Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Oświetlenie => : Czaba w 25 Wrz 2013, 23:48
-
Witam, zastanawiam się nad zakupem takiej latarki, lekko przerobionej z jednego z for o oświetleniu. Zaczyna się robić ciemno podczas dojazdu do pracy, a moja lampka nie bardzo wyrabia. Używał może ktoś tego sprzętu? Na ile taki sprzęt sprawdza się na rowerze oraz czy nie oślepia innych uczestników ruchu w mieście?
Link do konkretnej lampki nad którą się zastanawiam. Model za 120 zł
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11008&postdays=0&postorder=asc&start=0 (http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11008&postdays=0&postorder=asc&start=0)
-
Latarka całkiem niezła,daje dużo światła,body dobrej jakości,sprawdzony "producent" i sprzedawca.
Do poruszania się w terenie można polecić.Ale na drogi publiczne już mniej.Musisz mieć świadomość,że będą problemy z oslepianiem bo latarka posiada odbłyśnik o typowo latarkowym rozkładzie światła.
Nasze przepisy Ruchu Drogowego jeszcze precyzyjnie nie odnoszą się do tej kwestii,więc jeżeli latarkę skierujesz "przed koło" problemu nie powinno być.
Osobiście jednak,polecam rozwiązania typowo rowerowe.
-
No właśnie miałem problem ze znalezieniem rozwiązania typowo rowerowego dającego wystarczająco dużo światła w sensownej cenie.
Za convoyem przemawia jeszcze możliwość używania jej jako zwykłej latarki.
Co do oślepiania to znalazłem ciekawy patent. Zakłada się taki wynalazek na latarkę i ucina się dolną połowę, żeby dawał światło na drogę, a odcinał część która razi innych. Ciekawe na ile to działa
http://allegro.pl/solarforce-l2-dw-dyfuzor-nakladka-latarka-bialy-i3554068133.html (http://allegro.pl/solarforce-l2-dw-dyfuzor-nakladka-latarka-bialy-i3554068133.html)
-
Kupiłem niedawno od innego użytkownika z tego forum. Tylko, że ja zapłaciłem 85zł, odebrałem osobiście z Gliwic. Polecam. Świeci bardzo dobrze, na jednym akumulatorze (3100mAh) wytrzymuje 2h ciągłego świecenia w trybie 100%.
Akumulatory są dostępne na forum za 10zł.
Nikt na razie nie migał długimi, że go oślepiam.
-
Nakladka którą linkujesz ma zgoła odmienne zastosowanie,ona rozprasza światło.
Poszukaj u nas na forum,kolega pokazywał daszek,który odcina częściowo górną część wiązki.
Są fajne rowerowe lampki,tylko "mniej"sensownie finansowo.
-
Zastosowanie ma odmienne, jednak napisał przecież:
Co do oślepiania to znalazłem ciekawy patent. Zakłada się taki wynalazek na latarkę i ucina się dolną połowę, żeby dawał światło na drogę, a odcinał część która razi innych. Ciekawe na ile to działa
-
Dokładnie. Myślałem tylko o odcięciu górnej części wiązki światła. Poza tym z tego typu wynalazkiem widoczność cyklisty z boku powinna znacznie wzrosnąć.
aaadam możesz napisać na jakiej diodzie i jakim sterowniku masz tą lampkę? Widzę tam parę możliwych konfiguracji i pewnie z tego powodu występują różnice w cenie. I jeszcze który uchwyt na rower posiadasz? Ciekawi mnie ten z możliwością obrotu, ale nie wiem na ile to będzie stabilne i trochę się boje że na każdej dziurze będzie się przestawiać.
-
I po odcięciu masz przed oczyma świecącą "pałkę" co będzie dosyć skutecznie razić Ciebie w oczy.
Musiałbyś pozostałą część pomalować np na czarno.
-
A widzisz, tego nie przemyślałem. Rzeczywiście może to dosyć irytować.
-
Dioda XM-L2 T6 4C, latarka w tej cenie bez aku, ładowarki i uchwytu. Szczegóły masz tu: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11176 (http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11176). Uchwyt kupiłem taki jak na zdjęciu.
