Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Ekwipunek => Sakwy, torby i worki => : anghan w 2 Mar 2014, 18:26
-
Zastanawiam się nad nowa torbą na kierownice. Mam nadal model firmy Fastride i spisywal mi się bardzo dobrze, żadna ulwa nie dosięgneła sprzętu foto i dokumentów, a zapięcie działało nawet na wertepach (w sumie powinno:)
Po zmianie kierownicy niestety muszę poszukać czegoś innego. Fastride chyba nie przewidział współczesnych kierowników (mam na myśli całkiem normalna kierownice sprzed 4 lat, nieposzerzaną). Myślałem o Orliebie w wersji Globetrotter, bo tani i nie zależy od średnicy kierownicy. Czy ktoś ma ten model?
https://www.globetrotter.de/shop/ortlieb-ultimate4-orange-line-119245/?utm_source=peerius&utm_medium=reco&utm_campaign=product2 (https://www.globetrotter.de/shop/ortlieb-ultimate4-orange-line-119245/?utm_source=peerius&utm_medium=reco&utm_campaign=product2)
Czy wiecie czym się różni od dostępnego w Polsce Unlimited 5 i 6. Chodzi mi głownie o zastosowanie praktyczne i odporność na czas i deszcz. Materiały to drugorzędna sprawa. Czytałem, że wersja 6 ma nowe technologiczne luzy. Jakieś problemy?
Wymiary ze strony ze strony Globtrotter wyglądają na podobne. Czy są to wymiary wewnętrzne, bo na Cykloturze też tego nie piszą. Jeśli mocowanie i akcesoria są takie same jak w wielkim bracie.
Jak to jest z tym obciążeniem. Niby 3kg powinno wystarczyć, ale taki MSX chwali się 9kg, a mocowanie wygląda mniej solidnie ;)
Ogolenie chciałbym mieć mało problemów w przyszłości z częściami zamiennymi itp. Jeśli trzeba wydać więcej pieniędzy bo ten pomarańczowy Globtrotter trochę oszukany n oto tak zrobię. No i czemu tyle ten mapnik kosztuje :|
-
Niedawno było pytanie o to: http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=2220.msg212948#msg212948
-
Dzięki, przyznam, że do tej strony już nie dotarłem, choć znalazłem ten wątek. Brakuje jednak odpowiedzi na temat Ultimate 4 czyli wersji produkowanej dla Globetrotter.de
-
Oceny użytkowników w linkowanym sklepie są bardzo pozytywne. Ledwie dwie osoby podnoszą, jakoby mocowanie nie było dostatecznie stabilne (wyboje), jedna, iż się strzępi.
Mocowanie (na powlekaną linkę) chyba jest zwyczajowe (jak w seriach nie dla globetrotter'a). Jeśli tak - ja z tym nie mam żadnych problemów. Wożę w niej klamoty, których waga znacznie przekracza wspomniane 3 kg. Czym się różni (prócz koloru) - tego nie wiem.
-
Moim zdaniem do magnesów warto trochę dopłacić, tym bardziej, że Ultimate 6 jest w całości cordury i można wybrać mniej nachalny kolor. Można też kupić MSX, wersja z magnesami za 220 zł uważam za bardzo interesującą ofertę.
Mam Ultimate 6 wyraźnych wad nie zauważyłem (tyle, że pasek na ramię jest przykrótki i nie da się przewiesić na skos :|). Luzów nie zaobserwowałem. Dolna część za to nie jest usztywniona tak jak w MSX przez co może się telepać w terenie - nie jeżdżę, więc nie wiem na ile może to przeszkadzać.
-
Moim zdaniem do magnesów warto trochę dopłacić, tym bardziej, że Ultimate 6 jest w całości cordury i można wybrać mniej nachalny kolor. Można też kupić MSX, wersja z magnesami za 220 zł uważam za bardzo interesującą ofertę.
Zainteresował mnie ten MSX, ponieważ teraz się dowiedziałem, że a mocowania na szersze kierownice.
Czy oprócz cordury jest tam solidny laminat, który gwarantuje, ze całość nie przemoknie? Cordura sama w sobie tego nie gwarantuje, a mojego Fastride mogłem włożyć do wody... Dosłownie.
-
Cordura teoretycznie może przesiąkać, za to jest bardziej odporna mechanicznie (np. rozcięcia, przetarcia, mróz). Zazwyczaj PCV stosowane jest w tańszych sakwach/torbach. Moim zdaniem to i to powinno zapewnić wystarczającą odporność na wodę, choć PCV będzie akurat pod tym względem lepsze.
Torby raczej nie są na tyle szczelne (klapa) żeby zanurzanie pełnej było dobrym pomysłem ;)
Dodam jeszcze, że posiadam sakwy MSX i Ortlieb (dosyć stary model). Ortlieb jest moim zdaniem wykonany z materiałów lepszej jakości (bardziej elastyczne fragmenty z PCV i cordury), za to jakby mniej pracy włożono w wykończenie (MSX ma podgumowania, mocniejsze usztywnienie itp., za to kosztem wagi).
-
Jest ok, kupuj. Mój ma kilkanaście tysięcy km za sobą i zero problemów.
-
Jest ok, kupuj. Mój ma kilkanaście tysięcy km za sobą i zero problemów.
Masz na myśli pomarańczową opcję? A możesz podać wymiary w środku?
-
Dodam jeszcze, że posiadam sakwy MSX i Ortlieb (dosyć stary model). Ortlieb jest moim zdaniem wykonany z materiałów lepszej jakości (bardziej elastyczne fragmenty z PCV i cordury)
Cytując ostatni numer Rowertour odnośnie sakw Ortlieb:
"...uszyta z nowego materiału wolnego od PVC: PD62/PS60. Sakwy nie tylko stały się bardziej ekologiczne, ale także lepiej radzą sobie w czasie jazdy w niskich temperaturach. Nowy materiał, choć bardzo podobny do dotychczas używanego, jest trochę bardziej elastyczny , a jego faktura bardziej wyczuwalna w dotyku. Jeśli jednak przemrozimy sakwę (-15 st C) materiał jest wciąż dość elastyczny..."
-
Dodam, że przy -12 stopniach MSX-a zesztywniał, że aż żal było rolować i zapinać. Nawet przy typowych temperaturach sztywność daje się we znaki i podgumowanie cordury punktowo pęka (po zrolowaniu należy odgiąć i spiąć zatrzaskami, są miejsca nie mające wpływu na wodoodporność). W torbie na kierownice nic się nie roluje, więc ewentualne problemy byłyby dużo mniejsze.
-
O MSX-ach napisano: "Materiałem, z jakiego wykonano worek, jest Cordura połączona z tkaniną plandekową 1000Plus. Materiał jest w pełni wodoodporny , wytrzymały i świetnie sprawdził się w niżskiej temperaturze. Mimo zesztywnienia nie wykazywał większych problemów w czasie zwijania." :P
A tak kontynuując offa: to jak się Wam sprawdza materiał, który stosuję w swoich sakwach w niższych temp? Jakieś info na priv jakby się Wam chciało.;)