Autor Wątek: Fuji Sundance  (Przeczytany 4425 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10287
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Fuji Sundance
« 21 Mar 2015, 23:46 »
Wątek o wyborze koncepcji i tworzeniu roweru jest delikatnie mówiąc zaśmiecony. Zakładam więc nowy, zawierający pewnie tymczasową konfigurację.


Zdjęcie ze złej strony, może kiedyś dodam lepsze.

Rama i widelec: 19" (górna rura 55,5 cm), stal Cro-Mo 4130 Tange
Stery: Shimano Deore LX
Korba: Shimano Deore LX M550 175 mm 46/36/26
Suport: oryginalny kwadrat
Manetki: Shimano Dura Ace SL-BS 79 10s
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6703 s9 28,6 mm
Przerzutka tył: Shimano Deore LX M570 9s
Kaseta: Shimano SLX CS-HG81 11-34t 10s
Łańcuch: KMC X10.73 10s
Hamulce: cantilever Shimano Deore LX M550
Klamki hamulcowe: Shimano 600 Ultegra BL-6403
Pancerze: białe ;) nie pamiętam firmy
Linki: nierdzewne
Piasta przednia: Shimano Deore LX M550
Piasta tylna: Shimano Deore M510
Szprychy: oryginalne (przód), Sapim (tył)
Obręcze: Arraya 559 32h
Opony: Continental Travel Contact 26x1.75
Mostek: Kalloy 110 mm 30 st. + adapter 25,4/22,2
Kierownica: On One Midge 25,4 mm czarna
Owijka: B'twin
Sztyca: jakaś, oryginalna
Zacisk: na imbus (oszczędność 100 g!)
Siodło: nie pamiętam
Pedały: platformy, nie odnalazłem napisu

Rower sprawuje się zgodnie z założeniami.  Jest dużo wygodniej niż na prostej kierownicy, choć wymagała ona nieco przyzwyczajenia - początkowo bolały trochę nadgarstki, ale teraz nie odczuwam dyskomfortu. W terenie jeździ się przyzwoicie. Kierownica jest na tyle wysoko, że tylko na bardzo stromych zjazdach czuję się niepewnie. Po założeniu opon Continental Travel Contact można jechać asfaltowy odcinek prawie jak na szosówce, a potem spuścić powietrze i ograniczyć znacznie telepanie w terenie.
« Ostatnia zmiana: 22 Mar 2015, 01:28 worek_foliowy »
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna BIKER303

  • Wiadomości: 120
  • Miasto: Otomin
  • Na forum od: 19.08.2013
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 05:49 »
Najbardziej to mi się podoba kierownica. Gratuluję 8)

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11142
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 12:31 »
Zacisk: na imbus (oszczędność 100 g!)


A rama ile waży? ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10485
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 12:45 »
Zacisk: na imbus (oszczędność 100 g!)
Przepraszam, ale te 100g oszczędności to w stosunku do zacisku z żeliwnym uchwytem?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10287
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 12:50 »
Ile rama waży nie wiem, pewnie ~2,6 kg. Rower bez akcesoriów około 13,5 kg. Szału nie ma, waży mniej więcej tyle ile aluminiowy rower z amortyzatorem i tarczówkami.

Na tych wszystkich zaciskach można oszczędzić w sumie 200 g minimalnym kosztem. Będę przycinał mostek (z niewyjaśnionej przyczyny klin 25,4 mm nie wchodzi odpowiednio głęboko, teraz jest 22,2 + puszki od piwa), więc jeszcze kilka darmowo zbiję ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10287
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 12:54 »
Przepraszam, ale te 100g oszczędności to w stosunku do zacisku z żeliwnym uchwytem?
To nie ten, ale wygląda dosyć podobnie.