-
Hej,
rozważam zakup jakiejś fajnej i taniej latarki na 1 ogniwo 18650 + uchwyt i parę ogniw. Co sądzicie o takim zestawie? Na światełka.pl bardzo polecają latarkę Convoy S2 - ale nie do końca jestem pewien, czy dobrałem właściwą wersję latarki, ogniw i ładowarki... Chyba, że znacie jakiś inny sensowny zestawi nie przekraczający
Uprzedzam - chciałbym kupić latarkę niemodowaną. Jest o połowę tańsza. Najwyżej za jakiś czas dokupię drugą, bo zawsze dobrze mieć zapasowe źródło światła na dłuższe wycieczki :)
Lampka Convoy S2+ w wersji 1400 mAh, deklarowane 623 lumeny - 13,34 USD
https://www.fasttech.com/products/1653/10002364/1826601
(wersja 1400, gdyż tyle światła mi wystarczy; poza tym dłużej poświeci na 1 baterii, co przy niestety ograniczonej liczbie trybów ma znaczenie; do tego pewnie trochę się mniej będzie przegrzewać).
https://www.fasttech.com/products/1653/10002364/1826601
Ładowarka na 2 baterie (5,80 USD)
https://www.fasttech.com/products/1421/10000969/1080400-218650-lithium-li-ion-battery-charger-eu
Ogniwa Panasonic NCR 18650B, 2 szt za 9,09 USD 3400mAh (wersja Flat Top, cokolwiek to znaczy):
https://www.fasttech.com/products/1420/10001980/1141100
Do tego power bank... Chyba brałbym najtańszego, bo przecież i tak niczym się nie różnią?
http://www.aliexpress.com/item/1Pcs-Green-Key-Chain-Mobile-Power-Bank-USB-Flat-Top-18650-Battery-Charger-for-MP3-Fit/32645458582.html?spm=2114.01010208.3.1.QypKl9&ws_ab_test=searchweb201556_9,searchweb201602_5_301_10034_507_10032_10020_10017_10005_10006_10021_10022_401_10018_10019,searchweb201603_9&btsid=14570010-f483-42a9-a86b-7300f609d4d8
Tak więc zestaw poniżej 30 USD powinien dawać całkiem fajne możliwości... A może się mylę? Czy wszystkie elementy układanki są ze sobą kompatybilne? I jeszcze jedna sprawa - macie może jakieś mocowanie na kask/kierownicę do polecenia?
-
S2+ polecam. Jeśli nie ma sterownika programowalnego, to 1400 zdaje się być bardzo dobrym wyborem.
KONIECZNIE kup sobie kolimator owalny!!! Do jego montażu konieczny będzie dystans (chyba wszystkie są niższe niż normalny ref/kolimator). Ja sobie zrobiłem ze sprężynki kupionej na FT.
-
Worek liczyłem na Twoją odpowiedź! Ale liczyłem też, że odpowiesz na najważniejsze dla mnie pytanie, tj. "czy wszystkie elementy zestawu są ze sobą kompatybilne" ;-)
Mówisz, że kolimator taki istotny? Jaki konkretnie i gdzie go kupić?
-
Mam Convoya przerabianego przez kogoś na Allegro. Przerobiony Convoy daje szerszy strumień światła, a ja lubię jak widzę w nocy wyraźnie po czym jadę. Poza tym przeróbka ma poprawiać wodoszczelność, trwałość itp.
-
Dużo linków było, a ja telefonu używam ;)
Szukaj latarki np. z XM-L2 T6 (U1 i U2 lepsze) 4C. 4C oznacza, że światło będzie naturalne, lekko ciepłe. Zbyt zimne światło "zniekształca" kolory i mimo większej liczby lumenów identyfikacja będzie trudniejsza. Np. z badziewną lampką nie dało się odróżnić błota od lodu ;) Ja w swoim S2+ przez częste rozkręcanie urwałem diodę i zmieniłem ją potem na XM-L2 U2 4C. Aha niech to koniecznie będzie wersja z plusem - S2+ ma wymiar reflektora dużo bardziej podatny na modowanie!
Ładowarka jakiej używam to Nitecore I2. I4 ma zbyt duży prąd do ładowania AAA pojedynczo. Ładuje wszystko co mam, mogę wsadzić od razu dwa ogniwa, więc mi odpowiada.
Posiadam też Miller ML-102 z funkcją powerbanku. Pasują tylko ognia niezabezpieczone. Prawie nie używałem, ale na wyjazd może być fajna.
Używam zwykłych mocowań za 3 zł. Mam te skręcane i bez tej możliwości. O dziwo pierwsze są lżejsze, za to wymagają dolepienia taśmy naprawczej, bo są za luźne.
-
Jeszcze o modowaniu. Moim zdaniem warte zachodu:
- kolimator owalny - ref. świeci zbyt równomiernie, kolimator ma już spot, ale świeci zbyt wąsko lub zbyt wysoko ;) kolimator owalny mam zdaje się ten www.kaidomain.com/product/details.S020644
Nie ma 13 mm, więc jest zbyt niski.
https://m.fasttech.com/products/1616/10002798/1208510-gold-plated-battery-driver-contact-support-spring
Można użyć tej większej sprężyny - trzeba dociąć odpowiednią ilość, tak żeby uzyskać dodatkowe 1,5 mm. Kolimator nie będzie ustawiony idealnie porosto, ale tak to musi być i zbytnio nie szkodzi.
- szybka AR, mały koszt i zerowa trudność wymiany. Trochę niby lepsza.
- sterownik programowalny. Wiadomo o co chodzi. Bez dobrej lutownicy niestety instalacja kłopotliwa. Dla mnie sensem jego istnienie jest ustawianie ekonomicznych trybów na wyprawę.
- zmiana sprężynek - niektóre wersję latarek miały sprężynki o sporej rezystancji. Zdaje się nie wszystkie. Można zmostkować lub zmienić na lepszą. Ja tego nie robiłem - nie pamiętam już czemu 
Bezsensowne (jeśli masz robić to sam):
- zmiana podłoża diody. Zysk z tego co pamiętam 5% przy 3A. Przy mniejszej mocy zupełnie marginalny.
Aha. Wcześniej zapomniałem napisać o ogniwach. Kupiłem leżakowane Sanyo ~2000 mAh z baterii laptopowych za 5 zł szt. Po roku 2 z 5 prawie nie działają. Może trafiły mi się jakieś wadliwe, ale nie bardzo miałem możliwość sprawdzenia po kupnie.
-
Aha. Niektóre ogniwa (te pojemniejsze) trzeba ładować do wyższego napięcia żeby uzyskać całą pojemność. Nie wszystkie ładowarki będą w stanie to zrobić! Jedynym plusem będzie wtedy legpsza żywotność.
-
Kupiłem w końcu tego Convoya, razem z taką ładowarką.
https://www.fasttech.com/products/1080400
Teraz trzeba dobrać jeszcze odpowiednie dodatki :))
Aha. Niektóre ogniwa (te pojemniejsze) trzeba ładować do wyższego napięcia żeby uzyskać całą pojemność. Nie wszystkie ładowarki będą w stanie to zrobić! Jedynym plusem będzie wtedy legpsza żywotność.
Czy moja ładowarka jest w stanie tego dokonać? Czy te akumulatory będą odpowiednie do mojej latarki i ładowarki?
http://allegro.pl/nowe-akumulator-ncr18650b-3400-mah-made-in-japan-i6230021406.html
Kolejne pytanie - macie jakieś solidne uchwyty do polecenia?
-
Ogdniwo jest 4,2 V, ładowarka też, więc powinno nie powinno być problemów z doładowaniem do końca. Na długość też wejdzie ;)
-
Bomba :) A uchwyt jakiś TANI polecisz? Z ali najlepiej. Taki da radę?
http://www.aliexpress.com/item/Bicycle-Light-Holder-Bike-Flashlight-LED-Torch-Mount-Clip-360-Degree-Rotation-Cycling-Clip-Free-Shipping/32660783850.html?spm=2114.01010208.3.29.LQt9Wb&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_3_10017_507_10032_401,searchweb201603_2&btsid=5f56096d-814d-4ecf-aee9-90de141d926c
-
Zapomniałem.
Można kupić nawet w hipermarkecie, cena powinna być ta sama - około 3-4 zł.
Używam obrotowego, bo jest lżejsze i obrotowe (akurat mocuję wprost na widelcu) ;)
(http://www.hurt.com.pl/prods/mactronic/uchyt_rowerowy_do_latarek.jpg)
Wymaga podklejenia taśmą naprawczą, bo jest nieco zbyt luźny. W niczym to nie przeszkadza.
To o dziwo minimalnie cięższe.
(http://www.latarka.biz/images/uchwyt_rowerowy_latarki.jpg)
Trzyma elegancko bez modyfikacji.
-
W jakim markecie?
-
Zdaje się widziałem w Auchan.
-
Aha. Niektóre ogniwa (te pojemniejsze) trzeba ładować do wyższego napięcia żeby uzyskać całą pojemność. Nie wszystkie ładowarki będą w stanie to zrobić! Jedynym plusem będzie wtedy legpsza żywotność.
Czy aby na pewno tak jest?
Baterie 3,7V chyba nie wolno ładować do napięcia wyższego niż 4,2V
-
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Akumulator_litowo-jonowy
-
cyt. "Ładowanie
Akumulatory litowo-jonowe muszą być ładowane 2-fazowo:
1. ładowanie stałym prądem o wartości odpowiedniej dla danego ogniwa, aż ogniwo osiągnie 4,20 V
2. ładowanie stałym napięciem 4,20 V, aż prąd spadnie do 50mA [8] 55mA [9] dla pewnych typów ogniw Li-ion o napięciu znamionowym 3,70 V napięcie ładowania wynosi 4,10 V na ogniwo), lub do założonego ułamka wartości (np. 2 do 10%) prądu płynącego w pierwszym etapie."
No to nie wiem o jakim wyższym napięciu piszesz :)
Wszystkie ładowarki które posiadam ładują do max 4,2V, również NITECORE
Wszystkie aku jakie posiadam mają takie samo napięcie znamionowe 3,7V
-
Niektóre ogniwa wymagają wyższego napięcia (np. 4,3V) i wtedy trzeba mieć ładowarkę, która takie napięcie zapewni. Warto sprawdzać specyfikację ogniw, żeby nie kupować takich, których się nie doładuje. Tu coś więcej o tym piszą:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6763
-
No to chyba trzeba mieć niezłego pecha żeby nabyć takie aku albo to wszystko jest jedną wielką ściemą :)
Czy nie jest tak że jeśli wychodzi jakiś produkt, niech to będzie bateria typu AA to musi spełniac pewne normy i w przypadku akumulatorka musi mieć napięcie znamionowe 1,2V koniec kropka?
Tak też powinno byc z aku sygnowanymi nazwą 18650 mającymi 3,7 V i już
Wszystkie nie mieszczące sie w normie są pewnie z odrzutu, które zamiast trafić do utylizacji trafiły na rynek, albo są marki ultrafire lub podobnie badziewnej ;)
Jestem w błędzie?
-
Jeśli dobrze pamiętam, to niektóre Sanyo wymagały wyższego napięcia ładowania. Trudno pisać o odrzutach, wręcz te pojemniejsze miały takie wymagania. Poza tym jeśli ogniwo nie zostanie naładowane do pełna, to będziemy mieli mniej mAh, ale lepszą żywotność.
-
Ładowarki do baterio Li-ion są źródłami prądowymi, regulowanym przez procesor.
Faza 1.
To ładowanie do 4.2V - odnosi się do napięcia na baterii (rozładowana może miec 3.7V), ładowarka wymusza prąd, taki by nie przekroczyc max. prądu ładowania, i nie rozgrzać zbytnio baterii.
Faza 2
Po osiagnięciu 4.2 V ładowarka utrzymuje napięcie 4.2V na baterii, prad oczywiscie spada ponieważ bateria jest naładowana i ma napięcie zblizone do 4.2V. Ustalamy min. prąd ładowania przy którym uznajemy że bateria jest naładowana i koniec ładowania.
Te wyższe napiecia do potrzebne do niektórych ogniw moga wynikać z wyższej rezystancji wewnętrznej ogniw, do których dodaje się rezystancję układu zabezpieczajacego (przeciwzwarciowy i nadnapięciowy) znajdujacego sie w baterii.
Ładowarka musiałaby mieć zaprogramowane napiecie 4.3V jako napięcie znamionowe dla baterii Li Ion - przełączane (przez uzytkownika?) jak wykryć które baterie ładujemy?
Myślę, ze takie baterie (z dużą rezystyancja, może rzeczywiście jakieś wadliwe) trzeba dłużej ładować (mniejszym prądem), takie doładowanie, przy małym prądzie ładowania spada znaczenie większej rezystancji wewnętrznej.
Taka moja hipoteza ;)
-
Posilę się cytatem ze światłek. W skrócie: tak, czasem trzeba specjalnie ustawionej ładowarki żeby uzyskać 100%
Ładowarka o bezwzględnej wartości prądu nie nadaje się do ładowania ogniw/pakietów Li. Zawsze muszą wystąpić te dwie fazy CC oraz w końcowym etapie CV z prądem malejącym do zadanej wartości. Stosowanie dla ogniw ładowarki bez ograniczenia napięcia do poziomu 4,2 – 4,3V jest po prostu niebezpieczne. Większość producentów wymaga od konstruktorów trzech poziomów zabezpieczeń napięciowych dla górnego napięcia ładowania w tym bezwzględnie w ładowarce. Przy ogniwie typu 18650 i standardowych ładowarkach przy prądzie rzędu 2A ładowarka bardzo szybko osiągnie napięcie końcowe (zwykle 4,2V ale nie zawsze) dla etapu CC i przejdzie do etapu CV. W zależności od zabezpieczenia PCM ładowarka może w tym momencie odłączyć ogniwo i oczywiście ładowanie zostanie przerwane. Uogólniając, przeciętne ogniwo 18650 przy ładowaniu prądem 2A osiąga w tym momencie przejścia CC/CV poziom 80% - 85% naładowania. Prawdę mówiąc rzadko która ładowarka pozwala doładować do 100% pojemności. Większość ładowarek pozwala osiągnąć poziom max. 90%. Nie wynika to najczęściej tylko z ich kiepskiej jakości/konstrukcji ale z uniwersalności zastosowań. Większość ogniw Li-Ion wymaga końcowego napięcia ładowania 4,2V ale niektóre potrzebują nieco wyżej – np. SAMSUNG 18650 3000mAh wymaga 4,35V. Różne są też wymagane końcowe prądy ładowania w stanie CV. Dlatego też dla praktycznie dla każdej aplikacji należy dobrać odpowiednią ładowarkę z ustawieniami dla tej aplikacji. Dlatego też w naszej ofercie znalazła się ta ładowarkahttp://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=25092 Jest droga ale bardzo precyzyjna. Pozwala na bardzo precyzyjne ustawienia końcowego momentu CC co pozwala na osiągniecie maksymalnych pojemności.
-
Czyli to jest trochę tak jak z podkręcaniem procesorów-zyski marne, ale więcej ciepła i zabawa przednia ;)
Reasumując więc dla zwykłego zjadacza chleba wystarczy zwykła porządna ładowarka i zwykłe porządne akumulatorki, nawet te wyciągnięte ze starego della a jak chcemy zyskać te 6% prądu to lepiej wziąć komplet zapasowych baterii lub dwa komplety to i zysk w nogach z czasem się zobaczy ;)
Na MP 2016 miałem 14x 18650, zużyłem 8 szt. Dwie latarki pracowały całą noc na maxa i jeszcze połowa prądu została :)
-
To o dziwo minimalnie cięższe.
Jak masz kierownicę 31,8 to na takiej średnicy tego uchwytu nie założysz. Ten obrotowy jest trochę szerszy i wchodzi.
-
Opisywany przeze mnie luz dotyczy miejsca mocowania samej latarki. Akurat na kierownicę 31.8 nie zakładałem, więc tego aspektu nie uwzględniłem.
-
Informacja, która może się przydać osobom chcącym modyfikować latarki.
Przerobiłem swoją lampkę 2 x XM-L2. Był problem z luźną optyką, poza tym bardzo wąsko świeciła, więc dokupiłem oringi i kolimator owalny.
Z jednej strony zmieniłem oring na grubszy, a od strony kolimatora owalnego (który jest niższy!) dołożyłem bez wyciągania poprzedniego. Wszystko trzyma się elegancko i powinno być już wodoodporne.
Myślę, że w S2+ jeden lub dwa oringi spiszą się dobrze jako dystans do kolimatora owalnego (ja użyłem pociętej sprężyny). Co istotne można je kupić w sklepie motoryzacyjnym lub na allegro "oring 17x1.5". Cena około 1 zł za 2 szt.
-
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było, ale jakiś czas temu na dziurach zaczął mi "przerywać". Gasnął, lub samoczynnie zmienia tryby (najczęściej na najsłabszy, choć czasem na taki, który normalnie nie istnieje :D ). Rzecz ma miejsce na dziurach lub przy potrząsaniu - ktoś ma pomysł, gdzie i w którym miejscu trzeba to usztywnić? Może zacząć od o-ringów opisywanych przez Worka, czy raczej przyczyna będzie gdzie indziej? Napiszę na wszelki wypadek do FastTechu, ale na chińskie reklamacje nie liczę...
-
To mi raczej sugeruje że pojawiają się jakieś przerwy, zimny lut, uszkodzenie kabelka, coś w tym rodzaju.
Wtedy samo usztywnienie nie rozwiązuje sprawy, trzeba by to najpierw przelutować.
-
Być może odlutowała się płytka z driverem (fot. 1, ta część ze sprężynką) od piguły. Odkręć głowicę (fot. 2, element po lewej) i zobacz. Jeśli trzeba - popraw luty i powinno być dobrze.
Przy okazji sprawdź czy nie jest odziany pierścień mocujący włącznik (fot. 3, ta część z małymi otworami) (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170506/468a943ec7a0167bce97ee8c5d9a7c37.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170506/f3eaafd9f41788746fa2c408ad77ce36.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170506/f2718df48e43156176a4511ded906737.jpg)
-
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było, ale jakiś czas temu na dziurach zaczął mi "przerywać". Gasnął, lub samoczynnie zmienia tryby (najczęściej na najsłabszy, choć czasem na taki, który normalnie nie istnieje :D ). Rzecz ma miejsce na dziurach lub przy potrząsaniu - ktoś ma pomysł, gdzie i w którym miejscu trzeba to usztywnić? Może zacząć od o-ringów opisywanych przez Worka, czy raczej przyczyna będzie gdzie indziej? Napiszę na wszelki wypadek do FastTechu, ale na chińskie reklamacje nie liczę...
Gdzieś kiedyś czytałem, że przyczyną może być zbyt słaba, "miękka sprężyna, którą "modzący" wymieniają na jakąś mocniejszą, żeby lepiej dociskała ogniwo/a unikajac w ten sposób przerw w obwodzie.
-
Plus sam przełącznik ma w środku dziadowską sprężynkę, której trzeba zalutować kilka zwojów. Ogółem, cała latarka do rozebrania i poprawek.
To tak jakby ktoś się pytał, skąd taka dobra cena.
-
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było,
A masz takiego prosto z chin czy przerabianego?
-
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było, ale jakiś czas temu na dziurach zaczął mi "przerywać". Gasnął, lub samoczynnie zmienia tryby (najczęściej na najsłabszy, choć czasem na taki, który normalnie nie istnieje :icon_biggrin: ). Rzecz ma miejsce na dziurach lub przy potrząsaniu - ktoś ma pomysł, gdzie i w którym miejscu trzeba to usztywnić? Może zacząć od o-ringów opisywanych przez Worka, czy raczej przyczyna będzie gdzie indziej? Napiszę na wszelki wypadek do FastTechu, ale na chińskie reklamacje nie liczę...
Te latarki są przystosowane także do baterii wyposażonych w układ zabezpieczający przed nadmiernym rozładowaniem, które to (baterie) są dłuższe niż standardowe 65 mm. Stąd sprężynka dociskająca baterię słabo się sprawuje i bateria przy mocniejszych wstrząsach otwiera obwód i powoduje przełączanie się trybów. Dokładając dwa niewielkie magnesy do baterii, co wydłuża ją o ok. 4 mm, rozwiązuje się problem.
Mam kilka na zbyciu takich magnesików i mogę się podzielić :)
-
Napisałem posta, a potem o nim zapomniałem, a jak teraz widzę ilość odpowiedzi, to aż mi głupio :D
Mam niemodowanego rzecz jasna.
Mam nadzieję, że Kawerna ma rację - a magnesik chętnie przygarnę!
Edit:
Magnesy nie pomagają...
-
Prawdopodobnie wystarczy dokręcić podkładkę na której znajduje się sprężynka.Podkładka ma otwory do dokręcania.Można wykorzystać szczypce do pierścieni Segera,lub np. stare nożyczki.
-
Prawdopodobnie wystarczy dokręcić podkładkę na której znajduje się sprężynka.Podkładka ma otwory do dokręcania.Można wykorzystać szczypce do pierścieni Segera,lub np. stare nożyczki.
O, zaraz spróbuję, nie widziałem odpowiedzi ;)
A teraz pytanie za 100 punktów - kto wie jak przymocować Convoya do kierownicy 31,8? Wszystkie moje dotychczasowe mocowania nie dają rady, nawet moja ulubiona guma z Aliexpress pękła.
-
A teraz pytanie za 100 punktów - kto wie jak przymocować Convoya do kierownicy 31,8? Wszystkie moje dotychczasowe mocowania nie dają rady, nawet moja ulubiona guma z Aliexpress pękła.
popatrz tu:
https://www.1enduro.pl/convoy-s2-plus-latarka-na-rower/
Ja zawsze miałem problem z mocowaniem, nawet korzystając ze smyczy latarki ją gubiłem.
Ale tam pokazali kilka alternatywnych mocowań i wydaje się skutecznych.
U Nas Niektórzy stosują bardziej radykalne pomysły..., ważne, że skuteczne
-
Albo gumka recepturka owinięta na maksa :).
-
Kupiłem taki i działa. Nawet na kierownicy z owijką. Nie lubię go bo duży, ale czasem trzeba.
(https://2.allegroimg.com/s400/030cf4/8c1925234a56a728c0514f39faa2)
Ale np. na baranku montuję taki zwykły pod dropem. Tam jest ok. 25 mm z owijką,
(http://ecx.images-amazon.com/images/I/412fWnBlFxL.jpg)
Ale zdarza mi się montować też bransoletką silikonową.
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9VDjozo2lstu04F6C7dqFxka4wZW5xYxqQ3VFqK3vknlnI6NZ)
-
Kupiłem taki i działa. Nawet na kierownicy z owijką. Nie lubię go bo duży, ale czasem trzeba.
(https://2.allegroimg.com/s400/030cf4/8c1925234a56a728c0514f39faa2)
Kupiłem okazyjnie stabilizator do kamerki Xiaomi Yi, taki jak ten
(https://www.urbangadgets.ph/wp-content/uploads/FEIYUTECH-G5-Gimbal.jpg)
Widziałem, że ludzie korzystali z identycznego mocowania żeby przyczepić to do kierownicy. Warto? Będzie wystarczająco solidne? Jakieś alternatywy?
-
Ja kupiłem na mocowanie na rzepy do latarki.
Korpus gumowy, nawet na dziurach nie ma problemu.
Montaż szybki, a koszt około 15 zł.
Nawet do płaskiej kierownicy się nada.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7471294356
-
Mam taki uchwyt jak Kawerna, ale jego antysubtelność poraża :) Poza wielkością i małą poręcznością wadą jest też klaprotanie zapięcia, jeśli akurat nie ma w nim latarki (jeżdżę sporo poza asfaltem). Koniec w końcu, zdemontowałem.
Kupiłem też paski silikonowe, podobne do tych (https://pl.aliexpress.com/item/5pes-nowy-Silikonowy-Pasek-Latarka-Latarka-led-Zespo-y-Banda-Elastyczny-Rower-Zamontowa-wiat-a-latarka/32899355705.html), ale mają z kolei tę wadę, że przy jeździe terenowej lekko latają - w sumie to za mocno nie przeszkadza, ale trochę tak. Na większych wybojach potrafi się też przekręcić. Używam tego obecnie, ale nie jest to rozwiązanie doskonałe.
Ja kupiłem na mocowanie na rzepy do latarki.
Korpus gumowy, nawet na dziurach nie ma problemu.
Montaż szybki, a koszt około 15 zł.
Nawet do płaskiej kierownicy się nada.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7471294356
Wygląda ciekawie. Nie przekręca się podczas jazdy na nierównościach?
-
Nie wierzyłem w jego działanie ale za tą cene zaryzykowałem.
Rzepy są mocne a guma elastyczna, po dociągnięciu trzyma się pewnie.
Nic się nie przekręca a mamy duża tolerancję co do grubości kierownicy czy latarki
oraz bardzo szybki montaż ... 30 sekund. Idąc np. do sklepu można ją zdjąć.
-
W sytuacji awaryjnej używam tego (https://m.aliexpress.com/item/32717948291.html?pid=808_0000_0131&spm=a2g0n.search-amp.list.32717948291&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=186amp-MHir6KEbh_8C5-fio0noKw1540449895927) do lampki o przekroju 3*3. W terenie daje radę.
-
wadą jest też klaprotanie zapięcia, jeśli akurat nie ma w nim latarki (jeżdżę sporo poza asfaltem).
Bez latarki dokręcam do końca i nic nie klapocze, dodatkowo zamocowalem w dół więc prawie tego nie widać.