Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt

Społeczność forum => Nasze rowery => : Alek w 21 Maj 2014, 14:54

Tytuł: Borsuk!
: Alek w 21 Maj 2014, 14:54
Mój "commtourer" czyli śmigacz miejsko-zamiejski:

(http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=dlattach;topic=12204.0;attach=5158;image)

http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=dlattach;topic=12204.0;attach=5154;image

rama i widelec: Genesis Croix de Fer 2014 (58cm) na Reynoldsie 725
napęd: Shimano 105 (5700) oprócz tylnej przerzutki (Tiagra)
zęby: 50/34 z przodu + 12-27 z tyłu.
koła: obręcze Mach 1 820 na hubach Deore 525 (32 szprychy)
hamulec przód: TRP HY/RD (hydrauliczno-mechaniczny), tarcza 180mm
hamulec tył: TRP Spyre (mechaniczny), tarcza 160mm
kiera: FSA Vero (44cm)
mostek: FSA OS 190 (120mm)
sztyca: Genesis
siodło: Selle Italia Q-Bik Flow
opony: Continental Ultra Sport (28mm)
pedały: Shimano M530
błotniki: SKS Blumels 45mm
bagażnik: noname z miejskiego Treka :)
torebka pod siodłem: Aldi
pompka: X-treme z rosebikes, z manometrem
koszyki: Planet X

Do wymiany na szybko: bagażnik (idzie Tubus Vega)
Do wymiany kiedyś: koła na coś poniżej 1900g (te mają 2350.... ), opony na Schwalbe Kojak albo jakieś inne slicki 32-35mm.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Madridista w 21 Maj 2014, 17:54
Świetna maszynka!
Podoba mi się ;)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 21 Maj 2014, 18:00
Dzięki :) Mi też!  :P
Tytuł: Odp: Borsuk!
: EASYRIDER77 w 22 Maj 2014, 08:21
fajny! chętnie bym spróbował jak to jeździ. Gratuluję! No to miłej jazdy!
Tytuł: Odp: Borsuk!
: rafalb w 22 Maj 2014, 10:41
Bardzo elegancki rower! Do niego mi chyba nawet błoto nie pasuje.;)

Co to za wynalazek i jak działa hamulec hydrauliczno-mechaniczny?
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 22 Maj 2014, 10:59
Trochę błota musi być :) Wczoraj spotkałem tak pięknie wyczyszczony rower (cudną czerwoną szosę z lat 90), normalnie ani plamki, kurzyka nawet - że wyrwało mi się do właściciela pytanie, czy z nim śpi  :o Uff, miał facet poczucie humoru, a mógł przyłożyć  ;D

Hamulec TRP Hy/Rd działa tak, że podłącza się go pod klamkę zwykłą linką, ale pociąga ona już tłoczek hydrauliki. Plusy są takie, że działa z każdą szosową klamką, sam się ustawia w miarę zużycia klocków*, działa mocniej niż jakikolwiek mechanik i jest mniej podatny na uszkodzenia - a może raczej łatwiejszy w naprawie na trasie - niż hydrauliki.

*tylny muszę przykręcać co kilka dni, nie wiem - coś się luzuje, czy co, ale większość ludzików z mechanicznymi tarczami mówi że to normalka.


(http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2013/03/18/1363631857483-sjrmf5s4djfu-360-70.jpg)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 27 Maj 2014, 12:11
Poważyłem, pomierzyłem i wyszło tak:

Obecnie goły rower = 10,8kg

Z pedałami, błotnikami, bagażnikiem, światłami, podsiodłówką, etc. czyli zestaw na wyjscie = 13,6kg

Po wymianie bagaznika, kół i opon planuję zejść do 10,2kg / 12,6kg.

Jak wywalę dodatkowe klamki na topach (bo nie używam) i odchudzę coś jeszcze, stuknie równa dyszka  ;D

Tytuł: Odp: Borsuk!
: kubbek w 27 Maj 2014, 13:03
łoo ale ramka! nie spotkałem się jeszcze z takim Reynoldsem - zazwyczaj w turystyce widuje się 531st, 525, 631, 853. ramę kupiłeś nową, czy allegro jakieś?
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 27 Maj 2014, 13:07
Nową: http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/frames/adventure/croix-de-fer

<bike porn on>
Fajnie brzmi jak się ją pstryknie z paznokcia - słychać że bardzo cienkie ścianki rurek  :icon_twisted:
<bike porn off>
Tytuł: Odp: Borsuk!
: worek_foliowy w 27 Maj 2014, 13:19
Fajnie wygląda z błotnikami, bez było trochę zbędnych "prześwitów", które te błotniki wypełniły.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 27 Maj 2014, 13:22
Ja bym je jednak najchętniej zdjął, ale niestety nie w tym kraju. Mocno w tej Irlandii nie pada, ale często.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: kubbek w 27 Maj 2014, 15:29
ooo to będziesz musiał uważać aby nie porobić wgniotków na jakiejś wyprawie.  ale chyba jeden z ładniejszych bajków na forum. jedynie ta przednia tarcza troszkę jakby za duża, albo coś :-)