Ważył 117 g, zaciski kół też koszmarnie ciężkie. Nie mam pojęcia czemu coś takiego wsadzano do roweru.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Madridista

  • Wiadomości: 389
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 27.04.2011
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 14:02 »
Ja tutaj nie widzę kompatybilności napędu..
Przerzutka tylna na 9 rzędów a kaseta i manetka dostosowana na 10 rzędów xd :P A baranek fajna sprawa, chociaż przy tym rozmiarze 1.75 jakoś to nie pasuje :P

Online Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7294
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 14:19 »
Ja tutaj nie widzę kompatybilności napędu..Przerzutka tylna na 9 rzędów a kaseta i manetka dostosowana na 10 rzędów xd
Sęk w tym, że to jest jak najbardziej prawidłowo!
Dynasys ma inny ciąg linki niż szosowa 10'tka :P

Mi tam się fotka nie wyświetla.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19331
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Fuji Sundance
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna corsarz

  • Wiadomości: 73
  • Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 03.03.2015
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 16:18 »
Rower sprawuje się zgodnie z założeniami.

budowanie MTB ze sztywnym widelcem, pseudobarankiem i jeszcze bar-endami -  zamiast ułatwiać jazdę terenową - to ją mocno utrudniasz.

Dokładnie. Ni pies ni wydra  ;)
Rower do jazdy w terenie to raczej nie jest. Na połykanie asfaltów też słabo się zanosi.

Być może jest to projekt in progres, gdzieś dzwoni ale jeszcze nie wiadomo gdzie...

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10287
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 16:45 »
Jak się ma jedyne w Polsce, a może i na świecie założenia - to może i zgodnie z nimi rower się sprawuje  ;)


Pomysł nie taki oryginalny. Teraz nawet na allegro można dostać http://allegro.pl/rower-stal-cr-mo-touring-29-salsa-fargo-surly-i5188289075.html

Ale budowanie MTB ze sztywnym widelcem, pseudobarankiem i jeszcze bar-endami - to jak budowanie bolida Formuły 1 z karoserią od Syreny 105  :P. Bo dokładnie tyle pomoże ta zmodyfikowana karoseria na torze wyścigowym - co te Twoje modyfikacje w terenie; zamiast ułatwiać jazdę terenową - to ją mocno utrudniasz.
Podobne zarzuty można mieć do przełajówek, a do nich się nie przyczepiasz tylko dlatego, że jesteś przyzwyczajony do ich istnienia. Dla mnie jest to po prostu przełajówka z szerszymi oponami i bardziej odpowiednią do jazdy w terenie kierownicą. Mogę też założyć węższe opony i na asfalcie będzie wyraźnie szybszy i wygodniejszy od trekkingów.

Dokładnie. Ni pies ni wydra  ;)
Rower do jazdy w terenie to raczej nie jest. Na połykanie asfaltów też słabo się zanosi.

Być może jest to projekt in progres, gdzieś dzwoni ale jeszcze nie wiadomo gdzie...
Do jazdy po asfalcie mam już dwie szosówki, ten jest w sam raz do jeżdżenia po szlakach rowerowych i jako trekking z szerszymi niż w 28 mm oponami.

Do jazdy w trudniejszym terenie chętnie kupię sobie w przyszłości fulla :P
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19331
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Fuji Sundance
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10287
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 19:55 »
Już Ci kiedyś pisałem, że niektórych amerykańskich pomysłów poważnie traktować nie warto, nie brakuje osób co jeżdżą w terenie (i to górzystym) na singlach. Jest tam na tyle szeroki rynek, że i dla oryginałów się coś znajdzie
Single do jazdy w terenie to były nawet i w Polsce ;) Koncepcja całkiem słuszna, ale jako któryś kolejny rower.

W terenie posiadanie manetek, których nie można obsługiwać jednocześnie z hamulcami, bez zdejmowania rąk z kierownicy - to totalna porażka, w terenie trzeba cały czas panować nad kierownicą.
Na zjazdach bezproblemowo wrzucam biegi małym palcem, nawet kilka za jednym razem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19331
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Fuji Sundance
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11142
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: Fuji Sundance
« 22 Mar 2015, 20:02 »
To kiedy na rower idziemy? Może wtorek? Chętnie bym to cudo zobaczył w akcji ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum