km zarejestrowanych tras. To chyba nie jest za wiele. A że mieszkam na płaskich terenach to typowe górskie szlaki to max pewnie dwa razy w roku, bo urlopu tylko 26 dni.
1) http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tempt.3/24530/89374/#specifications
2) http://www.unibike.pl/evo29.php
3) http://www.unibike.pl/fusion29.php
4) http://www.ekspert-sport.pl/index.php/product,344,10/
5) http://bikeboys.pl/gt-karakoram-comp-29-2015-bialy-polysk.html
6) https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-4-9.html
-
Myślę sobie, choć to tutaj w dyskusji offowe, że rozmiar sobie W. mogła dobrać, chyba że sponsor chce wylansować 29
Jak już ktoś bardzo drży, że na wyprawie mu strzeli oponka, zawsze może sobie wziąć do bagażu jakieś coś lekkie na zmianę. Uspokoi sumienie np czymś takim 330 gram:
http://allegro.pl/maxxis-opona-flyweight-330-26x1-95-60tpi-kevlar-bs-i5788160538.html (http://allegro.pl/maxxis-opona-flyweight-330-26x1-95-60tpi-kevlar-bs-i5788160538.html)
-
Mi np. świetnie się jeździ na 69" ze sztywnym widelcem.
zapodaj linka do opisu tego roweru ;-)
Aha, by było merytorycznie - im lżejszy rower tym lepiej
ty niestety dochodzi kwestia ceny - ja bym kupił nawet z karbonową ramą za 3 koła, byle się nie męczyć
-
Bardzo proszę o merytoryczne podejście do tematu. Odpowiadanie na zadane pytanie.
-
Moje odpowiedzi zmierzają do tego, że jeżeli chcesz kupić np nietypowy za granicą rozmiar 27,5 lub 29 zawsze możesz wziąć do bagażu lekką, zwijaną oponę
-
Na Bolka oko, standardowy bagażnik nie wiem na którym z podlinkowanych rowerów rzeczywiście można zamontować - patrz wysokość bieżnika opony w stosunku do tych dwóch ukośnych rur, biegnących od rury podsiodłowej do tylnej piasty.
-
1) http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tempt.3/24530/89374/#specifications
2) http://www.unibike.pl/evo29.php
3) http://www.unibike.pl/fusion29.php
4) http://www.ekspert-sport.pl/index.php/product,344,10/
5) http://bikeboys.pl/gt-karakoram-comp-29-2015-bialy-polysk.html
6) https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-4-9.html
Żaden. Hamulce kolidują z bagażnikiem. Są odpowiednie przejściówki ale po co.
Do końca nie rozumiem czy ma być rower MTB z możliwością dokręcenia bagażnika czy wyprawówka nadająca się do MTB?
Jaki jest ten twój stary trekking? Może da się go tanim kosztem przerobić na wyprawówkę.
Aha, by było merytorycznie - im lżejszy rower tym lepiej
Niestety to tak nie działa.
-
Nie zgodzę się z tymi przejściówkami.
Nie żałowałem roweru w tym roku, szybkie zjazdy po szutrach z sakwami - żadnych przygód w kwestii bagażnika. Gdzieś wrzuciłem zdjęcia w innym wątku.
-
Nie zgodzę się z tymi przejściówkami.
Z czym się nie zgadzasz? Co zyskujemy jeżdżąc z przejściówkami? Chyba lepiej unikać problemów niż je rozwiązywać.
-
Też się nie zgodzę w temacie przejściówek. Mam bagażnik crossa i spokojnie można go było zamocować do tylnego widelca wraz z tarczami bez przejściówek.
Co do 29ek. W tym roku na wyprawie w Kirgistanie jedna z moich koleżanek miała Scota 29tkę z full bagażnikiem z przodu z tyłu. Rower doskonale się sprawdził :). Może jedynym minusem mogą być opory toczenia przy tak grubych oponach na zwykłym asfalcie. Ale skoro to ma być rower na trudny teren to moim zdaniem 29 tka doskonale się sprawdzi (nawet z sakwami). Poza tym zawsze można zmienić na opony o mniejszym profilu :) Ten grandcanyon wygląda całkiem nieźle :)
-
Też się nie zgodzę w temacie przejściówek. Mam bagażnik crossa i spokojnie można go było zamocować do tylnego widelca wraz z tarczami bez przejściówek.
Nie liczy się bagażnik tylko miejsce zamocowania hamulca na rowerze.
dobrze: http://www.rowerymerida.pl/produkt1016/bignine-300-rower-merida.html
źle: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-4-9.html
-
Masz rację, nie zauważyłem tego "patentu" :/
-
Logo Evo tylko przy mechanicznych zaciskach potrzebuje dystansu, przy hydraulicznych da się go zamontować bez kombinacji z podkładkami.
Tu zamontowany obok BB5
(https://lh3.googleusercontent.com/-BQxTjd2nLY0/Va6We_c-NSI/AAAAAAAAd4g/beUEHiHfW3c/w536-h805-no/DSCF8167.JPG)
-
Kurcze ten GrandCanyon poza tym, że ma inaczej zamocowany hamulec, nie ma też tradycyjnych otworów do mocowania bagażnika :( Pozostaje bagażnik na sztyce :/. Sorry wycofuję się z porady :(
-
Kurcze ten GrandCanyon poza tym, że ma inaczej zamocowany hamulec, nie ma też tradycyjnych otworów do mocowania bagażnika :( Pozostaje bagażnik na sztyce :/. Sorry wycofuję się z porady :(
Za to ma bardzo fajny (najlepszy ze wszystkich przedstawianych) amortyzator, co w rowerze mtb jest ważniejsze. Bagażnik da się założyć, choć wymaga to trochę kombinowania.
-
Bagażnik da się założyć, choć wymaga to trochę kombinowania.
Kombinowanie to nie jest to co kobiety lubią najbardziej. W rowerach oczywiście.
-
Panowie, ta dyskusja o wielkości kół była bardzo interesująca ;D. Czyli podsumowując, czy ktoś z wypowiadających się tutaj rzeczywiście jeździł w terenie na kołach 29 cali :P ? Bo się pogubiłam.
kilkanaście lat jeżdziłem na 26'',od 2 na 29'' i wiem że nigdy nie wrócę do 26'' :P
dla mnie 29''na wyprawy bije na łeb 26,wokół komina też(nie jestem wyczynowcem ;D)
przewaga 26 jest taka że łatwiej się nosi ;)
-
Kurcze ten GrandCanyon poza tym, że ma inaczej zamocowany hamulec, nie ma też tradycyjnych otworów do mocowania bagażnika :( Pozostaje bagażnik na sztyce :/. Sorry wycofuję się z porady :(
Rzeczywiście tegoroczny Grand Canyon chyba nie ma otworów. Jeździłem trochę na tym modelu z 2014 r. i ma wszystkie otwory pod bagażnik. Bardzo fajny rower w prowadzeniu.
Osobiście polecałbym zdecydowanie 29, gdyż wydaje się najbardziej uniwersalny, ale taki do którego da się zamontować bagażnik bez większych problemów. Sam mam dość starego już Gary Fishera model Paragon, 29 cali. Na grubych oponach fajny rower w teren. Bez problemu przerabiam go też na wyprawówkę montując bagażnik, błotniki i opony 1,6 cala.
-
Cytat: bruma w Dzisiaj o 09:10
Panowie, ta dyskusja o wielkości kół była bardzo interesująca ;D. Czyli podsumowując, czy ktoś z wypowiadających się tutaj rzeczywiście jeździł w terenie na kołach 29 cali :P ? Bo się pogubiłam.
kilkanaście lat jeżdziłem na 26'',od 2 na 29'' i wiem że nigdy nie wrócę do 26'' :P
dla mnie 29''na wyprawy bije na łeb 26,wokół komina też(nie jestem wyczynowcem ;D)
przewaga 26 jest taka że łatwiej się nosi ;)
Może zdefiniujmy to 29".