łaaał - dopiero teraz się dowiedziałem, że zaczęto robić ramki ze specjalnej nierdzewnej stali reynolds 931. ale jaka cena :P
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 27 Maj 2014, 15:45
Dzieki :-) Tarcza przednia 180, przyznam ze nie do konca pasuje, ale te hamulce to jednak maja troche do nadrobienia w stosunku do normalnych hydraulikow MTB.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 3 Lip 2014, 13:06
Po zmianach:

(http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=dlattach;topic=12204.0;attach=5395;image)

http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=dlattach;topic=12204.0;attach=5393;image

1. Bagażnik wymieniony z no-name na Tubus Vega
2. Opony z Continental Sport Contact 28mm na Schwalbe Kojak 35mm
3. Usunięte klamki CX (nie widać na zdjęciu)
4. Tylna lampka przesunięta na koniec bagażnika
5. Tarcza 180mm wymieniona na 160mm z przodu

Jeszcze tylko na dniach zmienię blat z 50 na 44T.

Tytuł: Odp: Borsuk!
: wikrap1 w 3 Lip 2014, 14:52
Wygląda profesjonalnie, ino HT2 straszy :P
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 3 Lip 2014, 15:03
W sensie że korba? Że za moderna czy że srebrna?
Tytuł: Odp: Borsuk!
: worek_foliowy w 3 Lip 2014, 16:25
Coraz ładniejszy ten rower, szersze opony lepiej pasują wizualnie do tej ramy. Dużo jeszcze zostało miejsca?

Jaką masz kasetę? Najmniejsza zębatka to 11t?

(Kliknij, by pokazać/ukryć)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 3 Lip 2014, 16:31
Dzięki, widzę że Borsuk ma fanów :)

Z przodu weszłoby może 37mm, z tyłu 40+. Bez błotników jeszcze więcej.

Kaseta to 12-27, ale i tak regularnie nie wykorzystuję 2 najmniejszych zębatek.

(Kliknij, by pokazać/ukryć)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: wikrap1 w 3 Lip 2014, 22:23
Kolor pasuje. Moderność też nie przeszkadza. Ino ten nieszczęsny suport. Na wyprawach 1000+ może być problemem, bo w HT2 szybko mi łożyska padały. Stwierdziłem, że do ściganta ok, ale do wyprawowego/ miejskiego kwadrat. Inaczej ze 2 razy minimum musiałbym zmieniać łożyska, a chcąc nie mieć luzów to jeszcze częściej..

P.S. Tak, mufy splanowane były ;)

P.S. 2 Mam wrażenie, że ostatnimi laty była moda na białe rowery. Teraz ten wszędobylski Shannon itd. Czyżby teraz była moda na czarne?
Tytuł: Odp: Borsuk!
: worek_foliowy w 3 Lip 2014, 22:32
To nie system zły, to $himano oszczędza na łożyskach dając najbardziej badziewne. Dodatkowo łożyska są z jednej strony przycięte i nie zabezpieczą przed wodą. Wystarczy kupić droższy suport na znormalizowane łożyska i żywotność wzrośnie.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 3 Lip 2014, 22:42
To mój rower codzienny, maksymalnie do brevetów (wiecej niz Paris-Brest-Paris nie planuje  ;D ), wiec padaki łożysk sie nie boje. W wyprawowcu mam solidny kwadrat :-)

Wcześniej Croix de Fer był oferowany tylko w białym. Teraz rzeczywiście tylko czarny. Ale na biale bicykle to mi sie nawet patrzec nie chce  :P

Teskni mi sie za jakims kolorkiem z drugiej strony. Jakbym poczekal rok to mialbym Tour de Fera  - nieco przedluzona i wzmocniona wersja Borsuka pod duze ladunki :) No i jaki piekny kolor! Ech.

(http://www.genesisbikes.co.uk/img/uploads/images/blog-images/tour-de-fer.jpg)

http://www.genesisbikes.co.uk/blog/02/07/14/2015-bike-launch-tour-de-fer

Ale z drugiej strony Borsuczek jest pewnie lepszy w prędkościach i zakrętach.

Cytuj
Wystarczy kupić droższy suport na znormalizowane łożyska i żywotność wzrośnie.

Jaki na przykład?
Tytuł: Odp: Borsuk!
: BIKER303 w 10 Lip 2014, 10:04
Fajna maszynka Tobie wyszła :icon_exclaim:

Czy wiecie może jak się sprawdzają te manetki czasowe montowane na końcu barana? Zawsze mnie zastanawia funkcjonalność tego patentu? Czy jest to wygodne do obsługi na zjazdach lub podjazdach? 8)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Waxmund w 10 Lip 2014, 10:08
Nie, niewygodne ;)

Zwykle większość czasu jeździ się w górnym chwycie (szczególnie podjazdów), więc trzeba ciągle ściągać rękę żeby zmienić przerzutkę.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 10 Lip 2014, 10:10
Sporo sklepowych konstrukcji wyprawowych ma takie zamontowane fabrycznie - powyzszy Tour de Fer, Kona Sutra i inne... Byc moze sa duzo bardziej odporne i niezawodne, ale ergonomicznie dla mnie to porazka - zmieniac polozenie reki przy kazdej zmianie biegow? Tyle ze ja duzo przerzucam.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: BIKER303 w 10 Lip 2014, 10:25
Wydaje mi się, że równie dobrze można było by wrócić do patentu manetek na ramie. Dodatkowo zmniejszyło by się wagę roweru kawałek pancerza i linki  :P 8)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 10 Lip 2014, 10:32
Nie, no na ramie to juz dla mnie calkiem porazka. Tutaj przynajmniej w dolnym chwycie mozna regulowac przerzutki "tylem" dloni bez zmiany polozenia calego ciala ;)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: wikrap1 w 10 Lip 2014, 10:36
Ja trochę jeździłem z  manetkami na ramie. Całkiem wygodne. I gimnastyka nadgarstków od razu, nie trzeba się wiercić na kierownicy  :P I regulować nie trzeba (Miałem bez indeksacji)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 10 Lip 2014, 10:44
Przy STI to sie dopiero nie trzeba wiercic. Co najwyzej palcem.

Brak indeksacji jest wbrew pozorom calkiem fajny do spokojnej jazdy. Ale np. przy ostrych podjazdach moze juz konkretnie chrobotnac.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: worek_foliowy w 10 Lip 2014, 11:39
Zwykle większość czasu jeździ się w górnym chwycie (szczególnie podjazdów), więc trzeba ciągle ściągać rękę żeby zmienić przerzutkę.
Trzeba by ustalić czy to wada czy zaleta. Jest trochę gimnastyki ;)

Brak indeksacji jest wbrew pozorom calkiem fajny do spokojnej jazdy. Ale np. przy ostrych podjazdach moze juz konkretnie chrobotnac.
Do turystyki brak indeksacji to bardzo fajna sprawa, nie trzeba się bawić w regulację przerzutek, łatwiej używać np. z zabrudzonym napędem (nieprecyzyjnie działającą przerzutką). Na wyprawie średnio by mi się chciało bawić w ustawianie, a tak wystarczy, że wchodzi pierwszy i ostatni bieg.

Za wadę można przede wszystkim uznać to, że mogą trochę boleć palce od wciskania manetek - mają pewien opór przeciwdziałający samoistnej zmianie biegu, który trzeba pokonać.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Waxmund w 10 Lip 2014, 11:46
Trzeba by ustalić czy to wada czy zaleta. Jest trochę gimnastyki ;)
Zmieniam przerzutki co chwilę (chyba że jest idealnie płaska droga) i gimnastyki mi wcale nie potrzeba ;) Zdecydowanie wada!

Do turystyki brak indeksacji to bardzo fajna sprawa, nie trzeba się bawić w regulację przerzutek, łatwiej używać np. z zabrudzonym napędem (nieprecyzyjnie działającą przerzutką). Na wyprawie średnio by mi się chciało bawić w ustawianie, a tak wystarczy, że wchodzi pierwszy i ostatni bieg.
Brak indeksacji to jak dla mnie wiecznie niewyregulowana przerzutka... w końcu ile masz wyczucia w ręce, żeby idealnie ją ustawić przy każdej zmianie? Zmiany zajmują sporo więcej czasu i są mniej wygodne.
Zdecydowanie nie ;)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 10 Lip 2014, 12:08
Cytuj
w końcu ile masz wyczucia w ręce, żeby idealnie ją ustawić przy każdej zmianie?

Jezdzilem tak chwilke na napedzie 8s i bylo to latwiejsze niz sie wydaje. Jakos tak czuc bylo na ucho, ale i w nogach, ze juz jest ok.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: wikrap1 w 10 Lip 2014, 13:07
Zmieniasz bieg. Jak Ci coś chrobocze, to poprawiasz. Zmiana trwa 1s max. Na pewno trochę dłużej, niż z indeksacją, ale to ma jakiś urok :P
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 10 Lip 2014, 13:23
Wariacja na ten temat jest Retroshift - cos jak STI bez indeksacji ;-)

http://4.bp.blogspot.com/-KPTSh5Rkg7k/UE6P-5w5E6I/AAAAAAAALDo/wHkSfxFMado/s1600/Retroshift+Update+008.JPG
Tytuł: Odp: Borsuk!
: BIKER303 w 10 Lip 2014, 13:57
Wynalazki nad wynalazkami, sztuka dla sztuki. Jeśli mówimy o jakimś niezawodnym systemie manetek, który można zamontować na kierownicy to na myśl przychodzą mi stare SISy.
(http://www.exportimport.nazwa.pl/zdjecia/7A38AA8F-C0B8-436A-BF90-5A2A662E8049.JPEG)
pulsy:
- obsługa w górnym chwycie
- możliwość zamontowania gdziekolwiek na kierownicy
- indeksacja lub możliwość jej wyłączenia
- toporna konstrukcja łatwa w naprawie

minusy:
- za dużo plastiku
- nie obsługują 8-9 koronek
 8)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: worek_foliowy w 10 Lip 2014, 20:15
Brak indeksacji to jak dla mnie wiecznie niewyregulowana przerzutka... w końcu ile masz wyczucia w ręce, żeby idealnie ją ustawić przy każdej zmianie? Zmiany zajmują sporo więcej czasu i są mniej wygodne.
Zdecydowanie nie ;)
Trafia się na słuch za pierwszym razem, w dodatku można zmieniać za jednym razem kilka biegów (jak w Campagnolo). Zaleta nieindeksowanej manetki jest taka, że łańcuch nie ugrzęźnie między przełożeniami. W przypadku indeksowanej może być np. konieczność zeskoczenia dwa w gół i jeden do góry.

Kolejna zaleta to możliwość obsługi wielu kaset. Moje manetki Sun-Tour 7s powinny działać z kasetą 10s.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 29 Sie 2014, 10:48
Borsuk,  rozebrany do porządnego borsuczenia po trawie i błocie:

(http://www.boards.ie/vbulletin/attachment.php?attachmentid=320227&stc=1&d=1409301757) (http://www.boards.ie/vbulletin/attachment.php?attachmentid=320228&stc=1&d=1409301757)

Zmiany:

- nowa owijka
- siodełko wymienione na Selle Italia SLR Superflow 145
- opony zmienione na Schwalbe CX Pro Light 33-622

Tytuł: Odp: Borsuk!
: Księgowy w 27 Wrz 2014, 18:28
Prawie tak fajny jak mój:)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 27 Maj 2015, 10:40
Borsuk w wersji Disco Ultralight :D

(http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=dlattach;topic=12204.0;attach=6649;image)

Tytuł: Odp: Borsuk!
: Giovanni w 27 Maj 2015, 11:10
Gdyby nie tarczówki były by PIĘKNY!
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Dusza w 27 Maj 2015, 11:33
Gdyby nie tarczówki były by PIĘKNY!

Gadasz ;)

Piekny ten Gieniek, w ogóle cała stajnia ich ram i rowerów robi solidne wrażenie. To co średnio się udało Surly z ECRem Genesis opanowało na Longitude.

Może kiedyś też takimi sportowymi laczkami zakręcę :)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 27 Maj 2015, 11:36
Dzieki chlopaki :) Tarczowki lubie i podobaja mi sie (szczegolnie te z "pajakiem" ktore tu mam) ale przede wszystkim po tym jak sie przyzwyczailem jak sie zachowuja np. w gorskich zakretach branych 35kmh, balbym sie przesiasc na obreczowe  ;D
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 27 Maj 2015, 11:56
Owijke zamawialem fioletowa. Takiej torby nie bylo. Przyszla zielona, a torby juz nie wymienie ;)

Cytuj
żwirołak

Podoba mi sie okrutnie. Moge korzystac? :D
Tytuł: Odp: Borsuk!
: blondas w 27 Maj 2015, 14:43
Borsuk w wersji Disco Ultralight :D

Alek, jak mocowałeś zapięcie (bordo Abusa?) do torby. Jak solidnie się trzyma i czy nie wylata  ;)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 27 Maj 2015, 14:46
Mialem obawy! - ale nie wylecialo na razie. Zamocowalem takim gumowanym paskiem na rzep ktory przyszedl z Abusem - trzyma sie naprawde mocno (guma/guma) :)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 31 Lip 2015, 00:49
Borsuk jedzie na wojnę!

(http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=dlattach;topic=12204.0;attach=6975;image)


(co prawda 2 noce, ale mam wrażenie że na 20 wziąłbym może z pół sakwy więcej....)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: bikeandfire w 31 Lip 2015, 06:14
Bardzo fajnie Borsuk się prezentuje z sakwami :D
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 31 Lip 2015, 08:37
Też tak myślę :) Ciekawe jeszcze jak się prowadzi - sprawdzę przez weekend :)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: EASYRIDER77 w 31 Lip 2015, 08:48
czekamy na relację Borsuka ;D
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 3 Sie 2015, 00:41
Relacja w skrócie:

Borsuk załadowany sakwami (17kg z tyłu, 2kg z przodu) zamienia się w Aligatora Hermana.

Jak ktoś pamięta Hydrozagadkę: Drei, Zwei, Einz - torpedo los!!!


Nie jechałem jeszcze na tak stabilnym rowerze. Po prostu nie da się go rozhuśtać, od razu stabilizuje się do linii prostej. W zakręty z górki wchodzi jak nóż w masło. Na miękko pompowanych oponach 38mm po prostu płynie po szutrach, kocich łbach i innych nie-asfaltach. Jestem naprawdę pod wrażeniem, a obawiałem się że nie będzie taki fajny jak na lekko.

Jest jeszcze fajnieszy.

Oficjalnie znalazłem swój rower życia :D
Tytuł: Odp: Borsuk!
: EASYRIDER77 w 3 Sie 2015, 09:01
fajnie! super uczucie być spełnionym. Czekam na resztę opisów chwalących Borsuka.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 3 Sie 2015, 09:58
No, próba sakw to była ostatnia szansa na opis krytykujący - no i nie wypaliła ;D


Z krytyki, tak na serio:

1. farba bardzo łatwo się drapie
2. kable ocierają rurę sterową - ale rozwiązali to w modelu 2015
3. pod kapslem na mostku zalęgła się szczypawka
Tytuł: Odp: Borsuk!
: worek_foliowy w 3 Sie 2015, 11:01
2. kable ocierają rurę sterową - ale rozwiązali to w modelu 2015
Ciekawe rozwiązanie (choć nieco szpecące ;))
(http://www.londonbicycleworkshop.com/images/genesiscroixdefer20ltd2015-fronttriangle.jpg)
3. pod kapslem na mostku zalęgła się szczypawka
Dla mnie dyskwalifikacja jako rower przeznaczony do wypraw :|
Tytuł: Odp: Borsuk!
: EASYRIDER77 w 3 Sie 2015, 11:06
Alek, ja w tych miejscach gdzie pancerz trze nakleiłem folię ochronną przezroczystą.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: świstasiek w 3 Sie 2015, 12:22
Alek, ja w tych miejscach gdzie pancerz trze nakleiłem folię ochronną przezroczystą.
Można też założyć specjalne nakładki na pancerze np. http://jagwire.com/products/v/Tube_Tops (http://jagwire.com/products/v/Tube_Tops)
(http://jagwire.com/img/products/lg/CHA037.png)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 3 Sie 2015, 12:37
Rozwiazalem to wlasnie przezroczysta folia, ale zauwazylem dopiero jak zaczal przeswiecac metal   :icon_smile2:
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Diver w 8 Sie 2015, 15:40
Alek - dlaczego zdecydowałeś się na frameset Croix de Fer a nie Tour de Fer ?
Jak byś porównał wrażenie z eksploatacji TRP HY/RD i TRP Spyre ?
Poza tym powiedz Borsukowi, że jest wspaniały. :-)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 9 Sie 2015, 00:28
Zdecydowałem się na Croix, bo Tour wtedy jeszcze nie było.

Ale i tak zdecydowałbym się na Croix, bo chciałem rower uniwersalny - w tym wystarczająco lekki i w miarę sportowy żeby sensownie pościgać się w przełaju. A Tour jak mi się wydaje byłby już lekką krową w takiej odsłonie. (nie to że Croix to jakiś gepard... ;-) )

Komplementa przekażę! Borsuk właśnie przebrał się w strój wyścigowy, tj. dostał korbę z pojedynczą zębatką 36T z przodu, gumy z zębami na trawę i błoto oraz zdjęto mu niekonieczne akcesoria.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 14 Sie 2015, 17:54
Borsuk w akcji :D

http://www.adrianvanderlee.com/p834339665/h534303d7#h534303d7

(13 miejsce w kat. B senior)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: anghan w 19 Sie 2015, 13:52
Wow, no to jest naprawdę gratulacje tu sakwy tu zawody. Borsuk ma pełne ręce roboty ;)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 19 Sie 2015, 14:33
Cytuj
Borsuk ma pełne ręce roboty

Łapki, drogi kolego, łapki :P

A tu już oczami Borsuka:

Tytuł: Odp: Borsuk!
: łatośłętka w 6 Mar 2016, 17:35

No to zapytam: czy zanim padło na Brosuka również rozważałeś zakup jednego z modeli Thorn'a?

Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 6 Mar 2016, 21:10
Tak. Ale a/za drogie b/nie bylo modelu na tyle uniwersalnego co CdF - interesowal mnie przełaj.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 7 Mar 2016, 02:53
Borsuk dostał dziś drugie życie jako wyprawowiec. Cieszę się jakbym się z kimś bliskim zobaczył po latach :)

Rama, widelec, sztyca, hamulce: te same
Groupset: Sora 3500 3x9 , 11-30
Koła/opony: DT swiss X392 na M525 / Vittoria Hyper 38mm
Kierownica: Ritchey Logic II WCS
Siodło: Selle Italia Qbik
Bagażniki: Tubusy Vega i Tara

Podniosłem nieco kierownicę, skróciłem i odwróciłem mostek (120>90mm).

Dojdą jeszcze: owijka (jak się ułożę z kierownicą) i błotniki Gilles Berthoud 50mm z nierdzewki (dużo kombinowania przede mną żeby weszły pod widelec z tymi gumami)

Pokombinuję też z mostkami.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: skrzysie.k w 7 Mar 2016, 09:38
Ledwo się obudziłem, a już przez myśli przeleciało ... "Croix de Fer" ;-)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 7 Mar 2016, 10:36
Mi tez, ciekawe ;)

Dzis rano testowa jazda z ciezarem tylko w przednich sakwach  (10kg) a'la AWOL - kurde, co za radosc z jazdy, torpeda :D

Nawet jakos specjalnie wolniej nie bylo.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: A|ex w 7 Mar 2016, 10:58
Dzis rano testowa jazda ...
Ale tak bez owijki ??? ;-)

Jaki cel Ci tu przyświecał aby zamienić 105 na sorę? Przecież na wyprawę to się jedzie (pracująć!) raptem kilka razy w roku więc wtedy można uzbroić w bagażniki itd. a przez resztę roku korzystać z roweru jako przełaj/gravel, czy po prostu na zwykłych dojazdach komunikacyjnych. Tutaj wygląda jakbyś chciał go dedykować pod wyprawy tylko, dlatego zastawia mnie jakie pobudki Tobą kierowały?

Oczywiście wygląda extra! rasowy wyprawowiec.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 7 Mar 2016, 11:08
Borsuk jako rama czekał na zmartwychwstanie od jesieni - odrodził się właśnie jako wyprawowiec / zakupowiec.

(owijke zaloze jak ustawie ta cholerna kierownice ergo. co za masakra...)

105ka poszła do wyścigowego Pasikonika (Kinesis Crosslight Pro6).

Sora dlatego, że cały groupset 3x9 kupiłem za 185 euro, a potrzebowałem 3 przerzutek z przodu na sakwy + góry. W Pasikoniku mam 1x10 i starcza na wszystko, ale bez obciążenia.

Kultura pracy tej nowej Sory jest poza tym wyśmienta, jestem naprawdę zadowolony z tego jak chodzą biegi, i to właściwie bez żadnej dokładnej regulacji. Ot, założyłem, oganiczyłem ruch wózka śrubkami, napiąłem linkę na oko i hula jak ta lala.

Jeszcze raz muszę podkreślić, że obciążony tylko z przodu to czarna strzała nie rower :D
Tytuł: Odp: Borsuk!
: A|ex w 7 Mar 2016, 11:41
Borsuk jako rama czekał na zmartwychwstanie od jesieni - odrodził się właśnie jako wyprawowiec / zakupowiec.
...
105ka poszła do wyścigowego Pasikonika (Kinesis Crosslight Pro6).
Teraz rozumiem ... Gienek był dawcą organów pod nowy frame-set.

Już nie mogę doczekać się fotki ;)

Cytat: Alek
Jeszcze raz muszę podkreślić, że obciążony tylko z przodu to czarna strzała nie rower :D
Nie wiem co ludzie wożą na wyprawy, że dodatkowo przednich sakw potrzebują, mi zawsze starczają dwie tylne + wór na bagażnik. W zeszłym roku nawet bez wora się obyłem.
Sakwy na widelcu znacznie upośledzają prowadzenie, "bez trzymanki" nie pojedziesz.
Jedyne wytłumaczenie, że trzeba więcej prowiantu zabrać jak się na jakieś odludzia jedzie.
No może jeszcze podjazdy > 25% to przedniego koła nie podrywa ;-)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 7 Mar 2016, 11:47
No właśnie nie upośledzają prowadzenia, z sakwami na lowriderze (tylko) Borsuk idzie jak burza do przodu ! Jest wręcz nadstabilny, ciężko się omija dziury w drodze tak na szybko.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: A|ex w 7 Mar 2016, 11:51
Jest wręcz nadstabilny, ciężko się omija dziury w drodze tak na szybko.
To się również wpisuje w upośledzenie prowadzenia ;-)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 7 Mar 2016, 11:52
Pewnie i racja, ale po co mi superzwrotny rower na wyprawie? :)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 7 Mar 2016, 14:36
Borsuk stary ale jary :) Tu bez sakw, zdziwiłem się mocno jak się okazało że mam życiówkę na mojej lunchowej trasie treningowej...  :o

https://www.strava.com/activities/510848075
Tytuł: Odp: Borsuk!
: łatośłętka w 7 Mar 2016, 19:44

Senks za odp.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 7 Mar 2016, 20:16
Ale tak w ogóle to Thorny mają świetna reputacje!

Sent from my D6603 using Tapatalk

Tytuł: Odp: Borsuk!
: łatośłętka w 7 Mar 2016, 20:43
B. dużo b. dobrych, przekonujących świadectw wpadło mi przed oczy - stąd me pytanie. Jak dzisiaj przyfilowałem, ceny framesetów np. Audaxa porównywalne są z odp. Twego Borsuka. Borsuk - oczywiście - jest pojazdem wielozadaniowym (co z jednej strony wskazuje na tegoż 'przewagę', jednocześnie jednak informuje o możliwych/koniecznych kompromisach wyważeniu cech modeli gatunku allrounder).

Więc te chyba czterysta coś funtów szt. za ramę, jaką obwiesza się rzeczami (przynajmniej w części) już posiadanymi za dożywotnią licencję na zabijanie kilosów (+ estetyka), wydaje się być inwestycją b. trafioną, se pomyślałem.


O Thorn'a zapytałem, bowiem wspominałeś o zamiarze zrobienia PBP (pierwsze wpisy) - Borsuk jakby mniej pod ten projekt. No i chciałem się dowiedzieć coś o reputacji Thorn'ów u wiarygodnego źródła.

(Nie, nie szykuję się - coś innego mam na myśli i oku.)

Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 7 Mar 2016, 21:34
400gbp za Audaxa? Chyba mnie pamięć myli, bo wydawało mi się że przynajmniej 2x tyle. Chyba że to z drugiej ręki, ale pamiętaj że Thorny robi się na zamówienie pod jeźdźca, więc kupowanie po kimś nie ma sensu. Chyba że po bracie blizniaku.

Pbp to zrobię może za 8 lat. Ale nie zawahałbym się zrobić tego na Borsuku, choćby dziś. Nie mitologizujmy rowerów - jesli jest wygodny, przejedziesz na nim całe życie. Widziałeś maszynę Steve Abrahama? Nic szczególnego, ot szosowa wyprawowka że sklepu.

Sent from my D6603 using Tapatalk

Tytuł: Odp: Borsuk!
: łatośłętka w 7 Mar 2016, 21:55

Raczej plotki:

http://www.sjscycles.com/thornpdf/THORNOVERVIEW+RECIPES.pdf

http://www.sjscycles.co.uk/thorn-audax-mk3-frame-and-fork-set-blood-red-prod14217/




Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 8 Mar 2016, 06:22
Ach, no tak, kiedy kupowałem frameset Borsuka w sklepie za rogiem za jakieś 380eur, funt stał po tyle że Thorny wychodziły nieco poniżej 700. Za bądź co bądź mniej uniwersalne ramy, no i Genesis bardziej mi się podobał, miałem go upatrzonego.

Polecam przedrzeć się przez okropny skład ich ulotki i dobrać model pod konkretne zastosowanie - taki Audax podobno prowadzi się genialnie solo i z małym bagażem, pod sakwami może się giąć i uciekać. No i wchodzą mu tylko opony 28mm, co jest dla mnie dyskwalifikacją, dla mnie to cienizna nawet na szosę, szczególnie pod długie dystanse ;)

Jeśli bym brał Thorna, to raczej Club Toura: mocniejszy, wejdą opony 35mm. Tylko te kolory ma okropne, czerwono-niebieski albo jakiś popielaty ;)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Lupus w 8 Mar 2016, 14:04

Raczej plotki:

http://www.sjscycles.com/thornpdf/THORNOVERVIEW+RECIPES.pdf

http://www.sjscycles.co.uk/thorn-audax-mk3-frame-and-fork-set-blood-red-prod14217/

Swoją drogą kupowałeś coś może w tym sklepie? Długo się czeka na dostawę? Złożyłem zamówienie wczoraj na części i tak się zastanawiam.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: łatośłętka w 8 Mar 2016, 18:22

Alek: Miałbym chcieć Thorn'a, bym brał właśnie Audax'a; mając, wielozadaniowców mieć już nie chcę.
Dziękuję.

Lupus: Tam jeszcze nie. (Z innych w WB - rachciach.)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: worek_foliowy w 8 Mar 2016, 19:12
Do mnie przesyłka z SJS (do UK) przyszła w tym samym tygodniu.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Wilk w 20 Lut 2017, 12:04
Wiadomość usunięta.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 8 Mar 2016, 20:23
Masz canyona endurance? To czego oczekujesz od Audaxa czwgo nie ma Canyon?

Sent from my D6603 using Tapatalk

Tytuł: Odp: Borsuk!
: łatośłętka w 8 Mar 2016, 20:37
Ale przecież masz szosówkę Canyona o bardzo podobnym zastosowaniu, tam opony 28mm pewnie też wejdą

Tak, tak - ja nie w swojej sprawie. W RP o Thorn'ach nic się nie słyszy. Sprawę chciałem spróbować rozpoznać u źródła.

Na przeze mnie teraz użytkowanych felgach, 28mm opony nie wejdzie. Tej możliwości jednak nie szukam - w następstwie wibracji przenoszonych z opony 25 mm, udziałem rdzenia kręgowego są niebiańskie doznania; ja to rżnięcie kocham.

Mając do wyboru niby-kolarkę na oponach 50 mm lub odp. węższych, w suche dni zawsze wybieram dwudziestki piątki markieta, również na miasto (tj. Bł-stok).


A'propos kiery z fotki powyżej: w obu zmieniłem na odp. innej firmy - dopiero tera jest jazda!


Ed. (widzę Twój wpis): O zakupie Audax'a, innego Thorn'a, nie myślę (zbyt późno), z framesetem Canyona Endu Alu myślnie się pożegnałem (choć nadal użytkuję).
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 14 Mar 2016, 10:05
Borsuk-Torpeda prawie gotowy:

(https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/y46-_J4SBZJMAe51iMxMqP_MvMk8k1WgehBjHxrBXNQ-2048x2048.jpg)



Jeszcze tylko kierownica kompakt i ciemnozielona owijka :)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: jgkmarcin w 14 Mar 2016, 10:21
Ładny!
Może bym skrócił tylny błotnik o 10 cm.
Jaką masz lampę na bagażniku? Szukam czegoś zgrabnego na Tubusa Fly. 
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 14 Mar 2016, 10:36
Blotniki zostawiam dlugie, bo maja byc funkcjonalne - z tylu ze wzgledu na przyczepke z dziecmi i wspolpodroznikow przylepiajacych sie czasem do kola  :) Co wiecej, rozmyslam nad skorzanymi chlapaczami.

Lampka to Cateye, mocowana na taka obraczke z guma do rur, wiec nie moge polecic jako czegos specjalnie estetycznego ;) To jest akurat Tubus Vega nawiasem () mowiac.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: anghan w 14 Mar 2016, 13:20
Rower szacun, wygląda jakby był gotowy do czegoś ;)

Lampka to Cateye, mocowana na taka obraczke z guma do rur, wiec nie moge polecic jako czegos specjalnie estetycznego ;) To jest akurat Tubus Vega nawiasem () mowiac.

Też mam lampkę Cateye zamontowana do bagażnika. Mam do tego dedykowane mocowanie. O taki: https://www.cyklotur.com/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/czesci-zapasowe-mocowania/p,uchwyt-do-lamp-na-bagaznik-cateye,14299.html (https://www.cyklotur.com/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/czesci-zapasowe-mocowania/p,uchwyt-do-lamp-na-bagaznik-cateye,14299.html)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 14 Mar 2016, 13:23
Dzięki, kupię sobie przy okazji  :)

Tak, rower jest zdecydowanie gotowy na coś na co ja jeszcze długo nie będę miał czasu...  ::)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: skrzysie.k w 15 Mar 2016, 11:23
Alek,

jak już znajdziesz ten czas, którego wciąż brak, nie omieszkaj zdać relacji z wyjazdu, bo ciekaw jestem, jak Borsuk radzi sobie wyładowany sakwami :-)

W wersji UL (http://www.pedalroom.com/bike/genesis-croix-de-fer-18238#photo178876) prezentuje się "co najmniej godnie" ;-)

Krzysiek
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 15 Mar 2016, 11:57
Cytuj
bo ciekaw jestem, jak Borsuk radzi sobie wyładowany sakwami :-)

Alez juz sprawdzilem ze radzi sobie znakomicie :)

http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=12204.msg275974#msg275974
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=12204.msg276156#msg276156

Teraz potestowalem ladowanie z przodu i na przyszlosc glowne sakwy ida na widelec, namiot i karimata na tyl.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: skrzysie.k w 15 Mar 2016, 12:23
No przecież ... zapominalski ja ... przecież "Borsuk z sakwami" to Herman ;-)
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Włod w 1 Kwi 2016, 20:01
Kto by podejrzewał, że http://www.reynoldstechnology.biz/steel-bike-frame-for-harrison-ford/  ;D
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Wilk w 20 Lut 2017, 12:04
Wiadomość usunięta.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: skrzysie.k w 20 Kwi 2016, 10:15
Borsuk jedzie na wojnę!
(http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=dlattach;topic=12204.0;attach=6975;image)

Alek, gdzie "upchałeś" oświetlenie (przód i tył), bo nie dostrzegam?

A gdy wrzucasz torbę Ortlieba na baranka, gdzie przypinasz lampę ... i co to za model? ;-)

K
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 20 Kwi 2016, 11:11
Tyna lampka jest na samym końcu bagaznika, nieco pod namiotem. Przednia na kierownicy, nieco obok mostka, zalezy jak zamontuje mocowanie - nad lub pod rurka.

To nie torba ortlieba na baranku tylko śpiwór w worku mocowanym na jakieś paski :-)

Sent from my D6603 using Tapatalk

Tytuł: Odp: Borsuk!
: skrzysie.k w 20 Kwi 2016, 11:29

To nie torba ortlieba na baranku tylko śpiwór w worku mocowanym na jakieś paski :-)

Sent from my D6603 using Tapatalk

Ech ... to były dwa niezależne pytania, bo raczej widzę, że to coś na zdjęciu to nie torba ... ;-) Kiedyś polecałeś Ortlieba na kierownicę, więc pewnie masz też patent gdzie i jak opchnąć wówczas lampę ;-) No i, jeśli możesz, podaj jakiej lampy używasz.
Tytuł: Odp: Borsuk!
: Alek w 20 Kwi 2016, 11:38
Uzywam Lezyne Macro Drive (https://coresites-cdn.factorymedia.com/rcuk/wp-content/uploads/2012/10/MacroDriveSideIlluminated.jpg) - ale na dluzsza mete nie polecam, gwint zaslepki z tylu wyrabia sie b. szybko i latwo ja zgubic a wtedy zalac - i po zawodach.

Jakbym mial kupowac teraz, to ta wersje (czarna):  http://www.lezyne.com/product-led-perf-macroxl.php#.VxdNROaupPI

Wiecej niz 7h na 150LM nie potrzebuje, a wyglada dobrze i ma dobry rozklad swiatla (kumpel ma)

Torby a'la Ortlieb z barankiem osobiscie nie uzywalem, tylko z prosta kierownica, i tam bylo ekstra miejsce na swiatlo z boku.