Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Rama, suport, mostek, kierownica, amortyzator, widelec i stery => : Goral96 w 20 Sty 2014, 17:27
-
Witam. Mam zamiar złożyć rower, który będzie do wypraw z sakwami, oraz do jazdy bez sakw, na cienkich oponach. Moje wymagania, to rama niezbyt ciężka, pod V - break, dobra do sztywnego widelca i pod koła 28 cali. Dajcie propozycje jakiś ram, w cenach do 800 zł :) Dzięki.
-
O ramach jest już wystarczająco dużo: http://www.podrozerowerowe.info/index.php?board=45.0
Dzień Dobry
-
Tak wiem, że tego jest bardzo dużo, ale jak jakieś znalazłem, to było albo : " źle będzie z widelcem sztywnym ", " zła geometria " itp. Więc poradziłby ktoś mi ramę wg moich wymagań, które tu napisałem ?
-
" źle będzie z widelcem sztywnym ", " zła geometria " itp.
To się rozpatruje w komplecie, rama + wideł. Ram na allegro pod 28", które są tanie i które dobrze przyjmą sakwy jest mnóstwo, z widelcami już takiego szału nie ma. Albo kaszanisz geometrię (na asfalcie to niezauważalne) krótkim widelcem, albo kupujesz coś dłuższego (np od surly). W 800zł zmieścisz się spokojnie z widelcem od surly i ramą z allegro.
-
Albo kaszanisz geometrię (na asfalcie to niezauważalne)
A to co za żart? :P
-
ja mam widelec obniżony o 7cm względem oryginału. Dopóki nie wjadę w teren naprawdę w niczym mi to nie przeszkadza...
-
A taką ramę mam szansę zdobyć ? Lub coś tego typu http://www.bikekatalog.pl/2010//rowery/1700/Corratec.Shape.Pro/
-
tutaj masz najcudowniejszą ramę pod słońcem :D
(http://adobro.pl/dziecko.jpg)
-
Accent, wiem fajna rama, tylko czy będzie idealna ze sztywnym widelcem ?
-
Jak kupisz odpowiedni widelec to nadal będzie w porządku.
-
A jaki widelec będzie odpowiedni ? Oraz, czy taka rama http://allegro.pl/cube-central-gts-rama-treking-rozm-54-i3815773709.html jest dostosowana pod sztywniaka ?
-
ja mam widelec obniżony o 7cm względem oryginału. Dopóki nie wjadę w teren naprawdę w niczym mi to nie przeszkadza...
Hm, kiedyś podwyższyłem sobie geometrę o 7cm, i czułem olbrzymią różnicę. Co człowiek to inne odczucia ;)
-
Ramę można również wykonać sobie w Bike Mielec (http://www.bikemielec.com) na zamówienie lub w standardowych wymiarach. Cena od 400 zł za ramy standardowe
-
A jaki widelec będzie odpowiedni ? Oraz, czy taka rama http://allegro.pl/cube-central-gts-rama-treking-rozm-54-i3815773709.html jest dostosowana pod sztywniaka ?
Ta rama ma haki pod piasty wielobiegowe. Nie założysz tutaj koła z kasetą i przerzutki.
tutaj masz najcudowniejszą ramę pod słońcem :D
Nordkapp ma fajną geometrię. Tylko to prowadzenie linek na górnej rurze.
Po pęknięciu w indentyczny sposób dwóch ram Unibike (najpierw Zethos, później Viper) od zeszłego roku jeżdżę na ramie Biria.
(http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,403598,20130716,biria-pro-rs.jpg)
Rama wykonana z ALU 7005, sztywna i dużo lepsze prowadzenie linek niż w Nordkapie, bo wew. ramy.
-
Ok dzięki, a opisz jak to jest z tą ramą na zamównienie ? Solidne tam są te ramy ?
a taka rama http://allegro.pl/rama-kellys-mash-cross-19-i-21-madbike-sz-n-2013-i3896824910.html ??
-
Po pęknięciu w indentyczny sposób dwóch ram Unibike (najpierw Zethos, później Viper) od zeszłego roku jeżdżę na ramie Biria.
Gdzie pękło? Mi odpadła z Vipera 2007 mufa suportu od podsiodłówki i głównej rury, trzymała się tylko na rurkach łańcuchowych. Ale dopiero po solidnym przyhaczeniu pedałem.
Co do Nordkappa to rama przewidziana jest pod widelec 44cm, Sztywne 28 mają zazwyczaj do ~40cm
ale są wyjątki, były dostępne w
http://www.synkros.pl/product-pol-4678-Widelec-Sztywny-28-V-Break-WYSOKI.html (koszmarnie ciężki)
w diale Giełda też takich poszukiwano:
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=11210.0
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=10719.0
Może coś przełajowego jeżeli pod cienkie opony? Accent CX-one ma piwoty i jest pod "normalny" widelec, nie ma otworów w pod bagażnik, pytanie jak będzie z pozycją przy turystyce.
http://szosa.org/topic/8436-accent-cx-one/
Udanych poszukiwań.
-
Ta accent, znaczy przełajówka, to mówisz, że nie ma mocowań na bagażnik, a mi są bardzo potrzebne. Bardzo by mi się podobał pomysł, z taką turystyczną szosą, z sakwami i hamulcami vb. A jeśli chodzi o pozycję, to jestem przyzwyczajony do sportowej. Da się mieć tak jakby szosę turystyczną, z sakwami ?
-
Gdzie pękło? Mi odpadła z Vipera 2007 mufa suportu od podsiodłówki i głównej rury, trzymała się tylko na rurkach łańcuchowych. Ale dopiero po solidnym przyhaczeniu pedałem.
Obie pękły w tym samym miejscu. Widocznym na zdjęciu poniżej.
(http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,399078,20130704,peknieta-rama-unibike.jpg)
Pierwsza rama po roku i 5kkm druga po kolejnym roku i 6,5kkm.
W moim przypadku problemem okazała się wspawana tam poprzeczka, w miejscu gdzie pęka (przy samym spawie) spaw rozpoczyna się i kończy, więc miejsce to jest podwójnie osłabione spawaniem.
Na to miejsce działają naprężenia przenoszone przez napęd, które mają tendencję do wyginania tylnego trójkąta na zewnątrz. Materiał się z czasem umęcza i zaczyna pękać w najsłabszym miejscu przy spawie.
-
Co do bagażnika to nie jest problem można zamocować na obejmach albo patencie z 3 postu z linka na forum szosowym.
Nordkapp ma nieco dłuższe tylne rurki widelca, poza wpływem na prowadzenie zmniejsza to szansę na ocieranie o sakwy piętami i dużo większe możliwości modyfikacji, zawsze możesz założyć amortyzator i szersze opony i jechać wygodniej w teren.
Zobacz ten temat:
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=8396.50
Nie wiem czy przełajówka to dobry pomysł, nie jestem specem od geometrii ani szosówek.
Zdjęcie niżej to Unibike Viper, pękł po pięciu latach jazdy po solidnym przyładowaniu, nie wiązałbym go z tamtymi dwoma przypadkami.
Wrzuciłem raczej jako ciekawostkę.
-
Zostanę, przy trekkingu na prostej kierownicy, tylko wciąż nie mogę znaleźć ramy, pod kołą 28, sakwy, vb i widelec sztywny
-
O kuźwa, stal nie robi takich rzeczy. :o :o :o
-
Jaki ciężar sakw ta rama wytrzyma Accent Cx One ?
-
Ta accent, znaczy przełajówka, to mówisz, że nie ma mocowań na bagażnik, a mi są bardzo potrzebne. Bardzo by mi się podobał pomysł, z taką turystyczną szosą, z sakwami i hamulcami vb. A jeśli chodzi o pozycję, to jestem przyzwyczajony do sportowej. Da się mieć tak jakby szosę turystyczną, z sakwami ?
Zerknij może na BS do Wilka.Może jeden z rowerów Ci podejdzie.Ja na Twoim miejscu kupiłbym gotowca.Oczywiście używanego.
-
Wytłumacz bardziej, BS do Wilka ?
-
http://www.bikestats.pl/rowerzysta/wilk
Wejdź w jego rowery. :D
-
I już podobają mi się te rowery hehe :D
-
Accent Cx One sam chętnie bym kupił (choć za te pieniądze wolałbym już kupić carbonową/tytanową). Warto jednak zauważyć, że rama jest krótsza niż typowo trekkingowa i jazda z błotnikami nie będzie ani wygodna, ani specjalnie bezpieczna.
-
Ale do sakw dobra ?
Znaczy, czy bez błotników da radę, albo czy są błotniki dostosowane do takiej ramy ? Bo bardzo podoba mi się takie rozwiązanie http://www.bikestats.pl/rowery/Scott_3601_810.html