Bo wszyscy piszą 29er, a nie wiem co mają na myśli: rower, czy wielkość kól.
Jesli chodzi o koła 29" to o jakim rozmiarze (szerokości).
No przecież, jeżeli można na obręcze 622 (700C - trekingowe, szosowe) założyć praktycznie dowolną oponę, co chyba część wyprawowiczów juz robiła, to może operować szerokością opony terkingowej (szosowej)
Po co wprowadzać nowe nazwy w dyskusji.
Dla dowartościowania się? :D
Bo w końcu 29" jest większe od 28" ;)
Jeżeli ktoś jeździ na kołach 29", to niech napisze jaki to jest wymiar przy danej szerokości opony (tzn. wysokość i szerokość napompowanego koła), czym się one różnią od opon 700C.
-
Cytat: bruma w Dzisiaj o 09:10
Panowie, ta dyskusja o wielkości kół była bardzo interesująca ;D. Czyli podsumowując, czy ktoś z wypowiadających się tutaj rzeczywiście jeździł w terenie na kołach 29 cali :P ? Bo się pogubiłam.
kilkanaście lat jeżdziłem na 26'',od 2 na 29'' i wiem że nigdy nie wrócę do 26'' :P
dla mnie 29''na wyprawy bije na łeb 26,wokół komina też(nie jestem wyczynowcem ;D)
przewaga 26 jest taka że łatwiej się nosi ;)
Może zdefiniujmy to 29".
Bo wszyscy piszą 29er, a nie wiem co mają na myśli: rower, czy wielkość kól.
Jesli chodzi o koła 29" to o jakim rozmiarze (szerokości).
No przecież, jeżeli można na obręcze 622 (700C - trekingowe, szosowe) założyć praktycznie dowolną oponę, co chyba część wyprawowiczów juz robiła, to może operować szerokością opony terkingowej (szosowej)
Po co wprowadzać nowe nazwy w dyskusji.
Dla dowartościowania się? :D
Bo w końcu 29" jest większe od 28" ;)
Jeżeli ktoś jeździ na kołach 29", to niech napisze jaki to jest wymiar przy danej szerokości opony (tzn. wysokość i szerokość napompowanego koła), czym się one różnią od opon 700C.
wydawało mi się że każdy forumowicz wie że 29er i rowery trekingowe 28"mają taką samą średnicę obręczy,ale ok.
ja używam takich
http://rower242628.pl/p/84/581/schwalbe-marathon-dureme-hs410-28x2-00-50-622-zwijana-28-opony-schwalbe-ogumienie.html
a wokół komina na przód
http://rowertour.com/schwalbe-nobby-nic-29-x-2-25-29er-ss-tl-e-psc-opona-zwijana.html
i tył
http://www.dobrerowery.pl/opona-29x2-25-schwalbe-racing-ralph-hs425-57-622-performance-dual-compaund-2?gclid=CjwKEAiAhaqzBRDNltaS0pW5mWgSJADd7cYDOFrUjx1Hw7lvRIs8S6HXJNc7CFecHuKHKwEunmS8nRoCumjw_wcB
-
No właśnie o to chodziło.
2 calowa (50mm) opona i więcej.
Kiedyś (kilka lat temu) próbowałem 40C (40mm) i wyszło mi wtedy że to już za ciężkie i takie gramotne na asfalty.
Teraz moda przyszła inna.
W terenie to chyba oczywiste, ze lepiej jeździć na szerokich oponach, promotorzy 29er ameryki tu nie odkryli. ;)
Takie klockowane bieżniki dobrze na asfalcie się sprawują?
-
Co do propozycji użytkownika 7milowebuty nie za bardzo wiem czy to propozycja czy stwierdzenie, że duże ramy do kół 29 są.
Tak, to była propozycja. W firmie Stevens (i pewnie nie tylko) wymyślili, że rozmiar ramy jest skorelowany z rozmiarem kół. Mniejsze rozmiary ram tego samego modelu roweru (tu 14, 16 cali) mają mniejsze koła (27,5), a większe (tu 18 cali) koła 29. Myślę, że to ma sens. Tobie pasowałaby właśnie rama 18, prawda? A więc automatycznie masz i koła 29. Dla Twojej wygody jeszcze raz wrzucam ten sam link, w którym znajdziesz wszystkie informacje.
http://www.stevensbikes.de/2016/index.php?bik_id=124&cou=PL&lang=en_US
Nie upierałbym się przy tym akurat rowerze, ale może szczególnie Ci się podoba (?). Nie jest to jakaś szczególna okazja jeśli chodzi o cenę, ale przynajmniej mocowanie hamulca jest wewnątrz tylnego trójkąta. Ta seria rowerów to są takie turystyczne MTB, a o taki Ci przecież chodzi. Może to będzie dla Ciebie chociaż jakaś wskazówka ;)
-
Kombinowanie to nie jest to co kobiety lubią najbardziej. W rowerach oczywiście.
Tak, skoro kupuję nowy rower to chciałabym, żeby po prostu już nie kombinować, skoro wiem, czego chce.
Rzeczywiście tegoroczny Grand Canyon chyba nie ma otworów. Jeździłem trochę na tym modelu z 2014 r. i ma wszystkie otwory pod bagażnik. Bardzo fajny rower w prowadzeniu.
Z tego co mi powiedzieli z Canyon to jedynie otwory na bagażnik ma model https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-6-9.html. Fajnie jest przeceniony jednak w rozmiarze S. Dodatkowo po informacjach uzyskanych od menela i 7milowychbutów , raczej mam szukać czegoś, gdzie hamulc tarczowy znajduje się wewnątrz tylnego trójkąta (tak jak w przykładzie podanym przez Jurka i 7miowych butów, żeby uniknąć niepotrzebnego kombinowania później.
http://www.rowerymerida.pl/produkt1016/bignine-300-rower-merida.html
Tobie pasowałaby właśnie rama 18, prawda? A więc automatycznie masz i koła 29. (….)http://www.stevensbikes.de/2016/index.php?bik_id=124&cou=PL&lang=en_US
Nie upierałbym się przy tym akurat rowerze, ale może szczególnie Ci się podoba (?).( …)
Ta seria rowerów to są takie turystyczne MTB, a o taki Ci przecież chodzi. Może to będzie dla Ciebie chociaż jakaś wskazówka ;)
Tak o to mi chodzi (tak mi się wydaje ;)). Jednak nie szczególnie mi się podoba wizualnie ten rower. Jednak za wskazówkę bardzo, bardzo dziękuję :D!
Do końca nie rozumiem czy ma być rower MTB z możliwością dokręcenia bagażnika czy wyprawówka nadająca się do MTB?
MTB z możliwością dokręcenia bagażnika, bo trekking wyprawowy raczej mam. Może nie najwygodniejszy, ale jest.
Jaki jest ten twój stary trekking? Może da się go tanim kosztem przerobić na wyprawówkę.
O taki mam https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11709509_10153393923294454_958871374967476045_n.jpg?oh=092c59ab96a1e598b0433bab25306594&oe=5713A349
Raczej wiele tu się nie da zrobić, zresztą lubię go w takiej postaci, nawet dynamo jeszcze zostawiłam jako już tylko dekorację :).
-
Mówisz masz
http://rower.biz/pl/p/KTM-Ultra-One-29/259
-
No to jeszcze jeden. Może Ci się spodoba. Jedynie napęd mógłby być lepszy.
http://www.scott.pl/produkt/225/1361/Rower-Aspect-950-kolor-1/
-
Z tego co mi powiedzieli z Canyon to jedynie otwory na bagażnik ma model https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-6-9.html. Fajnie jest przeceniony jednak w rozmiarze S.
Pisałaś, że masz 173 cm, więc rozmiar S powinien być ok. Ja mam 176 i pasuje mi M.
-
Ostatecznie ładnie przeceniony Caynion przestał być ładnie przecenionym jak zaczęłam się o niego pytać. Przecena 800 zł spadła do 400 a to juz przestał być taki fajny ;).
Dziękuję wszystkim za dobre rady, pomoc w szczególności Panom: menel i 7miomilowebuty oraz tym wszystkim, którzy udzielali się w temacie.
Ostatecznie mój wybór padł na KTM Ultra Fun http://rower.biz/pl/p/KTM-Ultra-Fun-29/278. Nie wiem czy dobrze, nie wiem czy źle. Mam nadzieję, że będzie dobrze się spisywał.
-
Mój KTM spisywał się bardzo dobrze ;)
(https://lh3.googleusercontent.com/-aLywsySPapM/Umj-0qQaCvI/AAAAAAAAB88/SxPTNSPnniY/s640-Ic42/DSC_0007.jpg)
Rada: Zamiast na górze przykręcać bagażnik bezpośrednio do ramy lepiej użyć czegoś takiego:
http://www.szumgum.com/obejmy-do-montazu-tylnego-bagaznika-duze-sportarsenal062.html
-
"Rada: Zamiast na górze przykręcać bagażnik bezpośrednio do ramy lepiej użyć czegoś takiego:"
http://www.szumgum.com/obejmy-do-montazu-tylnego-bagaznika-duze-sportarsenal062.html
:o :o :o
potrafisz racjonalnie uzasadnić ?
-
Jeżeli rower ma górne mocowanie tylko centralnie na jedną śrubę (jak ja mam w moim góralu) to stabilniej będzie za pomocą dwóch obejm, dzięki której dwa ramiona bagażnika są przymocowane do ramy.
-
Żeby nie wyrwać śruby razem z tuleją z ramy?
-
No i co się stanie, jak nawet ją wyrwiesz? Jak wykonawca ramy przyoszczędził i dał kiepskie nitonakrętki, to wstawiasz następną, już lepiej zaciśniętą. Też problemy wymyślasz.
-
Jak wykonawca ramy przyoszczędził i dał kiepskie nitonakrętki, to wstawiasz następną, już lepiej zaciśniętą.
W Albanii?
-
Wiadomość usunięta.
-
W Albanii?
W Albanii olewasz sprawę - i jedziesz z jedną śrubą.
Ja jadę z dwiema śrubami bo mam cybanty.
-
Mam to samo zdanie co globalbus.
Idąc za Twoją radą , takie "wnioski racjonalizatorskie" trzeba by zastosować w całym rowerze,
zaraz po zakupie, bo gwintów trochę jest.
-
Wiadomość usunięta.
-
Idąc za Twoją radą , takie "wnioski racjonalizatorskie" trzeba by zastosować w całym rowerze,
zaraz po zakupie, bo gwintów trochę jest.
Ostatni rower kupiłem w 98 a obecny jest jednym wielkim wnioskiem racjonalizatorskim i dlatego jest prawie idealny. Poza tym skoro doświadczyłem jakieś awarii to chyba oczywiste że szukam patentów żeby ją naprawić/uniknąć w przyszłości.
-
Ostatecznie mój wybór padł na KTM Ultra Fun http://rower.biz/pl/p/KTM-Ultra-Fun-29/278.
No to życzę żebyś miała ten ultra fun i w ogóle wszystko non plus ultra.
Rower masz zamówiony, czy już na miejscu?
-
Ja jadę z dwiema śrubami bo mam cybanty.
Jak lubisz trenować zakładanie cybantów - czemu nie? ;). Ja wolę w tym czasie poleżeć
Ty nie leżysz tylko po raz 384 dopompowujesz swoją super hiper extra lajt denteczkę. ;D
-
Wiadomość usunięta.
-
Cytując klasyka: " a ja przeklinam siebie za te cholerne dętki ExtraLight, które pękają na każdym paproszku. "
-
To akurat wina ruskich :D
-
Na ruskiej dętce to można nawet po polu minowym.
-
Wiadomość usunięta.
-
Panowie, proszę się już nie przekomarzać. Nicków nie będę wytłuszczać, bo każdy chyba domyśla się między kim, a kim zaiskrzyło. Macie różne poglądy, różne doświadczenia, ale zapewniam Was to nie jest dobre miejsce, proszę założyć sobie odpowiedni wątek ;D.
No to życzę żebyś miała ten ultra fun i w ogóle wszystko non plus ultra.
Rower masz zamówiony, czy już na miejscu?
Zamówiony, ale lękam się, że coś będzie nie tak (w sensie nie dopasujemy się z ramą ;)) i będę musiała go zwrócić.
P.S Widzę, że jesteś z Wielkopolskiego, znasz może trasę zwaną "Pierścień Dookoła Poznania" - 173 km ciekawy?
-
P.S Widzę, że jesteś z Wielkopolskiego, znasz może trasę zwaną "Pierścień Dookoła Poznania" - 173 km ciekawy?
Teraz się znam, więc się odezwę, nie, nieciekawy a przynajmniej w sporym procencie nieciekawy:D
W okolicach Poznania można sobie ułożyć naprawdę ciekawsze traski o takim kilometrażu.
bo każdy chyba domyśla się między kim, a kim zaiskrzyło.
To nie zaiskrzyło, to tak permanentnie, musisz się przyzwyczaić jeśli chcesz korzystać z forum.:)
Bydzia moim miastem rodzinnym, cześć:) Malo wyeksplorowane okolice rowerowo przeze mnie, o wiele bardziej objechany mam Poznań.
-
Teraz się znam, więc się odezwę, nie, nieciekawy a przynajmniej w sporym procencie nieciekawy:D
W okolicach Poznania można sobie ułożyć naprawdę ciekawsze traski o takim kilometrażu.
Tak. Omijając trasę pierścienia można wiele zyskać :)
-
Jeżdżę w trasy na Krosie z 2006 roku. , koła 26, osprzęt Acera , przerzutki 3x8, bagazniki i sakwy Crosso. Najlepiej jeszcze założyłbym V-breaki zamiast tarczowych . Opony Schwalbe
Nigdzie nie ma problemu z zakupem częsci. Uważam, że im prościej tym lepiej na długie wyprawy. Rower uniwersalny i można jeździć po najwiekszych wertepach a i na asfalcie tez jedzie.
Do jazdy po górkach i na co dzień mam cos innego.
-
Jeżdżę w trasy na Krosie z 2006 roku. , koła 26, osprzęt Acera , przerzutki 3x8, bagazniki i sakwy Crosso. Najlepiej jeszcze założyłbym V-breaki zamiast tarczowych . Opony Schwalbe
Nigdzie nie ma problemu z zakupem częsci. Uważam, że im prościej tym lepiej na długie wyprawy. Rower uniwersalny i można jeździć po najwiekszych wertepach a i na asfalcie tez jedzie.
Do jazdy po górkach i na co dzień mam cos innego.
Zgadzam się z Tobą w 100%. Kombinowanie z rowerem uniwersalnym do wszystkiego nie ma sensu. Człowiek będzie wiecznie niezadowolony że czegoś mu brakuje. Do jazdy w górach mam Rometa Ramblera na 27.5 calowych kołach, do jazdy po asfalcie szosówkę B-twin Triban 500.
Na wyprawy z kolei mam rower z kołami 26 calowymi na ramie Merida Kalahari (mój wzrost to 188 cm), moja żona również ma rower na 26 calowych kołach na ramie Accent m003.
Właśnie z ramą Accenta miałem różne przejścia z kombinowaniem odnośnie montażu bagażników z racji braku otworów. W obu rowerach mam amortyzator Suntour XCR 120 mm co bardzo pomaga i poprawia komfort jazdy w trudnych warunkach. Taki rower świetnie spisuje się w cięższych warunki ale trochę przydałyby się większe koła na asfalcie. W obu rowerach mam opony 26x1.75 (Schwalbe Marathon Plus Reflex). Takie opony według mnie są uniwersalne zarówno w cięższy teren z sakwami jak i na asfalt.
Jeśli chodzi o rowery z 29 calowymi kołami to jak dla mnie wydają się absolutnie za mało zwrotne w turystyce.
Ja w przeciwieństwie do Ciebie mb40 zamieniłbym swoje V-brake-i na tarczówki hydrauliczne. Miałem wiele przejść z V-brake-ami w trudnych warunkach i jednak uważam że tarcze poprawiłyby komfort i bezpieczeństwo jazdy.
-
Siemanko !
Właśnie przymierzam się do kupna mojego pierwszego roweru służącego mi do turystyki. Przyznam się szczerze, że nie mam dużej wiedzy na ten temat. W tym roku planuje wybrać się rowerem na Kaukaz Północny ( Czeczenie, Dagestany i takie inne). Będzie to moja pierwsza wyprawa rowerowa. Mam pewne obawy, dlatego chciałbym kupić sprzęt który mnie nie zawiedzie podczas podróży a przy okazji dostarczy mi trochę frajdy z jazdy. Tutaj pojawia się moje pierwsze pytanie koła 28 czy 29 ? Biorąc pod uwagę że przewiduje rozkład trasy na 50/50 (asfalt / reszta istniejących nawierzchni), zastanawiam się czy mtb nie byłby lepszym rozwiązaniem. Druga sprawa to widelec amor. czy sztywny ? ( przyznam się że trudno mi wyobrazić wielogodzinną jazdę po wyboistej drodze bez amortyzacji).
W oko wpadł mi jeden rower Cube Cross, mój budżet oscyluje w okolicach 4 tyś, zastanawiałem się również nad używkami, ale trochę się cykam. Zależy mi przede wszystkim na niezawodności, niezniszczalne koła !
Może macie do polecenia jakieś fajne pomykacze, które dobrze sprawdzają się w turystyce wyprawowej ?
Pozdrawiam, kochani !
-
Lepsze 29 niż 28 - obręcz ta sama, a zawsze więcej miejsca na błoto lub mniejsze opony i błotniki. Amortyzator przyda się zwłaszcza gdy jeździsz poza drogami (szlaki rowerowe/piesze). Mniejsze nierówności załatwią opony.
W tej cenie brałbym Marina
--jak niżej---
Aha. Z oponami antyprzebociowymi 29" jest trochę słabo ;/
-
Maksymalna opona 35 mm więc za mało na trudniejszy teren. Lepiej ten http://halarowerowa.pl/four-corners-p412.html
poza tym lepiej zrobic nowy temat
-
Kurczę, myślałem właśnie o tym co podlinkowałeś. 35 mm było z błotnikami, ale może i tak mniej.
-
Maksymalna opona 35 mm więc za mało na trudniejszy teren. Lepiej ten http://halarowerowa.pl/four-corners-p412.html
poza tym lepiej zrobic nowy temat
no jak 35mm? fabrycznie daja 40 a pewnie wejdzie 42. ja bym polecal awola :) fabryczne kapcie to 45 a miejsca jest na wiecej :) co do amortyzatora to ja bym bral bo dobry mtb z amorem wazy podobnie jak ten awol a co amor to amor. tyle ze tu sie rozchodzi czy jestes fanem stali i cienkich rurek czy nie ;) i czy to ma byc prawdziwy gravel czy nie koniecznie ...
zaloz temat to sie cos doradzi :)
-
Zastanawiam się nad złożeniem wyprawówki na ramie Surly ogre (celuje w stalową ramę ze sztywnym widelcem i opony 29x2,2)
W cenie ramy jednak a nawet taniej jest do kupienia Marin Muirwoods 29er http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2016-muirwoods-29er (http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2016-muirwoods-29er).
Wie ktoś jakie max opony do tego Marina wejdą?
-
Zastanów się lepiej jak ta rama pracować będzie pod obciążeniem... Bo ogre to sprawdzona baza, ten Marin może np. pływać albo śmiesznie się prowadzić po załadowaniu.
-
Hmmm, znaczy że ten Marin to badziew... :)
Jest jakaś alternatywa dla Surly Ogry?
Innymi słowy, czy mozna kupic ramę pod rohloffa która to nie pęka pod ciężarem przekładni? :)
-
No to życzę żebyś miała ten ultra fun i w ogóle wszystko non plus ultra.
Rower masz zamówiony, czy już na miejscu?
Zamówiony, ale lękam się, że coś będzie nie tak (w sensie nie dopasujemy się z ramą ;)) i będę musiała go zwrócić.
Troszkę czasu jak i kilometrów minęło. Zatem jestem teraz w stanie coś powiedzieć na temat zakupionego przeze mnie roweru ktm ultra fun 29 z przeznaczeniem uniwersalnym - czyli rower na wyprawy dłuższe z sakwami, plus teren górzysty i leśny. Z ramą się dopasowaliśmy, ale nie polecam zakupów w ciemno. Górzystego terenu raczej nie udało mi się sprawdzić (takiego typowego dla południa naszego kraju, może w tym roku), jednak parę refleksji już mam. Ogólnie rower się spisuje i jest wygodny (zaznaczam na krótkie wycieczki, z tego co wiem, niektórzy z Was jeżdżą miesiącami, ja nie miałam okazji), zwłaszcza w trudnym terenie. W końcu odżyłam w lasach i na piachach. Na zawodach mtb też został przetestowany i nawet pudło było ;). Szedł jak przecinak. 29 cali to jednak duże koło, w trudniejszym terenie mniej zwrotne, ale ja i tak wolę się zatrzymać i popatrzeć jak jest ślicznie, niż robić czas. Super sprawdza się na prostych dłuższych odcinkach. Wada to błotniki, marzą mi się takie na całe koło, no i ze względu na kształt ramy, mało miejsca na bidon, o torebce już nie wspominając.
Dziękuję wszystkim za dyskusję :).
-
pięknie, przetestowane, przebyte i tylko dalej śmigać.
-
Widzę jeździsz już poważne dystanse samotnie - szacunek!
Pozdrawiam
-
Zawstydziła mnie bruma , bo kupiła rower, przetestowała, a ja marudzę i przebieram. :icon_redface:
Zauważyłem że producenci w zakamarkach piszą że na 29 calowych kołach rowery nie nadają się pod sakwy.
Masa roweru, bagażu i rowerzysty nie powinna przekraczać zwykle 120kg.
Scott w aspekect 29, grozi nawet utratą gwarancji w przypadku zainstalowaniu sakw.
Jakie jest Wasze doświadczenie ?
-
Dość poważnie przymierzałem się do zakupu Cuba Acid 2016. Ma otwory montażowe pod bagażnik, rama jest dość ciężka (ponad 2kg) więc też powinna sporo znieść. Koła wyglądają na solidne, piasty slx. Dobre hamulce. Niezły amortyzator. Ogólnie w cenach wyprzedażowych ciężko chyba znaleźć coś na podobnym osprzęcie.
-
Cube Acid jest bardzo krótki jak na MTB. Ciekawy może być Romet Rambler 2016, rama ładniej pospawana, do tego nieco dłuższa górna rura, no i ma taperowaną główkę. Oczek jest sporo, dwie pary na dole, brak tylko górnych mocowań do prętów bagażnika, ale to niewielki problem. Hamulec wewnątrz tylnego trójkąta. Ponoć ceny atrakcyjne. Krzysiek miał nawet takiego do sprzedania.
Ewentualnie bym nawet mógł taką ramę (rozm 17") odsprzedać, gdybym znalazł coś nieco większego.
-
Aż z ciekawości sprawdziłem, w rozmiarze 19 romet jest aż 1cm dłuższy ;)
-
Można o ten centymetr skrócić mostek, to już coś.
-
.... Ciekawy może być Romet Rambler 2016 ...
... Krzysiek miał nawet takiego do sprzedania.
miałem, ale już nie mam - syn się przekonał ;-)
(http://szlakiidrogi.pl/wp-content/uploads/2016/11/romet_antywyprawka.jpg)